DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - wymiana żarówki H4

aaryt - 2007-11-06, 13:24
Temat postu: wredna sprężynka... (wymiana żarówek H4 reflektorów)
Hej,

Po 24kkm padla mi zarowka przednia lewa, i jak juz ktos tu opisywal, troche z tym gimnastyki dla palcow jest (aku, rurki, przewody, itp.). Wbrew oczekwianiom rozmontowalem wszystko ladnie i cacy, ale nie moge zalozyc z powrotem tej sprezynki. Jest tam taki maly wichajster, na ktory ta sprezynka ma zaskoczyc, ale za pioruna nie moge jej dociagnac. W ktora strone to ciagnac? Moze jakos ja scisnac? Jakies sugestie?

GeRRaD - 2007-11-06, 18:13

Dokładnie naciśnięcia do siebie i ruchu w lewo przy odpinaniu
aaryt - 2007-11-06, 18:20

odpialem rano, teraz chce zapiac :)
aaryt - 2007-11-07, 10:09

No i zapialem te sprezynke. Nie przyjrzalem sie uwaznie calemu mechanizmowi z poczatku i chcialem te sprezynke nalozyc na te blaszke co jest na gorze swiatla. A to wystarczylo zahaczyc _za_ te blaszke.

Teraz jeszcze tylko wyciagnac latarke spod silnika, hehe...

Karpiu66 - 2007-11-07, 16:16

aaryt napisał/a:
No i zapialem te sprezynke. Nie przyjrzalem sie uwaznie calemu mechanizmowi z poczatku i chcialem te sprezynke nalozyc na te blaszke co jest na gorze swiatla. A to wystarczylo zahaczyc _za_ te blaszke.

Teraz jeszcze tylko wyciagnac latarke spod silnika, hehe...

Tylko ;-)

piotrres - 2007-11-07, 16:47

j.w.
zanim zakapowałem o co chodzi zajęło mi to ca. 30 min :oops: przy drugiej żarówce cała operacja do zamknięcia pokrywy silnika trwała już tylko 5 min.
Instrukcja być d o Bania (Luka)

stes - 2007-12-28, 17:46

Może durne pytanie
Jak wymienić żarówke. :oops:
Mało miejsca, ale jakoś dałem rade, po kilku próbach udało mi sie odpiąć sprężynke
Teraz już palce mie bolą , nie daje rady zapiąć sprężynki z powrotem.
To wyprofilowanie na sprężynie idzie pod czy nad tą wypustką którą namacałem.
Niestety głowy nie idzie włożyć.
Wiem że to kwestia chwili, tylko jak????

stes - 2007-12-29, 20:09

Dzięki :mrgreen:
mgg - 2008-01-02, 07:01

ja sam się nie babrałem w Norauto za 10zł wymienili mi żarówki na poczekaniu.
Gregosa - 2008-01-29, 20:33

Wymiana lewej żarówki H4 zajęła mi wczoraj blisko godzinę. Poczułem się jak sprawny inaczej. Dostęp niemal zerowy, nie ma jak dłoni wcisnąć. jak już wcisnąłem to plastikowa tylna zaślepka wpadła mi do komory silnika :-x . Musiałem wyjąć akumulator, aby ją sięgnąć. Dpiero wtedy miałem jakieś miejsce na manipulowanie. I chyba inaczej się nie da wymienić tej żarówki... Za konstrukcję haczyka utrzymującego żarówkę powiesiłbym rumuńskiego / francuskiego konstruktora za ... :shock: (ciach).
GeRRaD - 2008-01-29, 21:21

Fakt - te plastikowe kapselki zakładane na gumową osłonę to słabo trzymają :lol:

A tak przy okazji najlepsze żarówki jakie dotychczas używałem to NARVA Range Power White (cena 25 zł za 2 sztuki H4, UV free, super biały kolor - nie blue, nie żółty, prawie xenon) 8-) - tylko dostępność na rynku w PL słaba :cry:

tomaszgebala - 2009-02-11, 23:28
Temat postu: wymiana H4
Dzisiaj wymieniałem lewą żarówkę H4 - myślałem, że mnie szlag trafi. Całe ręce mam pozdzierane - dostęp beznadziejny. Czy do wymiany żarówki wyjmowaliście akumulator, czy tak jak ja przez 1,5 godz. zdzieraliście kostki ???
stempik - 2009-02-11, 23:38

Ciesz się że nie halogenk. Przy tej pogodzie jeśli ktoś nie dysponuje kanałem ... strach myśleć. Prócz tego potrzebny jest jeszcze kluczyk torx nie pamiętam jaki.


Nie wiem jaka pogoda w Lublinie ale do Łodzi wróciła zima, za to dzieci mają frajdę.

jackthenight - 2009-02-11, 23:42

Ale widzisz stempik halogenek nie jest konieczny do jazdy i wymienić go możesz wtedy jak będziesz miał dostęp do kanału.
A H4 to niestety musisz wymienić w miarę szybko.

W Sandero też nie jest lekki dostęp, ale da się i można to zrobić - są auta w których się nie da.

tomaszgebala - 2009-02-11, 23:43

czekam więc na info od ludzi , którzy mają już za sobą ów pierwszy raz z lewym H4 ;-)
laisar - 2009-02-12, 00:29

Zajęło mi to 3 min.
tomaszgebala - 2009-02-12, 00:35

laisar napisał/a:
Zajęło mi to 3 min.


to jestem pełen podziwu

laisar - 2009-02-12, 00:43

Ależ nie ma powodu - ja podziwiałem raczej prostotę daćki [:
KaS602 - 2009-02-12, 01:23

laisar napisał/a:
Zajęło mi to 3 min.

Mi podobnie.

Marcin - 2009-02-12, 12:08

Prawda jest taka, ze w kazdym nowym samochodzie samodzielna (pierwsza) szybka wymiana jest praktycznie niemozliwa :-| Przy drugiej, tzreciej i nastepnej zarowce idzie juz znacznie lepiej :mrgreen: Chociaz bywaja i takie modele, ze trzeba zrzucic zderzak by wymienic zarowke :roll:
jan ostrzyca - 2009-02-12, 15:22
Temat postu: Re: wymiana H4
tomaszgebala napisał/a:
Dzisiaj wymieniałem lewą żarówkę H4 - myślałem, że mnie szlag trafi. Całe ręce mam pozdzierane - dostęp beznadziejny. Czy do wymiany żarówki wyjmowaliście akumulator, czy tak jak ja przez 1,5 godz. zdzieraliście kostki ???


