DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - ZASTAWA - czy Fiat pójdzie drogą Renaulta

Mamert - 2008-11-29, 15:56
Temat postu: ZASTAWA - czy Fiat pójdzie drogą Renaulta
Fiat chyba idzie w ślady Renaulta i jego odpowiednikiem Dacii będzie Zastawa, wtedy dopiero będzie można mówić o jakiejś konkurencji dla Logana i Sandero.

http://moto.onet.pl/1519876,2217,artykul.html

laisar - 2008-11-29, 21:45

Nie tylko FIAT pracuje nad odpowiedzią na Logana/Sandero - kiedy okazał się on sukcesem, wiele innych firm ogłosiło rozpoczęcie prac nad zaprezentowaniem czegoś podobnego. Co prawda szło to do tej pory jakoś podejrzanie wolno - koncerny broniły się, że przygotowanie nawet czegoś prostego i taniego musi długo trwać i dużo kosztować, ale ja mam wrażenie, że mimo wszystko raczej zachowywały rezerwę, oceniając że przynajmniej częściowo jest to przejściowa moda. Myślę jednak, że aktualny kryzys może ten proces trochę przyśpieszyć... <:

Natomiast samo Renault też chyba nie chce stracić początkowej przewagi - jeśli dobrze pamiętam to np przy okazji kupna udziałów w Ladzie stwierdzono, że będzie jakiś nowy wspólny model (choć wystarczyłoby chyba, żeby zmusili Rosjan do polepszenia jakości i bezpieczeństwa - na wygląd to taka np Kalina to już całkiem normalne auto).

W każdym razie wygląda na to, że będzie się działo... i dobrze (:

Mamert - 2008-11-29, 22:21

Z drugiej jednak strony to marka Fiat miała być w całym koncernie najtańszą. Przecież koncern Fiata ma stopniowanie cenowe marek, począwszy od Ferrari (sportowa bardzo droga), Maseratti (luksusowa bardzo droga), Lancia (luksusowa), Alfa Romeo(sportowa) no i sam Fiat (ekonomiczna).
Czy tworzenie marki Zastawa jest potrzebna to już sprawa dyskusyjna, ale sprzedaż Zastawy Palio/Sieny(Albei)/Palio Weekend mogłoby zmieść z rynku wszelakie chińskie i indyjskie wynalazki o niewiadomym stopniu bezpieczeństwa i braku części zamiennych.

jacek - 2008-11-29, 22:32

Nie sądzę aby w Tychach produkowano jakąś tanią markę linie produkcyjne idą na max. ( panda 500 i ford KA) i z tego co wiem to rok w rok Tyska fabryka wygrywa w rankingu jakości we wszystkich zakładach fiata.
laisar - 2008-11-30, 13:43

Cytat:
Nie sądzę aby w Tychach produkowano jakąś tanią markę linie produkcyjne idą na max

Jeśli ma się perspektywę odpowiednio dużego zbytu, to nie jest wielką sztuką (roz)budować fabrykę - nie wiem tylko, czy aby polskie płace nie są już zbyt wysokie jak na naprawdę tani model...

Marek1603 - 2008-11-30, 13:43

Ja powiem tylko tyle, że dobrze mieć duży wybór marek przy kupnie auta. Oczywiście chodzi mi o stosunek ceny do ....... wiecie czego, Jak nie wiecie to popatrzcie na swoją drakulkę. ;-) .
GeRRaD - 2008-11-30, 14:04

Z tego co wyczytałem w periodykach motoryzacyjnych Fiat szykuje się do walki w segmencie nowym modelem (UNO) wytwarzanym u Zastavy który pojawi się w 2010.
jacek - 2008-11-30, 15:17

Marek1603 napisał/a:
Oczywiście chodzi mi o stosunek ceny do ....... wiecie czego, Jak nie wiecie to popatrzcie na swoją drakulkę. ;-) .


