DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Multimedia - Radio: "System zabezp."

anples - 2017-05-05, 20:23

To mój pierwszy post a więc witam wszystkich
Co prawda ze swoją Dacią się rozstałem ale pozostało mi radio R013 , 281154118R (2015r nie żąda kodu uwierzytelnia się po Can)postanowiłem zamontować go do Mastera bez CAN
a radio trwa uwierzytelnianie po chwili system zabezp. skontak. się z dost. co dziwne raz przypadkiem udało mi się go włączyć bez zapłonu
ale po przekręceniu kluczyka zaczęło się uwierzytelnianie i tyle z grania .
Próbowałem ddt4all (sa tam opcje reseu wyłączenia funkcji autoryzacji i wiele innych) ale nie mogę się połączyć z radiem a z starym licznikiem angolem z Can się połączył.
I teraz albo mój elm (stary 1.3 )ma problem z nowszymi sprzętami albo potrzeba się wpiąć w inne piny niż 19,20 w gnieździe 32 pin?
Może ktoś coś słyszał , widział , czytał , wie ?

jas_pik - 2017-05-05, 21:15

To jest chyba standardowe Radio w wersji Classic.
I o ile sie oreientuję ( a nie miałem go nigdy w rękach) to wymaga kodu zabezpieczającego - który zapewne otrzymałeś w chwili zakupu Dacii.
Instrukcję obsługi znajdziesz TU

laisar - 2017-05-05, 21:52

Na płycie radia pin CAN_H jest pod numerem 15, a CAN_L - 16.
anples - 2017-05-05, 21:56

jas_pik napisał/a:
To jest chyba standardowe Radio w wersji Classic.

To nie Classic , takie jak na foto tylko bez CD
Z tego co wyszukałem w necie jest z parowane z samochodem i trzeba tą funkcję wyłączyć lub z parować z innym ,
Serwis lub Clip (nie posiadam) odpada ,
lubię wyzwania a po za tym satysfakcja z własnych dokonań.
laisar napisał/a:
Na płycie radia pin CAN_H jest pod numerem 15, a CAN_L - 16.

Pierwsze gniazdo +- wygląda jak poniżej , płytę przejrzałem ze wszystkich stron brak jakiś punktów orientacyjnych , wielowarstwowa , a drugie 2x16pin
i tu się zaczynają schody które piny wykorzystane i do czego , głównie chodzi o Can i mikrofon .

laisar - 2017-05-06, 09:19

anples napisał/a:
To nie Classic , takie jak na foto tylko bez CD

To też jest Classic, tyle że nie występujący w Dacii.

anples napisał/a:
drugie 2x16pin i tu się zaczynają schody które piny wykorzystane i do czego

http://www.daciaklub.pl/f...1710157#1710157

(W tym temacie, kilkanaście postów wcześniej...).

anples napisał/a:
płytę przejrzałem ze wszystkich stron brak jakiś punktów orientacyjnych

http://www.daciaklub.pl/f...1711367#1711367

(Też tutaj).

anples - 2017-05-06, 13:41

laisar napisał/a:

anples napisał/a:
drugie 2x16pin i tu się zaczynają schody które piny wykorzystane i do czego

http://www.daciaklub.pl/f...1710157#1710157

(W tym temacie, kilkanaście postów wcześniej...).

anples napisał/a:
płytę przejrzałem ze wszystkich stron brak jakiś punktów orientacyjnych

http://www.daciaklub.pl/f...1711367#1711367

(Też tutaj).

