DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Dacia na baterie (dacia spring)

laisar - 2020-02-15, 02:09
Temat postu: Dacia na baterie (dacia spring)
Tym razem to już oficjalne - będzie mała miejska elektryczna dacia:



Najprawdopodobniej stanie się nią przystosowany do europejskich wymagań produkowany w Chinach renault K-ZE.



Źródło: https://www.motor1.com/ne...21-2022-launch/

na podstawie

https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21239503/resultats-financiers-2019-le-groupe-renault-atteint-ses-objectifs-revises

jas_pik - 2020-02-15, 20:29

We Francji będzie sprzedawany w cenie 10990Euro - najprawdopodobniej a produkowany w Chinach i tylko finalnie składany ale wciąz nie wiadomo czy w Rumuni czy jednak we Francji pod Miluzą.
Dane techniczne :
Pojemność akumulatora - 26,8 kWh
zasięg ponad 200 km wg WLTP
moc silnika 33kW ( 45 KM )
prędkość max ograniczona do 105 km/h ??
Trochę to dla mnie to dziwne skoro w karoserii (tak naprawdę Twingo 4 ) jest składany w Hambah Smart EQ i ma silnik o większej mocy ( wraz z szybkim ładowaniem od ZOE) i z akumulatorem 17,6 kWh osiąga 165 km i szybkość maksymalną ma na poziomie 135 km/h ( wiem co nieco bo mam poprzednią wersję tzw Smart ED)

laisar - 2020-02-15, 22:05

jas_pik napisał/a:
Trochę to dla mnie to dziwne

Dlaczego? Przecież K-ZE i twingo/smart to zupełnie inne konstrukcje - a jak się chce maksymalnie zbić cenę, to wiadomo, że ograniczone zostaną także osiągi.

(Inna sprawa, że żadnych oficjalnych danych technicznych i cen nie podano, więc wszystkie one są na razie spekulacjami).

franius - 2020-02-18, 18:31

Jak dla mnie to zero zaskoczenia. Już od momentu ogłoszenia nowych norm spalin było oczywiste że będą musieli mieć jakiegoś dobrze sprzedającego się elektryka aby uniknąć kar za emisję którą to klienci Dacii nie będą chcieli opłacić :-)
laisar - 2020-02-19, 11:14

Oficjalna premiera modelu pokazowego - 3 marca 2020 o godz. 8 na stoisku Dacii w czasie autosalonu genewskiego:

https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21239611/salon-international-de-geneve-2020-groupe-renault-loffensive-electrique

Rysiob - 2020-03-03, 09:44

No i pokazano elektryczną Dacię. Oto Spring:

https://www.netcarshow.co...ectric_concept/









Według informacji z Carscoops to koncept zapowiadający auto seryjne, które ma wejść do sprzedaży w 2021 roku.

Kilka danych technicznych:
- 124 mile / 200 km zasięgu wg WLTP,
- długość 3,73 m,
- silnik prawdopodobnie taki jak w Renault City Z-E czyli 33kW i 119 Nm

d3mol3k - 2020-03-03, 09:58

Renault w sumie już jeździ i wygląda to tak:

laisar - 2020-03-03, 11:33

Na razie nie ma żadnych oficjalnych danych technicznych - wszystkie opublikowane w różnych miejscach są wzięte z renault city K-ZE albo z szacowania opartego na renault twingo Z.E.

I o ile wymiary rzeczywiście powinny być niemal identyczne jak w K-ZE, to osiągi już niekoniecznie.

Co do samego concept-cara, to rozumiem, że panuje moda na "SUVnice", ale ja wolałbym, żeby model produkcyjny poszedł raczej w stronę futuryzmu i gładkich linii a la honda civic VIII "UFO". Płyty ślizgowe itp ozdobniki to pewnie tylko ukształtowanie odpowiednich części, więc dla wagi raczej obojętne - ale nie dla aerodynamiki, która w elektrykach jest bardzo ważna i ma wpływ na ich zasięg nawet przy prędkościach miejskich.

Zbój - 2020-03-03, 12:00

Z drugiej strony taki tani (jak na auta elektryczne) nieduży samochód ubrany w nadwozie SUV/crossover jest w zasadzie skazany na sukces. Zbyt futurystyczna i "niecrossoverowa" sylwetka mogłaby utrudnić przebicie się do szerszego grano klientów. W Dacii chyba raczej stawiają na sprawdzone rozwiązania, a z eksperymentowaniem są wstrzemięźliwi. Czas pokaże, ale dla mnie Dacia Spring mogłaby wyglądać tak, jak na tych wizualizacjach.
Hiszpan_JS - 2020-03-03, 13:03

Jak nie mam przekonania do elektryków to, gdyby Dacia wyglądała tak jak na zdjęciach, sam bym się skusił :-) .
d3mol3k - 2020-03-03, 13:41

^^ będzie. Wszak bude czerpie właśnie z najnowszego Kwida po facelitingu w 2019 roku
MarekZawadzki - 2020-03-03, 14:50

Dacia Spring, elektryczna

https://www.auto-motor-i-...wa-2020,39548,1

franius - 2020-03-03, 19:11

Ciekawe jak z parametrami technicznymi bo jeśli tak jak wygląd jest to kalka kwida to v-max 105 :)
Tą prędkość maksymalną mogli by chociaż do 120 podnieść aby tir go nie zgniótł na obwodnicy. Reszta jeśli cena będzie do 60 000 PLN jest ok.

DrOzda - 2020-03-08, 09:01

Filmik z makietą:
https://youtu.be/itRz88CvxPM

Krystian67 - 2020-03-08, 13:46

Podstawą sukcesu jest zasieg. Jesli bedzie mały to lista odbiorców bedzie mała. Stacji ładowania też mało .Ogólnie duzo kłopotów na dzis.
krakry1 - 2020-03-08, 14:55

Super pewnie będzie kosztować jakieś 100 tys. zeta. Nic tylko brać.
jas_pik - 2020-03-08, 15:13

Krystian67 napisał/a:
Podstawą sukcesu jest zasieg.

Podawany nieoficjalnie zasięg to 270 km. A to tyle co najnowsza wersja Leafa2, który kosztuje znacznie więcej. A zapowiadana cena będzie w okolicach dobrze wyposażonej sanderki.

Krystian67 napisał/a:
Jesli bedzie mały to lista odbiorców bedzie mała.

Wg badań 90% kierowców dziennie przejeżdża ok 50-80 km. Czyli taki klient będzie się ładował co 3 dzień.

Krystian67 napisał/a:
Stacji ładowania też mało.
Najtaniej się ładować z własnego gniazdka (to ma trwać około 5 godzin do 80%, na szybkiej stacji 40 minut). Z tym że większość szybkich stacji ładowania będzie płatna. Bezpłatne zostaną przy Lidlach. A ze zakupy trwają około 30 minut to będą miały obłożenie :)

Krystian67 napisał/a:
Ogólnie duzo kłopotów na dzis.

Nie wiem. Z mojego doświadczenia (od 7 lat mamy w domu dwa elektryki które mają zasięgi 80 - 160 km) i wystarczają, a na dalekie wyjazdy Sandero w lpg :) Taniej wtedy wychodzi niż zapowiadana (a wciąż nie istniejąca w Polsce) sieć szybkiego ładowania IONITY.

pankracy - 2020-03-08, 20:03

Ale wytarczy, że ktoś wezmie się za ilość gratów po osiedlach i wprowadzi podatek od samochodu. Bedzie łatwiej o miejsce parkingowe, bo mało będzie ludzi którzy będą trzymać auto żeby do kościoła podjechać. A wtedy trzymanie auta w Lpg w rezerwie stanie się mocno mało opłacalne.
jas_pik - 2020-03-08, 20:39

pankracy napisał/a:
A wtedy trzymanie auta w Lpg w rezerwie stanie się mocno mało opłacalne.