Za taką laskę jak moja daćka dałem niewspółmiernie małe pieniądze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Siekierodont - 2008-12-01, 13:23

A ja tam użytkuję na codzień fiata palio weekend i nie mogę bardzo na niego narzekać. Rzadko się psuje. Pojemy (pewnie nie tak jak mcvka), ale spoko 7 osób się zmieściło :P. Lodówka pełnowymiarowa się też bez problemu zmieściła (plus dwa jamniki :P) ;) Gorzej było z wyjazdem weekendowym z małym dzieckiem, wtedy to już krucho z miejscem :P Cięzko mi powiedzieć coś na temat ceny zakupu, ale było tego koło 40 tys. ('02, zupełny golas, 1,2 8V). Autko bez zbędnych bajerów, ale jeździ i o to chodzi. Nie rozumiem więc powoływania osobnej marki dla "taniego auta fiata". Jakby się uparli to mogliby z powodzeniem gdzieś coś jeszcze przyciąć-odkleić i wyszłoby "tanio". Jest jeszcze kwestia "wizerunku". Może fiat nie chce być identyfikowany z tanimi autami, a chce przejsc na wyższą półkę.
laisar - 2008-12-04, 11:51

C.d. w temacie:

Cytat:
Fiat Group Automobiles zamierza wypromować na rynku zachodnioeuropejskim oddzielną markę samochodów, którą będą firmowane aż trzy modele typu low-cost.


http://www.samar.pl/__/__...t-low-cost.html

DUCATI - 2009-01-24, 13:58

Ja sie zastanawiam po co takie wynalazki jak PALIO, SIENA, THALIA... Mozna bylo zmodernizowac (niekoniecznie zaokralgajac co sie da) starsze modele (TIPO, TEMPRA) i sprzedawac to jako ZASTAVA ALBO POLONEZ :) ze wyraznie nizsza cene. Bylo YUGO FLORIDA, czyli jakby TIPO, ale sprzedawali to praktycznie tylko w Jugoslawii... Ja bym chetnie sie skusil na zmodernizowana "Temperowke" jak by byla w cenie Dacii :)
laisar - 2009-01-24, 14:07

Po co? To bardzo proste - starsze konstrukcje mają pewien naturalny limit modernizacji. Projektując konstrukcje bierze się pod uwagę wiele czynników, ale z biegiem czasu wymagania wobec niektórych z nich ulegają tak drastycznym zmianom, że uniemożliwiają dostosowanie ich do nowych warunków.

Oczywiście, czasem jest możliwe pewne usprawnienie, albo wstępny projekt był wyjątkowo elastyczny, ale w większości przypadków technologia jednak zestarzała się za bardzo...

DUCATI - 2009-01-24, 14:16

Tak konkretniej.. ? Jaki postep jest w dzisiejszej Dacii w porownaniu z Tempra, lub innymi autami klasy sredniej lat 90-tych ? Nic sie lepiej nie prowadzi... Troche mniej pali...
laisar - 2009-01-24, 15:16

Postęp jest taki, że jest właśnie sporym samochodem, który spełnia wszystkie współczesne wymagania techniczne (w tym - bezpieczeństwa, bo tylko - i aż - tyle znaczą te 3*), ekologiczne i prawne za rozsądną cenę.

Tyle że... nie bardzo tak naprawdę wiem, co dokładnie Cię gryzie - w gruncie rzeczy przecież owe "wynalazki" są przecież spełnieniem Twojej wizji: bierze się jakieś średnie auto z lat 90. XX w. (Clio w przypadku Daćki i Thalii), modernizuje się je do współczesnych wymogów i sprzedaje jako jakąś tanią markę [:

DUCATI - 2009-01-24, 15:33

Ja postepu nie widze (prawie)...

Gryzie mnie glownie ich wyglad (Dacia jest wyjatkiem :) ). Mysle, ze jakis facelifting jednak wyszedl by taniej niz projektowanie w zasadzie nowego auta... No ale moze sie myle...

laisar - 2009-01-24, 16:17

Co to za nowe auto, jak ma 75% części ze starych modeli - nowe są głównie nowe kształty blach, więc w sumie można to uznać właśnie za baaaardzo gruntowny body-lifting (;
DUCATI - 2009-01-24, 20:31

No nie wiem czy 75%..
Palio jakiego starszego auta ma 75% ?

laisar - 2009-01-24, 20:51

Ja o Daćce i Thalii piszę, oczywiście, bo ich przypadku jestem pewien - ale przypuszczam, że i w przypadku Palio/Sieny może być również bardzo podobnie. Jest tu zresztą kilka osób posiadających wcześniej akurat te modele, to może wyjaśnią sprawę dokładniej.
Mamert - 2009-01-24, 21:17

Palio był składakiem kilku modeli, coś co miało służyć do posprzątania przepastnych magazynów Fiata. Silniki od fiata 127, uno , punto, skorupa to lekkie przerobienie punto I, zawieszenie tylne fiat Tipo, Marea (tragiczne), przednie chyba też Tipo.
Było nieskomplikowane i miało być z założenia łatwe do naprawy, ale niestety każda krótka seria tego auta była składana z innych części co powodowało że trzeba było taką część zdementować i dobrać po wyglądzie inną (cylinderki tylnych hamulców, poduszka silnika, mocowanie przedniego stabilizatora+ tuleje gumowe wahaczy przednich, siłowniki tylnej klapy, klocki hamulcowe) Może to ja miałem kłopot bo Palio 1.4 El występowało pod nazwą Special edition Pologne, a wcale to nie była jakaś specjalna edycja tylko krótka seria składaka montowanego w Polsce. Proszę w tym przypadku nie wiązać ze Sieną, ponieważ Sieny zrobiono więcej i nie była special edition.