???? Wczoraj także samo wymieniałem lewą żarówę H4. Operacja trwała 1 minutę. Może diesel ma inny rozkład osprzętu? W benzyniaku dostęp jest bardzo dobry.

waski - 2009-02-12, 18:20

Ja też kilka miesięcy temu miałem przyjemnośc dwa razy wymieniać, w jednym miesiącu lewą stronę. W obu przypadkach, uporałem się bez żadnych kłopotów w kilka minut. Narazie ten ostatni komplet, działa do dziś. Ale trzeba przyznać, że lewa strona jest gorsza od prawej. Ale jak sie człowiek zabierze za to spokojnie, to idzie jak po maśle
tomaszgebala - 2009-02-12, 21:10

fakt, wszyscy wypowiadający się wymieniali, ale w benzyniakach. Może faktycznie w dieselku jest inaczej. Ja mam całe pozdzierane kostki - ręka się nie mieści
wox - 2009-02-12, 21:17

Ja też dCi, ale wymieniałem tylko prawą H4 (bez problemów). Zerkając na okolicę lewej H4 pomyślałem sobie tylko - oj, tu chyba tak łatwo nie będzie
RYKI - 2009-02-19, 11:00

Witam
I ja wymieniłem.Pierwszy zaz w życiu wykonywałem tę czynność i powiem jedno fajna zabawa , proste i łatwe wręcz intuicyjne.
Pozdrawiam

mixx - 2009-02-19, 11:51

witam.

Ja wymieniałem i lewą i prawą. Przy lewej musiałem wyciągnąć akumulator. Zdjęjęcie osłon i wyjęcie akumulatora zjęło 5 min - rozpracowanie zaczepu żarówki 15 min przy użyciu lusterka. Jak dla mnie to narzędzie jest niezbędne do wymiany żarówki i po pierwszej wymianie zajmuje ono honorowe miejsce w zestawie naprawczym. :-x

wox - 2009-02-19, 16:31

Też korzystałem z lusterka (ale to tylko przy pierwszym razie, żeby rozpracować zaczep)
Fromage - 2009-02-19, 21:53

tomaszgebala napisał/a:
czekam więc na info od ludzi , którzy mają już za sobą ów pierwszy raz z lewym H4 ;-)


Nie wiem jak w Loganie ale w Sandero jest ciasno ale 2 zarówki wymieniłem w 20 min. z czego najdłużej mi zajęło nakładanie z powrotem tej gumowej osłony na żarówkę :->

Marek1603 - 2009-02-20, 06:43

Ja lewą wymieniłem w 15min od otwarcia maski do zamknięcia. Może mam chudsze ręce. :mrgreen:
tomaszgebala - 2009-02-20, 21:49

Marek1603 napisał/a:
Ja lewą wymieniłem w 15min od otwarcia maski do zamknięcia. Może mam chudsze ręce. :mrgreen:


ale dalej nikt się nie wypowiada kto wymienieniał H4 w dieselku

laisar - 2009-02-20, 22:53

No jak to nie?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=25934#25934 (prawa)

i

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=26557#26557 (obie).

tomaszgebala - 2009-02-21, 00:29

laisar napisał/a:
No jak to nie?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=25934#25934 (prawa)

i

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=26557#26557 (obie).


no fakt - nie zauważyłem. Ja wczoraj wymieniałem drugą żarówkę, Tym razem prawą, ale to już nie zajęło mi nawet 10 minut - poszło gładko

jacala - 2009-02-27, 21:53

Ja mam diesla i niedawno wymieniałem pierwsza przepalona żarówkę i oczywiście okazało się ze jest nią lewa przednia.
Zajęło mi to z 10 minut. przydatna jest latarka nawet w dzień wówczas widać co się robi.
1. zdejmujesz plastikowa osłonkę która ma tylko jeden zaczep wystarczy nacisnąć (ciasno spasowana z guma trzeba użyć trochę siły)
2. zdejmujesz wtyczkę z żarówki
3. zdejmujesz gumę
4. odbezpieczasz żarówkę naciskając w górnej części drut zabezpieczający jednocześnie przesuwając go w kierunku osi samochodu.

Problem mogą mieć osoby z bardziej masywnymi dłońmi wówczas poprosić żonę i po problemie :)

GeRRaD - 2009-02-27, 22:09

Tyle że Kobietki magą mieć problem z odgięciem z zaczepu stelaża podtrzymujacego żarówkę - bo trzymaja naprawdę solidnie :->
jackthenight - 2009-02-27, 22:11

jacala napisał/a:
Ja mam diesla i niedawno wymieniałem pierwsza przepalona żarówkę i oczywiście okazało się ze jest nią lewa przednia.
Zajęło mi to z 10 minut. przydatna jest latarka nawet w dzień wówczas widać co się robi.
1. zdejmujesz plastikowa osłonkę która ma tylko jeden zaczep wystarczy nacisnąć (ciasno spasowana z guma trzeba użyć trochę siły)
2. zdejmujesz wtyczkę z żarówki
3. zdejmujesz gumę
4. odbezpieczasz żarówkę naciskając w górnej części drut zabezpieczający jednocześnie przesuwając go w kierunku osi samochodu.

Problem mogą mieć osoby z bardziej masywnymi dłońmi wówczas poprosić żonę i po problemie :)


W Dacii chyba nie ma pkt. 1. tam odrazu się zdejmuje wtyczkę i osłonę gumową.

wox - 2009-02-27, 22:23

Jest plastikowa osłona (czyli pkt 1 istnieje ;-) )
jackthenight - 2009-02-27, 22:30

Gdzie ??
Ja nie mam.

Od razu widzę wtyczkę i osłonę gumową.

wox - 2009-02-27, 22:37

Zdjęcie za chwilę "wsadzę"

Już mam:

tomaszgebala - 2009-02-27, 23:05

jackthenight napisał/a:
Gdzie ??
Ja nie mam.

Od razu widzę wtyczkę i osłonę gumową.


Najwyraźniej zgubiłeś...

wox - 2009-02-27, 23:07

... albo Sandero nie mają? Może ktoś "od Sandero" potwierdzi wersję moją lub z powyższego postu?
jackthenight - 2009-02-27, 23:10

Nic nie zgubiłem. W sandero nie ma osłony plastykowej.
Od razu jest osłona gumowa, taka harmonijka.

