DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Problem z wolnymi obrotami (odp.: silnik krokowy)

Gość - 2010-02-22, 20:26
Temat postu: Problem z wolnymi obrotami (odp.: silnik krokowy)
Witam!
Problem polega na tym, że Logan 1.6MPI gaśnie na wolnych obrotach. Tzn. jak go odpale i jest zimny silnik to żeby nie zgasł, to trzeba cały czas noge na pedale gazu trzymać, natomiast jak się rozgrzeje to działa bez problemu. Dodam że w aucie jest założona prawie od nowisci instalacja gazowa. Czy ma ktoś jakiś pomysł jaka mogłaby być przyczyna gaśnięcia na zimnym silniku i biegu jałowym?

jackthenight - 2010-02-22, 20:28

Silnik krokowy odpowiada za wolne obroty - także najpierw sprawdzić go należy.

Na tym zdjęciu :
silnik krokowy to numer : 649

Gość - 2010-02-22, 20:35

a można to sprawdzić jakimś prostym sposobem?
jackthenight - 2010-02-22, 20:38

Musisz go wyciągnąć - należy go odkręcić i wysuwasz aby wyszedł :)

I teraz na zimnym silniku, kiedy włączysz zapłon to taki trzpień w silniku krokowym powinien się dość mocno wysunąć - jeśli tego nie robi to jest uszkodzony.

Na ciepłym silniku trzpień silnika krokowego wysuwać się już nie musi.

Silnik krokowy wygląda tak :




Trzpień który się wysuwa chyba sam już teraz widzisz z powyższych zdjęć.

Gość - 2010-02-22, 20:45

ok, dzięki za info. Sprawdze teraz w weekend i sie odezwę jak to wygląda u mnie.
Jarosław P - 2010-02-22, 21:47

Czy macie częste problemy z silnikiem krokowym ? lub po jakim przebiegu występują , pytam tak z ciekawości.

Sprawdzałem na allegro koszt silnika krokowego do silnika renault 1,4 i 1,6 8v wynosi niecałe 50 PLN z dostawą ( a te silniki posiadamy w naszych daćkach )
Wymiana chyba nie jest zbyt skomplikowana ?

stempik - 2010-02-22, 21:57

U mniie jest silniczek z górnego zdjęcia. Wymieniałem jesienią i pomogło.
Boże broń czyścić toto we własnym zakresie bo wewnątrz ma dość delikatną przekładnię ślimakową. Chyba że w wannie ultradzwiękowej.

czaju - 2010-02-22, 23:48

u mnie się wypiął przy ok 17,5kkm
efekt - trzymało samochód na 1500obrotów na jałowym.

W aso szybko zlokalizowali usterkę...

jackthenight - 2010-02-23, 11:02

Jarosław P napisał/a:
Wymiana chyba nie jest zbyt skomplikowana ?


Wystarczy odłączyć wtyczkę, odkręcić dwie śrubki i wyciągnąć go po prostu - wymiana dość prosta.
Podłączenie nowego silniczka krokowego to też prosta czynność, włożyć, zakręcić śrubki, podłączyć wtyczkę - i gotowe.

Jarosław P napisał/a:
Czy macie częste problemy z silnikiem krokowym ?


Raczej są to rzadkie problemy.


czaju napisał/a:
mnie się wypiął przy ok 17,5kkm


Woooow to bardzo szybko.

czaju - 2010-02-23, 11:21

wypiął się - nie zepsuł! podobno gdzieś styków nie było
jackthenight - 2010-02-23, 11:22

A czyli wtyczka wyskoczyła.
Mariusz - 2010-02-23, 18:09

[quote="jackthenight"]

Raczej są to rzadkie problemy.


Według mechaników i prasy motoryzacyjnej to są jedne z najczęstszych problemów występujących w Daciach z silnikiem MPI

Jarosław P - 2010-02-23, 21:38

W moim drugim aucie clio II 2000 140000km nie było nigdy problemów z wolnymi obrotami i w ogóle żadnych innych z elektryką z zapalaniem po prostu rewelacyjny egzemplarz do dzis działa jak nalerzy :lol:
Mamert - 2010-02-24, 09:09

Należy przygotować 450 PLN i pojechać wyregulować zawory. TTTM czyli te silniki nie znoszą LPG.
kier - 2010-02-24, 09:27

Mamert napisał/a:
Należy przygotować 450 PLN i pojechać wyregulować zawory.


Ile?????? :shock:

--
pozdrawiam
kierek

jurek - 2010-02-24, 11:13

Nie uważcie, że jeśli tylko na zimnym jest problem, to czujnik temperatury? Nie jestem znawcą, ale z tego co wiem, krokowiec reguluje obroty niezależnie od temp. pozdr
jackthenight - 2010-02-24, 16:11

jurek napisał/a:
Nie uważcie, że jeśli tylko na zimnym jest problem, to czujnik temperatury? Nie jestem znawcą, ale z tego co wiem, krokowiec reguluje obroty niezależnie od temp. pozdr


Czujnik temperatury może być również, ale zamiast wymieniać czujnik lepiej sprawdzić elementy które mogą być również winne problemowi, a sprawdzenie silnika krokowego nie wymaga nawet posiadania miernika i jest dość proste do wykonania.

Krokowiec w aucie zastępuje ssanie znane z silników gaźnikowych, a czy włączałeś ssanie na ciepłym silniku ?

Na ciepłym silniku krokowiec w ogóle nie pracuje.

