DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Dacia Duster - koncept ujawniony!

laisar - 2009-03-02, 11:31
Temat postu: Dacia Duster - koncept ujawniony!


Na konferencji prasowej w Genewie, przed otwarciem mającego się w tym mieście odbyć salonu samochodowego, koncern Dacia ujawnił sławetny już koncept: Dacię Duster (znany do tej pory jako ZEntry).

W komunikacie prasowym podano następujące dane techniczne:

długość: 4250 mm
szerokość: 1640 mm (Błąd?). (Prawdopodobnie).
wysokość: 1495 mm
rozstaw osi: 2804 mm
rozstaw kół przednich: 1637 mm
rozstaw kół tylnych: 1640
waga własna: 1300 kg
pojemność bagażnika: 470 L
opony: 245/35 ZR21



typ silnika: dCi
moc maksymalna: 105 KM (77 kW)
maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 2000 obr./min
przyśpieszenie do 100 km/godz: 9.6 s
zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5.3 L/100km
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 139g/km
skrzynia biegów: 6+1


W ruchu można pojazd obejrzeć w filmiku na poświęconej mu stronie Renault (albo via YouTube).

Beckie - 2009-03-02, 11:35

To ci Dacia!
Mariusz - 2009-03-02, 11:49

Chyba troszkę przedobrzyli!!!
Nie podoba mi się!!!

Mamert - 2009-03-02, 12:02

Bardzo, bardzo. Nieźle im to wyszło.
Jedyne co mnie zastanawia to uparte dążenie projektantów do braku słupka środkowego.
Może mi ktoś wytłumaczyć czemu ma to służyć, ani to praktyczne, ani ładne (kurołapacze z syreny) a i sztywność kabiny (bezpieczeństwo) zachwiana.

laisar - 2009-03-02, 13:09

Mnie się podoba (: - także brak słupka środkowego. To bardzo praktyczne (i przede wszystkim: fotogeniczne (; ) rozwiązanie - ma się świetny dostęp do kabiny. Przy współczesnych materiałach nie musi wpływać na bezpieczeństwo - a wytrzymałość konstrukcji rekompensuje się także po prostu inną budową drzwi. Tyle że to rozwiązanie drogie, więc do produkcji popularnej raczej nie trafia.

* * *

Więcej zdjęć i filmik via YouTube: http://www.worldcarfans.c...of-geneva-debut

Nova - 2009-03-02, 14:02

I jeszcze w dzisiejszym dzienniku
http://www.dziennik.pl/au...owa_dacia_.html

BTW - dziwna trochę ta konstrukcja...

laisar - 2009-03-02, 14:12

Wszystko co nowatorskie wydaje się dziwne, nieprawdaż? (;

A w artykule jak zwykle babol - to NIE jest Dacia 4x4...

Mamert - 2009-03-02, 14:17

laisar napisał/a:
rozwiązanie - ma się świetny dostęp do kabiny.

Hmm, jak wsiada jedna osoba to tak, ale jak dwie to się robi tłok do jednego otworu, nie chcę już nawet pomyśleć jak się wsiada do tyłu przy blisko zaparkowanym aucie.
Nikt mnie nie przekona do praktyczności tego rozwiązania (poza dobrym rosole).

laisar - 2009-03-02, 14:33

Jeśli otwór jest odpowiednio duży (a wydaje się, że jest), a drzwi otwierają się wystarczająco szeroko (j.w.), to wszystko jedno, czy drzwi otwierają się w te czy we wte - kto się ma zmieścić, to się zmieści, nawet jeśli będzie to robił w kolejce. Czyli dokładnie tak samo jak na ciasnym parkingu - też się trzeba przepuszczać, żeby w ogóle dojść do drzwi...

A że każde rozwiązanie ma swoje dobre i złe strony, to chyba oczywista oczywistość (;

Pablo78 - 2009-03-02, 16:01

bardzo fajna, niestety w ewentualnej produkcji duzo z niej nie zostanie... jak to zwykle bywa ;-)
piotrres - 2009-03-02, 16:46

Hmm, ciekawy vehicul ;)
Nawet mi się podoba
Tylko:
- co z widocznoscią do tyłu
-jak się otwiera kufer.

