DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Które z wymienionych opon będą lepsze zimą ?

Black Eryk - 2007-10-10, 07:41
Temat postu: Które z wymienionych opon będą lepsze zimą ?
Jeżeli ktoś by mi mógł pomóc w wyborze to będę bardzo wdzięczny bo waham się pomiędzy kilkoma modelami. Najbardziej zależy mi na jak najlepszym prowadzeniu na śniegu i na mokrym z szczególną uwagą na hamowanie, aquaplaning, jazdę po okręgu i prowadzenie boczne. Rozmiar opon to 185/65 R15.

Wybrałbym Goodyear ULTRA GRIP 7+ ale słyszałem że są słabe na mokrym :(

Andrzej - 2007-10-10, 07:53

Ja przy zakupie opon zimowych zwracam uwagę na:

- żeby opona miała szeroko rozstawiony bieżnik (tak jak buty zimowe ;-) )
- żeby było dużo lamelek
- żeby guma była bardzo miękka

- no i oczywiście cena...


Sam się obecnie zastanawiam na oponami, i z tego co widzę to chyba zdecyduję się na Dębice Frgo Directional - ale jeszcze jej nie "obmacywałem" więc nie wiem jaką ma gumę. Teraz jeżdżę na Frigo i nie narzekam.

Black Eryk - 2007-10-10, 07:56

Interesują mnie opony tylko z wyższej półki, nie żeby inne opony były złe zimą, ale dębica frigo nadaje się tylko na śnieg i takie opony to są dobre ale do jazdy po mieście.
GeRRaD - 2007-10-10, 17:25

A dlaczego w zestawieniu ankiety zabrakło opon Sava Eskimo S 3, Dębica Frigo 2 - to dobre opony nie ustępujące parametrami i właściwościami jezdnymi (polskie warunki - auto segmentu Dacia) od umieszczonych w ankiecie opon, a są znacznie przyjemniejsze dla kieszeni.

Ja stawiam na SAVE Eskimo S 3 - sprawdzone przez moich dobrych znajomych - moje czekają na pierszy sezon zimowy w Dacii :-D

Pablo78 - 2007-10-10, 18:27

A zauważyliście panowie, że oferta opon 165/85 R 14 jest delikatnie mówiąc...
mocno ograniczona :?: :-/

Na michelinkach kiedys jeździłem, wiec z tych na te zagłosowałem bo były ok, inne nie wiem.

Black Eryk - 2007-10-11, 06:13

GeRRaD napisał/a:
A dlaczego w zestawieniu ankiety zabrakło opon Sava Eskimo S 3, Dębica Frigo 2 - to dobre opony nie ustępujące parametrami i właściwościami jezdnymi (polskie warunki - auto segmentu Dacia) od umieszczonych w ankiecie opon, a są znacznie przyjemniejsze dla kieszeni.

Ja stawiam na SAVE Eskimo S 3 - sprawdzone przez moich dobrych znajomych - moje czekają na pierszy sezon zimowy w Dacii :-D


Dlatego że szukam opon jak najbardziej dopasowane do różnych warunków, czyli żeby były dobre zarówno na suchym, mokrym i śniegu. A rzeczywiście jeżeli chodzi o Save Eskimo S3 to jest to dobra opona ale nie dla ludzi którzy sporo jeżdżą gdyż zbyt szybko się zużywa.

[ Dodano: 2007-10-11, 07:17 ]
Pablo78 napisał/a:
A zauważyliście panowie, że oferta opon 165/85 R 14 jest delikatnie mówiąc...
mocno ograniczona :?: :-/

Na michelinkach kiedys jeździłem, wiec z tych na te zagłosowałem bo były ok, inne nie wiem.


No rzeczywiście jest ich mało bo to niezbyt popularny rozmiar :( , jest dostępna Barum POLARIS 2, ale ona jest taka sobie i z tego co pamiętam to też szybko się zużywa.