Opowiem taką historię, jak kiedyś wymieniałem świecie w innym aucie.
Pojechałem wtedy do znajomego. Świece wymieniliśmy szybko, ale zapomniałem podłączyć silnik krokowy.
I wiesz co ? Wróciłem do domu około 10 km, stałem na różnych światłach i w ogóle nie zauważyłem aby brak silnika krokowego na coś źle wpływał.
Dopiero rano, kiedy silnik był zimny i chciałem odpalić auto uwidocznił się
brak silnika krokowego. Silnik oczywiście odpalał, ale obroty spadały tak nisko że auto gasło.
Kiedy podłączyłem silnik krokowy oczywiście problemy ustąpiły.

jurek - 2010-02-24, 18:49

Nie znam się na elektronice, ale poprzednio w uniaku falowały wolne na cieplym i pomogło mycie krokowca. Może się mylę, ale to chyba właśnie czujnik temp. daje sygnał do sterownika aby podał dawkę paliwa wyższą kiedy silnik zimny. I on steruje ssaniem a nie krokowiec. pozdr
stempik - 2010-02-24, 19:00

jurek napisał/a:
Nie uważcie, że jeśli tylko na zimnym jest problem, to czujnik temperatury?


Najpierw niepotrzebnie wymieniłem czujnik, a potem krokowy.
W efekcie wydałem niepotrzebnie 150 zł.

Moim skromnym zdaniem rację ma jackthenight, choć elektronikiem nie jestem.

jackthenight - 2010-02-24, 19:50

jurek napisał/a:
Może się mylę, ale to chyba właśnie czujnik temp. daje sygnał do sterownika aby podał dawkę paliwa wyższą kiedy silnik zimny


Sterownik wylicza dawkę paliwa, ilość powietrza nie tylko z jednego czujnika. To jest dość skomplikowany algorytm i uogólnianie, że tylko jeden czujnik jest błędem.

Sterownik podaje więcej paliwa właśnie przez wysterowanie silnika krokowego aby on bardziej otworzył przepustnicę a tym samym zwiększył dawkowanie paliwa.
Tak było właśnie w UNO - miałem kiedyś UNO 1.0i.e Fire (bardzo fajne auto)

W Dacii silnik krokowy steruje zwiększaniem/zmniejszaniem dopływu powietrza.
Rola silnika krokowego w Dacii jest trochę inna niż we Fiacie Uno.

jurek napisał/a:
I on steruje ssaniem a nie krokowiec. pozdr


To właśnie krokowiec fizycznie jest elementem wykonawczym, który steruje dopływem powietrza do wtrysku - zwiększa dopływ lub go zmniejsza.


jurek napisał/a:
poprzednio w uniaku falowały wolne na cieplym i pomogło mycie krokowca.


A wiesz czemu ?

Ponieważ w silniku krokowym Uniaka był włącznik normalnie otwarty w trzpieniu który się wysuwa. Ten włącznik służył temu, aby sterownik wiedział czy kierowca trzyma nogę na pedale gazu czy też nie.
Jak nie trzyma nogi na gazie, to oznacza że silnik krokowy może być potrzebny aby silnik nie zgasł i w razie czego silnik krokowy miał dodawać gazu.
Jak trzyma nogę na gazie, to silnik krokowy ma w ogóle się "nie odzywać", bo to kierowca już gazuje i silnik krokowy jest niepotrzebny.

Kiedy te styki się przybrudzą, to sterownik nie może odnaleźć punktu zerowego silnika krokowego.
Przy włączeniu auta, sterownik wysuwa trzpień aby oparł się o przepustnicę, wtedy styki się zwierają.
Natomiast jeśli te styki są brudne, to sterownik najnormalniej głupieje, bo wysuwa trzpień krokowca a styki ciągle są otwarte, chowa, wysuwa ponownie i nic, styki się nie zwierają, a tym samym gazuje ci autem, zwiększa dozowanie paliwa i zmniejsza - właśnie dlatego falowały ci obroty.


Jurek nie opieraj się na Fiacie Uno, bo w nim silnik krokowy miał inne zadanie niż w Dacii. Był całkiem inaczej zbudowany i służył do czegoś innego.
A czemu falowały ci obroty na ciepłym silniku i czemu mycie krokowca pomogło już teraz wiesz 8-)

jurek - 2010-02-24, 21:27

Jak pisalem ,jestem w tej materii neptyk i to była moja dedukcja /a więc Sherlock Holmes nie jestem/. Jak na razie w mojej Thalii wszystko OK /odpukać/. pozdr
jackthenight - 2010-02-25, 00:32

Ja też jakimś sherlock-iem nie jestem.
Najlepiej jak poczekamy aż kolega AdrianoAmigo sprawdzi, naprawi auto i wtedy nam napisze co było przyczyną jego problemów z wolnymi obrotami.

Gość - 2010-07-22, 10:47
Temat postu: Problem z obrotami, koledzy czekam na informację od was
Mam 3 tygodniową Dacię Sandero Bleckline 1.4 MPI z klimą. Chyba jest felerna.
Czasem gdy uruchamiam silnik mam takie odgłosy bzdyng, bzdyng, bzdyng od sprężarki klimy a obroty w tym czasie szaleja 2 tys, 0,5tys, 2 tys, 0,5 tys. Normalnie to jest tylko raz bdyng i obroty się minimalnie podnoszą.

Co o tym sądzicie Klubowicze?

Drugie moje pytanie to jeśli uruchamiacie autko po postoju nocnym to ile macie na biegu jałowym obrotów??

U mnie jest 1,5 tys. i nie spada. A jak ruszę i zahamuje to dziwnie wyje, jakby chciał jechać jeszcze. Po przejechaniu jakiegoś odcinka sytuacja się stabilizuje i na luzie mam nieco ponad 0,5 tys. obrotów.

Proszę o opinie w tej sprawie.

