DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - biodiesel a 1.5 DCI

aaryt - 2008-04-01, 10:30
Temat postu: biodiesel a 1.5 DCI
Jak to jest z biodieselem i silnikiem 1.5DCI? Mozna czy nie mozna?

pozdrawiam

dogberry - 2008-04-01, 13:17

Ja bym się nie odważył, silniki nie są przystosowane do niego.
wox - 2008-04-01, 15:14

Auto na tym pojedzie, ale ... wtryskiwacze tego długo nie wytrzymają. To tak jak kawał z grzybami - wszystkie są jadalne, ale niektóre tylko raz.
Black Eryk - 2008-04-02, 06:18

Aby jeździć na oleju z biedronki musiałbyś wymienić system wtrysku paliwa, przeprogramować moduł sterujący, dorzucić jakiś moduł do obiegu paliwa który by podgrzewał ten olej (szczególnie zimą) ...
laisar - 2008-04-02, 07:37

Mam wrażenie, że Aaryt nie pyta chyba o żadną Biedronkę (; ale o prawdziwe biopaliwa - a te mogą być w końcu bardzo różne: B100 "ociupinkę" różni się od B30, nie?

Ad rem: chyba nikt nie jest tak odważny, żeby samemu wypróbować biodiesla, ale wnioskując z informacji o Loganie Renault eco2 (ot, pierwsze z brzegu: 1, 2, 3) można by zaryzykować twierdzenie, że seryjny dCi powinien pojechać co najwyżej na B20.

Oczywiście, najwłaściwszym organem ze 100% pewnymi informacjami jest samo Renault - i to najlepiej centrala.

Z forów to chyba bardziej pomocne byłoby francuskie (i może jeszcze rumuńskie, ale ten język...).

Black Eryk - 2008-04-02, 10:38

Jeżeli przygotujesz auto tak jak na olej z biedronki to i na wszystkich biopaliwach pojedziesz...
laisar - 2008-04-02, 10:46

W tę stronę na pewno, ale nie jestem przekonany że akurat dCi byłby to w ogóle w stanie przeżyć przez dłuższy okres czasu... (((;
Marcin - 2008-04-02, 22:42

Znam osobe ktora sprowadzila sobie z niemiec Clio DTi z instalacja na zwykly olej roslinny ;-) Niestety silnik byl zajechany i nadawal sie do remontu. Teraz autko jezdzi na zwyklym ON, ale istalacja zostala. Jest zamontowana w miejsce kola zapasowego jak LPG :mrgreen:
aaryt - 2008-04-04, 12:41

Dzieki za odpowiedzi. Tylko mnie to upewnilo, zeby biopaliwa nie lac. Pozdrawiam
laisar - 2008-04-04, 13:01

Na starym forum była informacja, jakby Renault twierdziło o dopuszczalności 5% domieszki biokomponentów do oleju napędowego.
Black Eryk - 2008-04-07, 08:21

zgodzę się że dopuszczalność 5% ale w biopaliwach można liczyć nawet bodajże na 20% ...
laisar - 2008-04-07, 08:51

"Biopaliwa" to wszystkie paliwa z - nawet najmniejszym - dodatkiem komponentów pochodzenia "biologicznego". Czyli z punktu widzenia nazwy wszystko jedno, czy zawiera 1% czy 100% (:
licek - 2008-04-07, 20:40

Ciekawe jak sprawa wyglada z bioetanolem i silnikami benzynowymi. U nas juz za 2 lata ma byc na stacjach dostepne nowe paliwo, rzekomo tansze nawet o 1zł. Z tego co pamietam ma mniej oktanow, bdajze 87 czy 89, w zwiazku z tym czy jest mozliwosc przystosowania silnika do tego paliwa, jaki koszt, itd. Na zachodzie to paliwo jest juz od dluzszego czasu ale tez nie na wszystkich stacjach.

Nie chodzi mi o benzyne z dodatkiem biokomponentow ale o czysty bioetanol

laisar - 2008-04-07, 22:18

W Brazylii chyba od 2005 roku większość aut pomyka na bioetanolu i działa to wszystko u nich bardzo sprawnie - więc wygląda na to, że technicznie sprawa jest do rozwiązania...
Mamert - 2008-04-07, 22:41

W Brazylii FIAT Palio Weekend jest dostępny tylko na GAZ/ALKOHOL http://www.fiat.com.br/br...do?idModelo=177
Może więc wbrew opiniom że silnik spalinowy jest tylko na benzynę, nie jest aż takim mądrym i skomplikowanym urządzeniem.

laisar - 2008-04-07, 23:40

Rzecz nie w tym, że silnik jako taki jest benzynę, a tylko w tym, że akurat te dostępne u nas są w większości przystosowane prawie wyłącznie do niej...
KaS602 - 2008-04-08, 00:29