Koleżanki i Koledzy:
przyjdzie Pan Księgowy (nie uwłaczając ;-) )
i wyrówna: tj przywróci normalność :mrgreen:
zamiast LED H4, "szklany dach" za dopłatą, alufelgi też

Już zaczynami odkładać do świnki-skarbonki 8-) 8-)


.... i pomyśleć, że Roomster szokował :lol:

Yoda - 2009-03-02, 17:43

Mamert napisał/a:
Jedyne co mnie zastanawia to uparte dążenie projektantów do braku słupka środkowego.
Akurat brakuje tylko słupka prawego - lewy jest ! I wilk cały i owca syta ;-) .
Mariusz - 2009-03-02, 19:16

Nie no panowie!!!SZAŁU NIE MA!!!!
Mikele - 2009-03-02, 19:32

Samochód całkiem, całkiem.
Tylko te tylne boki są jakieś takie entyaerodynamiczne, nie wiem co to ma być, wloty powietrza do bagażnika ? Poza tym w lusterku wstecznym widać będzie pewnie tyle co w MCV z trzecim rzędem siedzeń.

Też jestem zdania, że niemal nic z niego nie zostanie gdy trzeba będzie ustawiać linię produkcyjną :)


Pozdrawiam.

aro_rdrg - 2009-03-02, 19:39

A mój 7 letni synek powiedział "Co to za Dacia? Jakaś kółkowa"
laisar - 2009-03-02, 21:42

Cytat:
Tylko te tylne boki są jakieś takie entyaerodynamiczne, nie wiem co to ma być, wloty powietrza do bagażnika ?

Wcale nie koniecznie takie antyaerodynamiczne - podobnie zresztą jak np dyfuzory na dachu tego ekstra eko-Logana... Po prostu w tej dziedzinie niektóre rozwiązania faktycznie są sprzeczne z intuicją [:


Cytat:
Poza tym w lusterku wstecznym widać będzie pewnie tyle co w MCV z trzecim rzędem siedzeń.

Dlaczego? Autko jest nie za długie, a tył ma przecież ładnie przeszklony, trochę a la Citroen C4 copue. Choć oczywiście do widoczności np traktora wiele mu brakuje... (;

Cytat:
Też jestem zdania, że niemal nic z niego nie zostanie gdy trzeba będzie ustawiać linię produkcyjną :)

Ale o czym Wy wszyscy gadacie? Jaka linia produkcyjna, jacy księgowi?! Toż to jest przecież pojazd koncepcyjny - nikt nigdy nie projektował go z myślą o produkcji... Jak to napisał Piotrres w temacie obok: to jest jedynie "Demonstrator Technologii" - i Wyglądu, można by jeszcze dodać. Zgodnie z oficjalnymi wypowiedziami możemy co najwyżej liczyć, że w przyszłości jakieś elementy stylistyczne nawiązujące do Dustera mogą się pojawić się w innych modelach Dacii.

Ogólnie - to taka bardzo zaawansowana reklama wizualna: "Patrzcie, co nawet Dacia może zrobić!" (;

piotrres - 2009-03-02, 21:54

Ciekawe: długość jak sedana: 4250, rozstaw osi nieco większy.
Położenie lusterek bocznych cokolwiek dziwne.
Co do drzwi z prawej: to jestem jak najbardziej za: rower(y), narty, teleskop...
Mój kolega z pracy zauwazył, że przynajmniej pasażerowie nie wysiadą pod nadjeżdżające auto (dot. zwłaszcza dzieci) Mam nadzieję, że fotel kierowcy się składa i umożliwia wysiadanie jak w 3 drzwiowcu. Względy bezpieczeństwa.
A poza tym czy auto musi być symetryczne ?
Ciekaw jestem jak bedzie wygladał pojazd seryjny na bazie tego konceptu. O ile powstanie :-/
Generalnie podoba mi się, ten samochód Spielberga ;-) [/list]

@ laisar:
Cytat:
Wcale nie koniecznie takie antyaerodynamiczne - podobnie zresztą jak np dyfuzory na dachu tego ekstra eko-Logana.