[ Dodano: 2007-10-11, 09:21 ]
Po przejrzeniu wielu testów coraz bardziej jestem przekonany do Dunlop SP WINTER SPORT 3D.

straszna_maruda - 2007-10-11, 22:42

A brałeś pod uwagę jeszcze nokian W? Nie żebym polecał ale są w danym przedziale cenowym. Z oponami tak naprawdę jest tak jak z... panienkami. Jeden woli blondynę z dużymi, drugi czarnulę z małymi :mrgreen: i obaj nie zamienią jej na inną.I obaj są bardzo zadowoleni. A opony tak naprawdę wybieramy bo nam sie wzór bieżnika podoba :lol: . I nic nas nie zrazi jeśli nie ma zbytnio niekorzystnych testów. Zatem bierz te które Ci sie podobają. A jak będzie klops to zmienisz je po dwóch latach zamiast po czterech ;-) .
Black Eryk - 2007-10-12, 05:04

No widzisz nie zgodzę się z Tobą, ja patrze na to aby były jak najbezpieczniejsze bo to ma być zimówka, a co do wyglądu podobają mi się UG 7+, ale boje się że właśnie ten kształt bieżnika nie będzie najbardziej odpowiedni na warunki zimowe, mimo iż testy pokazują że są bardzo dobre. A co do Nokian W to lepsze są od nich Nokian WR.

[ Dodano: 2007-10-22, 12:03 ]
A więc zakupiłem Dunlop SP WINTER SPORT 3D - jestem na razie zadowolony, ale zimy jeszcze nie ma. Są bardzo miękkie i czuć że auto jest na nich jeszcze mniej podatne na dziury i jeszcze bardziej wybiera nierówności. Z czym ze trzeba będzie zmienić styl jazdy gdyż mogą się zbyt szybko zetrzeć. Szczególnie gdy na dworze jeszcze temperatura jest na plus. Na razie muszę się trochę dotrzeć bo nie wiem czy każdy wie ale nowa opona potrzebuje około 500km aby dysponowała pełną przyczepnością.

El Logano - 2007-10-22, 12:09

Kupiłem nowe Fuldy. Nie pamiętam dokładnie modelu. Mają solidne rowki odprowadzające wodę i faktycznie nieźle tną kałuże, ale w określonych prędkościach wydaje mi się, że hałasują jak typowe kostki w autach terenowych. Jestem póki co średnio zadowolony. Najlepsze zimówki jakie znam to Firestone Whinterhawk - gorąco polecam.
Black Eryk - 2007-10-22, 12:12

Też jeździłem na Firestone Whinterhawk poprzedniej zimy, ale przyznam że na razie póki co to obecne mam lepsze, zobaczę jeszcze jak przyjdzie prawdziwa zima, ale co do huku Firestone były głośniejsze do obecnych Dunlop . Resztę się sprawdzi jak przyjdzie czas.
piotrres - 2007-10-22, 21:31
Temat postu: Oponki zimowe
A ja 3 zimkę będę Frigał na Dębicy. (Frigo Directional)
Dzisiaj wymieniłem oponki, zasilikonowałem uszczelki i przy poazji zajrzałem pod spód autka. Wizualnie sprawdziłem stan tłumika i rury wydechowej.
Tłumik wygląda jak nowy (po usunięciu brudu :mrgreen: ) Końcówka rury wdechowej po delikatnym przetarciu WD 40 okazała się być nieskorodowana (chociaż ją o to podejrzewałem, bo był lekki nalot). Natomiast na odcinku od silnika do tłumika widać, lekko rdzawy nalot.
Fotka jest z komórki, niestety.

straszna_maruda - 2007-10-25, 20:42

No właśnie Black. Czekamy na opinie z testowania. To że sa miękkie to mnie nie dziwi bo zimówki zawsze dają takie wrażenie
loganik - 2007-10-26, 19:06

Ja swoją Logankę obułem w nowiutkie Barum POLARIS 2, zobaczę jak się spiszą.

