DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dokker vs Peugeot Partner

Marckok - 2017-04-29, 16:28
Temat postu: Dokker vs Peugeot Partner
Zmieniam dostawczaka w firmie: uzytkowany obecnie Peugeot Expert jest za duzy na moje potrzeby, poza tym przebiegiem zbliza sie do 150 kkm, a wiekiem do 5 lat co oznacza koniec amortyzacji

jako posiadacz trzeciej juz Dacii (byl Logan Mcv I, Lodgy, teraz jest Logan MCV II) zastanawialem sie nad Dokkerem, ale oferta na Dokkera za 49900 jest bardzo slaba wobec oferty na Peugeot Partner za 54400 tym bardziej ze Partner jest rejestrowany na 3 osoby, i chyba jest wygodniejszym autem do pracy

cena za Dokkera wydaje mi sie przesadzona

mojo - 2017-04-29, 17:11
Temat postu: Re: Dokker vs Peugeot Partner
Marckok napisał/a:
cena za Dokkera wydaje mi sie przesadzona


Masz rację. Jak próbuje o tym pisać że Renault idąc za ciosem Dacii podnosi ceny gówno w zamian dając to jestem sprowadzany do parteru przez ... hmmm ... "fanów marki"?
Jechałem Dokkerem 1.5 dci 90KM, muł straszny. Wykończenie pomijam ale żeby sprzedawać auto za 60 tys coś trzeba dać.

jas_pik - 2017-04-29, 17:53
Temat postu: Re: Dokker vs Peugeot Partner
Marckok napisał/a:
Zmieniam dostawczaka w firmie: uzytkowany obecnie Peugeot Expert jest za duzy na moje potrzeby, poza tym przebiegiem zbliza sie do 150 kkm, a wiekiem do 5 lat co oznacza koniec amortyzacji

To wybierasz chyba tylko wersje VAN ?
Jesli tak to cennikowo wygląda to tak

Ja widzę cenę najtańszego Partnera taką : 1,6 BlueHDi 75 KM €6 M5 58 200 zł
za Dokkera : 1.5 dCi 75 Euro 6 - 39 050zł

Marckok napisał/a:
ale oferta na Dokkera za 49900 jest bardzo slaba

Nie wiem jaą wersję wybierałeś w tej cenie ?
Bo przy wskazanych to ponad 19 000 zł róznicy . Zaś za 3 oosoby musisz jeszcze dopłacać . Nie wiem czy jeździłeś w Parnerze na tej ławce w dwie osoby - bo raczej w trasę 3 osoby nie pojadą.
Marckok napisał/a:
cena za Dokkera wydaje mi sie przesadzona

Przesadzona ?

Marckok - 2017-04-29, 18:41

piszesz o jakichs cenach z netu, a ja bazuje na konkretnych ofertach ktore dostalem od dealerow na auta dostepne od reki, bo nie mam czasu czekac kilka miesiecy

oba auta w dieslu, Dokker 1.5 dCi 75 KM, Partner 1.6 blue Hdi 100 KM

cena za Dokkera doposazonego w "pakiet elektryczny", klime manualna i jakies drobiazgi w rodzaju gumowej wykladziny w części bagazowej to 49900 brutto

cena za Partnera w wersji Active (ktora ma np. dodatkowo tempomat) to 54400 brutto; najwyrazniej dealer Peugeot daje wieksze rabaty, w Dacii nie dopuszczaja negocjacji w przypadku Dokkera

wiec raczej czwartej Dacii nie kupie

Dominus - 2017-04-29, 18:51

Witaj.

Fakt, Peugeot Partner/Citroen Berlingo w wersji Van jest na 3 osoby i jest to atut na plus jeżeli potrzebujesz czasem jeździć tym autem w 3ke. Ale ta osobą po środku musi być drobnej postury. Wiem co mówię bo jeżeli jeżdżę tym autem w 3 wypada na mnie i na dłuższą trasę nie jest zbyt ciekawie.

GRL - 2017-04-29, 19:23
Temat postu: Re: Dokker vs Peugeot Partner
jas_pik napisał/a:
Ja widzę cenę najtańszego Partnera taką : 1,6 BlueHDi 75 KM €6 M5 58 200 zł
za Dokkera : 1.5 dCi 75 Euro 6 - 39 050zł

Pewnie chodzi o Partnera rocznik 2016, stąd tak duży upust cenowy.
Dacia na poprzedni rocznik daje rabaty z kategorii lekko-pół-śmiesznej.

W takim wypadku zdecydowanie lepiej wybrać Peugeota.

Marckok - 2017-04-29, 20:39

Dominus napisał/a:
Witaj.

Fakt, Peugeot Partner/Citroen Berlingo w wersji Van jest na 3 osoby i jest to atut na plus jeżeli potrzebujesz czasem jeździć tym autem w 3ke. Ale ta osobą po środku musi być drobnej postury. Wiem co mówię bo jeżeli jeżdżę tym autem w 3 wypada na mnie i na dłuższą trasę nie jest zbyt ciekawie.


nie mam realnie potrzeby 2 pasazerow w takim aucie, jezdze sam co najwyzej z jednym pomocnikiem - ale jesli auto ma taka ceche to dla mnie plus za sama mozliwosc legalnego zabrania, na krotkim odcinku, dodatkowej osoby

Marckok - 2017-04-29, 20:41
Temat postu: Re: Dokker vs Peugeot Partner
GRL napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Ja widzę cenę najtańszego Partnera taką : 1,6 BlueHDi 75 KM €6 M5 58 200 zł
za Dokkera : 1.5 dCi 75 Euro 6 - 39 050zł

Pewnie chodzi o Partnera rocznik 2016, stąd tak duży upust cenowy.
Dacia na poprzedni rocznik daje rabaty z kategorii lekko-pół-śmiesznej.