Wtedy sie sprzeda i na dalsze wyjazdy będzie się wypożyczać np tesle :) Na razie codziennie jeżdzę elektrykiem a Sanderka jeżdzi 10 -12 razy do roku tylko na długich trasach . Ponad 250 km w jedną stronę .
Albo wygram w totka i kupię własną teslę :)

Krystian67 - 2020-03-09, 15:30

Podniosę jeszcze temat ładowania z gniazdka. Mieszkam w bloku na 2 piętrze. Jak to widzisz jas_pik . Z kolei siedzec na stacji 40 min. hm. Opis sytuacji elektryków , miejsc ładowania i z tym zwiazanych problemów w naszym kraju można znaleśc na you tube.
Znajdę ten film żeby zobrazowac sytuację . To co opisałem do końca to nie tylko moje spostrzeżenia.

jas_pik - 2020-03-09, 15:41

Krystian67 napisał/a:
Podniosę jeszcze temat ładowania z gniazdka. Mieszkam w bloku na 2 piętrze. Jak to widzisz jas_pik .

Jak pisałem EV uzywam od blisko 8 lat. Przez wiele lat mieszkałem w bloku. Tylko rok czasu zajęło mnie uzyskanie zezwolenia zarzadcy ( spółdzielni) na doprowadzenie przyłącza energetycznego do mojego miejsca prkingwego. Przez ten rok męczyłem się z przedłużaczam który ciągnięty był na ok 70 metrów. mam wielu znajomych którzy mieszkając w takiej częsci Mokotowa ( w strefie parkowania) któzy nie mają garażu i muszą cinąć przedłużacze nawet na większe odległości.

Krystian67 napisał/a:
Z kolei siedzec na stacji 40 min. hm. Opis sytuacji elektryków , miejsc ładowania i z tym zwiazanych problemów w naszym kraju można znaleśc na you tube.

Podaruj sobie filimki nakręcone przez "fachowców" dla których EV pojawiło sie na dwa dni z parku prasowego producenta.


Krystian67 napisał/a:
Znajdę ten film żeby zobrazowac sytuację . To co opisałem do końca to nie tylko moje spostrzeżenia.

Przeczytaj co napisałem powyżej. EV przejchałem więcej kilometrów w ciągu tych blisko 8 lat ( wyąłcznie po Warszawie) niż przez 6 lat Dusterem i Sanderką.
Nie wyobrażam sobie teraz żeby dalej jeżdzić po Warszawie spalinowym.
Pracuję w ścisłym centrum. Firma nie sponoruje mi już miejsca do parkowania. Z domu do pracy komunikację miejską jadę około 1:15 . EV 20 - 25 minut .
Cały remont nabytego rok temu domu o raz przeprowadzki z bloku do domu zrobiłem elektrycznym dostawczakiem. W ciągu ok 1,5 roku jak go posiadam zrobił ok 20 000 km. Policz ile by nie kosztowało paliwo tylko do niego ( Peugeot Partner)

laisar - 2020-03-09, 15:51

Auta nie parkuje się w mieszkaniu na 2 piętrze, tylko na parkingu - a na nim można w razie pojawienia się potrzeby stworzyć odpowiednią infrastrukturę.

Żadne rozwiązanie nie jest też idealne dla wszystkich, zawsze i wszędzie - nawet współczesne auta spalinowe. Tym bardziej dotyczy to takich w początkowych fazach rozwoju, jak elektryki.

Na razie są dla osób, których potrzeby i możliwości dają się pogodzić, natomiast sytuacja jest widać bardzo dynamicznie się zmienia.

jas_pik - 2020-03-09, 16:18

To prawda, ustawa o elektromobilności nakazuje przygotowywanie przez inwestorów infrastruktury zasilania kazdego mijsca parkingowego itd...
Sam rozwój techologii ( wymuszony przez np teslę)daje nam coraz większe zasięgi na jednym ładowaniu oraz szybkośc ładowania.
Te mój stareńki 23 letni Peugeot Partner na jednym ładowaniu wg fabryki miał przejeżdżać 80 km u mnie pokonuje nawet 120 km.
Pozwoliłem sobie nawet na zaprojektowanie i wykonanie szybkiej ładowarki która zamiast standardowych 6 godzin, ładuje ten samochód w czasie 1,5 godziny

wuju - 2020-03-09, 17:58

Tylko mieszkając w bloku i nie mając swojego miejsca parkingowego ciężko jest inwestować w infrastrukturę
laisar - 2020-03-09, 18:16

Jak jeden jas_pik na kwadracie ma elektrowóz, to gniazdko załatwia sam do swojego miejsca parkingowego.

Kiedy liczba elektryków wzrośnie, to pojawią się ogólnodostępne ładowarki na zwykłych parkingach osiedlowych.

jas_pik - 2020-03-09, 18:22

Musisz zdecydować czy taki samochód jest dla Ciebie
Tak samo nie kupisz w Polsce nie mając garażu kabrioletu w którym nie masz zamykanego dachu. To samo dotyczy samochodu elektrycznego , czy na wodór czy na LNG.
Bo stacji tankowania wodoru nie ma w Polsce jeszcze żadnej :)
Z LNG jest lepiej ale też nie rewelacyjnie .
Ostatni była na otomoto Toyota Mirai za cenę niewiele wyższa niż Duster , kupił chyba jakiś Niemiec bo najbliższa stacja ładowania wodorem jest właśnie w okolicach Berlina

Żywiec - 2020-03-09, 19:42

Dacia na baterie?? Hmm… gdyby Dustera 4x4 zrobili na "paluszki" i przy każdym kole dali silniczek było by bosko. A tak pozostaje mi ujeżdżanie Dustera z nędznym "dizlem". Może doczekam się takiego...
jas_pik - 2020-03-09, 19:56

Jest coś takiego w grupie Renault :)
To Mitsubishi Outlander PHEV.
Jest to hybryda ale ładowana z gniazdka :)
Standardowy silnik spalinowy przez przekładnię CVT napędza tyko koła rzednie a napęd na tylne jest wyłącznie elektryczny ( nie ma wału)
Może jeźdić wyłącznie na prądzie ( ale ze względu małą pojemność baterii - w najnowszej wersji 14,5 kWh) i ze względu na masę to tylko ok 50 km zasięgu ( w lecie może 75 km) .
Sądzę że szybko ( pewnie za 2 lata doczekamy się takiego Dustera ) oczywiście w wersji duzo bardziej budżetowej .
Co ciekawe jako jeden z niewielu Pluginw i elektryków może ciągnąć przyczepę. Z elektryków tylko Tesla X

Krystian67 - 2020-03-09, 20:19

oj nie da się Was przegadac. Nie wiem jak w warszawie. Ja po 15 nie mam gdzie zaparkować , a co dopiero naładować akumulatory. Na stan naszej infrastruktury dodał bym przyklad naszej sląskiej zajezdni posiadającej nowe elektryczne autobusy , które robią 50 km żeby sie naładowac w innej zajezdni . A co dopiero my zwykli użytkownicy. Owszem mamy przdłużacze , ale to w naszych warunkach nie wykonalne. Jestem Eco , natomiast musicie uwierzyc ,ze to jeszcze bajka w naszych rejonach .
jas_pik - 2020-03-09, 20:43