Pozdrawiam, Loganik :-)

kajos32 - 2007-10-27, 19:31

A co sądzicie o tych oponach Opony zimowe Barum Polaris2 185/65 R15
Pablo78 - 2007-10-27, 21:23

kajos32 napisał/a:
A co sądzicie o tych oponach Opony zimowe Barum Polaris2 185/65 R15


Zimówki nie wiem, ale jeżdżę na letnich BARUM-kach i są ok :-)

kajos32 - 2007-10-27, 21:25

Własnie chodzi mi o zimówki bo co do letnich to wiem że są super
KaS602 - 2007-10-28, 10:18

kajos32 napisał/a:
A co sądzicie o tych oponach Opony zimowe Barum Polaris2 185/65 R15


Pol zeszlej zimy na nich przejezdzilem, w tym roku jezdze na nich od poczatku pazdziernika, niespodzianek nie bylo. W swiezym sniegu radzily sobie dosc dobrze. Dobre na mokra nawierzchnie. Przy wiekszych predkosciach ( powyzej 110 - 120 km/h ) dosc glosne.

Łukasz - 2007-10-28, 13:58

Moim skromnym zdaniem w ankiecie można było jeszcze uwzględnić opony marki Fulda, w prawdzie marka należy do koncernu Goodyear, ale produkuje na prawdę dobre "buty" nadające się na każde warunki, bez względu na to czy rozmawiamy o oponach zimowych, letnich czy całosezonowych. ;-)
laisar - 2007-11-06, 20:57

Mniej więcej w temacie (co prawda inny rozmiar, ale to już chyba nie takie istotne): http://www.autocentrum.pl...1501789712.html

Robi się dziś biało za oknem - chyba się w końcu zdecyduję na te Savy...

GeRRaD - 2007-11-06, 21:07

Savy to bardzo dobre oponki w swojej klasie cenowej. Siła ciagu w głebokim sniegu nie gorsza od Firgo a w warunkach zmiennych lepsze właściwości trakcyjne (tyle opinie moich znajomych co używają ich kilka sezonów). Ja sam od dwóch dni testuję jej na własnej skórze (przepraszam Loganie) :-D
DomBad - 2007-11-13, 07:40

Polecam Fuldy Montero sprawdzają się naprawde w trudnych warunkach lepiej niz Kleber
Black Eryk - 2007-11-13, 11:45

Co do Fuldy to KRISTALL MONTERO 2 są lepsze niż poprzedniczki, ale raczej nie zauważyłbym różnicy w porównaniu do Savy ESKIMO S3 i Klebera KRISALP HP czy też Firestone WINTERHAWK. Wszystkie wg mnie są dobre - miałem okazję jeździć służbówkami z takimi oponami i spisywały się podobnie.
Pablo - 2007-11-13, 12:42

Dzisiaj w końcu zmieniłem oponki. Zdecydowałem się na Dębica Frigo Directional. Poleciła mi je znajoma która śmiga na Dębicy od kilku lat i jest bardzo zadowolona. Oczywiście cena też odgrywała niebagatelną rolę przy wyborze ;-) W grę wchodziła również Fulda Kristall Montero 2, ale przemiła pani w serwisie poradziła mi żebym założył jednak Debicę, jak się wyraziła "będzie Pan naprawdę zadowolony" i był to pierwszy znany mi przypadek, kiedy sprzedawca widząc wyraźne wahanie klienta zaproponował mu tańszy wyrób ( różnica wynosiła jakieś 25 zł na oponie) :-)
dmas - 2007-11-13, 14:21

loganik napisał/a:
Ja swoją Logankę obułem w nowiutkie Barum POLARIS 2, zobaczę jak się spiszą.

Pozdrawiam, Loganik :-)


ja tez dokonalem takiego wyboru. Auto rumunskie to i opony rumunskie...

waski - 2007-11-13, 20:26

dmas napisał/a:
loganik napisał/a:
Ja swoją Logankę obułem w nowiutkie Barum POLARIS 2, zobaczę jak się spiszą.