W takim wypadku zdecydowanie lepiej wybrać Peugeota.


oferty na oba auta sa na rocznik 2016

Marckok - 2017-04-30, 18:25

ktos cos dobrego o Dokkerze ?
Dominus - 2017-04-30, 19:23

Niestety nie mam styczności z Dokkerem, tylko Berlingo tak więc nie jestem w stanie powiedzieć co lepsze. Różnica w cenie 5tysięcy nie duża tak więc musisz obejżeć te auta i przejechać się.
Nie wiem czy ze względu na posiadanie już 3Daćki może byś dostał upust na Dokkera.

Marckok - 2017-04-30, 19:50

Dominus napisał/a:
Niestety nie mam styczności z Dokkerem, tylko Berlingo tak więc nie jestem w stanie powiedzieć co lepsze. Różnica w cenie 5tysięcy nie duża tak więc musisz obejżeć te auta i przejechać się.
Nie wiem czy ze względu na posiadanie już 3Daćki może byś dostał upust na Dokkera.


cena 49900 za Dokkera to jest rzekomo po rabacie na rocznik 2016; dodatkowym gratisem jest pakiet ubezpieczenia na pierwszy rok za 499 zl - ale z kolei Peugeot daje do Partnera komplet opon zimowych

oczywiscie obejrze oba auta plus jazda probna ale juz na pierwszy rzut oka Dokker jest znacznie slabiej wykonczony, no i silnik 1.5 dCi 75 KM oceniam gorzej niz 1.6 blue Hdi 100 KM

Szymon1 - 2017-04-30, 20:33

Witam
W marcu tego roku kupiłem Partnera 1.6 HDI
A oprócz niego mam jeszcze dwa DOKKERY
Dokkery są bardziej mułowate w porównaniu do Partnera .
Jeden Dokker ma niecałe 3 lata i 150 tys
To pierwsza awaria sprzęgła
Drugi 2 lata 100 tys i narazie nic
Teraz jak bym miał wybierać byłby chyba Dokker
Pozdrawiam

Marckok - 2017-04-30, 20:41

Szymon1 napisał/a:
Witam
W marcu tego roku kupiłem Partnera 1.6 HDI
A oprócz niego mam jeszcze dwa DOKKERY
Dokkery są bardziej mułowate w porównaniu do Partnera .
Jeden Dokker ma niecałe 3 lata i 150 tys
To pierwsza awaria sprzęgła
Drugi 2 lata 100 tys i narazie nic
Teraz jak bym miał wybierać byłby chyba Dokker
Pozdrawiam


a w czym Partner jest gorszy albo Dokker lepszy ze wybralbys Dokkera (skoro jak sam piszesz jest bardziej mulowaty) ?

mozesz porownac ilosc miejsca na pace w Partnerze i w Dokkerze ? podobnie czy ktorys ma wiecej ?

Szymon1 - 2017-04-30, 20:52

Partnera mam przedłuzonego bo ten nie przedłużony ma mniejszą pake
Kolega ma zwykłego i mówi ramek rusztowania nie załaduje bo mu brakuje 10 cm
A do dokkera zmieszczą się
W tym przedłużonym jeszcze ta paka jest spoko.
Lepiej jest zabudować półeczkami dacie
Boczne drzwi w Partner to tragedia bardzo małe.
Nie wspomnie już o braku miejsca na jakieś napoje w peugeocie
W pierwszy dzień puszka pepsi wylana

Marckok - 2017-04-30, 21:21

a jak porownanie silnikow ? Dokkery masz w wersji 75 KM czy 90 KM ?
Szymon1 - 2017-04-30, 22:23

Dokkery mam 75 km
a partner 90
Tylko jak od początku jezdziłem dokkerem to było ok jest wystarczający

Szymon1 - 2017-04-30, 22:24

A jeśli chodzi o spalanie to ok 7 litrów ON w daci i peugeocie
Marckok - 2017-05-01, 19:35

Szymon1 napisał/a:
Partnera mam przedłuzonego bo ten nie przedłużony ma mniejszą pake
Kolega ma zwykłego i mówi ramek rusztowania nie załaduje bo mu brakuje 10 cm
A do dokkera zmieszczą się
W tym przedłużonym jeszcze ta paka jest spoko.
Lepiej jest zabudować półeczkami dacie
Boczne drzwi w Partner to tragedia bardzo małe.
Nie wspomnie już o braku miejsca na jakieś napoje w peugeocie
W pierwszy dzień puszka pepsi wylana


z danych w necie faktycznie wynika ze Dokker ma pake o 10 cm dluzsza, ale z kolei Partner jest szerszy; co ciekawe jak porownuje te dane z Expertem to poza 40 cm na długość roznice nie sa az tak wielkie: a sadzilem ze Expert to z 2x wiecej miejsca; to mnie akurat cieszy bo oznacza ze nowe auto dla mnie nie bedzie za male

zastanawiam sie jeszcze nad Kangoo, u tego samego dealera jest używane z malym przebiegiem (30 000 km)

Marckok - 2017-05-02, 20:38

Szymon1 napisał/a:
Witam
W marcu tego roku kupiłem Partnera 1.6 HDI
A oprócz niego mam jeszcze dwa DOKKERY
Dokkery są bardziej mułowate w porównaniu do Partnera .
Jeden Dokker ma niecałe 3 lata i 150 tys
To pierwsza awaria sprzęgła
Drugi 2 lata 100 tys i narazie nic
Teraz jak bym miał wybierać byłby chyba Dokker
Pozdrawiam


rozumiem ze skoro majac juz dwa Dokkery kupiles Partnera to cos Ci w Dokkerze nie pasowalo ?

Dominus - 2017-05-03, 09:15

Szymon1 napisał/a:
Partnera mam przedłuzonego bo ten nie przedłużony ma mniejszą pake
Kolega ma zwykłego i mówi ramek rusztowania nie załaduje bo mu brakuje 10 cm
A do dokkera zmieszczą się


Zgadza się, nie mieszczą się. Przedłużony Partner/Berlingo to na pewno wyższa cena zakupu auta, a druga sprawa mi dziwnie wygląda to przedłużenie takie jakby doklejane.