PiotrWie - 2010-07-22, 11:31

Na pewno nie jest to prawidłowe - co prawda w innym silniku ( K4M ) z klimą od 11 lat na jałowym stio sztywno ok 800, nieważne - zimny czy ciepły, na dworze gorąco czy zimno. I tak ma być w każdym sprawnym samochodzie, nie daj sobie wcisnąć ciemnoty że ten typ tak ma"
gilala - 2012-08-04, 09:03
Temat postu: Pływające obroty na jałowym biegu - 1.4 MPi
Witam

No i stało sie, moja Dacia skończyła właśnie 6 lat i niestety dopadła ją niewydolność układowa. Objawy są banalne, otóż, na jałowym biegu obroty potrafią pływać między 250 a 600, bardzo płynnie. Powstaje wrażenie, że silnik walczy, aby nie zgasnąć, po czym obroty wskakują na normalny poziom i znów w dół.
Ostatnio po regulacji zaworów wszystko wróciło do normy i myślałem, że będzie już ok, ale wczoraj zaczęła Daćka przerywać podczas jazdy i jak dałem na luz, to znów falowanie...
Mam wrażenie, że to jest cały czas ta sama usterka, której poprostu jeszcze nie udało się zdjagnozować i usunąć. Może ktoś z was miał to samo? Mam 1.4 sedana.
Mam tylko nadzieję, że to nie żadna grubsza sprawa :(

bodzio - 2012-08-04, 10:02

Pewnie silnik krokowy albo lewe powietrze łapie. Poszukaj w SZUKAJ.
chriskb - 2012-08-04, 11:05

Radzę rozebrać i przemyć zmywaczem do paznokci dokładnie czop i gniazdo silnika krokowego, powinno pomóc.
laisar - 2012-08-06, 09:11

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2984
gilala - 2012-08-08, 19:26

Witam. Dzięki wszystkim, za pomoc. Oddałem auto do serwisu i okazało się, że to była wina świec i przewodów - bo te wymienili i jest ok. Zrobili całą diagnostykę zapłonu i nic nie znaleźli. Jak widać to jednak nie silnik krokowy. Teraz Daćka pali jak marzenie :)
owca65 - 2013-05-11, 23:52
Temat postu: silniczek krokowy - czyszczenie
Witam.
Czy ktoś mógłby mi dać wskazówki jak przeczyścić silniczek krokowy ? Zaczynając od tego gdzie on się znajduje, bo jestem zielony w tym temacie i czym go przepłukać? Wystarczy benzyną albo WD40 ? Byłbym wdzięczny za zdjęcie w którym miejscu mam szukać owego silniczka.

Do czyszczenia zmuszają mnie niepokojące objawy jakimi są: utrzymywanie obrotów na biegu jałowym na poziomie 1400obr i samoistnie rosnące do 2000. Objawy te występują tak samo na LPG jak na Pb, nie ma żadnej różnicy. Już kiedyś miałem takie objawy, ale po długim czasie znowu powróciły i stają się bardzo denerwujące.

Beckie - 2013-05-12, 09:17

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2984

A o problemach z obrotami jest na forum pewnie ze 20 wątków. :)
http://www.daciaklub.pl/f...d2405bb&start=0

owca65 - 2013-05-12, 09:27

Ten wątek co załączyłeś już czytałem zanim napisałem post :)

Ze zdjęcia wynika, że ten silniczek jest za silnikiem. Wygląda jakby nie było tam łatwego dostępu, ale niebawem to sprawdzę ;)

A czym przeczyścić ?

chriskb - 2013-05-12, 12:41

Aceton lub zmywacz do paznokci.
owca65 - 2013-05-12, 13:32

Problem już rozwiązany.

Powodem zbyt wysokich obrotów były popękane gumowe 2 przewody. Jeden spadł całkowicie, a drugi był mocno pęknięty. Po naprawie wszystko wróciło do normy.

Dzięki za pomoc.

Piotr_K - 2013-05-15, 01:37

owca65 napisał/a:
Problem już rozwiązany.

Powodem zbyt wysokich obrotów były popękane gumowe 2 przewody. Jeden spadł całkowicie, a drugi był mocno pęknięty. Po naprawie wszystko wróciło do normy.

Dzięki za pomoc.


Sam do tego doszedłeś czy ktoś pomógł?

owca65 - 2013-05-15, 10:43

Sam, bo zdjąłem puszkę filtra, żeby mieć dostęp do silniczka i pierwszy wężyk się ledwo trzymał, a drugi wisiał, więc nie było większego problemu. Po złożeniu chodzi jak nowy i obyło się bez czyszczenia ;)
deprezess - 2013-06-09, 14:59

U mnie pojawił się problem z silnikiem krokowym. W poszukiwaniu nowego zjechałem pół miasta i nikt do końca nie był w stanie mi powiedzieć jaki model (typ) będzie pasował do mojej Dacii. A może ktoś z Was pomoże?
Dzięki

jackthenight - 2013-06-09, 16:07

A skąd wiesz że krokowy jest problemem ?
marszelest - 2013-06-09, 16:26

u mnie jest podobnie tylko za ja mam 1,6 16V
auto noc postoi i rano co 3 lub 4 dzien wskazówka wskakuje na 1600 obr i się trzyma
przejadę kilka metrów i falowanie obr jest od razu
u mnie potrafiło wejść na 2000 obr i tak zostać
ponownie uruchomienie silnika z reguły rozwiązuje problem, ale nie zawsze

deprezess - 2013-06-09, 19:07

U mnie jest tak: Mam gaz wyjeżdżam i jadę na paliwie i po ok minucie jazdy nie wiem do końca, czy kiedy wyłącza się ssanie, czy kiedy włącza się na gaz w momencie ściągnięcia nogi z gazu i wciśnięcia sprzęgła obroty spadają do zera i gaśnie co nie ukrywam (bo się na tym przejechałem) jest niebezpieczne bo nie mam hamulców i wspomagania. Raz moja żona hamowała ręcznym.
Rozebrałem przeczyściłem silnik płynem do szyb i wydaje mi się, że trochę pomogło ale mimo to wolę wymienić na nowy. Niestety gdy go rozebrałem nie przypuszczałem, że to będzie taki problem z określeniem modelu i nie spisałem żadnych numerów tego silniczka (ale zrobiłem fotkę ;-) )
Wcześniej byłem u gaziarzy bo myślałem, że to wina gazu ale gość powiedział, że ze strony gazu jest wszystko ok. Swoją drogą nie do końca jestem zadowolony z podejścia gaziarzy ogólnie do klienta, ale nie będę im robił antyreklamy (może to moje subiektywne podejście).
Jutro będę dzwonił tu:
http://allegro.pl/silnik-...3274253327.html
bo wydaje mi się, że to ten silniczek jak będę coś wiedział dam znać