Dzisiaj pstryknę zdjęcie to wstawię również.

jarecki - 2009-02-27, 23:19

Ja dzisiaj wymieniałem H4 z prawej strony, czyli z tej łatwiejszej (czas 5 minut).
jackthenight - 2009-02-28, 14:21

W Sandero to wygląda tak :

Pierwsze strona lewa i prawa.

laisar - 2009-02-28, 15:29

@Jackthenight: Reklamuj, bo jak widać powinny być - "gołe" kable i wtyczki to nie jest normalny stan.

"3" to 6001548132 (17zł), a "4" - 6001548133 (5zł):

jackthenight - 2009-02-28, 16:35

Tylko Laisar ty pokazujesz Renault Sandero a nie Dacie :)
Najlepiej niech ktoś inny z Sandero sprawdzi u siebie. Pamiętam że patrzyłem w salonie na inne Sandero i też chyba nie miało plastykowej osłony.
We wtorek będę w salonie to zwrócę na to uwagę w innym aucie.

gigi303 - 2009-02-28, 17:22

oj ale chyba aż tak nie oszczędzali w dacii, gołe kable też mi się wydaja jakąś wpadką ale najlepiej sprawdzić :-D
jackthenight - 2009-02-28, 18:04

Gołych kabli to można bardzo dużo znaleźć w Dacii :)
Gorsze jest nieraz co innego, mianowicie to, że ich przekrój jest przerażająco mały.

laisar - 2009-02-28, 22:07

Cytat:
Laisar ty pokazujesz Renault

Bynajmniej - po prostu obrazek jest taki sam dla obu wersji.

Cytat:
przekrój jest przerażająco mały

A właściwie co w tym przerażającego? Mamert też o tym kiedyś mirmiłował, ale nie rozwinął...

jackthenight - 2009-02-28, 22:45

Przekrój 1mm^2 przyjmuje się dla prądu 6 do 7 A. (różne szkoły różnie gadają ale ogólnie jest to
7 A)

A przy małym napięciu 12V (bo jest to bardzo niskie napięcie) aby odbiornik działał musi płynąć duży prąd. Nie ma nic za darmo. Albo wysokie napięcie i mały prąd, albo odwrotnie
małe napięcie i duży prąd.

I tak mamy w autach, małe napięcie i duży prąd. A tym samym kable muszą być grubsze.
Np. w Tirach napięcie jest 24 V to i kable mogą być cieńsze niż w autach o nap. 12V

Wynika to ze wzoru : J=P/U

P - moc odbiornika
U - napięcie

Jak napięcie małe to prąd rośnie przy tym samym P - moc odbiornika.

I weźmy sobie żarówkę 60 W daje nam to prąd = 5A
Przy napięciu 24 V jest prąd = 2.5 A

W takim tirze kabel może być cieńszy niż aucie osobowym.

Przyglądając się kablom w aucie, no nie są za grube. Tak na oko to wygląda.
Zapewne projektant wyliczył je dobrze dla obciążeń jakie są w aucie, ale widać że jest to na styk. Kable grubości włosa, no ja bym dał grubsze. Min. te 1mm^2.

laisar - 2009-02-28, 22:57

Powtórzę się (: - wszystko to zapewne prawda, ale co w tym przerażającego? Przepalą się czy co?

Ty się nie drocz, nie pisuj <; tylko powiedz wprost - jakie są te potencjalnie niebezpieczne efekty?

jackthenight - 2009-03-01, 12:43

Dzisiaj jeszcze z ciekawości zerknąłem do instrukcji.
I co się okazuje ?
W instrukcji również nie ma żadnej wzmianki nt. plastykowej osłony reflektora.

Jest też zdjęcie na którym widać tylko gumową osłonę.
Czyli chyba w Sandero jednak zaoszczędzili na tej plastykowej osłonie.

W końcu przy wymianie żarówki z pewnością by o tym wspomnieli, że trzeba najpierw zdjąć plastykową osłonę - jeśli nie wspominają, to jej po prostu nie ma.

wox - 2009-03-01, 14:38

W instrukcji MCV-ki jest napisane (prawie; różnice są nieistotne) identycznie, a mimo tego, jest ta osłona plastikowa.
Mariusz - 2009-03-02, 11:41

U mnie jest identycznie jak u Artura!!!
Niech jeszcze ktoś z właścicieli Sandero sprawdzi jak jest u nich :evil:

jackthenight - 2009-03-03, 12:32

W salonowym aucie tak samo nie było plastykowej osłony H4. Także w Sandero poskąpiono na tym.
Ale jak widać we wszystkich Sandero nie ma tej osłony plastykowej.

A tak między nami, to ta osłona przed niczym nie chroni - charakter jej jest raczej wizualny.

laisar - 2009-03-03, 12:40

Nie, no - coś tam zawsze choć trochę chroni...

Ogólnie - dziwne. Ciekawe, czy faktycznie we wszystkich wyprodukowanych Sandero nie ma tej zatyczki?

wox - 2009-03-03, 18:35

W czasach kryzysu należy szukać oszczędności :mrgreen:
Na tych zatyczkach zaoszczędzono aż 1euro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (cenę oczywiście wziąłem z "sufitu")

ADAM 12 - 2009-03-03, 18:51

1 euro razy x-tysięcy-to jest całkiem spora oszczedność.Tu przypomina mi się akcja Fiata,gdzie ogołocili Cinqecento ze wszystkiego co'zbędne',i jeszcze chwalili się że jako jedyni nie podnieśli cen.A Dacia tak jak inni,szuka oszczędności jak się da.
Beckie - 2009-03-03, 20:03

Jak to zaoszczędzili? Ja za swoje auto zapłaciłem. Za tą osłonkę chyba też?
ADAM 12 - 2009-03-03, 20:34

Każdy producent (nietylko samochodów)ma prawo do zmian i modyfikacji,bez informowania o tym.Kupiłeś określony model,z określonym silnikiem i wyposażeniem.I o tym zostałeś poinformowany.Gdyby zabrali Ci np.elektryczne szyby które miały być w pakiecie,lub zamiast standartowych kół 15"zamontowali 14" to wtedy miałbyś rację.
wieza - 2009-04-22, 20:12

no ja dzis wymienialem zaroweczke po 7 mies jej dzialania i powiem ze sie zmeczylem bo po ciemku to robilem nie wesolo i bardzo ciasno przy tym akumulatorze a ja raczke mam dosc pokazna wiec tez troszke pozdzieralem sobie ;(
Beckie - 2009-09-14, 09:22

Właśnie padła prawa żaróweczka (20 000 km), wytrzymała dwa razy dłużej niż lewa.
Dostep do prawej o niebo lepszy - wymontowanie żarówki trwało minutę.
Czy w Daciach jest regulacja świateł - korekta ustawienia?

