DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?

Felix - 2022-07-29, 19:58
Temat postu: Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?
Śledzę zagraniczne grupy i tam coraz głośniej o problemie z zasilaniem LPG - u nas cisza?
Może chodzi o te wyższe temperatury, co oficjalnie Dacia przyznaje (powiązane ze zmianą biegów na wyższych obrotach)

Wielu użytkownikom pojawiają się różnorakie błędy na desce, cześć przechodzi w tryb awaryjny, innym wyłącza się awaryjne hamowanie...

Dacia planuje wprowadzić rozwiązanie do listopada, a na razie resetują błędy i zalecają jazdę na benzynie.

Najnowsze info w temacie:
https://www.youtube.com/watch?v=g_IoSSRIvpM

Jarekf3d - 2022-07-31, 08:09

Kup auto z lpg żeby jeździć pół roku na benzynie hahaha.
Nie wiem czy akurat mnie ten problem dotyczy, ale mam - miałem problem (już dawno nie zauważyłem) że podczas jazdy czułem małe krótkie szarpnięcie. Tak samo jak na benzynie i lpg, wtedy akurat był dosyć gorące dni. Póki co trzeba czekać nie słyszałem żeby jakoś dużo osób się skarżyło zobaczymy co czas przyniesie.

Lelupi - 2022-07-31, 10:42

Te krótkie szarpnięcia, mogą pojawiać się podczas załączania kompresora klimatyzacji.
barney - 2022-07-31, 14:26

Potwierdzam, sprzęgło klimy czuć zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem
Ale już przy tempomacie czuć ją tylko jak wie się czego szukać ;-)

dawtaj94 - 2022-08-01, 15:47

Jeździłem moim Sandero jak było po 35st+ i nic się nie działo, ale to zeszłoroczna sztuka :D
imć - 2022-08-01, 22:58

dawtaj94 napisał/a:
Jeździłem moim Sandero jak było po 35st+ i nic się nie działo, ale to zeszłoroczna sztuka :D


Podobnie u mnie. Obejrzałem film po hiszpańsku i... nie przypominam sobie takiego zachowania. Żona jeździ codziennie i jeździ dość eco, ja jeżdzę sporadyczie, ale jak już to pomiędzy 3k a 5.5k rpm jak się zagrzeje i w upały Daćka się sprawowała nie gorzej niż w normalny dzień. Kompresor klimy lekko czuć, ale czego oczekiwać od silnika z kosiarki 8-)

Ktoś miał takie zachowanie jak opisane czy to jakieś baaaaardzo pojedyncze przypadki?

Jarekf3d - 2022-08-02, 15:28

Lelupi napisał/a:
Te krótkie szarpnięcia, mogą pojawiać się podczas załączania kompresora klimatyzacji.


To wiem, bo zawsze czuje szarpnięcie gdy uruchomię klimatyzację.
Szarpnięcia występowały niezależnie od tego czy klima była włączona czy wyłączona.

Lelupi - 2022-08-02, 15:58

Podczas pracy układu klimatyzacji sprężarka pracuje cyklicznie. Wielokrotnie załącza i wyłącza się, zależnie od zapotrzebowania na zimno( w zasadzie od ciśnienia w układzie).
Każde załączenie może być odczuwalne.

sobol1976 - 2022-08-02, 16:05

W poprzednim Sandero miałem klimatyzację manualną. Tutaj mam automatyczną + silnik LPG i stwierdzam, że żadnych szarpnięć teraz nie odczuwam, nawet przy dużym "zapotrzebowaniu na chłód" w upalne dni. W poprzednim czasami miało to miejsce przy dużym obciążeniu.
Akustyczne efekty załączania sprzęgła klimatyzacji też dużo słabsze i mniej słyszalne niż w SSII. Objawów opisanych w filmie nie stwierdziłem - mój egzemplarz jest z maja 2021.

ejayy - 2022-08-04, 17:21
Temat postu: Re: Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?
Felix napisał/a:
Śledzę zagraniczne grupy i tam coraz głośniej o problemie z zasilaniem LPG - u nas cisza?