Jest inna płyta i inne gniazda.

laisar - 2017-05-06, 17:37

Anochybażetak... Ja mam właśnie takie bez CD i wszystko jest jak opisane wcześniej. Tylko że Twoje zdaje się _nie_ pochodzi z Dacii, co sugerowałeś pisząc, że Ci zostało, a z traffica 3. Takich nowych schematów elektrycznych niestety nie znalazłem w sieci, ale identyczne podłączenie jest chyba w twingo 3 / smarcie 3. Możesz to coś pomoże...
anples - 2017-05-06, 18:54

laisar napisał/a:
Tylko że Twoje zdaje się _nie_ pochodzi z Dacii, co sugerowałeś pisząc, że Ci zostało,
Szczerze pisząc to nie moja dacia a mego pierworodnego a co on tam nakombinował to nie wiem i ciężko coś z niego wyciągnąć (młoda , głupia ,gorąca krew)
laisar napisał/a:
Takich nowych schematów elektrycznych niestety nie znalazłem w sieci
Też szukałem nawet u ruskich nic. Pewnie trzeba odłożyć na półkę żeby swe odleżało.
pns - 2017-07-07, 17:50

anples napisał/a:
laisar napisał/a:

anples napisał/a:
drugie 2x16pin i tu się zaczynają schody które piny wykorzystane i do czego

http://www.daciaklub.pl/f...1710157#1710157

(W tym temacie, kilkanaście postów wcześniej...).

anples napisał/a:
płytę przejrzałem ze wszystkich stron brak jakiś punktów orientacyjnych

http://www.daciaklub.pl/f...1711367#1711367

(Też tutaj).

Jest inna płyta i inne gniazda.



Mam takie samo radio. Jest to visteon R013 występuje w wersjach 1 i 2din

w załącznikach jest schemat i zdjecia radia na podstawie którego do tego doszedłem.

Też mam komunikat o kontakt z serwisem. Wszystkie radia Visteona z tej serii nie sa blokowane kodem tylko komunikują sie przez CANa. Jeżeli uda się komuś uruchomić to radio to proszę o kontakt.

dodatkowo podaje link, w którym też ktoś ma problem z tym radiem.

josio - 2017-07-09, 10:30

Radio kradzione? (tak brzydko urżnięta wiącha kabli)
pns - 2017-07-09, 11:58

https://www.proxyparts.co...partid/5747914/
laisar - 2017-07-09, 23:12

pns napisał/a:
Jest to visteon R013 występuje w wersjach 1 i 2din

Tylko że raczej nie w daciach - nr OEM, który podał kol. anples, pochodzi wyłącznie z traffica III. A że renówkowe (czy inne) mogą mieć różne zabezpieczenia to wiadomo.

Tak samo jak to, jaka jest metoda uruchomienia: zmiana owego sposobu zabezpieczenia (p.w.).

duch - 2019-05-21, 20:11

DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Chyba się wpakowałem, pomocy :cry:

BLACHA_997 - 2019-05-22, 08:25

duch napisał/a:
DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Chyba się wpakowałem, pomocy :cry:


Odbierając swojego Dustera w lutym napisałem sobie w notesie: "Zapytaj o kod do radia!". No i zapytałem. W serwisie poinformowano mnie, że już nie stosuje się kodów do radia, a są one elektronicznie zabezpieczone i "sparowane" z danym egzemplarzem samochodu. Z tego co piszesz coś chyba w tym jest gdyż Twoje radio się nie uruchamia. W przypadku odpalenia mojego samochodu, po zaniku napięcia podczas przekręcania kluczyka na rozruch istotnie na wyświetlaczu radia pojawia się napis "Trwa uwierzytelnianie" co mogłoby sugerować, że w tym momencie radio "dogaduje się" z samochodem, po czym się odblokowuje.
Nie wiem jaki poziom jest tych zabezpieczeń (jeśli to istotnie one powodują, że nie możesz odpalić radia) i kto byłby w stanie je przeprogramować - czy w ogóle byłoby to opłacalne i nie groziłoby koniecznością przeprowadzania takiego programowania każdorazowo np. po odłączeniu akumulatora.
Generalnie masz dwa wyjścia. Pierwsze: zwrócić radio (jeśli jest taka możliwość). Drugie poszukać w necie możliwości kodowania u jakiegoś elektronika - chociaż teraz na szybko przeszukałem i wszystkie oferty dotyczą starych modeli.