Mariusz - 2009-01-24, 21:24
Temat postu: Re: ZASTAWA - czy Fiat pójdzie drogą Renaulta
Mamert napisał/a:
Fiat chyba idzie w ślady Renaulta i jego odpowiednikiem Dacii będzie Zastawa, wtedy dopiero będzie można mówić o jakiejś konkurencji dla Logana i Sandero.

http://moto.onet.pl/1519876,2217,artykul.html

Bardzo mnie cieszy,że chcą wskrzesić Zastawę.Ja myślę,że nie dla Dacii inne marki są konkurencją tylko Dacia jest konkurencją dla innych marek :-)

laisar - 2009-01-24, 21:56

Cytat:
nie dla Dacii inne marki są konkurencją tylko Dacia jest konkurencją dla innych marek

To zależy... jak widać po sprzedaży, Dacia jest konkurencją dla zasiedziałych graczy, ale marki typu Zastawa dopiero mogą się stać konkurencją właśnie dla Dacii.

Marek1603 - 2013-02-07, 12:02

http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html
Gimbo - 2013-02-07, 12:14

Już kilka lat temu zastanawiałem się, kiedy Fiat reaktywuje markę Zastava. Wcześniej produkowano tam wycofany z oferty Fiata model Punto II pod marką Zastava, a następnie Fiat.

Myślę, że byłaby to dość ciekawa propozycja o ile nie zrobią tak, jak z Fiatem Uno, gdzie za przyzwoite pieniądze będzie można zakupić wersję z najsłabszym i przestarzałym silnikiem bez żadnego wyposażenia.
Co ciekawe, produkcja silnika 900ccm prawdopodobnie była droższa niż produkcja 999ccm FIRE. No ale jak ma być tanio, to niech będzie.

Gdyby tylko Fiat produkował nieco ładniejsze samochody... :-/

yadoctor - 2013-02-07, 16:03

Jak mam być szczery - podejrzewam, że współczynnik plotek spełnionych do niespelnionych na wp.pl wynosi około 1:20. Ale jakby ta była tą spełnioną, byłoby super.
maciek - 2013-02-07, 16:13

Fiat i klasa Premium :lol: :lol: :lol: :lol:

Niech ogarną pasztet wszystkich marek w których teraz jest w posiadaniu i niech się zastanowią.
Brakuje mi samochodu pokroju Fiat Seicento

ian - 2013-02-07, 18:20

Ja już zwątpiłem w te wszystkie deklaracje, obietnice koncernów motoryzacyjnych o przygotowaniu niskobudżetowego (low cost) modelu samochodu. Fiat, Opel, Suzuki, Toyota, VW i nic... Tylko Citroen i Peugeot odważyły się na sprzedaż samochodu w miarę niskobudżetowego, który podobno mógłby być jeszcze tańszy, ale wtedy trzeba by zdjąć z niego oznaczenia marki Citroen, lub Peugeot... Fiat mógłby spokojnie w oparciu o platformę Punto II stworzyć w miarę tani samochód z silnikiem benzynowym 1242cm powiedzmy za 26.000-27.000 zł w wersji podstawowej z 4 poduszkami, ABS i ESP, może wspomaganiem. Zastąpiłby w sprzedaży Pandę Classic, a będąc większy szybko nakręciłby sprzedaż. I uratował tyską fabrykę :mrgreen: ...
maciek - 2013-02-07, 18:41

ian napisał/a:
Opel

ma Chevroleta ;-)

yadoctor - 2013-02-07, 19:13

ian, zlituj się, nie 1.2... Już nawet przebolałbym 1.4 8V 77KM, ale nie przeginajmy. Bardzo lubiłem Logana Access, dopóki nie dostał 1.2 16V zamiast 1.4 MPI. Może to własne skrzywienie, ale jak widzę dwa silniki o zbliżonej technologii i zbliżonej mocy to coś mi mówi, żeby mniejszego nie ruszać...
Cendra - 2013-02-07, 22:13