Na grupach FB było trochę osób, które zgłaszały problemy z LPG, ale w większości były to modele z rocznika 2021, czyli pierwszy wypust marki w pandemii gdzie był problem z częściami. Teraz tych głosów jest mało, jeśli w ogóle.

Ciekawe, czy problem ten dotyczy jakiejś konkretnej grupy wozów które np. stały tygodniami na placach, lub pochodzą z konkretnego miesiąca i fabryki. Czynników może być wiele, producent powinien zbadać tę sprawę.

U mnie po 4k km przebiegu LPG na szczęście śmiga (a przejechałem na nim ponad 3 tysiące km).

Lelupi - 2022-08-04, 17:34

W rocznikach 20 oraz 21 był problem z czujnikiem na rampie gazowej, padały jak muchy.
Dopadło to, oba moje Dustery. Były jeszcze problemy z elektrozaworem gazu, w latach...?
Może ktoś podpowie?

imć - 2022-08-05, 12:06

Żona raportuje, że Daćka przestała sama się przełączać na podtlenek elpidżi. To jak na razie jedyny problem z tym źródłem zasilania.
yeti65 - 2022-08-06, 10:32

Ja mam 13500km przejechane i żadnych problemów z LPG nie mam. Auto zamówione w sierpniu, odbiór w listopadzie-podobno miesiąc stał na placu w Mioveni.
Ajry - 2022-08-19, 10:59

A w Irlandii problem z silnikami LPG jest taki, że były dostępne przez jakieś pół roku od wprowadzenia nowego sandero na rynek :mrgreen: od tego momentu tylko 1.0 tce 90 lub 1.0 sce. W jednym salonie twierdzili, że problem globalny, w innym, że dotyczy rynków z kierownicą po prawej. Chyba kłamią, bo dacia UK dalej na stronie ma ofertę na silniki LPG. Inna sprawa, że LPG w samochodach w irl bardzo rzadko spotykane.
RickJack - 2022-08-31, 19:35

Mam problem z TCE-100 ecoG. Przy wyžszej niž 26 stopni temperatuże caly czas wybiwa aż 5 blęduw. W Litwie lato bylo bardzo gorące. I jak tylko temperaratura znad 26 stopni to odrazu te blędy. Ale naprawdę 100 eco G na LPG jiedzie o duźo żwawiej niż na benzynie
Felix - 2022-09-01, 06:31

RickJack napisał/a:

Nie wiem jak tam z nowymi silnikami. Ale mam problem z TCE-100 ecoG. Przy wyžszej niž 26 stopni temperatuże caly czas wybiwa aż 5 blęduw. W Litwie lato bylo bardzo gorące. I jak tylko temperaratura znad 26 stopni to odrazu te blędy. Ale naprawdę 100 eco G na LPG jiedzie o duźo żwawiej niż na benzynie


problem znany, szczególnie w południowej części EU, Dacia ma wymyślić poprawki do listopada.

imć - 2022-09-02, 20:07

Tutaj jest wątek na ten temat: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1835261
r70 - 2022-09-04, 15:53

U mnie po 18tyś km LPG pracuje ładnie i bez błędów choć w momencie przełączania z PB na LPG czuć minimalne szarpnięcie - zejście z obrotów. Na początku tego nie było.
Poza tym od nowego samochód miał lekkie szarpnięcia kiedy jechał ze stałą prędkością - nowszy soft LPG załatwił sprawę. w międzyczasie 3 razy miałem informację o możliwej awarii silnika ( o ile dobrze pamiętam tak to brzmiało). zgaszenie silnika i odpalenie ponowne załatwiło temat (info od znajomego z ASO jeździć, nie martwić się i obserwować). Miesiąc temu przy okazji zmiany oleju znów dostałem nowy soft - nadal jest bardzo dobrze, przez 3tyś km żaden błąd się nie pojawił.