Na początku myslałem, że to błąd renderowania, ale nie: to jest rodzaj bocznych slotów (po polsku: skrzeli) ograniczających obszar oderwania za autem. Nie jest to sprzeczne z intuicją (zwłaszcza moją :mrgreen: ) a raczej z doświadczenia codziennego ("Nikt w ten sposób nie lata na Marsa to i wy nie bedziecie robić tego w tel sposób !" :lol: )
Mam nadzieję, że coś jednak z tego projektu zostanie. Pamiętacie ?: najpierw była "wypasiona" Dacia "Steppe", a nieco ponadrok później wsalonach był MCV.
Myślę, że autko na bazie "Kurzaczka" ;-) miało by swoich zwolenników.

lineczka:
http://moto.pl/MotoPL/1,8...spodziewal.html

Ciekawe, że jest dość wąski: 1640 mm wobec loganowych 1735/1975 mm. W środku z tyłu 2,5 miejsca. Na obrazku z rowerem.

laisar - 2009-03-03, 00:02

Cytat:
Mam nadzieję, że fotel kierowcy się składa i umożliwia wysiadanie jak w 3 drzwiowcu. Względy bezpieczeństwa.

Żeście się uczepili... Jakie względy bezpieczeństwa?! W koncepcie? Chyba żeby można go było szybko opuścić, jak się na niego stoisko wystawowe przewróci... (; Przecież jeśli to-to gdziekolwiek faktycznie po ulicy jeździ (co wcale nie jest takie oczywiste, bo np filmik może być zrobiony cały komputerowo), to w takiej obstawie, że w przypadku nieszczęścia kierowcę wyciągnęliby ustanawiając nowy rekord świata...


Cytat:
A poza tym czy auto musi być symetryczne ?

"Symetria to piękno głupców" - mawiał jeden mój profesor, ale w przypadku samej bryły nie walory estetyczne są przecież najistotniejsze, a już pod względem praktycznym to w sumie "niezły" pomysł... (;

Natomiast jeśli chodzi o drzwi czy wnętrze - żadna symetria nie jest rzecz jasna potrzebna.


Cytat:
jak bedzie wygladał pojazd seryjny na bazie tego konceptu. O ile powstanie

Raczej nie będzie, bo nie ma takiego planu, żeby powstał - no chyba że podobne entuzjastyczne oceny wpłyną na kogoś w centrali... ((((:


Cytat:
Nie jest to sprzeczne z intuicją (zwłaszcza moją :mrgreen: ) a raczej z doświadczenia codziennego

Ty jesteś skrzywiony wykształceniem - osobom, które nie miały przedmiotu pod kryptonimem "mechanika płynów" intuicja (właśnie w sensie "doświadczenia codziennego") mówi to, co powiedziała Mikelemu - że takie rozwiązania są antyaerodynamiczne: "no bo przecież odstaje, to musi przeszkadzać" [: I oczywiście do pewnego stopnia mają rację - no przecież faktycznie przeszkadza, tyle że powoduje również, że w innym miejscu coś przestaje przeszkadzać znacznie bardziej i bilans wychodzi na plus.


Cytat:
Mam nadzieję, że coś jednak z tego projektu zostanie.

P.w. - coś podobno na pewno... Np atrapa? (;

Z kombi sytuacja była jednak trochę inna - to był właśnie od początku projekt MCV-ki, a Steppe było tylko na jej bazie.


Cytat:
Kurzaczka

Właściwie to chyba powinno być "Odkurzacz" albo "Antykurz" albo "Podkurzaczka" ((((((;

Ale faktycznie dość wąska - postawiłbym teorię, że to wynik podporządkowania koncepcji właśnie aerodynamice. No i nikt się tym nie przejął, bo faktyczne właściwości użytkowe takiego auta zawsze ustępują bajerowatości.

malina_85 - 2009-03-03, 17:53

Oj ładna Dacia ładna, jestem ciekawa ile z niej zostanie jakby ja wyprodukowali no i ile to cudo bedzie kosztowac... hmm fajne to to :D
Fromage - 2009-03-03, 20:26

Ambitnie, nawe bardzo ambitnie. Ale to tylko koncept więc w euforie nie popadłem :->
laisar - 2009-03-03, 21:46

TSD - ciekawe, czy jest w nim chociaż jeden element zgodny z filozofią "carry-on"? (;
Mikele - 2009-03-03, 22:54

A mnie nazwa auta kojarzy się z samobieżnym działkiem przeciwlotniczym M42 Duster ;-)

Co do mechaniki płynów, to na studiach zajmowałem się tylko płynami rozweselającymi, bo ja humanista jestem.

Nie zgadzam się też z opinią, że koncept car to jedynie próbka tego, co nasi kreślarze potrafią, bo wiadomo, że zrobienie auta tylko do oglądania żadną filozofią dla koncernów nie jest. Problemy zaczynają się właśnie w momencie w którym trzeba to coś zacząć składać na linii....