Pozdrawiam, Loganik :-)


ja tez dokonalem takiego wyboru. Auto rumunskie to i opony rumunskie...



Ciekawe stwierdzenie że Barumki to rumuńskie opony, bardzo to ciekawe, bo ja myślałem że barumki są czeskie, no chyba że wykonane w rumuńskiej fabryce.

A co do opon, to może większośc z was pomyśli że wariat, ale ja śmigam cały rok na letnich, nie napiszę że na wielosezonowych bo takie opony nie istnieją, nawet jak mi ktoś nie wierzy to wczoraj mówił specjalista od bezpiecznej jazdy ze Skody na TVNTURBO, że nie ma czegoś takiego jak opona wielosezonowa, to jest tylko chwyt marketingowy żeby sprzedać produkt.
Nie neguję że opony zimowe są dobre i spełniają swoje zadanie, tylko wiele osób wpada w panikę jak spada pierwszy śnieg, a oni mają letnie, pędzą szybko do wulkanizacji żeby zmienić na zimówki, zaraz potem siadają miękko w fotelu i ucieszeni i wyluzowani śmigają na drogę przekonani że jak mają zimówki, to nic im się nie stanie, nic bardziej mylnego.
Jak wpadniesz w poślizg, to ci zimówki nie pomogą, bo jak będziesz miał przywalić w coś to i tak przywalisz na zimówkach.
Jak się zakopiesz, to też na nie licz, bo ci nie pomogą.
Faktycznie ruszanie pod górkę jest łatwiejsze, na zimówkach, ale jak ktoś umie sensownie operować gazem to na letnich też ruszy.
Poprostu chcę powiedzieć że zimówki to jest nabijanie fabryką kieszeni pięniędzmi, takie jest moje i tylko moje zdanie, może się ktoś z nim nie zgodzić ma do tego prawo.
Poza tym nasi ojcowie jeździli kiedyś maluchami, polonezami, dużymi fiatami i wtedy nie było czegoś takiego jak zimówka, a nie wspomnę już ABS-ach EDS-ach i innych elektronicznych bajerach ratujących życie, a jakoś sobie radzili i wcale ilość wypadków nie była większa od tego co jest teraz, uwzgledniając ilośc aut wtedy a teraz.

GeRRaD - 2007-11-13, 20:38

Oczywiście da się jeździć na oponach letnich zimą, tylko potem widać tych asów na letnich kapciach jak jadą 10 km/h bo spadł snieżek, a tych na zimówkach szlag trafia bo tworzą się korki i trzeba wyprzedzać w niesprzyjającychh warunkach. Całe colu zimówek to możlwiość jazdy w zimie z normalnymi prędkościami i bez tzw duszy na ramieniu.Nie wydaje mi się że 600 zł to zbyt wygórowana cena za kilkuletni komfort użytkowania auta.
dmas - 2007-11-13, 22:18

waski napisał/a:

Ciekawe stwierdzenie że Barumki to rumuńskie opony, bardzo to ciekawe, bo ja myślałem że barumki są czeskie, no chyba że wykonane w rumuńskiej fabryce.


No wlasnie ciekawe - na moich stanowi "Made in Romania" stad taki komentarz. Continental ma tam swoja fabryke - moze dlatego (od 93 Barum nalezy do grupy Continentala).
Barum to oczywiscie oryginalnie czeska firma (zalozona przez Bata i jeszcze 2 inne firmy).

Fuzzy - 2007-11-14, 07:38

waski napisał/a:
Jak się zakopiesz, to też na nie licz, bo ci nie pomogą.