To prawda jestem frakiem EV :)
Niedaleko Ciebie mieszka mój znajomy . Właściciel firmy przewożącej przesyłki pomiędzy Polską a UK. Też od wielu lat jeździ EV , ma chyba jedyny egzemplarz produkowanego w Polsce Fiata Panda EV :)
Rok temu kupił Teslę S z lotniska w Holandii z przebiegiem ponad 500 kkm.
Jedyne co trzba było wymienić to dwa przednie wachacze, kierownicę i siedzenie kierowcy. Pojazd ma zasięg na jednym naładowaniu ok 380 km czyli tylko 15 km mniej niż wychodzący z fabryki. Wciąż jest na gwarancji cały układ elektryczny (8 lat bez limitu km) Ostatnio dość często jeździ właśnie tą tesla do Londynu przewożąc przesyłki ekspresowe . Jedyny jego koszt przy takim przejeździe to bilet na eurotunel lub prom bo prąd do końca życia samochodu ma za darmo.
Na początku tego roku za 3000 zł upgradował port ładowania i teraz do pełnego zasięgu wystarczy mu 30 minut ładowania.
Tych specjalnych stacji ładowania dla Tesli wciąż nie ma za duzo w Polsce bo raptem chyba 5 .
Nowa Dacia Spring na początku tak szybkiego ładowania nie będzie miała ale coraz więcej producentów idzie już w kierunku teslopodobnego budowania samochodów i zdalnego ich upgradowania za pomcą sieci.
Przecież już od kilku lat prawie każdy samochód jest online połączony siecia z centrala firmy :)

laisar - 2020-03-09, 21:32

@Krystian67: Nikt nikogo nie "przegaduje", bo brak powszechnej infrastruktury dla samochodów elektrycznych jest oczywistym faktem. Natomiast jak niemal zawsze nie jest to jakaś wielka przeszkoda dla zdeterminowanych entuzjastów - a bywają już nawet chwile, że odnoszą z tej sytuacji pewne zyski (;
Killer King - 2020-10-11, 19:04

http://www.daciaklub.pl/f...1814082#1814082
JS napisał/a:
dopóki wszyscy nie oszaleją na punkcie elektryków

Z tymi elektrykami to nie będzie tak różowo jak wróżą.
Cena / ograniczony zasięg / brak stacji ładowania / długi czas ładowania z gniazdka domowego jeszcze na długo odstraszać będzie klientów.
Na poziomie aktualnych cen elektryków zakup dla zwykłego Kowalskiego najprościej na świecie się nie opłaca.
Więcej zapłacimy w salonie za samochód niż za wersję spalinowa i paliwo na kilka dobrych lat.

Może coś zwojuje Dacia ale trzeba dobrze kalkulować, bo na wczasy na np. na Chorwację nie zajedziecie ta szybko :lol:

JS - 2020-10-11, 19:33

Z elektrykami masz rację: oszczędności paliwowe są dość mgliste, a te tzw. mild hybrydy, czyli z dołożonym silniczkiem elektrycznym (Suzuki SX4 i Vitara 129KM+mild hybrid, nowa Honda Jazz) tylko wspomagają ruszanie i nieco jazdę po mieście. Suzuki golasy można jeszcze złapać za jakieś 70000, ale to naprawdę golasy i chyba nieco archaiczny środek.
Celowo nie poruszam późniejszych problemów z eksploatacją, naprawami tego ustrojstwa i ewentualną odprzedażą niezbyt popularnych marek.

franius - 2020-10-13, 06:44

JS napisał/a:
Z elektrykami masz rację: oszczędności paliwowe są dość mgliste,


Bo to nie jest rozwiązanie dla kogoś kto chce oszczędzać. Elektryka kupiuje się z innych powodów. W każdym razie nie zwróci Ci się to nigdy.

Niby najlepsza była by Hybryda Plug-in ale tak na prawdę posiada i zalety obu układów i także wady, Przy cenie 15% mniejszej niż samochód 100% elektryczny.

Wydaje mi się że Dacia dobrze kombinuje ze Springiem. To będzie hit sprzedażowy w EU jeśli rzeczywiście wyjdzie do 60 000 (po uldze rządowej). Jakko drugie auto do miasta to nic więcej nie potrzeba.

telecaster1951 - 2020-10-13, 11:01

franius napisał/a:

Wydaje mi się że Dacia dobrze kombinuje ze Springiem. To będzie hit sprzedażowy w EU jeśli rzeczywiście wyjdzie do 60 000 (po uldze rządowej). Jakko drugie auto do miasta to nic więcej nie potrzeba.
Przy takiej cenie, to wypożyczalnie będą się o Springa zabijać. Przecież to rozwiązanie idealne. Nie tylko w formie auto na minuty, ale np. jako fura zastępcza. Rozwiązanie idealne. Auto tanie, o niewielkim zasięgu, więc nikt daleko nim nie pojedzie (a o to chodzi wypożyczalniom), klient się o paliwo nie martwi.
miela - 2020-10-14, 11:10

Prezentacja springa już jutro o 18 --> www.dacia.pl

https://www.youtube.com/watch?v=Cw-_lfd-Hos

franius - 2020-10-16, 09:34

No i jest:

https://francuskie.pl/dacia-spring-ujawniona-pierwszy-elektryczny-model-marki/

https://www.auto-motor-i-...ycznego,41797,2

Podsumowanie:

Moment: 125 Nm
Zasięg WLTP w cyklu miejskim: 295 km
Prędkość: 125 km/h
Bateria: 26,8 kWh Made in Poland. Z wallbox poniźej 5 godzin do pełna lub zwykłe gniazdko 14 godzin
Bagażnik: 300 litrów
ilość miejsc: 4
Dostępność: 2021 (wiosną dla firm wypożyczających auta i jesienią dla indywidualnych)


Dobrej jakości zdjęcia: https://www.autoexpress.c...est-ev-pictures

kapelusznik - 2020-10-16, 11:18

Cena? ;-)
czco - 2020-10-16, 16:10

JS napisał/a:
Z elektrykami masz rację: oszczędności paliwowe są dość mgliste, a te tzw. mild hybrydy, czyli z dołożonym silniczkiem elektrycznym (Suzuki SX4 i Vitara 129KM+mild hybrid, nowa Honda Jazz) tylko wspomagają ruszanie i nieco jazdę po mieście. Suzuki golasy można jeszcze złapać za jakieś 70000, ale to naprawdę golasy i chyba nieco archaiczny środek.
Celowo nie poruszam późniejszych problemów z eksploatacją, naprawami tego ustrojstwa i ewentualną odprzedażą niezbyt popularnych marek.

Byłem na jeżdzie próbnej mój duster laurette z wyposażeniem nawet stanąć koło sx4 lub witary nie może. Miałem okazję kupić poniżej 70 koła[ comfort +] z oponami ,czujnikami cofania,dywaniki maty ,nakładki na progi i inne pierdoły

bartos123 - 2020-10-16, 16:46

Trochę nowych wiadomości:
https://www.dacia.pl/samo...ric-reveal.html
i filmowo:
https://www.youtube.com/watch?v=IUwmEXtMYGQ
https://www.youtube.com/watch?v=dTvbhfFKl7g
Ciekawe, że wnętrze to mieszanina 2 i 3 generacji.

DrOzda - 2020-10-19, 08:29

Za francuskie.pl
Na Węgrzech pierwsza partia wyceniono na 18 kEuro i z dopłatami za elektryka wyjdzie 10 kEuro.
Dacia Spring będzie produkowana w Chinach.

piotrres - 2020-12-11, 15:58

Hmm. jak się patrze, to mam we garazu gniazdo 3fazowe. I 3 kW fotowoltaiki nia dachu.... :idea:
piotrres - 2020-12-11, 22:39
Temat postu: Flimin nt. Dacii Spring z UK
O Dacii Spring w Wlk. Brytaniii.
https://youtu.be/zD8NUtn5BGE

Marek1603 - 2020-12-14, 06:41

Dla mnie byłoby idealne auto na dojazdy do pracy - 50km dziennie.
laisar - 2021-03-11, 11:12

Nowy komunikat prasowy - https://en.media.groupe.renault.com/news/the-all-new-dacia-spring-taking-the-electrical-revolution-for-a-spin-ace9-989c5.html - podaje więcej szczegółów o wersjach, wyposażeniu i użytkowaniu oraz dane techniczne łącznie z wymiarami.

W bonusie dużo nowych zdjęć realnej _dacii_ spring (zamiast cyfrowych retuszy k-ze...).

Ceny zostaną opublikowane przed 20 marca, kiedy rozpocznie się przyjmowanie zamówień od klientów indywidualnych (z jesienną datą ich realizacji).

miela - 2021-03-11, 11:39

Jest cena, niecałe 50k --> https://www.dacia.pl/samo...ric-reveal.html
jurek - 2021-03-11, 12:35

Jak masz garaż z siłą to do miasta ok. Wg mnie elektryki to etap przejściowy. pozdr
laisar - 2021-03-11, 21:53

miela napisał/a:
Jest cena, niecałe 50k

Już znowu nie ma - okazało się, że to pomyłka...

miela - 2021-03-11, 22:14

laisar napisał/a:
miela napisał/a:
Jest cena, niecałe 50k

Już znowu nie ma - okazało się, że to pomyłka...