Ale chciałbym żeby choć zarys nadwozia przetrwał i był bazą dla jakiegoś fajnego SUVa.

Pozdrawiam.

piotrres - 2009-03-04, 00:21

Mikele napisał/a:
Ale chciałbym żeby choć zarys nadwozia przetrwał i był bazą dla jakiegoś fajnego SUVa.


Howgh !

laisar napisał/a:
Ty jesteś skrzywiony wykształceniem - osobom, które nie miały przedmiotu pod kryptonimem "mechanika płynów" intuicja (właśnie w sensie "doświadczenia codziennego") mówi to, co powiedziała Mikelemu - że takie rozwiązania są antyaerodynamiczne

Jechałem sobie dzisiaj rano do RST, myśli płynęły bez cenzury i... pomyślałem o tym co Mikele uznał za element antyaerodynamiczny ;-)
To jest wlot typu NACA (jak gdyby negatyw skrzydła gotyckiego) Wiry przeciwbieżne, które się generują na jego krawędziach "napychaja" ;-) powierze do otworu.
.
W YF93A chodziło o to by przepływ przed otworem wlotowym przyhamować, a tutaj a by przyspieszyć, stąd lustrzane odbicie kształtu w Dacii, w porówaniu z zastosaniami lotniczymi
Tym otworem jest krawędź slotu tylnego, zasilającgo w powierzne obszar za ścięciem bagażnika. To rozwiązanie redukuje "base drag" (opór denny, parhdon), jak mawiają balistycy (zewnętrzni) czyli opór ciśnieniowy nadwozia. Gdyby zastosować slot na górze pojazdu, to redukowałby docisk tylnej osi, co jest niekorzystne ("antyspojler" ;-) )
Rzecz niekonwencjonalna jeśli chodzi o pojazdy.
Samochód ma wyraźny boat-tailing, również ograniczający opór ciśnieniowy.
Odbywa się to kosztem kufra i kanapy z tyłu, niestety. :-/

Ciekawa sprawa to wysokie połozenie lusterek. Są tam położone tak a nie inaczej aby:
1. Nie zaburzać przepływu przez ww.opisany kanał
2. Przy zerkaniu w lusterko nie tracić kontaktu z tym co przed nami (ważne przy wyprzedzaniu)
3. Utrudnić wyhaczenie lusterkiem o inny pojazd na parkingu ;-)
4. Ponieważ auto jest dosć zbieżne ku górze i ma wyraźne przewężenie ku tylowi, takie położenie więc to położenie zwiększa pole widzenia w lusterku.
Poza tym... rzecz przyzwyczajenia.
Jak się porrzyglądać, to widać, że ktoś
włożył w to wiele pracy umysłowej i serca ( op pieniądzach, jako gentleman, tu nie wspomnę ;-) ) I jako belfrowi choćby z tych względów szkoda mi by całkowcie został w postaci makiety. Krtku, to takie moje drugie zboczenia zawodowe ;-)

P.S. Nie podoba mi się ta "wanna" kierowcy.

P.S.1 A propos "Kurzaczyka", to moja Lolcia (l.5) mówiła tak kiedyś na odkurzacz:-)
________________________________________________________________________
aha i jeszcze jedno:
http://www.wysokieobroty....iaj_debiut.html

Mikele - 2009-03-04, 09:17

Ale w tym myśliwcu bo bokach kadłuba są najzwyklejsze w świecie wloty zimnego powietrza do turbiny silnika odrzutowego ;-)
Dacia Duster takiego chyba nie ma (a może ?).

Kłócić się o przepływ powietrza wokół nadwozia się nie będę, bo się na tym zupełnie nie znam, po prostu na "zdrowy chłopski rozum" wydawało mi się, że takie wloty zawsze są po to, żeby coś chłodzić wpadającym powietrzem, silnik, hamulce, cokolwiek...


Pozdrawiam.

Nova - 2009-03-04, 11:00

laisar napisał/a:
A w artykule jak zwykle babol - to NIE jest Dacia 4x4...


