|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Multimedia - Radio: "System zabezp."
anples - 2017-05-05, 20:23
To mój pierwszy post a więc witam wszystkich
Co prawda ze swoją Dacią się rozstałem ale pozostało mi radio R013 , 281154118R (2015r nie żąda kodu uwierzytelnia się po Can)postanowiłem zamontować go do Mastera bez CAN
a radio trwa uwierzytelnianie po chwili system zabezp. skontak. się z dost. co dziwne raz przypadkiem udało mi się go włączyć bez zapłonu
ale po przekręceniu kluczyka zaczęło się uwierzytelnianie i tyle z grania .
Próbowałem ddt4all (sa tam opcje reseu wyłączenia funkcji autoryzacji i wiele innych) ale nie mogę się połączyć z radiem a z starym licznikiem angolem z Can się połączył.
I teraz albo mój elm (stary 1.3 )ma problem z nowszymi sprzętami albo potrzeba się wpiąć w inne piny niż 19,20 w gnieździe 32 pin?
Może ktoś coś słyszał , widział , czytał , wie ?
jas_pik - 2017-05-05, 21:15
To jest chyba standardowe Radio w wersji Classic.
I o ile sie oreientuję ( a nie miałem go nigdy w rękach) to wymaga kodu zabezpieczającego - który zapewne otrzymałeś w chwili zakupu Dacii.
Instrukcję obsługi znajdziesz TU
laisar - 2017-05-05, 21:52
Na płycie radia pin CAN_H jest pod numerem 15, a CAN_L - 16.
anples - 2017-05-05, 21:56
jas_pik napisał/a: | To jest chyba standardowe Radio w wersji Classic. |
To nie Classic , takie jak na foto tylko bez CD
Z tego co wyszukałem w necie jest z parowane z samochodem i trzeba tą funkcję wyłączyć lub z parować z innym ,
Serwis lub Clip (nie posiadam) odpada ,
lubię wyzwania a po za tym satysfakcja z własnych dokonań.
laisar napisał/a: | Na płycie radia pin CAN_H jest pod numerem 15, a CAN_L - 16. |
Pierwsze gniazdo +- wygląda jak poniżej , płytę przejrzałem ze wszystkich stron brak jakiś punktów orientacyjnych , wielowarstwowa , a drugie 2x16pin
i tu się zaczynają schody które piny wykorzystane i do czego , głównie chodzi o Can i mikrofon .
laisar - 2017-05-06, 09:19
anples napisał/a: | To nie Classic , takie jak na foto tylko bez CD |
To też jest Classic, tyle że nie występujący w Dacii.
anples napisał/a: | drugie 2x16pin i tu się zaczynają schody które piny wykorzystane i do czego |
http://www.daciaklub.pl/f...1710157#1710157
(W tym temacie, kilkanaście postów wcześniej...).
anples napisał/a: | płytę przejrzałem ze wszystkich stron brak jakiś punktów orientacyjnych |
http://www.daciaklub.pl/f...1711367#1711367
(Też tutaj).
anples - 2017-05-06, 13:41
Jest inna płyta i inne gniazda.
laisar - 2017-05-06, 17:37
Anochybażetak... Ja mam właśnie takie bez CD i wszystko jest jak opisane wcześniej. Tylko że Twoje zdaje się _nie_ pochodzi z Dacii, co sugerowałeś pisząc, że Ci zostało, a z traffica 3. Takich nowych schematów elektrycznych niestety nie znalazłem w sieci, ale identyczne podłączenie jest chyba w twingo 3 / smarcie 3. Możesz to coś pomoże...
anples - 2017-05-06, 18:54
laisar napisał/a: | Tylko że Twoje zdaje się _nie_ pochodzi z Dacii, co sugerowałeś pisząc, że Ci zostało, | Szczerze pisząc to nie moja dacia a mego pierworodnego a co on tam nakombinował to nie wiem i ciężko coś z niego wyciągnąć (młoda , głupia ,gorąca krew) laisar napisał/a: | Takich nowych schematów elektrycznych niestety nie znalazłem w sieci | Też szukałem nawet u ruskich nic. Pewnie trzeba odłożyć na półkę żeby swe odleżało.
pns - 2017-07-07, 17:50
anples napisał/a: |
Jest inna płyta i inne gniazda. |
Mam takie samo radio. Jest to visteon R013 występuje w wersjach 1 i 2din
w załącznikach jest schemat i zdjecia radia na podstawie którego do tego doszedłem.
Też mam komunikat o kontakt z serwisem. Wszystkie radia Visteona z tej serii nie sa blokowane kodem tylko komunikują sie przez CANa. Jeżeli uda się komuś uruchomić to radio to proszę o kontakt.
dodatkowo podaje link, w którym też ktoś ma problem z tym radiem.
josio - 2017-07-09, 10:30
Radio kradzione? (tak brzydko urżnięta wiącha kabli)
pns - 2017-07-09, 11:58
https://www.proxyparts.co...partid/5747914/
laisar - 2017-07-09, 23:12
pns napisał/a: | Jest to visteon R013 występuje w wersjach 1 i 2din |
Tylko że raczej nie w daciach - nr OEM, który podał kol. anples, pochodzi wyłącznie z traffica III. A że renówkowe (czy inne) mogą mieć różne zabezpieczenia to wiadomo.