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-01-05, 23:05 ]
Odp. ws ustawianie świateł: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=38950#38950.

gigi303 - 2009-09-14, 18:44

ja po wymianie obu H4 stwierdzam że wymienia się je tak jak w każdym innym aucie - banalnie prosto, tzn. w tych których miałem okazję wymieniać :mrgreen: dostęp nie jest zły, wymienia się ekspresowo, trochę gorzej mi idzie z postojowymi zwłaszcza tą od strony kierowcy :-/ pech chciał że akurat ta mi poszła ale na szczęście miałem wizytę w ASO i nie ja się babrałem przy tym :lol:

swoją drogą to jest tragiczne dojście do niej, chyba że zabierałem się od złej strony :-P

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2020-10-05, 19:49 ]
Odpowiedź ws żarówek pozycyjnych - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=38968#38968.

KaS602 - 2009-09-15, 10:07

Jak narzekacie na Logana (lub MCV), to sprobojcie wymienic zrowke w Megane II albo Clio III ;-)
laisar - 2009-09-15, 10:38

...albo - podobno - w nowych fordach...

Tyle że tak naprawdę to mało istotne - ważne jak jest u nas. I cieszy, że w sumie dobrze [:

Seal - 2009-09-15, 19:45

Wymieńcie sobie w w nowym Citroenie Jumperze :mrgreen: :mrgreen:
laisar - 2009-09-15, 20:06

Podobno w fordach trzeba zdjąć cały pas przedni - to już chyba gorzej być po prostu nie może...
sami-99 - 2009-09-15, 22:44

Cytat:
Podobno w fordach trzeba zdjąć cały pas przedni


Zgadza się.
Mój kolega próbował wymienić w focusie i najpierw całą lampę zdemontował, a później pojechał do serwisu :mrgreen:

KaS602 - 2009-09-16, 09:09

W Clio III, zeby wymienic zarowke najszybciej trzeba odkrecic nadkola, zdjac przednia nakladke zderzaka i wyjac cale reflektory.

W Meganie II w po zdjeciu kola w nadkolu widoczna jest mala klapka przez ktora "na czuja" trzeba dostac sie do zarowki...

Wymiana zarowki w Loganie to bulka z maslem... ;-)

Mamert - 2009-09-16, 19:59

Można tylko dodać że w Modusie podobno trzeba zdjąć cały zderzak.
KaS602 - 2009-09-16, 20:55

Pewnie analogiczna sytuacja do Clio III.
Marek1603 - 2009-09-23, 06:14

29004 tyś km i pierwsza wymiana żarówki. Oczywiście lewy przód, czyli przy akumulatorze. Przerąbane ale w 15min wymieniłem obydwie.
jacek - 2009-09-30, 20:06

No nie przesadzaj nie jest tak źle. Inna sprawa że włosów tam nie ma i ciężko trafić :mrgreen:
wieza - 2009-09-30, 20:27

no najlepiej sie 1 raz wymienia po ciemku mozna sie wkur....c po prostu ;)
Mamert - 2009-09-30, 22:17

A co to za różnica, czy po ciemku czy za dnia ? Wymienia się tak samo - na czuja i wcale ta operacja nie jest trudna, 3 min jedna strona i to za pierwszym razem.
wieza - 2009-10-03, 08:02

wszystko zalezy jaka raczke masz ;)
wox - 2009-10-03, 20:22

Wszystko zależy od zdolności manualnych
Beckie - 2009-10-03, 22:01

To ja chyba zdolności manualnych nie mam bo jak mam zmontować wtyczkę elektryczną, to mnie wszystkie kostki i paliczki w dłoni swędzą. :mrgreen:
sami-99 - 2009-10-04, 14:29

To nie jest wina zdolności, tylko zwykłe uczulenie
:mrgreen:

marcio - 2009-10-16, 20:59
Temat postu: lewa H4
Pękło 14.355 km i "pękła" lewa przednia H4 :cry: . Odbekałem godzinę na BP w Warszawie, dobrze, że ciemno nie było :roll: ale nie powiem, by moje rozmowy z Draculką do cytowania się nadawały :-( . Za opis w instrukcji to Nobla z literatury bym dał, szczególnie za tą część ze sprężynką.
gigi303 - 2009-10-17, 06:09

Ta wymiana jest na prawdę intuicyjna, nie wiem może w innych autach wymiana jest inna i stąd te schody ale w moim poprzednim aucie wymieniało się H4 identycznie (nie mam tu na myśli nowych modeli do których trzeba ściągać zderzak aby dokonać wymiany ;-) ).
U staruszka też ostatnio wymieniałem i tak samo.. nawet do instrukcji nie trzeba patrzeć, chociaż kto wie może jak ktoś najpierw przeczyta instrukcję to wtedy schody się robią :-P

GeRRaD - 2009-10-17, 15:39

Dziś na zolcie TurboDymoMan wymienił żarówkę H4 w 54 sekundy. Pozostałe czasy oscylowały od powyżej minuty do około 4 minut tak więc nie jest to takie trudne :lol:
jackthenight - 2009-10-17, 16:42

GeRRaD napisał/a:
Pozostałe czasy oscylowały od powyżej minuty do około 4 minut tak więc nie jest to takie trudne :lol:


Oj nie, gorszy od turboDynoMena byłem ja z czasem 56 sekund.

gigi303 - 2009-10-17, 18:54

Prawdziwy TurboDynoMen wymieniłby ją w 30 sekund :lol: ;-)
wieza - 2009-10-17, 18:57

mnie tez nie najgorzej poszlo :) za bardzo spocone roczki mialem :) i z gumka mialem problem ;):) gratulacje Gigi i jack ;)
gigi303 - 2009-10-17, 18:59

eh te gumki ;-) :-P jak byłem młodszy też miałem z nimi problem ;-) :-P
wieza - 2009-10-17, 19:01

hehe ale to dawno bylo :)
kajos32 - 2009-10-17, 19:03

Teraz wiem kto będzie nam wymieniał żarówki :-)
gigi303 - 2009-10-17, 19:06

a ja wiem kto koło :-P , która z pięknych pań wygrała ?? :-P :lol:
jackthenight - 2009-10-17, 22:37

gigi303 napisał/a:
a ja wiem kto koło :-P , która z pięknych pań wygrała ?? :-P :lol:


Z tego co pamiętam to moja Pani :) Jestem z niej bardzo dumny.

kelevra - 2010-12-09, 18:45

Martens napisał/a:
Co za k..tas pisał instrukcję obsługi... Wystarczyłoby zdanie o zdjęciu zaczepu w górnej części i byłoby po problemie.