Ano widocznie nie sprawdzili dokładnie albo oparli się na historii...

http://www.difflock.com/b...ter/index.shtml

Auta się znacząco różnią :lol: ale i czasy się mocno zmieniły ;-)
Teraz Dacia zaskakuje...

http://moto.onet.pl/11867...eria_media.html

laisar - 2009-03-04, 11:37

Mikele napisał/a:
A mnie nazwa auta kojarzy się z samobieżnym działkiem przeciwlotniczym M42 Duster

To możecie sobie podać ręce z koleżanką Novą (((: - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=27131#27131

Cytat:
Co do mechaniki płynów, to na studiach zajmowałem się tylko płynami rozweselającymi,

(;

Cytat:
bo ja humanista jestem.

(Wrrr, bardzo nie lubię tego "argumentu"...).
Humanistów dotyczą takie same prawa fizyki jak niehumanistów - więc warto czasem uświadomić sobie, że tzw intuicja nie zawsze jest zgodna z rzeczywistością (;

Cytat:
Nie zgadzam się też z opinią, że koncept car to jedynie próbka tego, co nasi kreślarze potrafią

No to "pisz na Berdycz" - tzn do Renault/Dacii, bo to oni twierdzą, że nic podobnego produkowane nie będzie.

(A że mogą łgać celem zmylenia NPL-a to już inna sprawa...).


Cytat:
Problemy zaczynają się właśnie w momencie w którym trzeba to coś zacząć składać na linii...

Oj, nie - prawdziwie problemy to są zdecydowanie wcześniej. Na linii to już raczej problemiki - a i to głównie z powodu jakości zakontraktowanych części.

Druga fala poważnych problemów to już jak produkt trafia w ręce klientów, ale to jeszcze inna bajka...

Cytat:
Ale chciałbym żeby choć zarys nadwozia przetrwał i był bazą dla jakiegoś fajnego SUVa.

Kto wie... pojęcie "elementy stylistyczne" z oficjalnej prasówki jest bardzo elastyczne (;

Cytat:
wydawało mi się, że takie wloty zawsze są po to, żeby coś chłodzić wpadającym powietrzem

Naciągając nieco analogię tu też można by tak powiedzieć - w tym przypadku "chłodzi się" opory powietrza (((;

To po prostu nigdy nie są wloty jako takie, tylko kierownice powietrza - a to, co istotne, dzieje się dopiero za nimi (wpadają do silnika, chłodzą hamulce czy zmieniają strumień powietrza za autem).

* * *

Cytat:
Jak się poprzyglądać, to widać, że ktoś włożył w to wiele pracy umysłowej i serca

Tym lepiej świadczy o firmie (-ach) [:

Cytat:
I jako belfrowi choćby z tych względów szkoda mi by całkowcie został w postaci makiety. Krtku, to takie moje drugie zboczenia zawodowe ;-)

To chyba jednak nie tylko makieta - wygląda na to, że to-to faktycznie jeździ. A jeśli spełni - choćby wyłącznie - założone zadania reklamowo-badawcze, to będzie chyba można uznać, że wysiłek się nie zmarnował

Cytat:
P.S. Nie podoba mi się ta "wanna" kierowcy.

Ociupinka futuryzmu musi być - dla mnie spoko. A może to jeszcze przygotowanie pod katapultę? (; Tyle tych lotniczych nawiązań...

Yoda - 2009-03-04, 12:58

W tym komunikacje prasowym, do którego laisar podał linka w pierwszym poście, jest następujący fragment odnośnie omawianych szczegółów karoserii:
Cytat:
Special care has gone into Duster's aerodynamic efficiency (Cd: 0.30) and the fluid lines of the body sides
enable air to flow freely along the vehicle's flanks before being jettisoned through the rear lights. The
aerodynamic, wing-like forms of the roof-mounted direction indicators also channel airflow towards the rear.
ale i tak (a właściwie tym bardziej) dzięki Piotrek za ciekawe napisanie paru słów do rzeczy - to "skrzydło gotyckie" zobaczyłem rzeczywiście dopiero jak przeczytałem że tam jest :-) .
piotrres - 2009-03-04, 13:31

laisar napisał/a:
Cytat:
P.S. Nie podoba mi się ta "wanna" kierowcy.

Ociupinka futuryzmu musi być - dla mnie spoko. A może to jeszcze przygotowanie pod katapultę? ;-) Tyle tych lotniczych nawiązań...

Nie zauważyłem napisów przy fotelu: "Pericol: ejecţie scaun !"i przy zwiasach drzwi: "Atenţie: explozive bolţuri !"
:mrgreen:

laisar - 2009-03-04, 14:12

"przygotowanie" (;
wox - 2009-03-04, 19:37

Nie sądzicie, że w komunikacie prasowym jest błąd - chodzi mi o szerokość Dustera.