laisar - 2013-06-10, 08:14

deprezess napisał/a:
jaki model (typ) będzie pasował do mojej Dacii

Najprawdopodobniej coś zgodnego z referencją 7701206370 - co zgadzałoby się z aukcją http://allegro.pl/silnik-...3307936741.html oraz wcześniej podaną.

(Oryginał w ASO: 265 zł brutto).

deprezess - 2013-06-10, 15:31

Wizualnie patrząc po stożku i umocowaniu śrub powinno grać więc zamówię i zamontuję
laisar - 2013-06-10, 16:30

Wymontować pod sklepem, zanieść i przymierzyć - będzie OK, to weźmiesz nowy... (;
deprezess - 2013-06-12, 17:08

Zamówiłem wspomniany silnik. Przyszedł jakiś Niemiecki zamiennik wszytko takie samo tylko trzpień krótszy. Myślę wepnę, impuls elektryczny najwyżej go przestawi tak by zamknął dopływ powietrza (silnik gdy go wymieniałem nie był zimny). Zamontowałem i odpaliłem, silnik od razu wskoczył na 2000 obrotów i po dodaniu gazu obroty wzrastały i zostawały na tym poziomie nie spadając nawet do tych 2000.
Co Panowie i Panie o tym myślicie? Oczywiście przepiąłem na stary silniczek i wszystko wróciło do normy.
Albo powinienem to robić na zimnym silniku albo silnik krokowy nie jest ok.

PS mam tutaj pewną podpowiedz tylko nie zweryfikowaną:
http://megane.com.pl/topi...czka-krokowego/
(czyżby restart)?

o i jeszcze tu (ale tu idzie sie pogubić):
http://www.elektroda.pl/r...pali16&start=60

ajax - 2013-06-12, 18:09

deprezess napisał/a:
czyżby restart

Sprawdź doświadczalnie, potem podziel się wynikami. Pewnie komuś się przyda :-)

jackthenight - 2013-06-12, 21:24

deprezess napisał/a:
Co Panowie i Panie o tym myślicie?

Wysuń trzpień na taką długość jak w starym silniczku - i wtedy będzie wszystko ok.
Nie bój się, użyj siły i wysuń trzpień silnika na odpowiednią długość. Jeśli wyjdzie za dalego, to spokojnie go po prostu trochę wsuń. Trzeba użyć siły - nic nie zepsujesz.
Silnik krokowy jest ok - to normalny objaw, co opisałeś wyżej.
Wymieniany krokowy musi zamykać dopływ powietrza, u ciebie nie zamykał i dlatego byly wysokie obrotu - kompem można to zmienić ale bez kompa można sobie również poradzić, wysuwając tak trzpień aby domykał otwór. To nie musi być co do milimetra.
Przerabiałem to u siebie, kiedy wyciągnąłem krokowy do czyszczenia - także spokojnie, będzie dobrze.

matysz - 2013-12-05, 09:30

siema
Podepnę się pod temat coby nie śmiecić nowym
Mój problem polega na tym:
Po odpaleniu zimnego silnika na początku obroty są ok. Po jakiejś chwili na luzie obroty wskakują na 1200-1500 i tak trzymają dopóki silnik się solidnie nie rozgrzeje albo nie prze gazuje silnika do 3-4kobrotów. Dzieje się to tylko w zimie w lecie nie zauważyłem.
Po lekturze wątków sprawdzę krokowca ale może ktoś miał coś podobnego i pomoże radą ;)

Zyga - 2014-05-03, 13:30

Witaj jackthenight,

Kiedyś pisał Pan na temat sprawdzania silnika krokowego. Było napisane, że po wybudowaniu silniczka, należy włączyć zapłon i powinien wysunąć się trzpień silniczka dość znacznie. Sprawdzałem go ale sytuacja była wręcz odwrotna. Gdy samochód nie był uruchomiony trzpień był wysunięty na pełną długość, natomiast gdy uruchomiłem silnik - trzpień silniczka schował się prawie do połowy. Silnik samochodu był wtedy chłodny. Po ponownym zamontowaniu silnika, samochód dalej ma niskie obroty zaraz po starcie i notorycznie gaśnie aż się nie rozgrzeje.

Może faktycznie trzpień od silnika krokowego nie dostał styku i schował się?!
Z drugiej jednak strony dlaczego wysunięcie trzpienia silnika krokowego miało by działać jako "ssanie" i dawać więcej powietrza skoro tenże trzpień przytyka dziurę?

Jeszcze jest jedna rzecz... gdy silnik jest całkiem zimny, to na początku można zdjąć nogę z gazu i chodzi tak przez kilka minut nie gasnąc. Potem dopiero się wyłącza. Wyłącza się również jak włącze światła. Obroty momentalnie spadają i też gaśnie.
Może tutaj chodzi o sondę lambda lub o czujnik temperatury. Po 2-3 min silnik dostaje informację i wtedy gaśnie?

Marek1603 - 2014-05-03, 14:11

A takie głupie pytanie. Napięcie ładowania sprawdzałeś?