No właśnie czytałem na Autoblogu, że to niby przez przypadek. Dziwny przypadek ;) Teraz cała strona wygląda inaczej niż rano. No szkoda, bo to była dobra cena.

laisar - 2021-03-11, 22:16

"Nic nie dzieje się przypadkiem", jak mówił Ugłej (;
grzech - 2021-03-12, 16:24
Temat postu: Dacia Spring - elektryk
Dacia Spring już w Europie
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26875724,dacia-spring-powoli-nadjezdza-elektryk-ktory-jeszcze-nie-ma.html#s=BoxMotImg4

laisar - 2021-03-12, 18:56

Oficjalne ceny we Francji - https://en.media.groupe.renault.com/news/all-new-dacia-spring-prices-france-for-the-most-affordable-electric-car-on-the-market-e905-989c5.html

- confort od 16990€ brutto (z francuskim VAT-em 20%), a po uwzględnieniu państwowego eco-bonusu: 12403€.

buladag - 2021-03-12, 19:58

Niestety dla Kowalskiego jest o 15 za drogo żeby zauważyć rewolucję na Polskich drogach, ale carsharingi będą się o to biły.
Do tego dochodzi to, że to bardzo małe autko w przeciwieństwie do tego co prezentowały wizualizacje.

piotrres - 2021-03-12, 20:38

Dla PiotrreSa, tz za drogo, jako drugi wózek, chociaż, mam 2,7 kW fotowoltaiki na dachu, a w garazu gniazdo siłowe. :(
Marmach - 2021-03-12, 20:45

Przy przeliczeniu z obecnym, makabrycznym kursem euro, cena nie jest zbyt zachęcająca... z drugiej strony jest i tak znacznie lepsza od śmieciowej konkurencji w postaci VW Up albo Skody Citigo...
laisar - 2021-03-12, 21:11

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że _realna_ cena dla klienta indywidualnego to tak naprawdę tylko 12403€, bo tamtejszy obywatel dostaje w tym przypadku od państwa francuskiego eco-bonus. A to już jest na nasze poniżej 60 kzł...

(Dopisałem do poprzedniego postu, żeby była jasność).

wat - 2021-03-12, 22:29

Marmach napisał/a:
Przy przeliczeniu z obecnym, makabrycznym kursem euro, cena nie jest zbyt zachęcająca... z drugiej strony jest i tak znacznie lepsza od śmieciowej konkurencji w postaci VW Up albo Skody Citigo...

w chwili obecnej ani up a ni e citigo i tak nie ma w ofercie a dotychczas to były najtańsze elektryki

Miro77 - 2021-03-13, 12:19

COś mi się te ceny nie zgadzają, tu widzę że cena z VAT to 19900Euro

http://www.renaultnews.it...coli/spring.pdf

a na stronie dacia.it jest taki napis:

cena:
Od 9460 € *
w przypadku złomowania i dzięki obowiązującym zachętom państwowym "

laisar - 2021-03-13, 15:31

Przecież w każdym kraju cena może być inna, dopasowana do ewentualnych dopłat państwowych - to co niby ma się nie zgadzać??
Miro77 - 2021-03-13, 16:39

laisar napisał/a:
Przecież w każdym kraju cena może być inna, dopasowana do ewentualnych dopłat państwowych - to co niby ma się nie zgadzać??


bo ktoś podawał ~~16.500 i stwierdziłem że było by to w zasięgu

ale 19900E to już abstrakcja dla samochodu wielkości pandy, zasięgu 230km, prędkości maksymalnej 125km/h

bartos123 - 2021-03-13, 21:54

Cennik Dacii Spring we Francji:
https://www.auto-swiat.pl...d69lw3#slajd-14
Test:
https://francuskie.pl/nowa-dacia-spring-w-tescie-ile-wart-jest-najtanszy-elektryk-na-rynku/

OdynSon - 2021-03-14, 18:32

DAcia AKU
Stylówa na CITROEN Caktus
Rumunka na bateryjki ... nie przejdzie.

Ircys - 2021-03-20, 14:29

A czy ktoś wie na kiedy jest szykowana premiera Springa w pl?
bartos123 - 2021-03-23, 21:25

POV - Dacia Spring
laisar - 2021-04-09, 11:16

RP napisał/a:
Renault Polska i Traficar zapraszają na spotkanie prasowe online, które odbędzie się 14 kwietnia o godz. 13.00.

Program:
• prezentacja nowej Dacii Spring
• prezentacja nowego projektu Traficar & Dacia

W spotkaniu udział wezmą:
Vincent CARRE - Car-sharing Operations Director
Regis MACALUSO - Product Leader Dacia Spring
Matthieu BEGUIN - Mobilities Sales Expert
Timothy MANUEL - Managing Director East Territory
Grzegorz ZALEWSKI - Dacia Brand Director East
Tomasz MRÓZ - Country Operations Manager Poland
Konrad KARPIŃSKI - Dyrektor Operacyjny Traficar

Black Dusty - 2021-04-14, 16:29

https://e.autokult.pl/40992,dacia-spring-wyceniona-w-polsce-to-najtanszy-elektryk-na-rynku
laisar - 2021-04-14, 16:57

Od 76900 zł za comforta (czyli ok. 17 tys. €).

Z tego co znalazłem na szybko, to ostatnio można było dostać u nas dofinansowanie do 18,75 kzł, ale nie wiadomo ile będzie w nowym programie, który ma ruszyć "niedługo"...

wat - 2021-04-14, 21:18

traficar atakuje na składzie w Gliwicach juz stało w wekend troche egzemplarzy chyba ze pomyliłem z renaultem bo słabo widac przez dziury w płocie
Krystian67 - 2021-04-15, 17:16

Ogladam te elektryczne wynalazki. Ale ta dacia nie jest ladna. Elementy wewnatrz , jaki zewnątrz przejęte z starych modeli. Gdyby nie naped to jest tylko gorzej. Wiem - kwestia gustu. Moze kasy .
Black Dusty - 2021-04-15, 17:43

Pierwsze krajowe wrażenia potwierdzają moje zdanie, nie za te pieniądze (choć myślałem że może by tak, ale jednak nie)
https://www.youtube.com/watch?v=ry-0ypapeO0

laisar - 2021-04-15, 17:45

Ja nie zamierzam się sugerować czyimkolwiek zdaniem tylko sprawdzić samemu.
Black Dusty - 2021-04-15, 17:51

laisar napisał/a:
sprawdzić samemu.

To fakt, ale po obejrzeniu kilku zagranicznych materiałów i tego naszego chyba już zbyt wiele mi się nie podoba a ogląd osobisty chyba tego nie zmieni.

buladag - 2021-04-15, 20:48

O 15000 za droga.
Wojciech-EL - 2021-04-16, 20:54

Oszczędności być musiały i ktoś kto zdecyduje się na zakup tego samochodu, potraktuje te niedogodności drugorzędnie. Wiadomo, my Polacy wolimy 10 letnią Beemkę lub S-klasę z Niemiec, którą jeżdżono tylko do meczetu w weekendy... Spring jest małym miejskim elektrykiem i jestem pewien, że świetnie się sprawdzi w roli malucha do jeżdżenia po mieście dla mniej wymagających klientów, którzy chcą mieć elektryka. Brawa dla grupy Renault za świetny pomysł na taniego elektryka. Jesteśmy biednym krajem, a na ID.3 czy ZOE stać niewielu.
6 poduszek powietrznych w standardzie, kamera cofania i wzmocniona karoseria.
Niska masa poniżej tony i świetnie umieszczona bateria pod tylną kanapą.
Bagażnik jak na klasę A też duży i nawet koło zapasowe się zmieściło.
To pierwszy elektryk Dacii. Zobaczymy czy odniesie sukces w Polsce. Ja jestem osobiście zdania, że w Polsce jeżdżenie elektrykiem wcale nie jest EKO. W większości energię elektryczną produkuje się z węgla kamiennego, więc tak na prawdę elektryki w Polsce jeżdżą na węgiel kamienny...
Jednak nie ulega wątpliwości, że tym autem Dacia otwiera nowy rozdział i rzuca rękawiczkę innym producentom, którzy oczekują za swoje elektryki grubo powyżej 100 tys mamiąc nas elektroniką, bajerami i świecidełkami.
Sytuacja z pojawieniem się Springa jest podobna trochę tak jak w przypadku tandetnego Logana z 2004 który jednak zdobył duży sukces.

laisar - 2021-04-16, 21:38

Black Dusty napisał/a:
po obejrzeniu

Jak to nie jest sugerowanie się, to nie wiem, co by nim mogło być...

buladag napisał/a:
O 15000 za droga

To nie jest uwaga osobiście do Ciebie, ale niemal zawsze, jak ktoś tak twierdzi, to jest to tylko wymówka, a danej rzeczy i tak by nie kupił, nawet gdyby była tańsza o deklarowaną kwotę.