Przy takim rozstawie kół:
- rozstaw kół przednich: 1637 mm
- rozstaw kół tylnych: 1640
nie ma możliwości, by Duster miał szerokość 1640 mm. Poza tym na zdjęciach nie wydaje się być tak wąskim samochodem. Najprawdopodobniej Duster ma 1840 mm szerokości.

Dla porównania: MCV-ka ma 1740 mm szerokości, natomiast rozstaw kół przednich wynosi 1481 mm, zaś tylnych 1458 mm.

apacz - 2009-03-04, 20:06

Dzisiaj w "Raporcie" w TVN Turbo, pokazali krótko Dustera. Mówili że ma koła 21 calowe i że rośnie pozycja na rynku marki Dacia. Jak słyszę że rośnie pozycja na rynku to zaraz mi się wydaje że za tym pójdą ceny, niestety w górę. I cała idea tanich samochodów Dacia powoli odejdzie w zapomnienie. Mam nadzieję że tak nie będzie, ale życie uczy że niestety bywa inaczej. Pokazywali też nowego crossover'a od Nissana ale zapomniałem nazwy, może będzie dzielić podzespoły z zapowiadaną Dacią SUV bo jakiś taki z wyglądu był "nie japoński". A co do tych wlotów powietrza z tyłu Dustera to myślę że to po prostu artystyczna wizja spojlera. Skoro nie ma miejsca na tyle nadwozia do jego zamontowania (lub raczej koncepcyjnie by nie pasował) to można to zrobić po bokach aby tył był dociskany. Gdzieś wyczytałem że CX w Dusterze to 0,30 więc bardzo aerodynamiczny jest. No cóż to tylko koncept, ileż już takich było a tylko nieliczne pojawiły się seryjnie.
laisar - 2009-03-04, 21:19

Ooo, brawo! Gratuluję rewolucyjnej czujności! Rzeczywiście, coś jest niehalo z tymi wymiarami - może "się wstawiły" np wnętrza w tym miejscu?

W każdym razie z proporcji wychodzi nawet jeszcze nieco więcej - 1880 mm:

(na czerwono - obszar wystający poza oficjalną szerokość 1640 mm)

wox - 2009-03-04, 21:30

Ale media już zauważyły "wąskość" Dustera; nikt się nie zastanawiał nad tym, że to może być błąd.
piotrres - 2009-03-04, 22:56

apacz napisał/a:
...A co do tych wlotów powietrza z tyłu Dustera to myślę że to po prostu artystyczna wizja spojlera. Skoro nie ma miejsca na tyle nadwozia do jego zamontowania (lub raczej koncepcyjnie by nie pasował) to można to zrobić po bokach aby tył był dociskany. Gdzieś wyczytałem że CX w Dusterze to 0,30 więc bardzo aerodynamiczny jest. ...

Apaczu drogi,
Spojler służy do docisku, To co tu widzimy raczej sciska nadwozie niz dociska:mrgreen: gdyby taki slot, kasujacy oderwanie dodać na dachu to pomiajając wizualny efekt "Ruraltuningu". Dostalibyśmy przesunięcie siły nośnej na nadwoziu do tyłu i odciążeie osi tylnej.
To tak jak było w Loganie Eco²: po dodaniu generatorów wirów na krawędzi dachu, trzeba było dodać spojler na klapie kufra.
Tutaj po prostu ten problem nie wystepuje. Można się co najwyżej zastanawiać, jak się to zachowa przy podmuchu bocznym. Tak czy owak zgrabnie rzecz rozwiązali.
P.S.
Szkoda, że nie będzie w sklepie ;-) No chba, że jako "shortrun" w skali: 1/43 lub 1/32 :lol:

laisar - 2009-03-04, 23:12

Cytat:
Szkoda, że nie będzie w sklepie

Kto wie, co przyniesie przyszłość... Pewnie zostanie przynajmniej dobrze przebadane.