Ja myślałem, że to Fiat jest tanią marką... W sumie to był, ale w latach 90-tych, później im szajba odbiła z cenami Stilo, a teraz z Pandą III. Nie rozumiem ich polityki, np. pięknie zaprojektowane Grande Punto, modyfikują sobie co dwa lata (a to nowy zderzak, a to inny grill), nie ma w nim sensownego benzyniaka (poza turbo benzynami które są drogie), w całkiem ładnej Lineii też brak normalnej, średnio dynamicznej benzyny (bo 1.4 77km to muł...).
yadoctor - 2013-02-07, 22:28

No więc sprzedaż Pandy III po wyraźnie wyższej cenie niż Pandy II oraz zakończenie sprzedaży Seicento/600 mogą sugerować, że Fiat zaczął celować wyżej.
Cendra - 2013-02-07, 22:30

W dodatki z modelu mini-premium, czyli 500 zrobią teraz kilka modeli, 500L, ma być jakiś SUV, ciekawe jak jeszcze obrzydzą nam ten (całkiem sympatyczny w swoim pierwotnym kształcie) model.
Prezes - 2013-02-07, 23:45

Też mnie dziwi to pozycjonowanie marki Fiat.. Mają Alfę, Lancię i inne tam autka, niektóte z konikiem na masce :mrgreen: A Fiat to Fiat i chyba jeszcze wiele lat minie zanim świadomość ludzi się zmieni.. jeśli w ogóle.
yadoctor - 2013-02-08, 18:10

Dzisiaj poczytałem i trochę się zdziwiłem. Do tej pory nie interesowalem się specjalnie marką fiat, ale m. in. z Wikipedii wynika, że do zeszłego roku produkowany był Fiat Punto Classic (będący w rzeczywistości wersją 2 FL), który trafiał rownież na rynek Polski. Jednak człowiek uczy się przez całe życie ;)
benny86 - 2013-02-08, 18:35

yadoctor napisał/a:
z Wikipedii wynika, że do zeszłego roku produkowany był Fiat Punto Classic (będący w rzeczywistości wersją 2 FL), który trafiał rownież na rynek Polski

Owszem, ale od 2010 roku dostępny był tylko na specjalne zamówienie i okres oczekiwania oscylował wokół 3 miesięcy, a cena była o 3 tysiące niższa niż najtańszy punto evo z klimą.

Decybel - 2013-02-08, 18:58

maciek napisał/a:
Fiat i klasa Premium :lol: :lol: :lol: :lol:


może to jeszcze nie Premium, ale Freemont w topowej wersji wygląda całkiem przyzwoicie ;-)

a jeśli chodzi o ceny budżetowych Fiatów...polecam zimowe wyprzedaże, cena robi się całkiem okazyjna.

wiciu_r - 2013-02-08, 21:26

Freemont (czytaj Dodge) jest zdaje się klepany wew Meksyku.
yadoctor - 2013-02-08, 21:33

wiciu_r napisał/a:
Freemont (czytaj Dodge) jest zdaje się klepany wew Meksyku.

Z całym szacunkiem, ale po pierwsze, co z tego, że występuje rownież jako Dogde, a po drugie co z tego, że robiony w Meksyku ? Fakt jest faktem, Fiat ewidentnie stara się trafić do klasy wyżej i ile byście nie bredzili, tego nie zmienicie.

DrOzda - 2013-02-08, 22:39

fiat to niech lepiej kombinuje jak nie zbankrutować - bez dochodów z chryslera już byłby trupem
wiciu_r - 2013-02-08, 22:55

Fiacik niech maksymalnie odchudzi i uprości Doblo, bardzo fajne autko, ale o te 10 tys. za drogie. Będziemy do firmy kupować jakiegoś mini dostawczaka i na razie Dokker nie ma na horyzoncie konkurencji.
Rysiob - 2013-02-09, 10:33

DrOzda napisał/a:
fiat to niech lepiej kombinuje jak nie zbankrutować - bez dochodów z chryslera już byłby trupem


i bez dochodów z brazylijskiego oddziału, który ratuje finanse całej korporacji. Fiat rozdrabnia się zapominając na czym budował swój sukces. To żaden wstyd oferować tanie, proste auta klasy A czy B, bo właśnie małe auta Fiatowi udają się najlepiej. Za chwilę będziemy mieli same odmiany 500-tki. Ducato już przebrandowali na RAMa:



Tylko czekać jak zrobią z niego 500ato (moja wizja :D):


Zastava to wbrew pozorom całkiem dobra marka. W obecnej Serbii, a dawnej Jugosławii robili m.in. mosty napędowe do 125p i Poloneza, dużo lepsze niż nasze, krajowe.