Wojciech-EL napisał/a:
Niska masa poniżej tony

To jest atut, ale żeby ją osiągnąć, były potrzebne kompromisy - w tym te, na które czasem bezmyślnie narzekają niektórzy testujący. Z dodatkowym wygłuszeniem i otapicerowaniem spring byłaby cięższa i miałaby mniejszy zasięg i wyższą cenę - albo wymagałaby większego akumulatora i jeszcze wyższej ceny. Powód do krytykowania zawsze by się zatem znalazł, nieprawdaż?

Wojciech-EL napisał/a:
elektryki w Polsce jeżdżą na węgiel kamienny

Z badań wynika, że nawet w takim przypadku sumaryczna emisja elektryka jest niższa niż spalinówki.

(Zresztą gdyby nawet nie była, to wciąż najważniejszym zyskiem byłoby odsunięcie źródeł zanieczyszczeń z ulic - czyli z bezpośredniej bliskości ludzi - do elektrowni, gdzie poza tym łatwiej jest je kontrolować i dalej ograniczać).

Black Dusty - 2021-04-16, 22:15

laisar napisał/a:
Jak to nie jest sugerowanie się, to nie wiem, co by nim mogło być...

No niech będzie, ale nie spodziewałem się że przy Dusterze II i nowej Sanderce zrobią krok o dekadę w tył a tak to niestety wygląda na ekranie, ja bym nawet powiedział że nie 15000 a 20000 za dużo sobie cenią, to nie Indie żeby za ponad 80000 takie coś chcieć sprzedawać. Jest to problem wszystkich producentów samochodów elektrycznych, ich cena nijak ma się do kosztów ich produkcji, chcą się nachapać na modzie na eko.
Wojciech-EL napisał/a:
wzmocniona karoseria.

Obawiam się że wyjdzie jeszcze słabiej niż nowe Sandero (ktoś powie że mniejsze - to nie jest usprawiedliwienie).

Michał B24 - 2021-04-17, 08:39

Nie wiem co masz do Sandero, jedyne do czego mozna sie czepic to EURO NCAP, choć myślę, że dodadzą jakiś drogi elektroniczny diwajsik, podniosą cenę i będą 4 gwiazdki.

Mam wrażenie, że testujący, w życiu elektrykiem nie jeździli. Czepiać się takiego maleństwa, że słabo przyspiesza na autostradzie, no nieco śmieszne.

Oszczędności są mocne, w stylu brak regulacji połozenia kierownicy, ale na Boga, w takim aucie, mało schowków? No halo, bagażnik jest ogromny jak na tak małe auto.

Nie widziałem na żywo, więc nie wiem ile jest tak naprawdę miejsca w nim, ale po wymiarach, nie moze być go dużo

buladag - 2021-04-17, 12:11

laisar napisał/a:
buladag napisał/a:
O 15000 za droga

To nie jest uwaga osobiście do Ciebie, ale niemal zawsze, jak ktoś tak twierdzi, to jest to tylko wymówka, a danej rzeczy i tak by nie kupił, nawet gdyby była tańsza o deklarowaną kwotę.


Citogo-e kosztuje jakieś 82000 i jest w miarę regularnym samochodem sprawdzonej marki, w przyszłości raczej łatwozbywalnym.
Spring jest nowinką, bardzo dotkniętą oszczędnościami, a zaledwie kilka tysięcy tańszą.

Zastanawiam się nad małym elektrykiem, bo obecny mieszczuch ma już 7lat, ale nawet uwzględniając jakaś symboliczną dotację i rabat to 70000zł za Dacię to dużo za dużo.
Ceny elektryków są nadal ekonomicznie zbyt wysokie, na co dzień jeżdżę bardzo dużo Leafami i hybrydami Toyoty - i jedne i drugie są już całkowicie absurdalnie drogie w stosunku do oszczędności jakie dają. Dlatego niestety ale pozostaje mi ponowny zakup małej benzynki. :) A szkoda, bo jazda elektrykiem jest bardzo fajna.

velomar - 2021-04-18, 22:15

Porównanie przyspieszeń Spring vs. Sandero SCE75:
https://www.youtube.com/watch?v=Aq-Oa4pUzlA
https://www.youtube.com/watch?v=_P_1YWiIB0o
Spalinowe Sandero przyspiesza nieco lepiej (praktycznie do każdej prędkości), ale tylko gdy zmieniamy biegi powyżej 6000 obr/min, więc subiektywnie taki Spring, w zakresie miejskich prędkości będzie odbierany jako dynamiczniejszy, bo w elektrykach po prostu wciska się gaz i przechodnie nawet nie obrócą głowy, że jakiś wariat rusza kręcąc do odcinki. Lubię spalinową motoryzację, ale muszę przyznać, że ta dyskrecja elektryków to czasem fajna rzecz. No i absolutny brak przerw w przyspieszaniu na zmiany biegów, czyli głowy pasażerów nie chodzą przód-tył jak przepinasz z jedynki na dwójkę.

Michał B24 - 2021-04-19, 07:33

buladag napisał/a:
Citogo-e kosztuje jakieś 82000 i jest w miarę regularnym samochodem sprawdzonej marki, w przyszłości raczej łatwozbywalnym.
Spring jest nowinką, bardzo dotkniętą oszczędnościami, a zaledwie kilka tysięcy tańszą.


Tylko że nie ma jej w ofercie, na stronie. A na Otomoto jest jedna za 92 tysiące.

Michał B24 - 2021-04-19, 14:05

Pertyn testował i raczej pisał coś zupełnie innego, niż te testy z linków powyżej. To jest elektryk miejski i na expresówki sie nie nadaje. Ale u mnie myślę że by sie sprawdził, osiągi ma lepsze niż moja 125cc dwukołowa budgetowa chińska oszczędność.

Słowem, na zakupy i do pracy, coś jak smart, z którym być może nawet jest w jakis sposób spokrewniona.

Prezes - 2021-04-20, 09:22

Michał B24 napisał/a:
osiągi ma lepsze niż moja 125cc dwukołowa budgetowa chińska oszczędność

No chyba nie, 125 po zatkaniu recylkulatora pójdzie 110 km/h , a i bez tego 100 osiągnie, eDacia już nie

Michał B24 napisał/a:
Słowem, na zakupy i do pracy

w 100% tak, albo na ubera, dla dostawców, dla straży miejskiej i inne służbówki miejskie

Dlatego też takich małych samochodów nie biorę pod uwagę, bo dla całej rodzinki na weekendowe czy wakacyjne wyjazd jest to nieporęczne

A co do samych elektryków, u nas w bloku np. powiedzieli, że stacji ładowania nie będzie i ładować aut elektrycznych się nie powinno.. Podobno blok w Warszawie na Bemowie spłonął i zaczęło się od ładowanego elektryka.. Tu znalazłem link: https://natemat.pl/323871,auto-elektryczne-wywolalo-pozar-na-gorczewskiej-straz-o-tym-jak-go-gasic

Michał B24 - 2021-04-20, 09:58

Prezes napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
osiągi ma lepsze niż moja 125cc dwukołowa budgetowa chińska oszczędność

No chyba nie, 125 po zatkaniu recylkulatora pójdzie 110 km/h , a i bez tego 100 osiągnie, eDacia już nie

Michał B24 napisał/a:
Słowem, na zakupy i do pracy

w 100% tak, albo na ubera, dla dostawców, dla straży miejskiej i inne służbówki miejskie

Dlatego też takich małych samochodów nie biorę pod uwagę, bo dla całej rodzinki na weekendowe czy wakacyjne wyjazd jest to nieporęczne

A co do samych elektryków, u nas w bloku np. powiedzieli, że stacji ładowania nie będzie i ładować aut elektrycznych się nie powinno.. Podobno blok w Warszawie na Bemowie spłonął i zaczęło się od ładowanego elektryka.. Tu znalazłem link: https://natemat.pl/323871,auto-elektryczne-wywolalo-pozar-na-gorczewskiej-straz-o-tym-jak-go-gasic


W mojej 125 nie ma recyrkulatora, tylko dopowietrzanie spalin. Nie ma absolutnie wpływu na moc. Licznikowo pójdzie i 120 z górki, ale to dalej jest nieco ponad 90km/h według GPS. 10 koni mechanicznych i 8 niutonometrow.