Jednak przy wszystkich zaletach pozostaje jeszcze inna wada - rozwiązanie takie wymaga niejakiego zwężenia nadwozia. Raczej trudno bowiem oczekiwać akceptacji implementacji po prostu wystającej po bokach... (;

apacz - 2009-03-04, 23:30

Piotrres !!!
Widzę, że mamy do czynienia ze specjalistą od aerodynamiki. Szacunek. Nie mam więc zamiaru ani podważać twojej wiedzy, ani się z tobą spierać. Ja jestem laikiem. Moje wnioski są luźnymi przemyśleniami i nic więcej. Zastosowałem pewnego rodzaju skrót myślowy. Ale zauważ że na zdjęciu opublikowanym powyżej przez laisara od góry wyraźnie widać wloty które są jakby przykryte dużą powierzchnią dachu wyglądającą właśnie jak spojler. Duster w tym wydaniu to tylko 105-konny diesel. Nie ma chyba zbyt dużego znaczenia dociskanie tyłu. Pewnie projektując Dustera testowano zachowanie nadwozia w tunelu i jakiś cel tych wlotów jest. Może tylko estetyczny, a może aerodynamiczny. Zobaczymy co tak naprawdę z tych rozwiązań trafi do rozwiązań seryjnych.

piotrres - 2009-03-04, 23:40

laisar napisał/a:
Cytat:
Szkoda, że nie będzie w sklepie

Kto wie, co przyniesie przyszłość... Pewnie zostanie przynajmniej dobrze przebadane.

Jednak przy wszystkich zaletach pozostaje jeszcze inna wada - rozwiązanie takie wymaga niejakiego zwężenia nadwozia. Raczej trudno bowiem oczekiwać akceptacji implementacji po prostu wystającej po bokach... (;


Co widać po kanapie (dzielonej): czyli 4½ miesca w aucie

Nova - 2009-03-05, 09:09

I kolejny artykuł o Dusterze...

http://www.motogazeta.moj...a,a,134847.html

piotrres - 2009-03-05, 11:02

...i tu:
http://www.autogaleria.mo...t,g,134833.html

laisar - 2009-03-05, 11:25

...oraz tu: http://motoryzacja.interi...ter,1267967,340
piotrres - 2009-03-05, 11:42

laisar napisał/a:
...oraz tu: http://motoryzacja.interi...ter,1267967,340

i znowu 村 rules ;-) jak chodzi o komentarze
________________________

村 wym. buraku (wiocha)

piotrres - 2009-03-05, 12:24
Temat postu: Kiedyś juz była Dacia Duster
No to z kronikarskiego obowiązku:
Nowy koncept Dacii to, de facto Duster II
jako, że ARO 10 było sprzedawane jako... właśnie Dacia Duster



Ciut informacji tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/ARO

więc nic dziwnego, że na forum poswięconemu ARO trwa dyskusja:

http://www.aro4x4.net/smf...pic,3236.0.html

piotrres - 2009-03-07, 22:51

Jeszcze a propos tych bocznych slotów kombinowanych z wlotem NACA.
Jak się okazuje to rozwiązanie pojawiło się i tutaj:

http://www.salon-auto.ch/...hallenge-0-9936



P.S.:
Czy jest instrukcja obsługi tej kierownicy:

http://www.daciagroup.com.../files/1903.jpg

Chyba to jakiś HOTAS
I jakie założyć wycieraczki (żeby nie skrzypiały) ;-)

Nova - 2009-03-08, 21:08

apacz napisał/a:
Pokazywali też nowego crossover'a od Nissana ale zapomniałem nazwy, może będzie dzielić podzespoły z zapowiadaną Dacią SUV bo jakiś taki z wyglądu był "nie japoński".


A to może o to chodziło?

http://www.autoweek.com/a...03009997&Ref=PH

laisar - 2009-03-08, 21:22

Bez względu na to, czy wrażenie "niejapońskości" i idącym za tym potencjalnym współdzieleniem elementów z Dacią SUV jest wyłacznie apaczowe, czy zostało wyrażone w programie - raczej nie sądzę, by było prawdziwe bardziej, niż na poziomie całego Aliansu Renault-Nissan... (http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1824).
waski - 2009-03-09, 09:08
Temat postu: Dacia concept-car
Co tu będę pisał, sami poczytacie. Ale widać że renault zaczyna poważnie myśleć o rumuńskim dziecku, które kupiła.
Czytajcie i podziwiajcie, bo ładny ten wozik renault.

http://moto.wp.pl/kat,107...,wiadomosc.html

piotrres - 2009-03-14, 17:42

laisar napisał/a:
Ooo, brawo! Gratuluję rewolucyjnej czujności! Rzeczywiście, coś jest niehalo z tymi wymiarami - może "się wstawiły" np wnętrza w tym miejscu?