syn marnotrawny - 2022-09-15, 19:05

r70 napisał/a:
U mnie po 18tyś km LPG pracuje ładnie i bez błędów choć w momencie przełączania z PB na LPG czuć minimalne szarpnięcie - zejście z obrotów. Na początku tego nie było.
Poza tym od nowego samochód miał lekkie szarpnięcia kiedy jechał ze stałą prędkością - nowszy soft LPG załatwił sprawę. w międzyczasie 3 razy miałem informację o możliwej awarii silnika ( o ile dobrze pamiętam tak to brzmiało). zgaszenie silnika i odpalenie ponowne załatwiło temat (info od znajomego z ASO jeździć, nie martwić się i obserwować). Miesiąc temu przy okazji zmiany oleju znów dostałem nowy soft - nadal jest bardzo dobrze, przez 3tyś km żaden błąd się nie pojawił.


Co ty masz za auto, że wklepują Ci co chwile jakieś nowe "softy" ?
Ja mam zaraz 25k byłem 3 raz w sumie w ASO. Dwa razy sam wymusiłem wymianę oleju + raz na przeglądzie po roku i nie było żadnej gadki o nowych "softach"...

r70 - 2022-09-17, 20:18

Ma dobre relacje z jednym ASO - prawie ćwierćwieczna znajomość :)
Fruxo - 2022-09-18, 22:29

przy podłączeniu komputera updaty są wgrywane automatycznie , mechanik nawet nie widzi co się wgrywa tylko uruchomienie testera trwa dłużej.
natomiast to nie tyczy się sterownika lpg który ma oddzielny kabel.
każda wizyta w aso to podłączenie komputera

chrom6 - 2022-09-19, 12:39

Fruxo napisał/a:
przy podłączeniu komputera updaty są wgrywane automatycznie , mechanik nawet nie widzi co się wgrywa tylko uruchomienie testera trwa dłużej.
natomiast to nie tyczy się sterownika lpg który ma oddzielny kabel.
każda wizyta w aso to podłączenie komputera


nic się nie wgrywa automatycznie po podłączenia komputera, każdą zmianę trzeba zatwierdzić. mechanik dokładnie widzi jakiego komponentu trwa aktualizacja.

nie wiem kto ci takich bzdur naopowiadał

r70 - 2022-09-19, 14:49

Przy okazji dodam że aktualizacje softu wg mnie da się odczuć; po pierwsze tempomat mniej agresywnie przyspiesza; najczęściej jadąc np. w terenie zabudowanym na tempomacie - 50-52km/h/4 bieg, kiedy zaczynam przyspieszać do prędkości przelotowej obecnie ten proces jest "delikatniejszy" a jego dynamika wydaje się zależeć od tego jak dużo dzieli go do zadanej prędkości końcowej.
Po drugie inaczej zaczął działać S&S - na początku kiedy toczyłem się z minimalną prędkością i wyrzuciłem na luz i puszczałem sprzęgło, to silnik gasł - pomimo tego że samochód jeszcze minimalne się toczył. Obecnie Silnik gaśnie, kiedy samochód całkowicie się zatrzymuje. Uważam że teraz jest lepiej, ponieważ jak widzę że zatrzymanie będzie bardzo krótki ale można go uniknąć, to tak robię - silnik nie gaśnie, a ja w odpowiednim momencie rzucam jedynkę i kontynuuję jazdę. A kiedy widzę że postój będzie dłuższy, to zdecydowanie hamuję i silnik zatrzymuje się razem z samochodem.