Witam,
w poniedziałek zdarzyło mi się wymieniać żarówkę i po godzinie walki ze sprężynką dałam spokój. Żarówkę wymienił pracownik stacji benzynowej, więc na razie problem mam z głowy. Czy ktoś mógłby mi jednak wyjaśnić jak prawidłowo zdjąć tę sprężynkę? Instrukcja ogranicza się bodaj do "Zdejmij sprężynkę - wymień żarówkę - załóż sprężynkę". Wielkie dzięki.

mekintosz - 2010-12-09, 20:46

W ASO Skody za zarowke H7 z wymiana moja pacjentka zaplacila ...70 zl... zlodziejstwo !
benny86 - 2010-12-09, 21:24

Taka sama operacja w fordzie Ka (i każdym innym samochodzie) w nieautoryzowanym, aczkolwiek sprawdzonym serwisie kosztowała mnie 25zł. Nieźle sobie liczą...
jackthenight - 2010-12-09, 22:48

kelevra napisał/a:
Czy ktoś mógłby mi jednak wyjaśnić jak prawidłowo zdjąć tę sprężynkę? Wielkie dzięki.


Opisze dla reflektora strony kierowcy.
Jak już zdejmiesz te osłony plastykowe i gumowe i nachylisz się do tego reflektora widząc złącze żarówki, to po prawej stronie(twojej prawej) jest sprężynka, która jest zaczepiona na górze o jakiś wypust. Górze - czyli bliżej maski.
Ta sprężynka w tym miejscu gdzie jest zaczepiona o jakiś tam zaczep ma takie małe oczko.
Musisz to oczko nacisnąć w kierunku zderzaka przedniego, odgiąć jeszcze bardziej w prawo i wtedy sprężynka wyjdzie. Dalej już prosto.

kelevra - 2010-12-10, 18:29

mekintosz napisał/a:
W ASO Skody za zarowke H7 z wymiana moja pacjentka zaplacila ...70 zl... zlodziejstwo !

benny86 napisał/a:
w nieautoryzowanym, aczkolwiek sprawdzonym serwisie kosztowała mnie 25zł. Nieźle sobie liczą...

W Renault Al. Jerozolimskie wymieniałam żarówki H4 dwukrotnie. Za każdym razem miałam swoje własne, zapasowe. Byłam miło zaskoczona bo... wymienili gratis :)

kelevra - 2010-12-10, 18:32

jackthenight, dzięki. Przy okazji postaram się zastosować rady w praktyce. Zdam relację.
krakry1 - 2011-01-19, 18:01

No i poległem. Próbowałem sobie wymienić żarówkę h4. Nie to żeby się spaliła, ale kupiłem sobie żaróweczki: PHILIPS H4 BlueVision ULTRA. Kondoma ściągnąłem, również przyłącze elektryczne poszło bez problemu - ale ze sprężynką ani hu, hu. :cry: Przypomniałem sobie o tej instrukcji Artura dopiero teraz. A przy okazji guma się tylko wyciągnie, ale całkiem nie schodzi, bo jest puszczona pod oprawkę żarówki - czy tak.

jackthenight napisał/a:
...Ta sprężynka w tym miejscu gdzie jest zaczepiona o jakiś tam zaczep ma takie małe oczko. Musisz to oczko nacisnąć w kierunku zderzaka przedniego, odgiąć jeszcze bardziej w prawo i wtedy sprężynka wyjdzie. Dalej już prosto.


Stąd gdy zabiorę się za to po raz drugi, zapytam. Te sprężynkę to nacisnąć palcem, czy jakimś śrubokrętem. I czy zejście z tego zaczepu na górze załatwi sprawę tzn. sprężynka odskoczy i wyjdzie wtedy żarówka z kondomem?
Poszperałem i znalazłem tylko zdjęcie reflektora Logana, czy ta sprężynka w Sandero jest taka sama?

Sorry, że badruję kolegów, ale jak się pierwszy raz coś robi, to nawet rzeczy banalne, okazują się czasem całkiem skomplikowane - a wolałbym nie używać młotka. :-)

jackthenight - 2011-01-19, 18:28

krakry1 napisał/a:
Te sprężynkę to nacisnąć palcem, czy jakimś śrubokrętem. I czy zejście z tego zaczepu na górze załatwi sprawę tzn. sprężynka odskoczy i wyjdzie wtedy żarówka z kondomem?


Znalazłem oto taki fajny filmik, w który sprężynkę ściąga się tak samo jak w naszych Daciach - patrz od sekundy 29 :


krakry1 - 2011-01-19, 18:37

Artur jesteś Wielki - Dzięki. Czy ta nasza guma też tak samo wchodzi i schodzi jak na tym filmiku?
A'propos, a ten film powinni dawać razem z książką obsługi.

jackthenight - 2011-01-19, 19:02

krakry1 napisał/a:
Czy ta nasza guma też tak samo wchodzi i schodzi jak na tym filmiku?


Podobnie, z tymże u nas ta guma schodzi trochę ciężej z żarówki - ale ciągnij ją, aż wreszcie zejdzie z żarówki.
Jednak kolejność taka sama, czyli najpierw ściągasz gumowego kondona, potem sprężynkę i na końcu wyciągasz żarówkę.

krakry1 - 2011-01-19, 20:09

Jeszcze raz wielkie dzięk's. Jutro moja "Chwila Prawdy". :-D
krakry1 - 2011-01-20, 18:46

No i poszło - jak się wie, jak to się robi to i no problem. Wymiana żarówki (jedna strona) ok. 5-10min.

Cytat:
jackthenight napisał/a:
...Ta sprężynka w tym miejscu gdzie jest zaczepiona o jakiś tam zaczep ma takie małe oczko. Musisz to oczko nacisnąć w kierunku zderzaka przedniego, odgiąć jeszcze bardziej w prawo i wtedy sprężynka wyjdzie. Dalej już prosto.


To był opis Artur do reflektora po stronie kierowcy - jednak tę sprężynkę po naciśnięciu odgina się w lewo (w stronę reflektora od strony pasażera), a nie w prawo. Ale tak jak mówiłem teraz to już detal. Jeszcze raz wielkie dzięki Artur.