Jeżeli Dokker ma dłuższą pakę i mieszczą się to jak dla mnie na duży plus dla Daćki.

Szymon1 napisał/a:


Boczne drzwi w Partner to tragedia bardzo małe.

Również zgadzam się z tym. A Dokkerowe wyglądają na dość pokaźne. Plus dla Daćki

Marckok - 2017-05-03, 09:30

Obawiam się najbardziej o komfort przy dłuższych trasach w Dokkerze - zdarza mi się jeździć trasę Wrocław - Warszawa i powrót tego samego dnia co oznacza jakieś 800 km; oczywiście podejrzewam że komfort będzie i tak większy niż w obecnie używanym Peugeot Expert (rocznik 2012) bo hałas z racji choćby niższego auta będzie mniejszy, w Expercie wielka paka z tyłu też jest sporym pudłem rezonansowym

Kangoo z kolei mnie odstrasza najmniejszą paką; Dokker w tym zestawieniu wychodzi najlepiej; ale sporym atutem Partnera są 3 miejsca - tyle że jak na spokojnie o tym pomyślę to taka funkcjonalność której mam szansę nigdy nie użyć...

w co można by doposażyć Dokkera by podnieść komfort podróży ? siedzenia są te same co w Loganie / Lodgy ?

Marckok - 2017-05-03, 10:31
Temat postu: Re: Dokker vs Peugeot Partner
jas_pik napisał/a:
Marckok napisał/a:
Zmieniam dostawczaka w firmie: uzytkowany obecnie Peugeot Expert jest za duzy na moje potrzeby, poza tym przebiegiem zbliza sie do 150 kkm, a wiekiem do 5 lat co oznacza koniec amortyzacji

To wybierasz chyba tylko wersje VAN ?
Jesli tak to cennikowo wygląda to tak

Ja widzę cenę najtańszego Partnera taką : 1,6 BlueHDi 75 KM €6 M5 58 200 zł
za Dokkera : 1.5 dCi 75 Euro 6 - 39 050zł



tyle że porównałeś chyba cenę brutto Partnera z ceną netto Dokkera; w każdym razie na pewno cena którą podałeś za Dokkera jest ceną netto

przy konkretnych ofertach dealera mam różnicę na poziomie 5000 zł brutto między Peugeot Partner 1.6 blue Hdi a Dacia Dokker 1.5 dCi 75 KM

Szymon1 - 2017-05-03, 11:58

Witam Koledzy
Faktycznie te przedłużenie Partnera wygląda okropnie jak by samemu zrobić w garażu :)
Kupiłem Partnera dlatego bo potrzebowałem koszty w marcu zakup 31.marca
Dokkera mieli tylko na już do odbioru ale rocznik 2016 którego nie chciałem bo różnica w cenie zakupu była śmieszna jakieś 1000 pln
Jeśli chodzi o komfort jazdy to nie ma źle kolego

Marckok - 2017-05-03, 12:20

zdarzało Ci się jeździć jakieś dłuższe trasy Dokkerem

Dacię znam dość dobrze, wcześniej miałem Logana, Lodgy, teraz znów Logana MCV

a co powiesz o wygodzie w Partnerze porównując z Dokkerem ?

Szymon1 - 2017-05-03, 12:41

Kilka razy jechałem trase Katowice - wrocław lub Katowice - Rzeszów
w zeszłym tygodniu jechałem Partnerem do Rzeszowa
Ja jakoś osobiście różnicy nie czuje w wygodzie .
Gdyby był Dokker do odbioru to bym go brał

Szymon1 - 2017-05-03, 13:04

Sam się teraz zastanawiam nad Dokkerem 1.6 z LPG ale osobowy
Bo sprzedawca proponuje mi wersje Laureate z nawigacją i podgrzewanymi fotelami
wersje demo 2 miesięczną bez przebiegu za 48.000 pln

słoń - 2017-05-03, 21:00

Marckok napisał/a:
zdarzało Ci się jeździć jakieś dłuższe trasy Dokkerem

Dacię znam dość dobrze, wcześniej miałem Logana, Lodgy, teraz znów Logana MCV

a co powiesz o wygodzie w Partnerze porównując z Dokkerem ?


Mam 183cm wzrostu i 125kg. Jeżdżę na co dzień Dokkerem. Najdłuższe trasy to 500+ kilometrów. Ważne jest aby kupić Dokkera z regulacja wysokości siedzenia kierwowcy. Ja mam "bez" natomiast kolegi jest "z". Różnica w komforcie wyczuwalna. Nogi są bardziej wyprostowane.

Maniak - 2017-05-04, 07:32

Wypytaj też o koszty serwisowania bo cena auta to jedno. Wersja z LPG będzie zapewne tańsza w serwisowaniu niż diesel z powodu zastosowania w tym drugim nowoczesnych wynalazków ratujących naszą planetę przed globalnym ociepleniem (jest 04-05-2017 i mamy 9C, dziękuję wam ekolodzy!).
Marckok - 2017-05-04, 13:15

słoń napisał/a:
Marckok napisał/a:
zdarzało Ci się jeździć jakieś dłuższe trasy Dokkerem

Dacię znam dość dobrze, wcześniej miałem Logana, Lodgy, teraz znów Logana MCV

a co powiesz o wygodzie w Partnerze porównując z Dokkerem ?