Przez ładnych parę lat miałem wątpliwą przyjemność korzystania z parkingów pod blokami w mieście - jakby spełniały sie wszystkie życzenia które słałem "spryciulom" zakopanym przy wyjeździe z takiego parkingu na letnich oponkach, to mieli by życie krótkie, ale pełne niespodzianek...

waski napisał/a:
Poza tym nasi ojcowie jeździli kiedyś maluchami, polonezami, dużymi fiatami i wtedy nie było czegoś takiego jak zimówka, a nie wspomnę już ABS-ach EDS-ach i innych elektronicznych bajerach ratujących życie, a jakoś sobie radzili i wcale ilość wypadków nie była większa od tego co jest teraz, uwzgledniając ilośc aut wtedy a teraz.


Weź pod uwagę delikatną różnicę w ilości samochodów (nie przeliczając ich na ilość wypadków, tylko na zagęszczenie na drodze), osiąganych prędkościach jazdy itp.

Andrzej - 2007-11-14, 08:35

Co do jazdy zimą na letnich oponach - to pewnie, że można. Sam wiele sezonów tak robiłem jak nie miałem kasy. Zdażyło mi się nawet kiedyś zrobić "pa pa" do kierowcy pługu, który ugrzązł w kopnym śniegu, przez który ja sie swoim maluszkiem przeczłapałem bez wiekszych problemów. Ale zdarzyło mi się również, że nie mogłem zaparkować samochodu, bo nie dał rady podjechać pod krawężnik, że nie mogłem przejechać przez hopek na drodze osiedlowej, że chciałem skręcić a samochód jednak stwierdził, że pojedzie prosto. Dla tego jednak wolę mieć dwa komplety opon [kół], jak nie będę miał kasy to wolę już mieć zimówki latem niż letnie zimą.
Black Eryk - 2007-11-14, 10:11

waski napisał/a:
dmas napisał/a:
loganik napisał/a:
Ja swoją Logankę obułem w nowiutkie Barum POLARIS 2, zobaczę jak się spiszą.

Pozdrawiam, Loganik :-)


ja tez dokonalem takiego wyboru. Auto rumunskie to i opony rumunskie...



Ciekawe stwierdzenie że Barumki to rumuńskie opony, bardzo to ciekawe, bo ja myślałem że barumki są czeskie, no chyba że wykonane w rumuńskiej fabryce.

A co do opon, to może większośc z was pomyśli że wariat, ale ja śmigam cały rok na letnich, nie napiszę że na wielosezonowych bo takie opony nie istnieją, nawet jak mi ktoś nie wierzy to wczoraj mówił specjalista od bezpiecznej jazdy ze Skody na TVNTURBO, że nie ma czegoś takiego jak opona wielosezonowa, to jest tylko chwyt marketingowy żeby sprzedać produkt.
Nie neguję że opony zimowe są dobre i spełniają swoje zadanie, tylko wiele osób wpada w panikę jak spada pierwszy śnieg, a oni mają letnie, pędzą szybko do wulkanizacji żeby zmienić na zimówki, zaraz potem siadają miękko w fotelu i ucieszeni i wyluzowani śmigają na drogę przekonani że jak mają zimówki, to nic im się nie stanie, nic bardziej mylnego.
Jak wpadniesz w poślizg, to ci zimówki nie pomogą, bo jak będziesz miał przywalić w coś to i tak przywalisz na zimówkach.
Jak się zakopiesz, to też na nie licz, bo ci nie pomogą.
Faktycznie ruszanie pod górkę jest łatwiejsze, na zimówkach, ale jak ktoś umie sensownie operować gazem to na letnich też ruszy.
Poprostu chcę powiedzieć że zimówki to jest nabijanie fabryką kieszeni pięniędzmi, takie jest moje i tylko moje zdanie, może się ktoś z nim nie zgodzić ma do tego prawo.
Poza tym nasi ojcowie jeździli kiedyś maluchami, polonezami, dużymi fiatami i wtedy nie było czegoś takiego jak zimówka, a nie wspomnę już ABS-ach EDS-ach i innych elektronicznych bajerach ratujących życie, a jakoś sobie radzili i wcale ilość wypadków nie była większa od tego co jest teraz, uwzgledniając ilośc aut wtedy a teraz.