Skoro piszesz, że gaśnie podczas włączenia świateł to może masz uszkodzony alternator i nie doładowuje akumulatora.
Może po tych 2-3 min wyłącza "ssanie" (sterowanie silnika) i gaśnie w związku ze zwiększonym poborem prądu.

kakus - 2014-05-03, 17:21

w benzynie niestety reguluje się zarówno dopływ powietrza jak i paliwa stąd na zimnym silniku trochę poszarpać może jak zimny bo duża inercja układu regulacji. Jednak bez nagłego przyspieszania powinny być stałe ( stopniowo spadające obroty ) .... wniosek ... albo soft albo regulacja dopływu powietrza albo regulacja dopływu paliwa jak zimny bo wtedy są największe zmiany. Tak czy siak to jednak w 21 wieku ten problem raczej nie powinien być dopuszczalny
Zyga - 2014-05-03, 18:06

Zostają mi dwie możliwości (skoro krokowy działa):
1. Sonda lambda,
2. Czujnik temperatury.

Może jutro jak będzie cieplej wejde pod auto i odłączę lambdę, wtedy bede miał pewność czy działa.
PS - z tego co mi się wydaje lambdę znajdę koło tłumika?

Zapomniałem dodać, że auto ma LPG Landi Renzo.

deprezess - 2014-05-24, 10:50

Witam
U mnie problem został rozwiązany wystarczyła regulacja zaworów. Szkopuł tylko był jeszcze taki aby wyregulować te zawory pod kątem spalania gazu (inne temperatury spalania itp.). Tak przynajmniej mi to wytłumaczono

Daster - 2014-08-01, 18:35
Temat postu: Wymiana silnika krokowego wolnych obrotów Duster 1.6 16v
W związku z tym że chrobotał silniczek krokowy wolnych obrotów zastąpiłem go zastępczym pasującym z opisem.
Po pierwszych uruchomieniach obroty jałowego skalały do 2500/min Po którymś razie spadły poniżej 1000 i utrzymują się w zakresie 600-650 To za mało. Czy należy dokonać adaptacji przepustnicy aby obroty były na poziomie ok 800/min i jak to wykonać czy raczej silniczek nie nadaje się tej bryki.

Karenzo - 2014-08-01, 21:36

A w dusterze jest zintegrowany z przepustnicą czy może odzienie ?
laisar - 2014-08-02, 12:33

@Daster: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3889 - w dusterze jest tak samo.
Daster - 2014-08-02, 22:08

Karenzo napisał/a:
A w dusterze jest zintegrowany z przepustnicą czy może odzienie ?

Na szczęście oddzielny. Wymiana to bajka. Dwa wkręty i wtyczka, a wygląda tak:


Laisar napisał/a:
@Daster: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3889 - w dusterze jest tak samo.

Dzięki @Laisar jutro zrobię adaptację według Twoich wskazówek i napiszę o rezultacie

Hakama 4x4 - 2014-08-04, 07:28

Ja mam od zawsze obroty ok. 600 rpm na tzw. wolnych obrotach pczy czym silnik równo pracuje i zbiera się bez problemu jak dodam gazu więc chyba tutaj to ok. Silniczek krokowy oryginalny, czyszczony przez serwis kiedyś na gwarancji i od tego czasu ok. (też miałem falowanie). Aktualny przebieg nieco ponad 92 kkm.
laisar - 2014-08-04, 09:53

Na wszelki wypadek warto sprawdzić czy to na pewno na pewno jest te 600 (; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1476
Daster - 2014-08-04, 11:07

Wykonałem procedurę jw. lecz nie zauważyłem aby obroty wzrosły powyżej 700 r/min na wygrzanym silniku. Gdy włączę jeszcze klimę i wszystkie światła oraz ogrzewanie tylnej szyby to na biegu jałowym spadają poniżej 500 r/min z tendencją falującą ku dołowi i zaczyna telepać budą. Na zimno po uruchomieniu obroty są w granicach 1000 r/min. Widocznie tak ma być.
Zastanawiam się czy nie należałoby poczyścić przepustnicę. Czytałem, że po takiej czynności obr. mogą wzrosnąć. Na forum Megane zalecają odłączyć klemę (-) na kilka minut aby sterownik silnika "zapomniał" ustawy przepustnicy i po podłączeniu zasilania i włączeniu zasilania zapłonu odczekać kilkanaście sec. przed rozruchem (w tym czasie ECU pokręci stepermotorem i zapamięta właściwe położenia przepustnicy)

laisar - 2014-08-04, 11:33

@Daster: Może rzeczywiście to nie jest podane tak wprost, ale procedura adaptacji dotyczy właśnie pierwszego uruchomienia po wymianie krokowca. Jak przy każdej wymianie urządzenia elektrycznego zakłada to także oczywiście wcześniejsze odłączenia akumulatora.

W przypadku brak odłączenia trzeba resetować ECU specjalna komendą z urządzenia serwisowego.

Hakama 4x4 - 2014-10-03, 11:20

Daster gdzie znalazłeś silnik krokowy?
Ja mam na przepustnicy tylko taką puszkę kwadratową i za CHRL nie mogę znaleźć silnika krokowego.
Na lpg zaczął mi szarpać i odcinać tak, że w miarę przyspiesza tylko między 2,4 a 3,5 krpm.
Świece sklepałem, przepustnicę wyczyściłem, wymieniłem filtr fazy lotnej no i chciałem jeszcze wyczyścić silnik krokowy. Fakt, że było późno i padało mi z nieba na plecy ale jednak starałem się zauważyć silnik krokowy a nie umiałem :-/

route2000 - 2014-10-03, 11:54

Silnik krokowy znajduje się po lewej stronie silnika na górze w głębi komory (patrząc po otwarciu maski). Trzeba po prostu przyświecić latarką, bo tak jest trochę trudniej znaleźć bez latarki.
Hakama 4x4 - 2014-10-03, 12:00