Poza tym pierwsze wrażenia z nowtych żaróweczek. Rzeczywiście świecą mocniej i światło jest zdecydowanie bardziej zbliżone do dziennego. Podejrzewam, ze także lepiej sprawować się będą we mgle. Tak, że ogólnie jestem jak na razie zadowolony - a Sandero poddane pseudo tuningowi. :-)

Przy okazji wymieniłem także pozycyjne W5W. Teraz Dacia na światłach łapie sie do wyższej klasy i nie jest już autem budżetowym. :-P

kelevra - 2011-02-12, 00:12

jackthenight, 2 godziny temu poszla druga zarowka, dzieki Twoim radom i filmikowi udalo mi sie ja zmienic samej, operacja trwala jakies 15 minut pomimo niesprzyjajacych warunkow (ciemno choć oko wykol, zimno i jeszcze zaczal padac snieg, brrr). Fakt, ze to byla ta "latwiejsza" strona, czyli prawy reflektor, ale... pierwsze koty za płoty :) DZIĘKI!
48piotr - 2011-02-12, 08:56

kelevra napisał/a:
udalo mi sie ja zmienic samej,

Brawo :!: A niech "ciamajdy" zazdroszczą. :-D

psur - 2011-02-17, 10:39

Ja również poległem na sprężynce, siłowałem się z nią i próbowałem ściągnąć od dołu. Na szczęście po przejrzeniu tego wątku bez problemów dałem sobie radę. Dzięki za wszystkie wypowiedzi, a największe dla jackthenight'a!

Tylko jedna uwaga:
jackthenight napisał/a:
Musisz to oczko nacisnąć w kierunku zderzaka przedniego, odgiąć jeszcze bardziej w prawo i wtedy sprężynka wyjdzie.

U mnie to raczej w lewo się odginało (też po stronie kierowcy żarówka).

Zamontowałem Boscha jakieś o niby przedłużonej żywotności (+ 5zł). Zobaczymy.

krakry1 - 2011-02-17, 20:40

TAXI AIRPORT napisał/a:
ale ręce cale obdarte mam przy tej wymianie
Witaj w klubie u mnie zadrapania zeszły po tygodniu.
bodzio - 2011-03-03, 16:02

ja wymienialem lewą (padla po 12 tyś. km) i zajelo mi to 5 minut, odpiąc kabelki, sciągnąć kondonka, odpiąć blaszkę wyjąć-włożyć, zapiąć, założyć, podpiąć i sprawdzić czy działa- ręce nie podrapane :-D ale mam juz wprawe bo w starej alfie zmienialem co 2 tygodnie w ostatnim roku użytkowania ;-)
koniu - 2011-03-03, 21:11

Najwięcej zachodu jest z blaszką ... do teraz nie wiem w którym dokładnie miejscu jest ten zaczep, wszystko po omacku ... jednak jak porównam wymianę żarówek z Megane z 2004 ... bez komentarza ;). Jeśli chodzi o "kondonka", to nowicjuszom polecam ściąganie go razem z kostką ;) bo osobno to jest dużo więcej zabawy ...
meehow - 2011-10-04, 19:02

A ile ja się nagłowiłem jak wyjąć i założyć potem H4..
Marmach - 2012-08-24, 20:37

Nie przesadzajmy, przy poziomie komplikacji wymiany żarówek w Daciach wymiana obydwu jest ekstrawagancją :D
Regulacja też jest łatwa - sam regulowałem ostatnio, świecą znacznie lepiej, niż firmowo i nie oślepiają.

Chyba, że jedna z żarówek świeci dużo słabiej...

bebe - 2012-08-24, 21:28

Marmach napisał/a:
Nie przesadzajmy, przy poziomie komplikacji wymiany żarówek w Daciach wymiana obydwu jest ekstrawagancją :D

Oj nie drzaźnij mie już! :Z Może wy w tych dCi macie jakieś pustostany albo co, ale w 1.6 16v z klimatyzacją wymiana H4, a już nie dajcie bogi postojowego, to jest po prostu masakra, 20 minut rzeźby, podrapane łapy i sprawność "Młody Ginekolog". :/ Jeśli mi kiedyś znowu padną postojowe, planuję wynająć warsztat z podnośnikiem, zdjąć osłony zderzaka i wykręcać od dołu. Będzie szybciej po prostu. :|

TD Pedro - 2012-08-24, 21:37

bebe napisał/a:
Może wy w tych dCi macie jakieś pustostany albo co, ale w 1.6 16v z klimatyzacją wymiana H4, a już nie dajcie bogi postojowego, to jest po prostu masakra

w ramach pocieszenia (marnego :-P ) powiem, że stopnia trudności z Renault Megane II to chyba nieprędko uda się komuś przebić :-( ...

jackthenight - 2012-08-24, 21:39

U mnie w 1.4 MPI wymiana H4 lub innych żarówek jest prosta, a wręcz dziecinnie prosta, więc wymieniam parami. Postojowe wyciągałem, ale nie w celu wymiany ale w celu montażu dziennych.
Z ciekawostek dodam że w ciągu 4 lat wymieniałem tylko raz obydwie H4, bo spaliła się w tym czasie tylko jedna H4 - wymieniałem jeszcze wtedy kiedy nie miałem dziennych - teraz pewnie H4 wytrzymają zdecydowanie dłużej.
Pozostałe żarówki nadal świecą :)

krakry1 - 2012-08-25, 11:39

W dCi jest rzeczywiście mało miejsca od strony rurek od klimy. Łatwo poobcierać sobie ręce.
monopios - 2012-08-25, 12:57

Cieszcie się, że nie trzeba zderzaków zdejmować, jak to bywa w niektórych niemieckich modelach.
Stepway - 2012-08-25, 14:11

bebe napisał/a:
(...)w 1.6 16v z klimatyzacją wymiana H4, a już nie dajcie bogi postojowego, to jest po prostu masakra(...)


Ja mam 1.6 8V i jak za pierwszym razem przepaliła się lewa, to po przebojach w innych samochodach, to właśnie największych problemów spodziewałem się po lewej stronie ze względu na akumulator. Gdy poszło jak z płatka, zadowolony, z ulgą wziąłem się za prawą stronę i... :mrgreen: #$%^*(! klimatyzacja. Ale w końcu się udało.