W Brazylii Reno Logan rowniez jest przystosowany do alkoholu. I co ciekawe silniki te na alkoholu maja lepsze osiagi niz na benzynie.
jurek - 2008-04-08, 07:45

bioetanol e 85 - 85% alkoholu, reszta benzyna. nie wiem czy w Polsce jest choc 1 samochod przystosowany do tego. inne usczelniacze, inne tworzywa ma jace stycznosc z paliwem pompy paliwa przystosowane do pracy w paliwie, ktore przewodzi prad. itd. w Szwecji jezdzi b niewiele volvo na to paliwo. pozdr
laisar - 2008-04-08, 08:49

Cytat:
bioetanol e 85 - 85% alkoholu, reszta benzyna. nie wiem czy w Polsce jest choc 1 samochod przystosowany do tego

Oczywiście! Np sam widziałem już na drodze kilkanaście egzemplarzy Fordów i Volvo FlexiFuel.

Cytat:
w Szwecji jezdzi b niewiele volvo na to paliwo

Prasa twierdzi co innego - np http://www.autokram.pl/informacje/50 i http://www.roadlook.pl/te...ropejskiej.html

laisar - 2008-04-09, 12:19

Na tej stronie Renault wyszczególnione są także silniki przystosowane do paliw alternatywnych - i nie ma wśród nich żadnego dCi 1.5. Dopiero 2.0, występujący w dostawczakach, pozwala na stosowanie B30.
Darciu2 - 2010-08-19, 22:26

Jako stary wyżeracz w jazdach na oleju(miałem berlingo 1,9 d z instalacją własnej produkcji) zaczynam coraz częściej o tym myśleć tym bardziej jak kolejny raz zapala mi komp informacje o wodzie w paliwie?
Poczytam na forach niemieckich(oni tam mają nawet stacje do tankowania oleju roślinnego) i dam znać jak coś znajdę.

kubalonek - 2010-09-10, 09:51
Temat postu: Dci Dacia a sprawa biodesla
Coraz cześciej na stacjach widać biodesla , opinie sa rózne - co myślicie ba ten temat
opos - 2010-09-10, 10:02

Jest bardzo dobry, Silnik chodzi bez problemów poza tym biodizel nie śmierdzi. Tyle że używam go do mojego URSUSA :-D
kubalonek - 2010-09-10, 10:40

fajnie. Chodzi mi o wpływ ( realny ) na silniki comon Rail , opinie specjalistów są rózne
marektbg - 2010-09-10, 11:33

Opinie są różne. Ja odradzam ale możesz zrobić np. miesięczny test :-)
Alien - 2010-09-10, 11:35

Swego czasu głośno było o tym że Ford nie uznawał reklamacji uszkodzonych wtryskiwaczy przy stwierdzeniu że silnik pracował na BioD. Bodajże w Toyocie Avensis przy okazji wizyty ze swoją na corocznej wymianie oleju) spotkałem się z naklejką o zakazie lania Bio :roll: Jak jest z francuską myślą techniczną? Zadzwoń do dilera i zapytaj - myślę że odradzi.
tomi - 2010-09-10, 11:59

Jak byłem prze wyborem dizel czy benzyna szperając w sieci spotkałem się z badaniami które wykazały szkodliwość biopaliwa na wtryskiwacze nowej generacji.
krakry1 - 2010-09-10, 16:19

Lepiej nie lać do baku tego wynalazku.
adams - 2010-09-10, 16:37

Biodiesel B100 czyli popularne estry rzepakowe, maja parę wad i zalet:
Najlepiej używać B100 od początku, ponieważ estry wymywaja ON z uszczelek, ale maja wieksze czasteczki, stad nie wnikna w miejsce wymytych. B100 ma dobre wlasciwosci myjace i smarujace (bo estry wiaza czastki tlenu). B100 ze względu na wyższa temp zapłonu słabiej odpala, mimo dokładania depresatorow w zimie jest bardziej lepki (popularnie nazywane jest to gestnieniem). B100 łatwiej też wiąże wodę co w zwiazku z jego (ze wzgledu na niską popularnosc) dlugim czasem lezenia w zbiorniku jest duza wada. Poza B100 na Bliskiej nie ma raczej pewnych zrodel rafineryjnych, inne stacj moga miec swoje reaktory do estryfikacji i jakosc kompletnie poza kontrola.

Mieszanie tego zimą fifty-fifty z ON jest wiec dość głupim pomysłem. Spala się tego nieco więcej niż ON co przy obecnej cenie tańszej o jakieś 30gr od ON jest zwykłym zawracaniem sobie dupy.