Gimbo - 2013-02-11, 10:37

Powiem szczerze, przeglądałem ofertę Fiata i nie ma w niej ani jednego auta, które mogłoby spełniać moje oczekiwania. Może ten Qubo by się nadawał, ale jakieś to takie brzydkie, małe...
Przeraża to, że nie ma porządnych silników. Podstawa to 1.4 75KM. Silnik chyba sprzed 30 lat.
Stylistyka to kwestia gustu... ale też mi się nie podoba.

Wydaje mi się, że Fiat przekombinował ostatnio - przynajmniej w Polsce. Przeniesienie produkcji Pandy do Włoch może przyczynić się do pogłębienia problemów finansowych firmy, ale to ich decyzja.

ian - 2013-02-11, 11:22

Sprzedaż modeli Fiata w 2012 roku w Polsce:

Panda (łącznie nowa i classic) 4969 szt. (69% Classic)
Punto 3764 szt. (spadek o 36,9%)
Bravo 1011 szt.
500 799 szt.
Sedici 564 szt.
Doblo 522 szt.
Linea 418 szt.

Fiat dał się wyprzedzić konkurencji, brak nowości w ofercie, stylistyka też taka staromodna i mało wyrazista. Sprzedaż napędza jedynie stary jeszcze polski model Pandy, który można kupić już od 22.000zł. Spóźniona obniżka ceny Linei, która od początku powinna być sprzedawana w cenie od 34.800zł. Czyli takiej jakiej oczekiwało wielu potencjalnych klientów. Czyli w sumie powtórzony błąd Stilo-za wysokie ceny. Mnie zastanawia słaba sprzedaż Fiata Bravo. 45.000-46.000zł za samochód tej wielkości to bardzo przyzwoita propozycja.

Dar1962 - 2013-02-11, 12:33

Gimbo napisał/a:
Podstawa to 1.4 75KM. Silnik chyba sprzed 30 lat.

i to chyba jedyny naprawdę pewny i bezawaryjny napęd

yadoctor - 2013-02-11, 17:04

Gimbo napisał/a:
Podstawa to 1.4 75KM. Silnik chyba sprzed 30 lat.


Błąd. http://en.wikipedia.org/w...obotised_Engine
Silnik 1368 w Fiacie pierwszy raz użyty w 2003 roku (chyba w Punto II).
W Punto I był jakiś 1.4 ale był to uturbiony 1372, inny silnik.

Alien - 2013-02-11, 17:11

Ponoć nie Zastava a inna marka do której prawa ma Fiat ma być odpowiednikiem Daćki - Innocenti. Tymczasem jakiś czas temu Nissan wyskoczył z informację że jego tanią marką ma być Datsun (pierwszy oparty ma być na... Ładzie Kalinie...).
Decybel - 2013-02-11, 17:25

Gimbo napisał/a:
Może ten Qubo by się nadawał, ale jakieś to takie brzydkie, małe...

Stylistyka to kwestia gustu...autko jest za to bardzo uniwersalne. Mam dwójkę dzieci w wieku 4 i 6 lat. Na wakacje pakuję się bezstresowo, sam byłem zaskoczony można ze sobą zabraći(łącznie z dwoma rowerkami)

silnik 1,4 przyznaję- mało dynamiczny, do tego lubi wypić. Jednak do jazdy zgodnie z przepisami bez ambicji sportowych wystarczy. Auto ma swoje wady i zalety( a do tych ostatnich zaliczyłbym też cenę).

Gimbo - 2013-02-14, 10:28

yadoctor napisał/a:
Gimbo napisał/a:
Podstawa to 1.4 75KM. Silnik chyba sprzed 30 lat.


Błąd. http://en.wikipedia.org/w...obotised_Engine
Silnik 1368 w Fiacie pierwszy raz użyty w 2003 roku (chyba w Punto II).
W Punto I był jakiś 1.4 ale był to uturbiony 1372, inny silnik.


Mój błąd. Zasugerowałem się mocą. Stary 1.4 miał podobne parametry.

Jeśli chodzi o silniki serii FIRE, to miałem do czynienia z 1.0 na gaźniku - silnik jest nie do zajechania. Auto przerdzewiało, ale silnik pracował dalej.
Znam ludzi, którzy robili po 300tys.km autami z tym silnikiem bez żadnych problemów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group