Pozycyjnych nie miałem jeszcze potrzeby wymieniać. I wcale nie mam ochoty sprawdzać :)

Chomik - 2012-09-24, 06:19

A mi właśnie padła pierwsza żarówka - przednia prawa - po 2 latach i 3 miesiącach jazdy. Dzisiaj kupie nową. Zaglądałem pod maske i troche za duże łapy mam, rurka od klimatyzacji przeszkadza ale jakoś ją tam wcisne.
Poinstuujcie żebym to zrobił pod sklepem szybko. Rozumiem, że tą wtyczke mam wyjać, potem gumową osłonę itd...

jackthenight - 2012-09-24, 06:28

Chomik:
Tu masz nawet film ukazujący wymianę H4 :


Marmach - 2012-09-24, 10:16

Chomik napisał/a:
Poinstuujcie żebym to zrobił pod sklepem szybko. Rozumiem, że tą wtyczke mam wyjać, potem gumową osłonę itd...

Byle nie za szybko, żeby nic nie wrzucić na spód komory silnika :D Osłony silnika w Dacii są bardzo pożyteczne, ale jak coś wpadnie - tak jak mnie przy wymianie - to jest ból. A i proponuję przyjrzeć się ustawieniu żarówki, żeby potem nie włożyć jej przypadkiem do góry nogami (niby są wycięcia, ale w tych niezbyt komfortowych warunkach pracy można się pomylić).

Chomik - 2012-09-25, 20:26

No tak, film bardzo pomocny niestety nie udało mi się wyjąć wtyczki(złączki) :oops: . Udałem się do serwisu, co jest chociaż odrobinę pocieszające :-> mechanik też miał nieco kłopotu z tym fantem. Sprytnie poszedł na przełaj i wymontował wszystko a następnie rozłączył :-D . Cóż nowe doświadczenie. Może kiedyś zajmie mi to 58 s.
Chomik - 2012-09-25, 20:32

a i oczywiście usługa wymiany żarówki była darmowa. Szalenie miła, cierpliwa i wyrozumiała obsługa w serwisie Renault w Jeleniej Górze.
mekintosz - 2012-09-25, 21:23

Chomik napisał/a:
a i oczywiście usługa wymiany żarówki była darmowa. Szalenie miła, cierpliwa i wyrozumiała obsługa w serwisie Renault w Jeleniej Górze.


Fajnie, ze Dzięciołowski stara sie dbać o klienta i nie liczy ekstra za robocizne przy wymianie czesci eksploatacyjnej.

Ircys - 2017-12-04, 06:58
Temat postu: Wymiana żarówki światał mijania Dacia Dokker - problem
Poległem na samym początku przy wymianie żarówki światła mijania w mojej Daci Dokker. Wymianę trzeba rozpocząć od zdjęcia złącza tej żarówki, ale coś mi ona nie schodzi, a ja bojąc się, żeby coś nie uszkodzić/złamać/zniszczyć nie chcę szarpać za to. Czy tą złączkę zdejmuje się na siłę, czy trzeba coś podważyć, odgiąć, zrobić cokolwiek (co?)żeby ona zeszła?
arczi_88 - 2017-12-04, 07:15

Zacznij od zdjęcia tej gumy/uszczelki wokół kostki. Wtedy można ją pewniej w paluchy złapać i widać więcej jak to siedzi.
Ircys - 2017-12-04, 07:26

Zdejmowałem już tą gumę i patrzyłem jak ta żarówka tam "siedzi", ale coś nie mogę zdjąć tej złączki, a boję się szarpnąć, żeby coś nie uszkodzić. Czy tam trzeba coś przekręcić, podważyć, czy tylko mocno pociągnąć?
Dar1962 - 2017-12-04, 08:15

nie zaglądałem do reflektora Dokkera ale jeśli instalacja jest analogiczna (czego jestem w 99% pewien) to na trzech metalowych złączkach żarówki od strony komory silnika - po zdjęciu gumowego kondoma widać kostkę z wiązką kabli. I jedynym sposobem żeby ją odpiąć jest złapać kostkę w paluchy i ciągnąć poziomo tyłu (w stronę silnika) zwiększając stopniowo siłę i zwracając uwagę, czy nie wyrwiemy odbłyśnika z mocowania w lampie (co niektórym w DD się udało) Jeśli jest miejsce, to palcami drugiej ręki można spróbować przytrzymać wokół cokołu żarówki tylną część odbłyśnika, żeby go unieruchomić i uchronić przed poruszeniem. Można wcześniej spróbować poruszyć kostką góra-dół, lewo-prawo ale delikatnie i w ograniczonym zakresie zwracając uwagę na odbłyśnik.Po wymianie i przed wciśnięciem kostki można prysnąć do jej styków jakiś sprayem typu WD 40, zapobiegnie osadzaniu wilgoci, poprawi kontakt i ułatwi w przyszłości demontaż
arczi_88 - 2017-12-04, 08:18

Z tego co pamiętam i w sumie potwierdził to też znajomy, który ma Dokkera to nie ma tam żadnych udziwnień. Poprostu tak mocno siedzi. Poruszaj na boki, góra, dół i musi zejść. Sam się przekonałeś, że czasem trzeba użyć trochę siły :)
DrOzda - 2017-12-04, 10:01

Trzeba stanowczo złapać kostkę i poruszać ją na boki do dołu i do góry. Powinna się poddać.
gregorisan - 2017-12-04, 10:13

U mnie w Sandero jak zmieniałem żarówki na mocniejsze to nie było żadnych problemów.
Może ten filmik pomoże.
https://youtu.be/riGWHm7_AhY?t=8m44s

Ircys - 2017-12-04, 16:16

Dziękuję wszystkim za cenne podpowiedź. Żarówka wymieniona.
Złączka siedziała bardzo ciasno i trzeba było się z nią trochę pomocować.
Pozdrawiam

JANEK.nogare - 2018-03-22, 11:07
Temat postu: wymiana żarówek w dokker stepway
Witam mam nadzieje ze nie powieliłem tematu .. ( bynajmniej nie znalazłem ).
Czy ktos z was wymieniał samodzielnie zarówki w reflektorach ? , lub wie czy sie da?
Dla sprostowania ... nie mam jeszcze tego auta zakup planowany na wiosne dopiero ..

swissman - 2018-03-22, 11:12

a co sie ma nie dac? da sie!
jedna wymienilem po 19 miesiacach... troche paluchy bola i podrapac sie mozna ale sie da...
8-)

arczi_88 - 2018-03-22, 11:35

Dostęp jest fajny ale bardzo mocno żarówki w kostkach siedzą.
d3mol3k - 2018-03-22, 23:25

swissman napisał/a:
a co sie ma nie dac? da sie!
jedna wymienilem po 19 miesiacach... troche paluchy bola i podrapac sie mozna ale sie da...
8-)

w normalnym Dokker'ze też się da ;) paluchy tylko bolą od drucików ale się spoko wymienia. Ale to w sumie ten sam model. Większy problem miałem z żarówką od dziennych (ale nie pamiętam z której strony - pewnie z tej niewygodnej dla praworęcznego)

maciej_nowaczek - 2019-01-01, 17:38
Temat postu: wymiana żarówki H4 lodgy od strony kierowcy
Witam. Wymienilem zarowke H4 w lodgy od strony kierowcy - nie bylo problemu.