Dzięki a czy nie jest tak, że jak mam taką kwadratową puszkę przy przepustnicy to w Dusterze jest elektroniczne sterowanie przepustnicą i w związku z tym nie mam silnika krokowego?
laisar - 2014-10-03, 12:04

@Hakama 4x4: Właśnie tak:
Hakama 4x4 - 2014-10-03, 12:37

O właśnie dzięki Laisar.
To w zasadzie oprócz samych łopatek przepustnicy i wewnętrznej strony gardziela po której pracują łopatki to nie mam czego czyścić. No to wracam do szukania problemu po stronie lpg. Dzięki raz jeszcze.

jachou - 2014-12-16, 19:52
Temat postu: Silniczek krokowy problem ze znalezieniem
Witam serdecznie!
W mojej Dacii zapaliła się ostatnio kontrolka błędu. Ogólnie po zapaleniu silnika i naciśnięciu gazu gaśnie, jak się rozgrzeje to jest wszystko ok. Z przeczytanych postów padło na czujnik temperatury bądź silniczek krokowy. Żeby się upewnić zakupiłem interfejs elm 327. Program odczytał że jest to "układ regulacji biegu jałowego, wadliwe działanie". Zdjąłem pokrywę filtra bo myślałem że tam gdzieś go zobaczę ale niestety nie. Mam też foto ilustrujące gdzie się znajduję ale nie widzę nic tam takiego. Czy może mi ktoś dać fotkę tego umiejscowienia z własnego silnika, albo może udzielić jeszcze jakiś wskazówek? Będę niezmiernie wdzięczny. Dziękuję bardzo i pozdrawiam

laisar - 2014-12-16, 21:59

Nr 649 (widok od tyłu silnika):



(źródło)

Józef - 2014-12-16, 22:03

Instrukcja pdf
jachou - 2014-12-27, 13:59

Czy po demontażu krokowego można go w jakiś sposób sprawdzić?? Dziękuję za odpowidzi. Pozdrawiam
grzech - 2014-12-28, 14:25

http://www.cnc.info.pl/to...kowy-vt1131.htm
Może to Ci się przyda.

daciafan - 2015-03-25, 13:22
Temat postu: Dacia Logan 1.4 + gaz zakup silnika krokowego gdzie ?
Witam
Mam taki problem, auto ma problem z wolnymi obrotami czasami na postoju mam 1.5 tys obr. Znalazłem podobne tematy na forum, diagnoza: silnik krokowy. Ok, zacząłem przeglądać allegro pisać emaile do sprzedających którzy posiadaja w sprzedaży krokowce do 1.4 Renault, niestety od jednego z sprzedających po wysłaniu Logana nr vin UU1LSDAAH33485906 dostałem informację, że mam plasitkową przepustnicę i nie jest wymienny krokowiec? Dzwoniłem do ASO, oczywiście sam zakup krokowego nie jest możliwy tylko z przepustnicą, cena : 960 .... Nie powiem troche smutno mi się zrobiło :) Panowie da rade gdzieś zakupić taka przepustnicę czy tylko zostaje mi używka ? Proszę o pomoc
Pozdrawiam

laisar - 2015-03-25, 13:37

Szukaj nie wg VIN, a wg nr OEM: 7701206370 - w ASO 300 zł, w sklepach z częściami zamienniki od ok. 30 zł.

Wygląda tak - http://www.daciashop.eu/d...alve-air-supply

Wymiana - http://www.daciaklub.pl/f...1657963#1657963

daciafan - 2015-03-25, 14:27

http://allegro.pl/show_item.php?item=5089377257 nr silnika sie zgadza, myślisz, że bedzie pasować ?

To w końcu gość nie miał racji ze silniczek sam sie nie wymienia tylko razem z przepustnicą ?

laisar - 2015-03-25, 15:06

daciafan napisał/a:
nr silnika sie zgadza, myślisz, że bedzie pasować ?

Nie wiem - nr referencyjny (7701044401) jest jednak inny.

A po co ryzykować, skoro można kupić z właściwym numerem?

http://allegro.pl/listing...ring=7701206370


Cytat:
nie miał racji ze silniczek sam sie nie wymienia tylko razem z przepustnicą ?

Tak - nie miał racji.

Karenzo - 2015-03-25, 16:01

daciafan napisał/a:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5089377257 nr silnika sie zgadza, myślisz, że bedzie pasować ?

To w końcu gość nie miał racji ze silniczek sam sie nie wymienia tylko razem z przepustnicą ?



nie kupuj produktów tej firmy
to zwykłe buble z chin
miałem sondę lambde i czujnik temp
nie polecam

daciafan - 2015-05-22, 21:38
Temat postu: Logan 1.4 + gaz falujące obroty , wymieniony krokowy
Panowie zakładam nowy temat może ktoś będzie miał jakiś pomysł. Więc zacznę od początku:
Autko miało takie objawy, że albo obroty spadały na 0 ew troszkę nad 0, albo podnosiły się do 2tys. Po wymianie krokowca(najtańszy jakiś na allegro) obroty ze spadającymi znikły, natomiast te z wzrastającymi dalej są. Gdzie szukać problemu ? Niestety w aso nie można kupić krokowca, tylko przepustnicę z krokowym a to wydatek nie cały 1tys a to nie wchodzi w grę(dzwoniłem, pytałem ) Co proponujecie ? Wydaje mi się, że przepustnicę jakoś tam wyczyściłem w sumie nie była zasyfiona, czy szukać jakiegoś droższego silniczka krokowego ? Czy to może być jakiś inny problem ? Świece przewody wymienione

laisar - 2015-05-22, 22:06

daciafan napisał/a:
obroty spadały na 0 ew troszkę nad 0

Gdyby to faktycznie było "0", to silnik by w ogóle nie działał - więc może chodzi o to, że wskazówka opadała na najniższą wartość?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1476


daciafan napisał/a:
Po wymianie krokowca(najtańszy jakiś na allegro) obroty ze spadającymi znikły, natomiast te z wzrastającymi dalej są