Reno w zależnosci jak im czapka stoi dopuszcza albo max 5% udział biokomponentów w ON, albo rzadko B20 czyli 20% biokomponentów - było to w niektórych Kangoorach. Ciekawe co sie stanie jako po nowym roku wejdzie 7% biokomponentów do ON, te wtedy Reno uzna że 7% już nie psuje

I jeszcz jedna prosba nie mylis EkoDiesla z Orlenu z B100, bo Ekodiesel do nazwa handlowa zwyklego ON

kubalonek - 2010-09-10, 19:04

OK dziękuję za wyjaśnienia , ciekawe czy w Orlenowskim eko-dieslu jest domieszka estrów .
W zeszłym roku zatankowałem jeszcze w Scenicu 1.9 dci gdzieś na śląsku biodesla - tak na próbę - bardzo fajnie i cicho silniczek pracował .
Ale faktycznie - nie ma co robić eksperymentów.

wox - 2012-10-02, 21:23

Dzisiaj na BLISKIEJ podjechał facet Dusterem i zatankował BIODIESLA 100. Trochę mnie to zdziwiło - nie wiem czy warte ryzyka (cena na dzień dzisiejszy 5,19 zł). Może nie jego auto?
TD Pedro - 2012-10-02, 21:30

nie było okoliczności zapytać? może nieświadomie...
Lukas87 - 2012-10-02, 21:37

przeciez nawet na klapce jest przekreslone BIO czy cos w tym stylu :roll: :roll:
qba - 2012-10-03, 10:49

Mam pytanie do uzytkownikow silnika 1,5 dCi - czy orientuje sie ktos jak wyglada sprawa z tankowaniem w niemczech tego najtanszego diesla (bo on chyba zawiera jakies 7% biokomponentow) i pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi?

Bede wdzieczny za odpowiedzi

SpikeMike - 2012-10-04, 21:43

To ja jeszcże dopytam. Na lokalnej stacji Auchan jakiś czas temu pojawiła się tabliczka o tym że do paliwa dodaje się do 5% biokomponentow. Nie ukrywam, że leje tam ON od czasu do czasu do naszej DD, ale zacząłem mieć pewne obawy co do wpływu tego dodatku na commonrejle i inne depeefy. Prośba o info czy to jest OK? Czy odpuścić sobie Auchana i podjechać kilometr dalej na Lotos.

Dodam, że w instrukcji nic nie wyczytałem na ten temat.

Dusterjack - 2012-10-04, 22:16

SpikeMike napisał/a:
To ja jeszcże dopytam. Na lokalnej stacji Auchan jakiś czas temu pojawiła się tabliczka o tym że do paliwa dodaje się do 5% biokomponentow. Nie ukrywam, że leje tam ON od czasu do czasu do naszej DD, ale zacząłem mieć pewne obawy co do wpływu tego dodatku na commonrejle i inne depeefy. Prośba o info czy to jest OK? Czy odpuścić sobie Auchana i podjechać kilometr dalej na Lotos.

Dodam, że w instrukcji nic nie wyczytałem na ten temat.


5% biokomponentów w paliwie było dopuszczalne i mieliśmy w paliwie od zawsze i nie szkodzi to silnikowi, jesli ilość biokomponentów jest powyżej 5% to już bym nie ryzykował.

aaryt - 2012-10-05, 20:45

qba napisał/a:
Mam pytanie do uzytkownikow silnika 1,5 dCi - czy orientuje sie ktos jak wyglada sprawa z tankowaniem w niemczech tego najtanszego diesla (bo on chyba zawiera jakies 7% biokomponentow) i pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi?

Bede wdzieczny za odpowiedzi


Sam zaczalem temat, sam odpowiem ;)

Ostatnio, z racji zakupu drugiego auta, tym razem na benzyne, przyjrzalem sie etykietom panklejanym na dystrybutory sprzedawanej akurat w Niemczech benzyny. Otoz "slawetny" E10-95 dumnie glosi, iz zawiera maxymalnie 10% etanolu. No niby OK. Ale zaraz obok 95-ka ma naklejone... "zawiera minimum 7% etanolu". Halooo?

Podobnie ma sie sprawa z dieselem. Pytalem o to, bo wowczas sie zastanawialem nad tym. Obecnie na tzw. "zachodzie" nie ma sie zbyt duzego wyboru, bo etykietek na dystrybutorach czasem nijak doczytac, a i tak nie do konca maja obowiazek informowac (patrz E10-95 versus normalne 95). Leje co sprzedaja (nie na najtanszym BFT, ale na JET)... I jakos toto jezdzi :) Ponadto na "tanim" dieslu przejezdza wiecej i silnik jest zwawszy niz na "podrasowanym" dieslu z takiego np. Shella... I komu tu wierzyc...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group