Elektryk co się nadaje na trasę, jest masakrycznie drogi, a i tak nie jest tak funkcjonalny jak spalinowa wersja, czy też hybryda.

Dla mnie, elektryk jest potrzebny dokładnie do tego samego co moja 125ka, czyli dojazdy po mieście, zakupy, podrzucić kogoś do miasta. Mieszkam na wsi podmiejskiej. Choc w pandemii 125ka straciła dla mnie znaczenie, bo do sklepu staram sie chodzić, a do pracy nie jeżdzę.

jas_pik - 2021-04-20, 10:42

Michał B24 napisał/a:
Pertyn testował i raczej pisał coś zupełnie innego, niż te testy z linków powyżej. To jest elektryk miejski i na expresówki sie nie nadaje. Ale u mnie myślę że by sie sprawdził, osiągi ma lepsze niż moja 125cc dwukołowa budgetowa chińska oszczędność.

Ględzenie człowiek który nie ma wiedzy o elektrykach jest porażająca. Wypowiadam się jako właścicel EV już od prawie 9 lat.
Od 4 lat są w domu 3 EV w rodzinie 3 osobowej + Dacię Sandero 1.2 lpg na dalekie wyjazdy.
A jako że wszyscy w rodzinie kręcimy się po Warszawie codziennie ( zazwyczaj codzienne przejazdy kazdym z nich mieszcza się w okolicach 40 - 70 km) . Są to dwa smarty ED i jeden Peugeot ION. Wszystkie te miejskie elektryki maja ograniczenie prądkości ustawione elektronicznie na 120 km/h . Ale wynika to raczej z tego aby nie przeciązać baterii. Podejrzewam że część tych elektronicznych ograniczeń da się usunąć także w Springu.
A że jest to możliwe pokazuję na swoim przykładzie. Mój Smart ED ma standardowo moc 60kW ( 82KM) i 140 Nm oraz ograniczenie prędkości do 125 km/h . Po zmianie wsadu w sterowniku silnika ma obecnie 70kW ( 95 KM) i 150 Nm i ograniczenie do 135 km/h. Jest t standardowy wsad z wersji Brabus. Przy czym nie jest to maksimum możliwości bo ten sam silnik ( dokładnie ten sam ) jest montowany w Fiat 500e i tam ma moc 83 kW ( 111 KM) oraz moment 200 Nm. I ograniczenie do 130 km/h

Michał B24 napisał/a:
Słowem, na zakupy i do pracy, coś jak smart, z którym być może nawet jest w jakis sposób spokrewniona.

To nie ma nic wspólnego z Smartem ED . Nawet nie ma nic wspólnego ze smartem EQ który ma cały napęd z Renault ZOE . To jest po prostu następca koncernu Renault na wcześniej produkowane przez Mitsubishi ( a sprzedawane również pod markami PSA) tzw trojaczki czyli samochodziki Mitsubishi iMiEV.

Michał B24 - 2021-04-20, 11:37

Dobrze wiedzieć. Słowem, trzeba się przejechać i samemu sprawdzić. Ale widzę spory potencjał do moich celów. Też dziennie robię nie wiecej niż 80km, większość dni jest 40km, mam garaż, a na ekspresówce mam jeden zjazd do przejechania, czyli jakieś 5km, gdzie i tak jest ograniczenie do 100km/h.

Nie przeszkadza mi jazda z prędkością dużych zestawów, przez te 5km, bo wyprzedzanie nie ma i tak sensu.

jas_pik - 2021-04-20, 12:04

Zazwyczaj we wszystkich dyskusjach na temat EV pada zazwyczaj ze strony posiadaczy pastuchów hasło typu " Nie dla mnie ten samochód bo ja jeżdżę bez przerwy 180 km/h i na jednym tankowaniu przejeżdżam 1000km".
To tak nie jest.
Mój syn jeździ do dziewczyny Smartem ED ( ok 150 km w jedną stronę) i pokonuję tą trasę jadąc ok 40 km ekspresową utrzymując standardowo 120 km/h) a na pozostałej krajówce 90 km/h . Pokonuję ta trasę w 2 h ( w tym 15 minut ładowania na stacji ładowania samochodów ) po to aby mu nie zabrakło prądu ( bo to nowoczesny człowiek i musi jeździć z ogrzewaniem /klimatyzacją)
Smart ładuje się do pełna w ciągu ok 40 minut.
Z tego co czytałem prędkość ładowania Springa tez powinna wystarczyć na naładowanie go w ciągu tych 40 minut. A wtedy bez problemu da się nim robić i dłuższe trasy .
Co jest dla mnie najważniejsze że oprócz kosztów ubezpieczenia ( ACi OC rocznie to ok 1500 zł ) nie mam żadnych innych kosztów eksploatacji . Po 40 kkm klocki i tarcze sa jak nowe . Filtr kabinowy wymieniam sam koszt 30 zł . A ładuję się ze słońca w domu ( czyli koszt też 0 zł)

Michał B24 - 2021-04-20, 12:22

Bylem w ponad 70 krajach i nigdzie sie nie da jechac 180km/h dlużej, niż godzinę. Można i szybciej, ale też chwilę. Po takiej jeździe, kierowca jest wypruty jak koń latem na Morskim Oku. W Polsce jazda powyżej 140km/h też jest męcząca, więc nie widzę powodu, dla którego bym miał łamać przepisy.

Jazda wolniej, jest mniej absorbująca. Jadąc Dacią 140km/h byłem szybciej na miejscu niż kolega co jechal Audi 180km/h. Bo musiał tankować LPG i kolejka była.

Jestem pewien, że elektryk też ma jakąś bardziej sensowną przelotową.

Prezes - 2021-04-20, 13:59

Przepraszam, muszę sprostować, z prędkością przesadziłem, kiedyś były informacje, że Spring miał jeździć do 80 km/h, a teraz widzę w materiałach jest 125 km/h, a to już jest jak dla mnie wystarczające i osiągi ma lepsze niż motorower, czemu wcześniej zaprzeczyłem :oops:
Michał B24 - 2021-04-20, 14:27

To jest mieszczuch, z mozliwoscia przeskoczenia chwilki po szybszej trasie. Czyli dokładnie to co jest potrzebne, 95% jazd u mnie tak wygląda. Do reszty potrzebuję spaliniaka.
straszna_maruda - 2021-04-24, 09:01

https://www.youtube.com/watch?v=kBH3tHWbg4s

fiu,fiu... no i chińskie opony...

buladag - 2021-04-24, 16:01

Chińskie?
laisar - 2021-04-24, 19:30

Jak to się można pomylić: podczas oglądania filmu wydaje się, że test wypadł raczej słabo, a tymczasem w opisie poniżej, który został później wykorzystany w większej recenzji - https://www.km77.com/coch...es-del-interior - badacze raczej chwalą wyniki springa...
straszna_maruda - 2021-04-25, 08:01

buladag napisał/a:
Chińskie?


ling long green maxx hp 050 165/70 r14 81h

laisar napisał/a:
Jak to się można pomylić: podczas oglądania filmu wydaje się, że test wypadł raczej słabo, a tymczasem w opisie poniżej, który został później wykorzystany w większej recenzji - https://www.km77.com/coch...es-del-interior - badacze raczej chwalą wyniki springa...