Mam 183cm wzrostu i 125kg. Jeżdżę na co dzień Dokkerem. Najdłuższe trasy to 500+ kilometrów. Ważne jest aby kupić Dokkera z regulacja wysokości siedzenia kierwowcy. Ja mam "bez" natomiast kolegi jest "z". Różnica w komforcie wyczuwalna. Nogi są bardziej wyprostowane.


niestety autko o ktorym mowa takiej regulacji nie posiada; wsiadlem i faktycznie trochę nisko jak na moje upodobania; w przyszlym tygodniu ogladam dokladniej Peugeota

słoń - 2017-05-04, 20:08

Cytat:
niestety autko o ktorym mowa takiej regulacji nie posiada


rozumiem ,że autko musi być "na już" i opcja "czekam" nie wchodzi w rachubę

Marckok - 2017-05-05, 08:14

moglbym chwile zaczekac, ale wersja z regulacja bedzie droższa, bo to juz nie bedzie z rocznika 2016

w srode ogladam Partnera, za niecale 5000 brutto wiecej jest znacznie lepsze wyposazenie (fotel jest regulowany tez na wysokość, kierownica w 2 osiach, tempomat, podlokietnik itp); no i silnik 100 KM zamiast marnych 75 KM w Dokkerze

jak dokladnie wczoraj obejrzalem tego Dokkera, to uwazam ze prawie 50 000 za te wersje silnikowa to za sporo porównując z Peugeotem

Michał B24 - 2017-05-05, 08:21

Zalezy co komu potrzebne. Jeden ceni, że mu się rusztowanie mieści, inny schowki, jeszcze innemu akurat pasują drzwi. Nie jeździłem Partnerem, ale bardzo spodobał mi się Doblo. Ten silnik 1.3 multijet, daje radę, jest dużo fajniejszy od naszych 1.5dci. Fiacik kręci się do 6000rpm, bo myślałem że to benzyna jak wsiadłem. Poza tym jest ogromny I całkiem mięciutki, jeśli chodzi o zawieszenie.
Marckok - 2017-05-05, 23:03

Michał B24 napisał/a:
Zalezy co komu potrzebne. Jeden ceni, że mu się rusztowanie mieści, inny schowki, jeszcze innemu akurat pasują drzwi. Nie jeździłem Partnerem, ale bardzo spodobał mi się Doblo. Ten silnik 1.3 multijet, daje radę, jest dużo fajniejszy od naszych 1.5dci. Fiacik kręci się do 6000rpm, bo myślałem że to benzyna jak wsiadłem. Poza tym jest ogromny I całkiem mięciutki, jeśli chodzi o zawieszenie.


przyjrzalem sie w necie i faktycznie...chyba najwieksza paka w kategorii, znalazlem oferte dealera z moich stron za 55800 brutto 1.6 multijet z fajnym wyposazeniem (fotel z podłokietnikiem, regulacja na wysokosc i regulacja podparcia ledzwiowego plus kilka innych opcji)

przy tym wszystkim Dokker wyglada cenowo i wyposazeniowo bardzo kiepsko i raczej go nie kupię, zastanawiam sie tez skad taki ich wysyp ostatnio...chyba ze firmy kupujac kilka maja inne ceny albo te 4-5 tysiecy na sztuce ma znaczenie przy flotach bo globalne oszczędności sa juz spore

Michał B24 - 2017-05-06, 08:05

Partner zachowuje się jak taczka przy Doblo. Doblo to fajny sprzęcik.

Jednak gdybym potrzebował małe auto dostawcze, a Dokker by wystarczał, kupiłbym Dokkera. To auta do pracy, ma spełniać wszystkie wymagania, nie część.

Takie jak: gabaryt paki, nośność, klima, spalanie, minimalne potrzebne osiągi. Znaczy jeśli auto tylko w ramach jednego miasta pracuje, wystarczy jak jedzie 100km/h. Ale jeśli robi duże przebiegi między miastami, to raczej musi być nieco szybszy. Dobrze, aby był jak najprostszy I tutaj Dacia bije na głowe wszystkie auta.

Każdy kto myśli o firmie biznesowo, kupi najtańsze auto spełniające kryteria.

laisar - 2017-05-06, 09:09

Marckok napisał/a:
zastanawiam sie tez skad taki ich wysyp ostatnio

Stąd - http://www.samar.pl/__/42...2.s=7&42.s=true

Marckok - 2017-05-06, 09:47

Michał B24 napisał/a:
Partner zachowuje się jak taczka przy Doblo. Doblo to fajny sprzęcik.

Jednak gdybym potrzebował małe auto dostawcze, a Dokker by wystarczał, kupiłbym Dokkera. To auta do pracy, ma spełniać wszystkie wymagania, nie część.

Takie jak: gabaryt paki, nośność, klima, spalanie, minimalne potrzebne osiągi. Znaczy jeśli auto tylko w ramach jednego miasta pracuje, wystarczy jak jedzie 100km/h. Ale jeśli robi duże przebiegi między miastami, to raczej musi być nieco szybszy. Dobrze, aby był jak najprostszy I tutaj Dacia bije na głowe wszystkie auta.

Każdy kto myśli o firmie biznesowo, kupi najtańsze auto spełniające kryteria.


tym autem bede jezdzil osobiście; moze jak kupujesz dla pracownika to nie na znaczenia wygoda siedzenia, a jak kupujesz flote to kilka tysiecy roznicy jest znaczace; ale stwierdzam ze na tle konkurencji (Doblo, Partner) Dokker ze slabiutkim Dieslem i wyposazeniem zenujaco slabym nie jest ciekawa oferta - moze do jazdy w kolo komina bylby ok, ale na trasy a takie pokonuje (Expertem zrobilem w 4 lata 150 000 km) nie wystarczy

jak kupowalem Logana MCV to sprawa byla dosc prosta - choc temat dlugo walkowalem - w tym przedziale cenowym nie bylo konkurencji poza Peugeot 301

ale w przypadku Dokkera cargo konkurencja jak widze jest, i to silna

Marckok - 2017-05-06, 09:48

laisar napisał/a:
Marckok napisał/a:
zastanawiam sie tez skad taki ich wysyp ostatnio

Stąd - http://www.samar.pl/__/42...2.s=7&42.s=true


czyli jak przypuszczam glownie zakupy flotowe

Marckok - 2017-05-07, 18:48

pofatygowałem się wczoraj do dealera Fiata w Trójmieście: cena za Doblo w wersji przedłużonej i z fajnym wyposażeniem to jakieś 58 000 zł netto - więc w stosunku do Dokkera różnica kosmiczna; no ale auto większe a wygoda siedzenia bez porównania

na razie mam do wyboru:

Dokker w wersji bardzo ubogiej 1,5 dCi 75 KM za 40 000 zł netto (rocznik 2016)

lub Peugeot Partner w wersji Active 1.6 blue hdi 100 KM za 44 000 zł netto (rocznik 2016)

jak poszperałem po otomoto to Doblo jest bliżej 50 000 zł netto u większości dealerów (z wczorajszej wizyty wiem że trzeba sprawdzać wyposażenie bo najprostsza wersja Doblo nie ma nawet bocznych drzwi przesuwanych)

na tę chwilę raczej wybrałbym Partnera, biorąc pod uwagę jakość wykończenia i wyposażenie, Dacia powinna być o jakieś 8-10 kzł tańsza

Peugeot daje upust na auto z 2016 rzędu kilkunastu tysięcy zł

Dacia właściwie nie daje upustu na auto z rocznika 2016 kupowane w maju 2017 - po prostu cena jest wg cennika 2016; i to mnie trochę rozczarowuje, zwłaszcza że jestem klientem który kupił już 3 Dacie, a łącznie od tego dealera 5 samochodów (wiem że to nie flota, ale jednak klient powracający)

Michał B24 - 2017-05-08, 06:25

Przyczyna jest nieco inna. 40 tysiecy za auto z Dieslem, to jest cena minimalna. No nie da sie zejść niżej. Chyba, że ze sporą strata. Dokker się sprzedaje dobrze. A Partnery zalegają, z jakiegoś powodu, stąd chcą się ich wyzbyc. To dobra okazja do kupna Partnera.
pawel1313 - 2017-05-08, 07:16

Marckok napisał/a:

na tę chwilę raczej wybrałbym Partnera, biorąc pod uwagę jakość wykończenia i wyposażenie, Dacia powinna być o jakieś 8-10 kzł tańsza

Jestem za :-P
Marckok napisał/a:

lub Peugeot Partner w wersji Active 1.6 blue hdi 100 KM za 44 000 zł netto (rocznik 2016)

Tylko przypomnę że sam niedawno zastanawiałeś się jak to jest z adlbue zimą w koncernie PSA ;-)

Marckok - 2017-05-08, 09:05

pawel1313 napisał/a:
Marckok napisał/a:

na tę chwilę raczej wybrałbym Partnera, biorąc pod uwagę jakość wykończenia i wyposażenie, Dacia powinna być o jakieś 8-10 kzł tańsza

Jestem za :-P
Marckok napisał/a:

lub Peugeot Partner w wersji Active 1.6 blue hdi 100 KM za 44 000 zł netto (rocznik 2016)

Tylko przypomnę że sam niedawno zastanawiałeś się jak to jest z adlbue zimą w koncernie PSA ;-)


to prawda, ale biorac pod uwage ze na tym jezdzi tez Mercedes i Audi oraz ze ponoc na Adblue ma przejsc tez Renault to zaczynam myslec ze jednak te problemy to troche legenda jak słynne awaryjne diesle 1.5 dCi o ktorych tez duzo slysze

Marek1603 - 2017-05-08, 09:57

Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.
Marckok - 2017-05-08, 10:03

Marek1603 napisał/a:
Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.


mówisz z doświadczenia ?

Michał B24 - 2017-05-08, 10:07

Dla mnie prostota Daci to zaleta, a nie wada. Auto ktore mozna umyc mokrą szmatą, a nie jakimis nietanimi specyfikami, to duży plus. Jakość wykończenia nie jest zła, bo nic nie ma ochoty odpadać. Pracownicy potrafią wykończyć wszystko.

gdybym sam miał jeździć, to pewnie bym Fiata wybrał, ale różnica Dacia/Peugeot to wolę Dokkera, ze względu na zawieszenie, bardziej przyjazne.

Marek1603 - 2017-05-08, 10:23

Marckok napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.


mówisz z doświadczenia ?


Nie z doświadczenia ale z opisów sytuacji na forum. Jedni jeżdżą i nic, a niektórym zamarzł.

Jeżeli o mnie chodzi to nie kupiłbym nic gdzie trzeba coś jeszcze dolewać oprócz paliwa. W szczególności jak wlew jest w bagażniku w niektórych modelach.
Pomijam tylko LPG i dolewki PB, bo to ma być oszczędnie jak ktoś chce.
Zdaję sobie sprawę, że kiedyś może nastąpić taki czas, że nic innego się nie kupi ale to już wtedy nie będzie wyjścia. ;-)

Marckok - 2017-05-08, 10:31

Marek1603 napisał/a:
Marckok napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.


mówisz z doświadczenia ?


Nie z doświadczenia ale z opisów sytuacji na forum. Jedni jeżdżą i nic, a niektórym zamarzł.

Jeżeli o mnie chodzi to nie kupiłbym nic gdzie trzeba coś jeszcze dolewać oprócz paliwa. W szczególności jak wlew jest w bagażniku w niektórych modelach.
Pomijam tylko LPG i dolewki PB, bo to ma być oszczędnie jak ktoś chce.
Zdaję sobie sprawę, że kiedyś może nastąpić taki czas, że nic innego się nie kupi ale to już wtedy nie będzie wyjścia. ;-)


tyle że nie wiadomo czy dodatkowy katalizator na tlenki azotu który jest w Daciach w dłuższej perspektywie będzie sprawiał mniej kłopotu czy więcej niż rozwiązanie z Adblue

wlew Adblue w bagażniku skutecznie mnie odstraszył od 301 na korzyść Logana, ale w Partnerze jest normalny wlew obok wlewu paliwa

nie wiem z czego to wynika, ale siedząc we wnętrzu Dokkera mam wrażenie większej taniości i kiepskiego wykonania niż w Loganie; może wynika to z ograniczeń podstawowej wersji Dokkera