Felix - 2022-09-23, 09:03

wreszcie coś ruszyło w temacie, pierwsi klienci dostają właśnie pisma z prośba o przybycie do ASO w celu naprawy systemu wtrysków (korekta?/soft?)
W pierwszej kolejności obsługiwani są ci co już zgłaszali błędy, zapewne później ruszy cała reszta...
https://www.youtube.com/watch?v=onECMZldrJQ

Jerzy Ruciński - 2022-11-04, 20:10

Cześć,
Jestem posiadaczem Jogger 1.0 LPG od miesiąca. Mam zrobione 1700 km z czego pierwszy tysięc na benzynie bardzo starannie docierając. Dziś wyświetlił mi się komunikat „Sprowdź układ wtryskiwacza“. Będąc w trasie zjechałem do najbliższego serwisu. Usłyszałem, że do wymiany jest rampa gazowa. Czy miał ktoś kiedyś taki problem? Serwis powiedział, że cześci tej nie ma dostępnej i czekać trzeba będzie kilka tygodni, ale nie trzeba się niczym przejmować i jeździć dalej na gazie. Skasowali błąd i faktycznie na razie nie powraca.
Pozdrawiam wszystkich czytających

Fruxo - 2022-11-04, 21:28

chyba listwa czy reduktor
Lelupi - 2022-11-04, 21:48

Pewnie trafiłeś na wadliwą serię sławetnego czujnika gazu. Jest wpięty razem z wtryskiwaczami.
Serwisy nie bawią się w wymianę samego czujnika, wymieniają całą rampę z wtryskiwaczami.

Jerzy Ruciński - 2022-11-05, 08:02

Myślisz, że można z tym bezpiecznie jeździć?
r70 - 2022-11-05, 08:29

Ja mam do wymiany parownik - tylko nie mam kiedy jechać do serwisu. Defekt polega na tym, że czasem po zgaszeniu silnika na gazie
, przy ponownym rozruchu rozrusznik kreci 3-4 razy a nie odpala od pierwszego zakręcenia (nie zawsze). W internecie to zjawisko było opisywane przez testerów jako efekt startu na LPG zamiast na Pb , tymczasem jest to podobno defekt parownika.

sobol1976 - 2022-11-05, 09:59

r70 napisał/a:
...tymczasem jest to podobno defekt parownika.


Podasz wiarygodne źródła tej informacji? Fajnie byłoby opierać się na mocnych argumentach w czasie ewentualnej wizyty w ASO.

Lelupi - 2022-11-05, 10:46

Jerzy Ruciński napisał/a:
Myślisz, że można z tym bezpiecznie jeździć?

Jeżeli problem leży w czujniku na rampie, tak, możesz jeździć bezpiecznie. Z czasem silnik może się nie przełączać na LPG, możesz jazdę kontynuować na benzynie.
Jest szansa, że błąd był spowodowany jakością gazu. Po skasowaniu może być już ok.
Masz gwarancję, jak to mówią: "jeździć i obserwować".

Fruxo - 2022-11-05, 11:15

Lelupi napisał/a:
Pewnie trafiłeś na wadliwą serię sławetnego czujnika gazu. Jest wpięty razem z wtryskiwaczami.
Serwisy nie bawią się w wymianę samego czujnika, wymieniają całą rampę z wtryskiwaczami.

twój czujnik to jest zwykły map sensor i jest używany do korekty mnożnika mapy lpg (ciśnienie lpg za parownikiem), można go nawet odłączyć w opcjach i samochód będzie jeździł
nikt nie wymienia całej listwy jak map sensor to 1 śrubka... nawet wtryski aso wymienia na sztuki
Jerzy Ruciński napisał/a:
Myślisz, że można z tym bezpiecznie jeździć?

silnik będzie miał złą mieszankę co w bardzo długim czasie doprowadzi do uszkodzenia czegoś , zaworów , głowicy , katalizatora itp
r70 napisał/a:
Ja mam do wymiany parownik - tylko nie mam kiedy jechać do serwisu. Defekt polega na tym, że czasem po zgaszeniu silnika na gazie
, przy ponownym rozruchu rozrusznik kreci 3-4 razy a nie odpala od pierwszego zakręcenia (nie zawsze). W internecie to zjawisko było opisywane przez testerów jako efekt startu na LPG zamiast na Pb , tymczasem jest to podobno defekt parownika.