Nie chce mi się tłumaczyć artykułu bo szkoda na to czasu. Ani mój segment aut bo to za małe, elektryk nie pasuje do mych potrzeb. Wyniki z filmu są złe, bo przeciętny kierowca a nie specjalista z wyszkoleniem rajdowym :evil: albo w coś przy dzwoni albo wydachuje. Faktem, że autu nie pomaga, że jest stosunkowo wysokie i krótkie co jest powiązane z krótkim rozstawem osi czyli analogia do sławetnego testu mercedesa a klasy i jest to wada ogólnie aut małych segmentu a. Plus, że nie zerwało opon.
Mnie się nie podoba w "testach" dziennikarskich zachwalanie niebezpiecznej tandety, bo potem mniej doświadczony użytkownik przyzwyczajony do normalnych aut pojedzie zbyt szybko i dachuje w zakręcie.

Black Dusty - 2021-04-25, 08:49

Coś dla porównania
https://www.auto-swiat.pl...e-losia/ys6n7hv

laisar - 2021-04-25, 14:08

straszna_maruda napisał/a:
zachwalanie niebezpiecznej tandety

W przypadku daciek to akurat w 99% działa akurat w drugą stronę - nawet najmniejszy problematyczny drobiazg to oczywiste potwierdzenie tandety tej marki.

straszna_maruda napisał/a:
Wyniki z filmu są złe, bo przeciętny kierowca a nie specjalista z wyszkoleniem rajdowym :evil: albo w coś przy dzwoni albo wydachuje

Bynajmniej - testujący piszą tylko, że dzięki umiejętnościom udało im się w pełni zaliczyć test, czyli trafić w tor jazdy, który jednakże jest wyznaczony arbitralnie, więc sam w sobie o niczym nie świadczy.

W żadnym momencie nie było natomiast niebezpieczeństwa wywrotki i do jej uniknięcia nie są wymagane żadne nadzwyczajne zdolności. Gdyby takie niebezpieczeństwo się pojawiło, to zostałoby wspomniane, jak to się działo w przypadku innych testów tych samych badaczy.


Przy czym ja sam też oceniam wynik testu jako słaby, tyle że ze względu na specyfikację springa wcale nie oczekiwałem lepszego - takie auta po prostu nie mają szans na lepsze osiągi bez specjalnego dopracowania układu jezdnego, a to nie są tanie rzeczy...

laisar - 2021-05-15, 00:10

Traficar daje 20 zł gratis przy rejestracji z kodem promocyjnym "SPRING" - przed chwilą skorzystałem i przejechałem się bateryjną daćką. Bardzo mi się podobało, trzeba jedynie uważać na ograniczenia, bo auto rwie jak dzikie... Taniochy nie czuć i nie widać, dopiero powyżej 70-80 km/h trochę nadmiernie słychać opływ powietrza, ale to też tylko dlatego, że po prostu nic innego nie hałasuje. ("A nie mówiłeeem..." - o aerodynamice).

Ciemność i chłód nie zainspirowały mnie do gruntowniejszego oglądania i macania pojazdu, zrobię to dopiero z wersją konsumencką, jak już się pojawi w salonach.

Dla mnie auto fajne, polecam zapoznanie się.


PS https://nfosigw.gov.pl/oferta-finansowania/srodki-krajowe/programy-priorytetowe/zielony-samochod/nabor-wnioskow/ - łaskawcy dają 15%, co dla springa wynosi 11535 zł i obniża cenę do 65365 (12510 i 70890 dla wersji comfort plus).

Zbój - 2021-08-17, 23:39

Ja byłem niedawno z rodziną na wyjeździe urlopowym i podczas zwiedzania Krakowa melexem turystycznym przez sporą część trasy oglądałem jadącą za nami bez pośpiechu Dacię Spring. Jej cicha jazda (podobnie jak melexa) przyjemnie kontrastowała ze zgiełkiem wywołanym autami z tradycyjnym napędem. Można to było docenić zwłaszcza w wąskich, malowniczych uliczkach. Przyznam też, że na żywo podoba mi się sylwetka i proporcje tego auta. Wolę po prostu patrzeć na takiego mini crossovera niż zwykłego malucha miejskiego z A-klasy. Gdy czas pozwoli, to wybiorę się do salonu Dacii na oględziny wnętrza i może uda się przejechać jakiś krótki odcinek testowy.
leech10 - 2021-08-30, 08:54
Temat postu: Jazda Springiem
Hej

Ostatnio wypożyczyłem sobie Springa. Miałem ochote przejechać się elektrykiem. No i była Ona.
Auto z zewnątrz wygląda bardzo fajnie. Ma wysokie zawieszenie i ciekawą stylistykę. Nie wygląda na tanie wozidło. Owszem jest wąskie i którkie ale ten wysoki prześwit jakoś to maskuje. Koła są małe ale też jakoś to nie razi.

Wewnątrz już niestety jest gorzej. Jechałem nocą więc od razu mówię, że nie mogę dobrze ocenić wnętrza ale... Plastiki sa twarde i bardzo tanie. Blacha cieniutka. Całosć sprawia gorsze wrażenie niż moja Sandero II. Auto jest bardzo wąskie. Schowek malutki, głośniki obok przednich słupków a nie w drzwiach( i grają tak samo jak wykończenie czyli plastikowo). Siedzenie nie jest regulowane na wysokość a kierownica wcale, choć udało mi się zająć pozycję za kierownicą, która była w miarę OK. Regulacja reflektorów( niestety halogenowych) tak jak w Sandero II, przedpotopowa. W elektryku nie przystoi. Reszta rozwiązana prosto ale w miarę OK. Choć pokrętła nawiewów z Sandero III byłyby tutaj mile widziane. Podobnie jak climatronic. Wyświetlacz systemu multimedialnego też starego typu. Co mnie pozytywnie zaskoczyło to wyświetlacz na desce rozdzielczej. Niby mega prosty a efektowny. W nocy wyglądało to fajnie. Wskaźnik ekonomizera, naładowania baterii i malutki aczkolwiek czytelny wyświetlacz prędkości i bazowych informacji komputera pokładowego. Niestety sterowany grzybkiem na desce rozdzielczej.... Auto nie ma też trybu P na wybieraku zmiany trybów jazdy. Trzeba zaciągnąć mechaniczny ręczny, bo zostanie na luzie. To już mała porażka. Sterowanie szybami również na konsoli środkowej. Szkoda.
Bagażnik nie jest zły ale wrzucenie tam kabli, bez jakiegokolwiek opakowania woła o pomstę do nieba. Generalnie mocno tak se.

A jak to jeżdzi. Ano nie tak źle, jak sie spodziewałem. Ma 44KM i 120 Nm. Mało na papierze. 0-100 ponad 19 sekund. Tragedia. Atuo ma tylko jeden tryb jazdy do przodu, mianowicie D na wybieraku. Nie ma niczego w stylu zwiększonej rekuperacji ( coś a'la B w Toyocie). Po wybraniu D i dodaniu gazu ochoczo zbiera się do przodu. Jasne w fotel nie wciska ale do 60 nie czuje się słabości. Momentalnie reaguje na gaz i przyspiesza bez zająknięcia. Miedzy 60-80 jest spadek przyspieszenia ale dalej jest akceptowalnie. Potem jest... źle. Auto bardzo słabo przyspiesza. Jechałem tym 105. Teoretycznie 125 poleci. Ale do 105 to trzeba kawałek drogi, żeby to osiągnąć. Z tym, że to auto do miasta a do tych 80 da się normalnie jechać a do 60 ( czyli tak , jak się będzie najczęściej jeździć) jest po prostu dobrze. I jest cicho, choć auto tak specyficznie jęczy, ale to mój pierwszy elektryk więc może tak jest. Nie wiem. Klima działa dobrze. Ogrzewanie włącza sie szybko. Wspomaganie jest elektryczne, daje mało wyczucia ale nie czepiam się bo pasuje do tego samochodu. Stabilność na zakrętach jest taka jak całe auto, słaba. Ale to nie jest maszyna do jazdy w wirażach więc nie ma się czego czepiać. Tu może być. Skutecznośći hamulców nie sprawdzałem. Tak samo jak zasięgu. Jedźiłem 10 minut więc skupiłem się na wrażenich z samej jazdy

Oólnie to taka zabawka. Wykonanie "tanie", bardzo "tanie". Auto typowo pod car sharing. Kupić bym nie kupił ale wynająć na minuty jak najbardziej. I możliwość jazdy buspasem :-) Do tego się nadaje. Kupno jako własne auto moim zdanie w ogóle nieopłacalne. Zdecydowanie lepiej Sandero LPG.