Maniak - 2017-05-08, 11:19

Adblue jest trochę prolematyczne. Jak zabraknie w trasie i nie uzupełnisz to auto staje i koniec :mrgreen: pojemniki z Adblue mają zazwyczaj grzałkę więc przy lekkich mrozach to nie powinien być problem. Dokker z założenia jest tanim autem, w LPG powinno być bardzo tanio.
Marckok - 2017-05-08, 11:38

Maniak napisał/a:
Adblue jest trochę prolematyczne. Jak zabraknie w trasie i nie uzupełnisz to auto staje i koniec :mrgreen: pojemniki z Adblue mają zazwyczaj grzałkę więc przy lekkich mrozach to nie powinien być problem. Dokker z założenia jest tanim autem, w LPG powinno być bardzo tanio.


niestety taniość posunięta jest trochę do absurdu - najbardziej irytuje mnie niewygodne siedzenie bez możliwości regulacji; a jak dodać kilka opcji i wersję z regulowanym siedzeniem to mam cenę powyżej ceny Peugeota Partnera; w takiej sytuacji raczej zaryzykuję AdBlue

pawel1313 - 2017-05-08, 11:57

Marckok napisał/a:
w takiej sytuacji raczej zaryzykuję AdBlue


W takim razie bierz peugeota i nie rozkminaj już tematu - będzie Pan zadowolony ;-)

GRL - 2017-05-08, 13:06

pawel1313 napisał/a:
Tylko przypomnę że sam niedawno zastanawiałeś się jak to jest z adlbue zimą w koncernie PSA ;-)

Cena czyni cuda. ;-)

Marckok - 2017-05-08, 13:54

GRL napisał/a:
pawel1313 napisał/a:
Tylko przypomnę że sam niedawno zastanawiałeś się jak to jest z adlbue zimą w koncernie PSA ;-)

Cena czyni cuda. ;-)


tzn ? bo Dokker jest najtańszy a ja mam wątpliwości....o ile w przypadku Logana widzę rozwój marki i jakości, to Dokker sprawia wrażenie jakby podwykonawcą dla Dacii była firma TATA

GRL - 2017-05-08, 15:36

Tzn. dopiero co płakałeś, że adblue jest "a-fu a-fe".
Wystarczyło Cię zachęcić ceną i nagle sam sobie wmówiłeś, że to nic zdrożnego i da się z tym żyć.
Trudno, najwyżej się obrazisz...


Marckok - 2017-05-08, 16:26

rozumiem ze albo (wzorem kodeksu TVP) zachwycam sie Dacia albo morda w kubel ?

forum chyba jest od tego zeby dyskutowac, a temat podnoszonych przez Dacie cen przy obnizaniu jakosci nie ja pierwszy podnioslem

zamierzasz plakac w momencie gdy Renault/Dacia przejdzie na Adblue ? poza tym gdy decydowalem sie na Logana reszta stawki byla daleko i wlasciwie nie bylo wyboru (poza 301 ale to jednak sedan)

wyrazilem publiczne zdziwienie popularnością Dokkera cargo przy takich cenach wzgledem konkurencji i takiej jakosci, mocy, wyposazeniu

a z Logana jestem wzglednie zadowolony, choc juz dwukrotnie bylem wzywany na akcje serwisowa

GRL - 2017-05-08, 16:51

Marckok napisał/a:
rozumiem ze albo (wzorem kodeksu TVP) zachwycam sie Dacia albo morda w kubel ?


Nie, bo jakbyś nie zauważył, osobiście nigdy się nie wypowiadałem na temat adblue, bo mnie to bardzo mocno lotto.
Rozbawiło mnie Twoje popadanie ze skrajności w skrajność.
A teraz szukasz żaluzji i aronii dokładnie nie tam gdzie trzeba. :lol:

Marckok - 2017-05-08, 16:58

GRL napisał/a:
Marckok napisał/a:
rozumiem ze albo (wzorem kodeksu TVP) zachwycam sie Dacia albo morda w kubel ?


Nie, bo jakbyś nie zauważył, osobiście nigdy się nie wypowiadałem na temat adblue, bo mnie to bardzo mocno lotto.
Rozbawiło mnie Twoje popadanie ze skrajności w skrajność.
A teraz szukasz żaluzji i aronii dokładnie nie tam gdzie trzeba. :lol:


to osobiscie prosze o wypowiedzi na temat a nie wypowiedzi na temat tego jak kto sie wypowiada; zwlaszcza jak temat komus zwisa i nie ma sie nic merytorycznego do powiedzenia

Maniak - 2017-05-09, 09:18

Marckok napisał/a:
rozumiem ze albo (wzorem kodeksu TVP) zachwycam sie Dacia albo morda w kubel ?

forum chyba jest od tego zeby dyskutowac, a temat podnoszonych przez Dacie cen przy obnizaniu jakosci nie ja pierwszy podnioslem


Idź na mecz piłkarski w szaliku przeciwnej drużyny, wtedy to będzie stronniczość. Trudno się spodziewać, żeby na forum Dacii, ludzie, którzy mają Dacię i interesują się motoryzacją na tyle by założyć tu konto pisali, że Dacia to badziew :-P Chcesz adblue to kup, jeżeli koniecznie chcesz znaleźć kogoś kto potwierdzi Twoje słowa byś mógł kupić partnera z czystym sumieniem, to absolutnie polecam. Adblue wystarczy dolewać, co to za problem. Niedługo trzeba też będzie zbierać spaliny do pojemniczka i co 100km na stacjach je utylizować. Odpłatnie. Ekologia jest super, nie ma od niej ucieczki (pada deszcz i jest zimno, normalnie jak na wakacjach). Może należałoby zapytać na forum lwa? Może będą bardziej przychylni?