Od strony pazazera masakra - reki sie nie wsadzi.

Czy aby po tej stronie wymienic zarowke musze odkrecic caly reflektor ? (chyba tak , sa 2 sruby) Czy ktos z Was to juz praktykowal?

Dziekuje i pozdrawiam :)

DrOzda - 2019-01-01, 17:40

Rocznik 2012 bez problemu dało radę bez odkrecania reflektora.
wisniawy - 2019-09-19, 07:43
Temat postu: Dacia Lodgy - wymiana H4
Witam
Przepaliła mi się żarówka H4 od strony pasażera. Już kilka razy próbowałem ją wyciągnąć ale za żadne skarby nie jestem w stanie zdjąć złącza. Łapy już mam całe poharatane.
Miał ktoś taki problem? Czy to złącze zaśniedziało czy może trzeba coś wcisnąć żeby gładko zeszło?

shrek - 2019-09-19, 08:16

Kostka z h4 nie ma żadnych zatrzaskow. U mnie też to tak ciasno bylo spasowane i też z tym walczyłem. Spróbuj użyć kontakt spraju może faktycznie cos sie zapiekło.
wisniawy - 2019-09-19, 08:47

Dzięki, nie znałem tego spray'u. Dam mu szansę.
tAboon - 2019-09-19, 09:19


Dar1962 - 2019-09-19, 13:01

trzeba po prostu ciągnąć do tyłu zwiększając powoli siłę aż zejdzie. W miarę możliwości podtrzymując rant odblasku, żeby nie wyskoczył z mocowań.Za pierwszym razem kostki siedzą jak przyspawane
wisniawy - 2019-09-19, 13:31

no właśnie mi już żarówka wyskoczyła z zatrzasku powolne ciągnięcie :/ Mam nadzieję, że nic nie urwałem.
Dziś po robocie kupuję ten spray. Spsikam, odczekam i zobaczymy co będzie.

wisniawy - 2019-09-19, 18:34

Dzięki wszystkim za porady. Polecanych spray'ów w sklepie który odwiedziłem nie było ale był jakiś odpowiednik. Psiknąłem z każdej strony, poczekałem chwilę i kostka zeszła bez większych problemów.
Już teraz wiem czemu ludzie piszą, że wymiana żarówki to 5min. roboty :)

gg - 2020-11-28, 12:26
Temat postu: Lodgy 1,6 Sce - wymiana żarówki H4 w prawym reflektorze
Panie i Panowie, pomóżcie bo rąk nie czuję.
Jak w Lodgy odłączyć wtyczkę zasilania od żarówki H4 w prawym reflektorze? Tam jest jakiś zatrzask, czy trzeba drzeć na siłę w tył? Jak wymienić tą żarówkę?
Miejsca tam tyle, co kot napłakał, ledwo dłoń się mieści i jeszcze ta gumowa uszczelka.
W nocy przy latarce poległem, myślałem że dzisiaj, za dnia, będzie lepiej .... a tu tylko wk....ć się człowiek może.

DrOzda - 2020-11-28, 13:04

Przy pierwszej wymianie jest ciężko, trzeba zsunąć tę gumę i pomału ciągnąć kostkę , po kilku minutach pracy "na boki" powinna zejść. Potem wystarczy odpiąć zapinkę.
laisar - 2020-11-28, 13:05

Po prostu mocno siedzi - http://www.daciaklub.pl/f...1795787#1795787
gg - 2020-11-28, 14:00

Wymieniłem .... :evil: Pomógł specyfik w sprayu i wk...urw, że nie idzie. Mocno siedzi.
No ale prawej dłoni nie czuję po manipulacjach w tej dziurze ;).

Krystian67 - 2020-11-28, 20:02

ciesz się ze nie musisz odkręcac nadkola i zderzaka jak w oplu , czy też przedniich bajerów i całego reflektora w kia -ach. Ciekawie tez jest w clio . Jak zawsze trzeba knifu .I się da.
defunk - 2020-11-28, 21:41

Krystian67 napisał/a:
ciesz się ze nie musisz odkręcac nadkola i zderzaka jak w oplu , czy też przedniich bajerów i całego reflektora w kia -ach.


W którym aucie Kia trzeba wyjąć reflektor do wymiany żarówki? Bo w Soulu akurat jest to jeszcze łatwiejsze niż w moim Dusterze.

gg - 2020-11-28, 22:20

W Fordzie Focus II wystarczyło odkręcić jedną śrubę, wyciągnąć reflektor, odczepić plastikową osłonę i wymienić żarówkę. Bez bólu, bez problemu .... bez "rzucania mięsem" jak w Dacii.
Krystian67 - 2020-11-29, 11:53

W poniedziałek dam Ci odpowiedż. Aut jest wiecej, choc kia mamy jeden model.
Krystian67 - 2020-11-30, 15:22

Odpowiedz dla kolegi defunk .Opisywana wymiana żarówek dziennych / postojowych tj. 21/5 wat KIA RIO.
DrOzda - 2020-11-30, 15:52

gg napisał/a:
W Fordzie Focus II wystarczyło odkręcić jedną śrubę, wyciągnąć reflektor, odczepić plastikową osłonę i wymienić żarówkę. Bez bólu, bez problemu .... bez "rzucania mięsem" jak w Dacii.

Ale już w Focusie 1 można było sobie palce odciąć na krawędziach plastików próbując się dostać do żarowki.

defunk - 2020-12-01, 09:56

To ja może dodam, że interesując się Peugeotem Rifterem, sprawdziłem dostęp do żarówek -- bajeczka.
Krystian67 - 2020-12-01, 18:04

W jednej z starszej wersji limuzyny hondy miałem do wymiany zarówki postojowe. Wyszedłem z tego caly pocięty .Nie szło odmówic bo auto firmowe przezesa. Na myśl mi przychodzi też citroen xara .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group