DrOzda - 2019-05-22, 09:16

Czyli trzeba kupować starsze z CD albo MN1 czy MN 2 - z tymi nie ma żadnych problemów po przekładce. Zwróć to radio i szukaj starszego.
Belphegor - 2019-05-22, 10:16

BLACHA_997 napisał/a:
Odbierając swojego Dustera w lutym napisałem sobie w notesie: "Zapytaj o kod do radia!". No i zapytałem. W serwisie poinformowano mnie, że już nie stosuje się kodów do radia, a są one elektronicznie zabezpieczone i "sparowane" z danym egzemplarzem samochodu.


Dokładnie. W DD2 kodu wymaga tylko MNE. Zwykłe radio już nie. W pozostałych Daciach w każdym radiu jest potrzebny kod.

gggg - 2019-05-22, 11:16

Czyli raz kupione ma być do końca życia auta :shock: Ewentualnie do recyklingu i kupić inny model :roll: To nie wiadomo co z MN3.
BLACHA_997 - 2019-05-22, 11:22

gggg napisał/a:
Czyli raz kupione ma być do końca życia auta :shock: Ewentualnie do recyklingu i kupić inny model :roll: To nie wiadomo co z MN3.


Wydaje mi się, że jak kupisz w ASO to nie będzie problemu z kodowaniem - przecież to tylko elektronika.

aro_rdrg - 2019-05-22, 11:30

duch napisał/a:
DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
:cry:


Pewnie VIN samochodu jest do radia na stałe wbity. Bez CLIPa raczej nic nie zrobisz, ale mnie zastanawia skąd masz ten PIN?

Dymek - 2019-05-22, 11:41

Trzeba by sprawdzić czy za pomocą ddt4all jest wgląd to tego modelu radia. Z MNE można się połączyć i o ile pamiętam też tam jest miejsce na wpisanie VIN, choć nie jest konieczny.
Być może można "uzdrowić" to radio tą drogą?

Belphegor - 2019-05-22, 11:43

gggg napisał/a:
To nie wiadomo co z MN3.


Też wymaga kodu.

aro_rdrg - 2019-05-22, 11:53

Dymek napisał/a:
Trzeba by sprawdzić czy za pomocą ddt4all jest wgląd to tego modelu radia. Z MNE można się połączyć i o ile pamiętam też tam jest miejsce na wpisanie VIN, choć nie jest konieczny.
Być może można "uzdrowić" to radio tą drogą?

Aby dostać się do modułu radia nie trzeba mieć specjalnego ELM (sygnał idzie na inna linię)?

Dymek - 2019-05-22, 12:31

aro_rdrg napisał/a:
Aby dostać się do modułu radia nie trzeba mieć specjalnego ELM (sygnał idzie na inna linię)?

ELM trzeba jedynie podłączyć przez przejściówkę przekierowującą PINy 6-14 na PINy 13-12.
Ja mam samoróbkę z przełącznikiem zgodnie z opisem w wątku: KLIK

acco - 2024-03-15, 09:26

Takie radio Visteon podłączyłem na stole +- jeden głośnik i normalnie grało,ta blokada występuje chyba tylko w samochodzie.
Dymek - 2024-03-15, 10:27

acco napisał/a:
Takie radio Visteon podłączyłem na stole +- jeden głośnik i normalnie grało,ta blokada występuje chyba tylko w samochodzie.
To by znaczyło, że wystarczy odłączyć żyły CAN przy wtyczce radia w samochodzie i powinno działać.

Wątek jest z 2017 roku... :roll:

keisyzrk - 2024-03-21, 21:04

Ja też odgrzeje kotleta ;) udało się komuś uruchomić radio?moje stare padło, a w nowym wyświetla się komunikat jak wyżej..
marwisn - 2024-03-22, 21:18

duch napisał/a:
DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Chyba się wpakowałem, pomocy :cry:


Posiada ktoś może pinout tego radia (z pierwszej strony tematu)? Głównie lewej wtyczki patrząc od tyłu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group