Marckok - 2017-05-09, 13:26

dla przypomnienia: mam trzecią już z kolei Dacię (Logan MCV), odebraną w lutym, przebieg obecnie 19000 km; dwiema poprzednimi (Logan MCV I, Lodgy) zrobiłem prawie pół miliona kilometrów - więc chyba trudno powiedzieć że jestem prowokatorem który wszedł do gniazda by zrobić kupę i uciec...

zostawiając kwestię Adblue - tak jak wspominałem nikt nie powiedział że Noxy trap którą obecnie stosuje Renault nie okaże się równie problematyczna - po prostu jestem zszokowany jakością Dokkera i jego ceną; porównując z Loganem którego niedawno w końcu nabyłem mam wrażenie jakby robiła go inna firma

laisar - 2017-05-09, 13:39

Marckok napisał/a:
jestem zszokowany jakością Dokkera

A tak konkretnie? MSZ materiały i jakość montażu dokładnie taka sama jak w reszcie daciek.

Być może ilość wyposażenia w stosunku do ceny odbiega od pozostałych modeli (a może nie, nie porównywałem) - ale to jednak co innego niż "jakość".

Marckok - 2017-05-09, 16:25

laisar napisał/a:
Marckok napisał/a:
jestem zszokowany jakością Dokkera

A tak konkretnie? MSZ materiały i jakość montażu dokładnie taka sama jak w reszcie daciek.

Być może ilość wyposażenia w stosunku do ceny odbiega od pozostałych modeli (a może nie, nie porównywałem) - ale to jednak co innego niż "jakość".


fotel kierowcy bez jakiejkolwiek regulacji
plastiki cieniutkie i do zarysowania paznokciem (ogladalem dwa dokkery i w obu plastik rysowal sie pod paznokciem, w Loganie to sie nie dzieje)
latajaca przegroda -,moze to kwestia montazu
kable sterczace spod wykladziny (w jednym)

Marckok - 2017-05-13, 13:56

ostateczne zestawienie wygląda tak:

Dokker cargo 1.5 dCi 75 KM
wyposażenie: klima, szyby otwierane elektrycznie, radio z bluetooth i usb, pełna przegroda, wykładzina gumowa w części bagażowej, regulacja wzdłużna fotela, regulacja kierownicy na wysokość

rocznik auta 2016

cena: 40 570 zł netto

Peugeot Partner L2 (przedłużony) 1.6 blue Hdi 100 KM
wyposażenie: klima, tempomat i ogranicznik prędkości, szyby otwierane elektrycznie, lusterka składane elektrycznie i podgrzewane, radio z bluetooth i usb, przegroda składana (jak Dacia Easy seat), wykładzina gumowa w części bagażowej, regulacja wzdłużna fotela, regulacja fotela na wysokość, regulacja kierownicy w 2 osiach, homologacja na 3 osoby (dwa miejsca pasażera z przodu), schowek pod miejscem pasażera

rocznik auta 2017

cena: 46 000 zł netto

dla mnie wybór jest oczywisty

Kubuch - 2017-05-13, 22:21

Marckok napisał/a:
Dokker cargo(...), rocznik auta 2016(...), cena: 40 570 zł netto

Peugeot Partner L2 (przedłużony) (...), rocznik auta 2017(...), cena: 46 000 zł netto

dla mnie wybór jest oczywisty

Dla mnie też - prywatnie mam Dustera, służbowo Berlingo ( bliźniak Partnera) i wolę jeździć Berlingo...

Marckok - 2017-05-19, 19:37

ciekawostka: Peugeot nie chce sprzedać tego auta (tzn. w tej cenie) inaczej niż w leasingu (przy czym nie narzucają firmy leasingowej)...dziwna sytuacja

no i mam zagwozdkę, ale Dokker mnie jednak strasznie odrzuca - dłuższe jeżdżenie nim to wózek inwalidzki (mam skrzywienie kręgosłupa i wygodny fotel to podstawa)

Michał B24 - 2017-05-19, 22:22

To znaczy ze to cena bez Vat. Czyli wala w trombe :-P

Ja tam nie uwazam, zeby w Dokkerze materialy byly gorsze niz w Partnerze. Na pewno Partner ma lepiej wykonczony tyl. Ale z przodu, to jeden szajs.

Ale jesli fotel Ci nie pasuje, to nie ma rady. Wygoda musi byc na znosnym poziomie. Poszukaj u innych producentow...

baxter12 - 2017-05-20, 20:13

Cytat:
i (mam skrzywienie kręgosłupa i wygodny fotel to podstawa)


To tylko Partner. Tam komfort jest rewelacyjny w pierwszym rzędzie foteli. Z tyłu to porażka, ale przód pierwszą liga. Zrobiłem nim 150 000 i stwierdziłem że osobówki się chowają, do tego wsiadanie to bajka, przez wysoka pozycję fotela, co znowu powoduje rewelacyjna widoczność z przodu ale i to że w nocy nie oślepiają Cię światła z przodu i z tyłu jadących pojazdów. I do tego lusterka boczne..
Polecam, jeżeli Cię stać.

Marckok - 2017-05-20, 20:33

baxter12 napisał/a:
Cytat:
i (mam skrzywienie kręgosłupa i wygodny fotel to podstawa)


To tylko Partner. Tam komfort jest rewelacyjny w pierwszym rzędzie foteli. Z tyłu to porażka, ale przód pierwszą liga. Zrobiłem nim 150 000 i stwierdziłem że osobówki się chowają, do tego wsiadanie to bajka, przez wysoka pozycję fotela, co znowu powoduje rewelacyjna widoczność z przodu ale i to że w nocy nie oślepiają Cię światła z przodu i z tyłu jadących pojazdów. I do tego lusterka boczne..
Polecam, jeżeli Cię stać.


musze przyznac Ci racje, bo siedzialem w tym aucie i roznica jest kosmiczna: w Dokkerze zapadam sie w fotel, który do tego nie ma zadnej regulacji; w Partnerze bylo mi wygodnie jak w kazdym busie (busy to poniekad dla mnie wzorzec wygody siedzenia, lubie ten typ)

roznica w cenie między gołym Dokkerem a dobrze wyposażonym Partnerem to 6000 netto, wiec akceptowalna - tyle ze Partnera w tej ofercie moge wziac tylko w leasing, kredyt nie wchodzi w gre

Marckok - 2017-05-20, 20:35

Michał B24 napisał/a:
To znaczy ze to cena bez Vat. Czyli wala w trombe :-P

Ja tam nie uwazam, zeby w Dokkerze materialy byly gorsze niz w Partnerze. Na pewno Partner ma lepiej wykonczony tyl. Ale z przodu, to jeden szajs.