Pozdrawiam
Piotrek

telecaster1951 - 2021-09-15, 15:40

leech10 napisał/a:
Wykonanie "tanie", bardzo "tanie". Auto typowo pod car sharing. Kupić bym nie kupił ale wynająć na minuty jak najbardziej.
Pamiętaj że miałeś wersję Business, czyli wersję do wypożyczalni. Celowo wykonana tanio i plastikowo, żeby łatwo było posprzątać i wymieniać zniszczone elementy.
uno0 - 2021-09-16, 06:59
Temat postu: Re: Jazda Springiem
leech10 napisał/a:
A jak to jeżdzi. Ano nie tak źle, jak sie spodziewałem. Ma 44KM i 120 Nm. Mało na papierze. 0-100 ponad 19 sekund. Tragedia......


A jeszcze nie tak dawno miałem Fiata Uno 1.0 Fire 45 Km i jeździłem nim z rodziną na wakacje najszczęśliwszy na świecie.....Oczywiście dziś to tragedia ale przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa biernego. Ciekawe jak z tym sobie ten elektryk poradzi.....

eliks - 2021-09-16, 08:44

Ale ta Dacia wciąga nosem każde inne auto spalinowe do 100KM w przedziale do 60km/h i przy próbach dynamicznych. Nie patrzcie na papier.
velomar - 2021-09-16, 11:13

Przewagą elektryków jest to, że w nich napęd osiąga maksymalną moc już przy bardzo niskich obrotach i ta moc jest utrzymywana na stałym poziomie aż do końca zakresu obrotów. Nie ma też w nich skrzyni biegów (tylko jednobiegowa przekładnia redukcyjna), więc i strat na zmiany biegów podczas przyspieszania. Oczywiście stała moc wraz ze wzrostem obrotów oznacza, że moment obrotowy jest maksymalny już od najniższych obrotów, ale potem (tu powyżej 2500 obr/min) cały czas spada. Tylko że przełożenie jest wciąż to samo wraz ze wzrostem prędkości, więc na kołach ten moment aż tak bardzo nie maleje. To znaczy maleje, ale w spalinowych samochodach też maleje, bo aby dojść do prędkości maksymalnej musimy wrzucać coraz dłuższe (słabsze) przełożenia.
Dlatego tak, na mieście Spring, pomimo niskiej mocy maksymalnej, może sobie radzić naprawdę dobrze.
https://www.automobile-ca...g_electric.html

https://www.automobile-ca...no_45_fire.html

Ostatecznie jednak braku mocy maksymalnej nie da się obejść i mocny napęd spalinowy, jeśli tylko kierowca umie korzystać ze skrzyni biegów, zwykle wygra.
https://www.youtube.com/watch?v=6YuTpPr3Uv0

Wojciech-EL - 2021-11-28, 19:10
Temat postu: Spring - Przejażdżka Traficar
Z własnej ciekawości, skusiłem się dziś na przejażdżkę elektryczną Dacią Spring, po Łodzi.
Skorzystałem z oferty firmy car sharingowej Traficar.
Była to moja pierwsza przejażdżka samochodem elektrycznym w ogóle.
Przejechałem w sumie około 30 kilometrów.
Ogólnie autko bardzo małe wewnątrz o wiele mniejsze od mojej Sandero.
Drzwi sprawiają wrażenie bardzo cienkich. Mam 180 cm i ustawiwszy pod siebie fotel kierowcy, pozostało niewiele miejsca na nogi dla ewentualnego pasażera za mną.
Siedzi się dosyć wysoko, dobre pole widzenia wokoło.
Do 50 km/h przyspiesza bardzo ładnie i spod świateł jest pierwsze - 125 Nm robi robotę.
Później jednak dynamika słabnie no ale to w końcu ledwo ponad 40 KM mocy silnika.
Bagażnik zadziwiająco przestronny. Ogrzewanie bardzo sprawne - w końcu jest na grzałkę.
Audio gra przyzwoicie. Kamera cofania - pikseloza.
Gdy wsiadłem autko miało 54 km zasięgu, gdy skończyłem podróż, 24 km więc zgodnie z prawdą. Podsumowując, do miasta fajny smyk, zwinny i dynamiczny. Na trasę z pewnością nie. No i nie za taką cenę.... 78 tysięcy to drogo.

Dymek - 2021-11-29, 08:59
Temat postu: Re: Spring - Przejażdżka Traficar
Wojciech-EL napisał/a:
Ogólnie autko bardzo małe wewnątrz o wiele mniejsze od mojej Sandero.

Porównanie z Sandero jest totalnie na wyrost. Wnętrze kabiny Springa (a zwłaszcza szerokość tylnej kanapy) jest znacznie mniejsze od Matiza, gdzie przecież legalnie wchodziło 3 osoby. Za to bagażnik jest już całkiem spory.

Wojciech-EL - 2021-11-29, 15:23
Temat postu: Re: Spring - Przejażdżka Traficar
Dymek napisał/a:
Porównanie z Sandero jest totalnie na wyrost. Wnętrze kabiny Springa (a zwłaszcza szerokość tylnej kanapy) jest znacznie mniejsze od Matiza, gdzie przecież legalnie wchodziło 3 osoby. Za to bagażnik jest już całkiem spory.


Dlatego Spring jest rejestrowany na 4 osoby (na kanapie jest miejsce dla 2 osób).
Nie przymierzyłem się z tyłu z ustawionym pod siebie fotelem kierowcy.
Jak wynajmę autko kolejny raz to sobie muszę to sprawdzić, ale to jak będzie ładna pogoda i w dzień :-)

Co sądzisz o takim autku do miasta?

uno0 - 2022-11-12, 19:54
Temat postu: Jeździłem 3 dni Dacią Spring....
Dzięki koleżeńskiej przysłudze przez ostatnie 3 dni miałem okazję pojeździć Springiem. Jeździłem sam, we 2 i 4 osoby. Nawet z psami w bagażniku. Fajne toczydełko dla niewymagających. Dzisiaj na działce przy baterii 30% i zasięgu 49km podłączyłem go do zwykłego gniazdka i zacząłem ładowanie. Przez 3 godziny wskoczyło na 60 % i 100km zasięgu. Na pokładzie kima i kamera cofania. Ale SS3 przy niej to już luksusik. Ale jazda jak tramwajem i na buspasach..... bezcenne.
temporar - 2022-11-28, 23:45
Temat postu: Nowa pozycja w ofercie - Spring Cargo
Bez tylnej kanapy. Za to siatką, podłogą z tworzywa i pierścieniami mocującymi. 1,000 litrów bagażnika i 5 tysięcy taniej:

https://www.dacia.pl/samochody/spring-cargo.html

temporar - 2023-01-13, 16:02

Będzie też wersja Extreme z mocniejszym silnikiem (65KM->40KM), nowym kolorem i dodatkowym wyposażeniem/wykończeniem.
Czajo - 2023-01-16, 15:54

Cytat:
Wersja ta nie będzie w Polsce – poinformował nas przedstawiciel marki w naszym kraju.

temporar - 2023-01-18, 13:24

Dzisiaj z oferty wypadła też bazowa wersja, została tylko Cargo.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group