W każdym razie z proporcji wychodzi nawet jeszcze nieco więcej - 1880 mm:

(na czerwono - obszar wystający poza oficjalną szerokość 1640 mm)


Wg mnie, coś pokręcono z wymiarami (świadomie?!). W Genewie nie byłem, ale wydawało mi się "tak na oko" że wymiary zostały zaniżone i... zrobiłem taki eksperyment graficzny (patrz: niżej)z którego wynika, że to autko Lorda Vadera ;-) to raczej kawał klocka szerszego i wyższego od Logana.
Sprawdźćie, prosze czy czegoś nie pokręciłem.... prześwietlając Logana promieniami S ;-) Za dobrą monetę przyjąłem długość między pionami, bo tak wynikało z moich wcześniejszych przymiarek...
Pozdrawiam.
Piotr S.

Mariusz - 2009-03-23, 19:39
Temat postu: Dacia Duster
W gazecie Auto Świat 23 marca opisana jest Dacia Duster
wieza - 2009-03-23, 22:15

Pisza pisza o daciach kiedys dolowali a teraz to super bryka :) my to wiemy ale inni musza sie przekonywac ;) do tego
Mariusz - 2009-03-23, 22:20

To tylko w Polsce Dacia uważana jest za egzotyczny samochód
DUCATI - 2009-03-23, 22:38

No tak, bo na calym swiecie jest bardzo znana ;)
Mariusz - 2009-03-23, 22:39

DUCATI napisał/a:
No tak, bo na calym swiecie jest bardzo znana ;)

Może nie na świecie ale w Europie napewno

piotrres - 2009-03-26, 11:12
Temat postu: Nowe zdjęcia Dustera
"Prochowiec" 8-) na prezentacji w Bukareszcie:


http://www.daciagroup.com...march-2009.html

P.S.

Dzisiaj ze trzy osoby pytał się mnie (jako osobę "dobrze poinformowaną" :lol: :lol: , "gdzie TO można kupić", bo "..widziały na TVN-Turbo..." :mrgreen:
pozdrawiam,
Piotr eS.

laisar - 2009-03-26, 11:54

A Dacia się bała, że Duster zbyt futurystyczny - no i proszę, nawet dacio-sceptyczni Polacy by kupili... (;
Mariusz - 2009-03-26, 12:51

Jestem ciekaw ceny DUSTERA
jacek - 2009-04-01, 08:52

Duster od jesieni w sprzedaży

http://www.motofakty.pl/

Pablo78 - 2009-04-01, 19:30

jacek napisał/a:
Duster od jesieni w sprzedaży

http://www.motofakty.pl/


Tiaaaa... :mrgreen: :mrgreen:

jacek - 2009-04-01, 21:17

no, wreszcie ktoś zauważył :mrgreen:
piotrres - 2009-04-02, 22:46

A oto (mini)-Duster przed kapielą 1 kwietnia :mrgreen:
Black Eryk - 2009-05-05, 06:20

Sam bym se zafundował takiego Dustera - więc nie dziwie się że I Ci sceptyczni by go chcieli

Ale zobaczymy co z tego wyjdzie ...

antropolog - 2009-08-13, 12:24
Temat postu: Duster wkracza na rynek... juz tuz tuż
http://moto.onet.pl/119974,4677185,2,zdjecie.html
psur - 2009-08-13, 12:38

Ja tam na onet nie zaglądam (no, czasem bezpośrednio na sport.onet.pl), ale te komentarze to mistrzostwo świata tam jest :-)
wieza - 2009-08-13, 15:22

a trzeba zagladac dosc sporo o daciach pisza ;) czekam na to autko moze wymienie za swoja mcv-ą
Beckie - 2009-08-14, 07:36

wieza napisał/a:
a trzeba zagladac dosc sporo o daciach pisza ;)


Ano trochę tam o Daciach jest: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2011

sami-99 - 2009-08-14, 21:31

Wiecie gdzie jest dużo o DACII ?

Tutaj:

http://www.daciaklub.pl/forum/index.php

:mrgreen:

Pablo78 - 2009-08-15, 00:41

i tutaj

www.dacia.pl

www.daciagroup.com

www.dacia.ro

sorry... :mrgreen: :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group