Nie zgodzę się z tym , opony zimowe są wręcz niezastąpione jeżeli mamy do czynienia z konkretną zimą, jeżeli jest tylko błoto pośniegowe to wiadomo ze i na letnich obleci bez problemu ale przy normalnej mroźnej zimie guma opon letnich jest zbyt twarda i zbyt szybko wpada w poślizg. Jak ktoś jeździ 5km dziennie to gdzieś tam dojedzie ale jak ktoś już ma jeździć na dalsze trasy na oponach letnich to jakoś sobie takiego śmiałka nie wyobrażam aby jechał prędkością 20km/h na odcinku np 50km. Też jeździłem na bardzo dobrych oponach letnich na początku jednej zimy ale szybko stwierdziłem że to nie ma sensu...

ian - 2007-11-14, 10:49

To pytanie do tych, którzy po wymianie w warsztacie ładują opony letnie, lub zimowe do bagażnika sedana: wchodzą bez problemu wszystkie cztery? Mam z tym pewien kłopot, bo jakbym opon nie ustawiał, przy czterech w bagażniku zawsze któraś blokuje zawias pokrywy bagażnika.
Pablo - 2007-11-14, 13:43

ian napisał/a:
To pytanie do tych, którzy po wymianie w warsztacie ładują opony letnie, lub zimowe do bagażnika sedana: wchodzą bez problemu wszystkie cztery? Mam z tym pewien kłopot, bo jakbym opon nie ustawiał, przy czterech w bagażniku zawsze któraś blokuje zawias pokrywy bagażnika.


Już to przerabiałem. Choćbyś nie wiem jak się gimnastykował czterech na raz nie wsadzisz, nie ma mowy :cry:

ian - 2007-11-14, 16:43

165 R 14 można wcisnąć cztery do bagażnika. Mam pakowane po dwie do wielkiego worka. Jeden worek lekko podnosząc kładę po lewej przy samej przegrodzie, drugi ląduje z przodu po prawej (częściowo opiera się na pierwszym). Uff, udalo się...
mgg - 2007-11-14, 17:23

Rozmiar 165R14 spokojnie do bagażnika sedana ładujesz: 3 stojąco trochę pod kątem , czwartą leżąco , lub dwie leżące na sobie i dwie stojące pod kątem.
Pablo - 2007-11-14, 19:48

ian napisał/a:
165 R 14 można wcisnąć cztery do bagażnika. Mam pakowane po dwie do wielkiego worka. Jeden worek lekko podnosząc kładę po lewej przy samej przegrodzie, drugi ląduje z przodu po prawej (częściowo opiera się na pierwszym). Uff, udalo się...


Ja mam 165 R15 i niestety cztery się nie mieszczą :-(

ZeneC - 2007-11-16, 05:31

kajos32 napisał/a:
A co sądzicie o tych oponach Opony zimowe Barum Polaris2 185/65 R15


Założyłem takie wczoraj wieczorem przy okazji przeglądu po 30 000 km u Kiljańczyka w Warszaiw, Al. Jerozolimskie. Nówki sztuki, nie śmigane u nich kupione. Odebrałem samochód późnym wieczorem, więc nawet im się nie przyjrzałem.Pojeździmy, zobaczymy, napiszemy.