Tak samo jak to, jaka jest metoda uruchomienia: zmiana owego sposobu zabezpieczenia (p.w.).
duch - 2019-05-21, 20:11
DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Chyba się wpakowałem, pomocy
BLACHA_997 - 2019-05-22, 08:25
duch napisał/a: | DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Chyba się wpakowałem, pomocy |
Odbierając swojego Dustera w lutym napisałem sobie w notesie: "Zapytaj o kod do radia!". No i zapytałem. W serwisie poinformowano mnie, że już nie stosuje się kodów do radia, a są one elektronicznie zabezpieczone i "sparowane" z danym egzemplarzem samochodu. Z tego co piszesz coś chyba w tym jest gdyż Twoje radio się nie uruchamia. W przypadku odpalenia mojego samochodu, po zaniku napięcia podczas przekręcania kluczyka na rozruch istotnie na wyświetlaczu radia pojawia się napis "Trwa uwierzytelnianie" co mogłoby sugerować, że w tym momencie radio "dogaduje się" z samochodem, po czym się odblokowuje.
Nie wiem jaki poziom jest tych zabezpieczeń (jeśli to istotnie one powodują, że nie możesz odpalić radia) i kto byłby w stanie je przeprogramować - czy w ogóle byłoby to opłacalne i nie groziłoby koniecznością przeprowadzania takiego programowania każdorazowo np. po odłączeniu akumulatora.
Generalnie masz dwa wyjścia. Pierwsze: zwrócić radio (jeśli jest taka możliwość). Drugie poszukać w necie możliwości kodowania u jakiegoś elektronika - chociaż teraz na szybko przeszukałem i wszystkie oferty dotyczą starych modeli.
DrOzda - 2019-05-22, 09:16
Czyli trzeba kupować starsze z CD albo MN1 czy MN 2 - z tymi nie ma żadnych problemów po przekładce. Zwróć to radio i szukaj starszego.
Belphegor - 2019-05-22, 10:16
BLACHA_997 napisał/a: | Odbierając swojego Dustera w lutym napisałem sobie w notesie: "Zapytaj o kod do radia!". No i zapytałem. W serwisie poinformowano mnie, że już nie stosuje się kodów do radia, a są one elektronicznie zabezpieczone i "sparowane" z danym egzemplarzem samochodu. |
Dokładnie. W DD2 kodu wymaga tylko MNE. Zwykłe radio już nie. W pozostałych Daciach w każdym radiu jest potrzebny kod.
gggg - 2019-05-22, 11:16
Czyli raz kupione ma być do końca życia auta Ewentualnie do recyklingu i kupić inny model To nie wiadomo co z MN3.
BLACHA_997 - 2019-05-22, 11:22
gggg napisał/a: | Czyli raz kupione ma być do końca życia auta Ewentualnie do recyklingu i kupić inny model To nie wiadomo co z MN3. |
Wydaje mi się, że jak kupisz w ASO to nie będzie problemu z kodowaniem - przecież to tylko elektronika.
aro_rdrg - 2019-05-22, 11:30
duch napisał/a: | DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
|
Pewnie VIN samochodu jest do radia na stałe wbity. Bez CLIPa raczej nic nie zrobisz, ale mnie zastanawia skąd masz ten PIN?
Dymek - 2019-05-22, 11:41
Trzeba by sprawdzić czy za pomocą ddt4all jest wgląd to tego modelu radia. Z MNE można się połączyć i o ile pamiętam też tam jest miejsce na wpisanie VIN, choć nie jest konieczny.
Być może można "uzdrowić" to radio tą drogą?
Belphegor - 2019-05-22, 11:43
gggg napisał/a: | To nie wiadomo co z MN3. |
Też wymaga kodu.
aro_rdrg - 2019-05-22, 11:53
Dymek napisał/a: | Trzeba by sprawdzić czy za pomocą ddt4all jest wgląd to tego modelu radia. Z MNE można się połączyć i o ile pamiętam też tam jest miejsce na wpisanie VIN, choć nie jest konieczny.
Być może można "uzdrowić" to radio tą drogą? |
Aby dostać się do modułu radia nie trzeba mieć specjalnego ELM (sygnał idzie na inna linię)?
Dymek - 2019-05-22, 12:31
aro_rdrg napisał/a: | Aby dostać się do modułu radia nie trzeba mieć specjalnego ELM (sygnał idzie na inna linię)? |
ELM trzeba jedynie podłączyć przez przejściówkę przekierowującą PINy 6-14 na PINy 13-12.
Ja mam samoróbkę z przełącznikiem zgodnie z opisem w wątku: KLIK
acco - 2024-03-15, 09:26
Takie radio Visteon podłączyłem na stole +- jeden głośnik i normalnie grało,ta blokada występuje chyba tylko w samochodzie.
Dymek - 2024-03-15, 10:27
acco napisał/a: | Takie radio Visteon podłączyłem na stole +- jeden głośnik i normalnie grało,ta blokada występuje chyba tylko w samochodzie. | To by znaczyło, że wystarczy odłączyć żyły CAN przy wtyczce radia w samochodzie i powinno działać.
Wątek jest z 2017 roku...
keisyzrk - 2024-03-21, 21:04
Ja też odgrzeje kotleta ;) udało się komuś uruchomić radio?moje stare padło, a w nowym wyświetla się komunikat jak wyżej..
marwisn - 2024-03-22, 21:18
duch napisał/a: | DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Chyba się wpakowałem, pomocy |
Posiada ktoś może pinout tego radia (z pierwszej strony tematu)? Głównie lewej wtyczki patrząc od tyłu.
|
|