Adaptacja też zrobiona? - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3889


daciafan napisał/a:
Świece przewody wymienione

A luzy zaworowe sprawdzone?

siemaspl - 2016-04-04, 19:54

A ma ktoś jakiś rysunek lub zdjecie, gdzie umieszczony jest silniczek krokowy przy silniku 1.6 - k7m?
Józef - 2016-04-04, 20:09

W tym samym miejscu jak w silniku 1,4
Marcin_R - 2016-06-08, 09:52

Józef napisał/a:
W tym samym miejscu jak w silniku 1,4


jakby kogoś interesowało położenie silnika krokowego w Dacia Logan 1,4mpi ,
ja wczoraj demontowałem i czyściłem krokowca , a znajduje sie pod filtrem
powietrza mniej więcej tam gdzie zaznaczyłem :



po demontażu modułu filtra powietrza widać go od tyłu oczywiście na przepustnicy :




mój silniczek był w takim stanie :



może sie ten materiał komuś przyda :)

route2000 - 2016-06-08, 10:55

Totalny syf. :-(
Takie silniki krokowe były w silnikach Renault z mechaniczną przepustnicą, a obecne przepustnice są elektronicznie sterowane i nie ma silnika krokowego (a może się mylę...). ;-)

Marcin_R - 2016-06-08, 11:19

route2000 napisał/a:
Totalny syf. :-(
Takie silniki krokowe były w silnikach Renault z mechaniczną przepustnicą, a obecne przepustnice są elektronicznie sterowane i nie ma silnika krokowego (a może się mylę...). ;-)


ja mam silnik Renault z mechaniczną przepustnicą i z niej własnie pochodzi ten krokowiec,
a jak jest teraz to nie wiem ale bardzo prawdopodobne że własnie tak jak piszesz .
pewnie elektronika steruje serwem , ktore jest zamiast zamiast linki , wiec juz krokowy niepotrzebny elektronika sie tym zajmuje

Marcin_R - 2016-08-10, 06:35
Temat postu: nieustający problem z silnikiem krokowym i obrotami
hello ...
Napisze najkrócej jak tylko mogę , otóż obroty silnika spadały do zera jak się nie
wciskało "gazu" , czyściłem przepustnice i krokowca pomogło na dwa miesiące czy jakieś 5000 km . teraz już czyszczenie nie pomaga ,
za każdym razem obroty do zera , wiec kupiłem
nowy silniczek , sprzedawca gadał ze powinien być OK. problem w tym że ona ma inną koncówke
,a więc może mieć inne parametry wnioskując po tym że na tym silniczku obroty są stałe ale jest ich aż 6000 !
zastanawiam się wiec na tym :
1.czy wina innej końcówki (poniżej na foto)
2.czy silniczek ma inne parametry (firma LCC Renault Megane Trafic)
3.czy instalować silniczek tak jak go kupiłem czy ten ruchomy bolec wysunąć na maxa ?
3.czy silniczek sam się powinien ustawić ?

adaptacja przepustnicy w gre chyba nie wchodzi bo to jest ten typ przepustnicy gdzie
silniczek nie porusza przepustnicą , tylko otwiera dodatkowy kanał powietrza .



kali - 2016-08-10, 08:42

Układ z otwieraniem dodatkowego powietrza jest powszechny. Swojego ustawiałem tak... Wyciągłem trzpień do końca i przymierzałem jak nie dolegał do obudowy do końca, piszę o miejscu jego mocowania na śruby to go korygowałem. Aż był ustawiony tak by dało się włożyć. Następnie go wyciągałem i wpychałem o około1mm. Po skręceniu obroty były OK. Jak chcesz dobrze wyczyścić to niestety ale trzeba całą przepustnicę wyciągnąć. Czyszczenie ruznyni wynalazkami pomaga na krótko. A sam widoczny Grzybek można przełożyć. Przekręcasz o 90 stopni i ciągniesz. Wyjdzie tylko sprężynki nie zgub.
Marcin_R - 2016-08-11, 07:21

wczoraj sprzedawca poinformował mnie że dał mi nieodpowiedni silniczek i
na dzisiaj mam dostać taki jaki powinien być , no zobaczymy co tym razem wyjdzie.

kali napisał/a:
Jak chcesz dobrze wyczyścić to niestety ale trzeba całą przepustnicę wyciągnąć.


niestety? nie ma problemu bo ja i tak żeby wykręcić krokowca wyciągałem przepustnice ,
na prawde trudno było by go zdemontować bez wyciągania przepustnicy , a ona i tak nie jest
przykręcona tylko wsadzona .

kali - 2016-08-11, 08:04

Jest przykręcona na 3 łapki. Jak tego nie masz to może być właśnie twój problem ze składem mieszanki, a tym samym z wolnymi obrotami.
Marcin_R - 2016-08-11, 19:05

może inna wersja Logana ma przykręcone 3 śrubkami , w moim przypadku jest tak że przepustnice tylko się wsadza , z góry nasadza się się filtr powietrza , który trzyma
się na czterech torxach i tyle , szkoda ze nie czytałem tego postu wcześniej zrobiłbym fotke ,
ale może w manualu to znajde ...
tak czy inaczej dostałem "niby" odpowiedni silniczek , postępowałem z wymianą zgodnie z wieloma instrukacjami w internecie czyli :
odłączyłem (-) od akumulatora , uszczelki przepustnicy , silniczka i inne posmarowałem olejem ,
założyłem nowy silniczek z wysuniętym prawie że na maxa "trzpieniem" ,
poskładałem wszystko do kupy i oczywiście wykonałem zalecaną czynność czyli
przekręcanie kluczyka na zapłon na czas 10 sek. i tak z 3 razy , az w końcu odpaliłem silnik !!!
-idzie jak ta lala !!! od razu wskoczyło gdzieś na 700 obrotów , a po jakimś czasie podniosło się na 800 .. podobno może tak jeszcze skakać przez kilkanaście kilometrów ale myśle że będzie OK.