Black Eryk - 2007-11-16, 07:10

W 100% z największą przyjemnością mogę polecić Dunlop Winter Sport 3D, na tym się jeździ - dzisiejsze warunki zimowe są okropne droga krajowa nr 81 odcinek żory - katowice cały czas z prędkością od 80km/h nawet do 120km/h po zaśnieżonych i oblodzonych drogach - były momenty że mną zatrzepotało na lodzie ale przy tej prędkości lekka korekta toru jazdy i bez problemowo - a opony idą przez wszystko jak przecinaki - ale bez odpowiedniego stażu nie radze śmigać aż tak i przy mijaniu aut radze zwolnić, na szczęście aut o 5 rano prawie nie było :)

Hamowanie z abs-em bez problemowe ale trzeba jak chyba wiadomo odpowiednie korekty wnosić i przewidywać ;) - auto przy prędkości 50km/h na całkowicie zaśnieżonej drodze i oblodzonej pod spodem zahamowało po 20,3m ;) - testowałem wczoraj w nocy z metrem w ręku ;). Co do trakcji czyli siły uciągu na takich drogach jak wczoraj w nocy i dzisiaj mogę powiedzieć że lepiej chyba na żadnych się nie da i nawet nie ma co marzyć że inne opony będą tak dobre pod tym względem. A wychodzenie z poślizgów na tych oponach to wspaniała frajda, naprawdę dla tych co chcą kupić coś dobrego to myślę że te opony mimo iż są na rynku od bodajże 2005 roku są po prostu rewelacyjne. Jestem z nich bardzo zadowolony.

Pozdrawiam ;-)

petek - 2007-11-16, 09:33

ZeneC napisał/a:
Założyłem takie wczoraj wieczorem przy okazji przeglądu po 30 000 km u Kiljańczyka w Warszaiw, Al. Jerozolimskie. Nówki sztuki, nie śmigane u nich kupione. Odebrałem samochód późnym wieczorem, więc nawet im się nie przyjrzałem.Pojeździmy, zobaczymy, napiszemy.


A nie słyszałeś, że auto jest cichsze niż na Dębicach? U mnie była zasadnicza różnica w głośności.
Ile kosztowały te opony u Kiljańczyka?

Pablo78 - 2007-11-16, 14:13

Pablo napisał/a:
ian napisał/a:
To pytanie do tych, którzy po wymianie w warsztacie ładują opony letnie, lub zimowe do bagażnika sedana: wchodzą bez problemu wszystkie cztery? Mam z tym pewien kłopot, bo jakbym opon nie ustawiał, przy czterech w bagażniku zawsze któraś blokuje zawias pokrywy bagażnika.


Już to przerabiałem. Choćbyś nie wiem jak się gimnastykował czterech na raz nie wsadzisz, nie ma mowy :cry:


R 14 wejdą ;-)

Black Eryk - 2007-11-20, 06:21

Trochę dziwne że R14 wejdą a r15 nie wejdą - przecież różnica w wysokości między 185/65/R15 a 165/80/R14 to 1.9mm a w szerokości to 20mm.
pazorro - 2007-11-20, 08:20

Black Eryk napisał/a:
Trochę dziwne że R14 wejdą a r15 nie wejdą - przecież różnica w wysokości między 185/65/R15 a 165/80/R14 to 1.9mm a w szerokości to 20mm.


coś chyba źle napisałeś tutaj... rozumiem, że letnie twoje to 165/80/14 a zimówki to 185/65/14 różnica w wysokości to faktycznie 1.9 mm ale różnica w szerokości to 23.5 mm a nie 20 mm tak jak napisałeś... więc szersze są te letnie co w sumie daje około 0.67 litra więcej w objętości na jednej sztuce opony, czyli jak niby te letnie które objętościowo i szerokością są większe a tylko wysokością się różnią i to tylko o 1.9 mm wchodzą a te zimowe nie wchodzą..? nie pojmuję..
ja jeżdżę latem na miszelinkach energy 185/65/15 a zimą na fuldach moreno 2 kristal 195/65/15 i powiem, że są to naprawdę dobre zimówki z tego przedziału cenowego...

pozdro

pazorro - 2007-11-20, 08:24

pazorro napisał/a:
rozumiem, że letnie twoje to 165/80/14 a zimówki to 185/65/14



185/65/15 oczywiście a nie 185/65/14 jak napisałem :-P

Black Eryk - 2007-11-20, 08:40

Nie no pazorro - chodziło mi ot ot że Pablo78 napisał że R14 wejdą - a R14 to zazwyczaj w oryginale 165/80.