Ale jesli fotel Ci nie pasuje, to nie ma rady. Wygoda musi byc na znosnym poziomie. Poszukaj u innych producentow...


prowadze DG i dla mnie liczy sie cena netto, bo VAT odlicze

inni nie przychodzą mi do glowy, raczej trudno o tak dobra cene jak na tego Partnera

Marckok - 2017-05-22, 18:09

oferta cenowa na Partnera (44000 netto) jest wazna tylko pod warunkiem kupna auta w leasingu

jaki ma w tym interes dealer ? bo konkretnej firmy leasingowej nie narzuca...

średnio mi sie to podoba bo wole kredyt od leasingu

Marckok - 2017-06-09, 09:06

sprawa zamknięta, wczoraj odebrałem Peugeot Partner L2 1.6 Hdi

pomijając już kwestię stosunku cena / wyposażenie (choć to trudno pominąć) który był zdecydowanie na niekorzyść Dokkera, to dealer Peugeot zaproponował też odkup Experta w dobrej cenie, co było bardzo istotnym elementem całej układanki

wczoraj zrobiłem tylko ze 20 km, ale wrażenia bardzo pozytywne, fotel o niebo wygodniejszy niż w Dokkerze

żeby nie wyjść na ptak s....cego we własnym gnieździe: z Logana MCV jestem bardzo zadowolony (autko po pierwszym przeglądzie, przejechane na razie 24000 km)

Marckok - 2021-02-04, 10:41

Odgrzewam temat po 4 latach - leasing na Partnera dobiega końca :)

Tym razem różnica w cenie między podobnie skonfigurowanym Dokkerem a nowym Berlingo to 20 000 zł brutto

Fakt że nowe "czworaczki" prezentują się super, ale wygląd nie jeździ a za 20 000 to można mieć kilka fajnych wakacji z niezłymi widokami ;)

Jutro jadę obejrzeć Dokkera do salonu - nie wiem co zmieniło się przez 4 lata.

Ktoś przesiadł się może z auta grupy PSA do Dokkera i zechce podzielić się wrażeniami ?

Michał B24 - 2021-02-04, 10:57

Zmieniło się to, że Dokker to już ostatnie egzemplarze
laisar - 2021-02-04, 11:07

Michał B24 napisał/a:
Dokker to już ostatnie egzemplarze

Jako dacia dokker, bo tak w ogóle to ma bezpośredniego następcę, renault express (II) - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19597 - który może się okazać nieco bliższy partnerowi.

Ircys - 2021-02-04, 20:59

laisar napisał/a:
Jako dacia dokker, bo tak w ogóle to ma bezpośredniego następcę, renault express (II) - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19597 - który może się okazać nieco bliższy partnerowi.


cenowo?

Marckok - 2021-02-04, 22:39

cenowo z cała pewnością po zmianie znaczka się zbliży ;)

myślałem że powrócę do Dacii, ale po zmierzeniu i obejrzeniu dziś Dokkera raczej to nie nastąpi...


Ircys napisał/a:
laisar napisał/a:
Jako dacia dokker, bo tak w ogóle to ma bezpośredniego następcę, renault express (II) - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19597 - który może się okazać nieco bliższy partnerowi.


cenowo?

laisar - 2021-02-04, 22:50

Ircys napisał/a:
laisar napisał/a:
[express] może się okazać nieco bliższy partnerowi

cenowo?

Chyba nie - tak jak dokker, dalej ma być najtańszy na rynku, więc myślałem raczej o nieco lepszym wykończeniu i wyposażeniu, niż obecna dacia. W końcu co reno, to reno... <;

Marckok napisał/a:
po zmierzeniu i obejrzeniu dziś Dokkera raczej to nie nastąpi

Express wydaje się być bardzo zbliżony wymiarami do dokkera, zatem też zapewne nie znajdzie uznania.

Ciekawe jakie będzie nowe kangoo...

Ircys - 2021-02-05, 10:38

laisar napisał/a:

Ciekawe jakie będzie nowe kangoo...


Czy są już jakieś przecieki zdjęciowe, projektowe?

laisar - 2021-02-05, 11:18

Linkowana już wcześniej oficjalna informacja prasowa - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19597 - ale owszem, ze... zdjęciami/renderami (?).
Ircys - 2021-02-05, 11:47

No skromne te informacje i jakoś tak nie potrafię tam dostrzeć różnicy ekspress - kangoo. Nawet nie widać tam, wspomnianego wcześniej przez Ciebie, braku słupka B. A może ja źle patrzę?
laisar - 2021-02-05, 12:06

Kangoo van bez słupka - https://en.media.groupe.renault.com/photos/2020-nouveau-renault-kangoo-van-0854-989c5.html?lang=en

Express wygląda po prostu jak dokker, więc pokazali tylko to co uległo zmianie - nowy przód i deska.

(Fotki niebieskiego egzemplarza, pod koniec galerii, to wersja osobowa, niedostępna w EU, srebrny to van).

Ircys - 2021-02-05, 21:40

OK, widzę, że w sieci jest już trochę tych prezentacji, np.
express: https://www.youtube.com/watch?v=yaRSe1je2OM
kangoo: https://www.youtube.com/watch?v=ue5dYQgn_Fc
https://www.youtube.com/watch?v=W1JUl3lWmOI


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group