Nie parownik a sam elektrozawór , natomiast twoje objawy wyglądają na puszczające wtryski lpg . Po wyłączeniu silnika miedzy parownikiem a wtryskami zostaje troche gazu , jeżeli wtryski są do wywalenia puszczają ten gaz do kolektora i trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem. Jeżeli trzeba kręcić bardzo długo to puszcza elektrozawór (większa ilość gazu)

r70 - 2022-11-05, 12:24

sobol1976 napisał/a:
r70 napisał/a:
...tymczasem jest to podobno defekt parownika.


Podasz wiarygodne źródła tej informacji? Fajnie byłoby opierać się na mocnych argumentach w czasie ewentualnej wizyty w ASO.


"Problem" zgłosiłem w czasie rocznego przeglądu w ASO. Przy odbiorze dowiedziałem się że to znany problem i zamówili mi już parownik i zadzwonią jak przyjdzie. Telefonowali już kilka razy tylko ja nie byłem gotowy ;)
ale w nadchodzącym tygodniu to załatwię - mam nadzieję ;)

Jerzy Ruciński - 2022-11-05, 20:47

Aby zakonczyć wasz spór dodaję wycenę Renault Dacia na Białołęce.
https://photos.app.goo.gl/HqECHQqjJ9UxtV5v5

Zauważyłem też szarpanie przy bardzo lekko naciśnietym pedale przyśpieszenia. Ten temat już pojawił się widziałem na forum, ale chyba Dacia jeszcze nic z nim nie zrobiła.

Lelupi - 2022-11-05, 21:59

A no widzisz Jerzy, a kolega Fruxo wie najlepiej. Musi naobrażać, naubliżać, zamiast normalnie dyskutować.
Zdarza się szarpanie, i na LPG i na benzynie. Wgrywają nowe oprogramowanie, początkowo myślałem, że jest lepiej. Szarpnięcia zdarzają się bardzo rzadko i losowo, na razie temat odpuściłem. Do końca gwarancji jeszcze daleko.
Dziękuję, za posprzątanie wątku.

Jerzy Ruciński - 2022-11-05, 22:01

Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!
Jarekf3d - 2022-11-06, 08:42

Lelupi napisał/a:

Zdarza się szarpanie, i na LPG i na benzynie.

Miałem/Mam to samo w joggerze.Na poczaku było ich więcej ,Obecnie przy 20 tyś przebiegu już dawno nie pamiętam żeby coś "szarpneło"

Jerzy Ruciński - 2022-11-17, 17:10

Niestety w trakcie oczekiwania na rampę/listwę gazową po około 500 km, czyli dwóch tygodniach samochód zaczą wpadać w silne wibracje. Już nie da się jeździć na LPG. Jednak większym problemem jest dostępność cześci w ASO, ponieważ serwis nie jest w stanie podać jakiegokolwiek daty naprawy. Tak, wiec mam niedostępny w Jogerze silnik 1.0 90km :-D i prawie 40 litrów gazu w bagażniku.
r70 - 2022-11-17, 18:55

Generalnie jak jeżdżę dusterem normalni i mam spalanie poniżej 7l/100 LPG to przełączając się na Pb silnik potrzebuje 4.6-4.8l/100 etyliny - więc bez LPG też od biedy można się przemieszczać dość oszczędnie. Sądzę że jogger jest oszczędniejszy :)
.

Jerzy Ruciński - 2022-11-19, 07:49

Pełna prawda. Ten silnik na benzynie w trasie 110-90 km/h spalił mi 4,2l bezołowiowej. To jest wynik wydaje mi się bardzo niski. W mieście przy temperaturach około 0°C jest 6,3l. To tyle co mój wcześniejszy Yaris 1 generacji.
Po prostu lubię mieć świadomosć, że wszystko w aucie działa jak trzeba. Takie zboczenie :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group