Ja mam R15 na lato i zime w rozmiarze takim samym- czyli 185/65 R15 i mi nie wchodzą a różnica bardzo mała do R14 na których jeżdżą inni ...



A co do moich Dunlopów to ciężko o lepsze opony - myślę że są to opony z najwyższej i najlepszej półki. Na razie tak rewelacyjne że manewry które na nich wychodzą bez uślizgów są w ręcz nierealne do zrobienia na innych oponach powiedzmy klasy średniej. Na asfalcie -1stopien + opadająca mgła co = super warunki do poślizgu a tu hamowanie bezproblemowe przy bardzo dużej prędkości jak na te warunki i na tą okoliczność która mi się przydażyła, manewr uniku - wręcz ekstremalny z konkretnym przechyleniem się budy i wciąż bez poślizgu, powrót na poprzedni pas ruchu i niesamowita ulga, ale przyznam się szczerze że nie było mi do śmiechu, aż se przekląłem jak ujrzałem tego d......

pazorro - 2007-11-20, 12:21

mi moje 15 tez nie wchodzą do bagażnika...:/
muszą to być dobre gumy skoro tak je chwalisz, a powiedź mi ile kosztuje sztuka w Twoim rozmiarze bo dużo jeżdżę zimą i chyba wypadałoby mieć jak najlepsze gumy...

Black Eryk - 2007-11-20, 12:52

ja zaplacilem ale na necie(opony.com) 215zl/sztuke - z czym ze w serwisach ogumiarskich kosztują około 340zł/sztuke :/
Kiedyś jechałem autem na nówkach firestone winterhawk (mialy 1k km przebiegu)- i tak jak się spodziewałem na tamtejsze warunki wciągło mnie na barierki przy 40 km/h - ale na tych dunlopach przy powiedzmy identycznych warunkach takiego czegoś jeszcze nie zaświadczyłem.... i to przy większych prędkościach. Może wtedy popełniłem błąd - ale czy jechałeś kiedyś po śniegu 120km/h ... ? - nie porponuje ani nie polecam tego robić - ale ja lubie adrenaline i zawsze chce wiedziec na co stać mnie w danych warunkach.
- sprawdzałem kilkukrotnie i mogę powiedzieć tylko tyle - bardzo dobrze się trzymają podłoża i jeszcze w żadnych oponach nie doznałem tak niesamowitego uciągu na śniegu.

pazorro - 2007-11-20, 14:29

hehe, ja też lubię adrenalinkę :mrgreen: mam gsxr 750 :mrgreen: i po śniegu też lubię poszaleć...wiadoma sprawa..:-)
Black Eryk - 2007-11-21, 08:26

No to zazdroszczę - rozumiem że mówisz o suzuki :)
pazorro - 2007-11-21, 14:06

tak, masz rację, mówię o suzi ;-) w sumie to nie ma czego zazdrościć bo polskie drogi nie są przystosowane w żaden sposób do motocykli a i dobrego toru wyścigowego poza poznaniem to nie ma u nas w Polsce, a poza tym to chyba nie miejsce na takie rozmowy bo tu idzie o opony zimowe z tego co pamiętam :-> patrzałem na opony.pl , te Twoje są już po 250 za sztukę, ale faktycznie mają wysoką notę :->
Black Eryk - 2007-11-22, 07:45

A tor nawet fajny jest w Wyrazowie :D koło Częstochowy /Blachowni
pazorro - 2007-11-22, 08:06

w wawie nie byłem a co do toru na wyrazowie bo chyba o tym mówimy to jest to tor kartingowy raczej a nie dla superbików :-P nawet trójki nie m agdzie wrzucić... miałem tam ślizg lewą stroną na takim cholernie ciasnym zakręcie po dłuższej prostej :-/ więcej razy tam nie pojechałem motorem...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group