aha , silniczek krokowy, który w zasadzie dopasowano to :

LCC dla Renault Megane 19 II Rapid
numer orginalny : 77 01 206 370 / D95177
symbol dostawcy 2127

tak typowo do Daci Logan to są tylko silniki krokowe razem z przepustnicą za 800zł !!!!

kali - 2016-08-11, 19:21

Przepustnica nie jest dokręcona na śrubki tylko wkrętami i nie bezpośrednio tylko jak pisałem masz 3 łapki.
Zobacz masz to nawet na forum.
https://goo.gl/images/QbvVHM

Marcin_R - 2016-08-11, 20:39

kali napisał/a:
Przepustnica nie jest dokręcona na śrubki tylko wkrętami i nie bezpośrednio tylko jak pisałem masz 3 łapki.
Zobacz masz to nawet na forum.
https://goo.gl/images/QbvVHM


a to mnie teraz zaskoczyłeś bo zawsze wyciągałem przepustnice bez odkręcania jej ,
o dziwo też w manualu nie ma o tym mowy :



może jakaś nowsza wersja Logana tak ma ?

kali - 2016-08-11, 22:59

Mam z 2006 i jest dokręcona. Gaziarz zgubił 1, ale dorobiłem. Teraz znowu zaglądamy i jej nie ma więc ma tendencję do wkręcania. Pewnie gwint ruszony. Ale zajmę się tym przy okazji wymiany rozrządu.
Marcin_R - 2016-08-20, 13:07

ciekawe ile razy robił rozrząd ten taksiarz z Rumunii , ktory przejechał 1 000 000 km Dacią ?

tydzien mi juz auto chodzi bardzo fajnie z nowym s. krokowym wiec
stary rozbiore dzisiaj i rzuce fotki , może kogoś zainteresuje wnętrze ,
chociażby dlatego żeby wiedziec jak i co czyścic ...

tosiek - 2016-08-20, 17:37

Na moim silniczku jest oznaczenie: d5177 w sklepach 3ygląda że są zamienne (albo takie same).

Czy silniczek krokowy powinien się grzać (jest aż gorący)?

Marcin_R - 2016-08-20, 20:41

tosiek napisał/a:


Czy silniczek krokowy powinien się grzać (jest aż gorący)?


sam w sobie silniczek nie powinien sie zbytnio nagrzewać , wydaje mi sie że
wyższa temperatura może pochodzić z nagrzanej przepustnicy ,
tak czy inaczej urządzenie jest zbudowane z materiału odpornego na temperatury przewidziane w elementach silnika ...

Marcin_R - 2016-08-20, 20:57

poniżej przedstawiam budowe silniczka "krokowego" aczkolwiek nie wiem czy ta nazwa
tak do końca jest adekwatna do jego dziłania ?




tosiek - 2016-08-21, 20:25

Umieść fotki na forum bo podlinkowałeś miniatury :)

Nagrzewał się w trakcie testu komputerem.

Spróbuję zamienić na 08SKV040 ESEN SKV (chociaż chyba powinen być 08SKV044 wg. katalogu).

Numery OE wg. esen.pl:
Cytat:
Numery OE
ACI - AVESA AMP-006B1
AUTEX 958041
ERA 556038
FISPA 87.031
HOFFER 7514040
IPD 45-7036
LUCAS ELECTRICAL FDB3030
MAGNETI MARELLI 820003354010
MASTER-SPORT 0951774-PCS-MS
MAXGEAR 58-0039
MEAT & DORIA 84040
METZGER 0908024
RENAULT 7701206370
SIDAT 87.031
SKV GERMANY 08SKV040
STANDARD 14861, EIC097, IAV248
VDO D95177
VEMO V46-77-0023

tosiek - 2016-08-22, 15:27

Ok. Silniczek ESEN SKV 08SKV040 (D95177, D5177) pasuje do przepustnicy w Daci Sandero (8200682611).
Marcin_R - 2016-08-25, 16:54

dorzuce jeszcze mały opis silniczka :

1-nagwintowany "trzpień' , który normalnie znajduje sie w "nagwintowanym" elemencie 4 .
2-cewka sterująca elementem 4
3-cewka sterująca elementem 4
4-magnes stały "nagwintowany" w środku

nie wiem jak przy takim ułożeniu cewek realizowany jest krok silniczka ,
tak czy inaczej pole magnetyczne cewek obraca magnes , a ten za pośrednictwem gwintu
wsuwa lub wysuwa trzpień ,ot cała filozofia .
każdy z 4 pinów wtyczki połączony jest z jednym końcem cewki.


matti6060 - 2017-09-21, 19:01
Temat postu: silniczek krokowy do sandero 1.4 lpg
Czesc sluchajcie mam duzy problem, w sobote wytargalem silniczek krokowy z mojej daci sandero 1.4 z fabrycznym lpg 2010r w cenu wyczyszczenia po czym upadl mi i sie rozlecial skubany... problem w tym ze to chyba byl juz jakis zamiennik zalozony przez wlasciciela w niemczech nie znam numerow oryginalu i nigdzie nie moge tego dostac... ma ktos jakis pomysl? silniczek ktory mam to sanceboz swiss made o numerach 17659 0532 dodaje foto dla ulatwienia, z gory dziekuje za kazda pomoc
[/code][URL=http://]
https://www.fotosik.pl/zd...aYAhLMF4cC8SclA
https://www.fotosik.pl/zd...Fe~bTCAKjVdL~yH [/code][/URL]

laisar - 2017-09-21, 19:09

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + krokow* = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2984

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group