DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dacia Sandero Stepway - czy warto?

autominus - 2022-08-29, 07:34
Temat postu: Dacia Sandero Stepway - czy warto?
Witam,
Przymierzam się do zakupu nowego samochodu, bo obecny wymaga już znaczących nakładów finansowych.

Moją uwagę zwróciła Dacia Sandero Stepway z silnikiem 1.6 Hi-flex z 2012 roku. Samochód ma przejechane 100 000 km, lakier jest w porządku, nie widać oznak korozji, bez wypadkowy. Poprzedni właściciel sprowadził go z Francji.

Chyba jak każdy zastanawiam się czy warto w niego zainwestować. Jako że nigdy nie miałem samochodu marki Dacia mam kilka pytań.
1. Jak wygląda awaryjność tych samochodów?
2. Czego spodziewać się przy takim przebiegu. Głównie chodzi mi o silnik, skrzynię: czy będzie w najbliższym czasie wymagał jakiś nakładów finansowych? Jak wygląda wytrzymałość silnika/skrzyni w tych modelach? Czy są znane jakieś okresy serwisowe dotyczące np. silnika skrzyni?
3. Na co zwrócić uwagę przy zakupie Dacii?

Z góry dziękuję za pomoc.


P.S.
Co do punktu 2: to mój obecny citroen zbliża się powoli przebiegiem do tzn. okresu remontu skrzyni i silnika - co potwierdzają użytkownicy i serwisy. Sam już zacząłem odczuwać, że skrzynia gorzej działa i silnik stał się trochę słabszy (zwiększyło się zużycie oleju, a i ostatnio jakby zaczęło ubywać powoli płynu chłodniczego). A naprawa silnika, czy skrzyni po prostu przekracza już wartość pojazdu. O coś takiego właśnie mi chodzi? - czy ktoś zbywa pojazd, bo wiadomo, że przy takim przebiegu potrzebny będzie remont jednostki.

laisar - 2022-08-29, 10:07

Ad 1, opinię trzeba wyrobić sobie samemu, bo jednym nie przeszkadza wymiana turbo za tysiaka co 5 lat, a innych drażni coroczne użeranie się z pierdółkami po 20 zł...


Ad 2, konstrukcyjnie ten silnik powinien bez większych problemów dojechać do 500 tys. km, pod warunkiem minimalnego chociaż zadbania o poprawną eksploatację i serwis. Zdolni ludzie są jednak w stanie zajechać dowolnie pancerne urządzenie w 1/10 jego resursu, więc bardziej liczy się stan faktyczny niż wiek i przebieg. Jednakże jeśli nie słychać i nie widać niczego podejrzanego, to powinno być dobrze, a nawet w najgorszym przypadku naprawy są stosunkowo proste i tanie. Brak jakichś powszechnych wad konstrukcyjnych.

Skrzynia biegów podobnie - jest niezbyt precyzyjna i bywa trochę głośna (zwłaszcza w słabo wyciszonych daciach), ale raczej nie zdarzają się spektakularne awarie, więc na pewno powinna wytrzymać bez żadnych ingerencji mechanicznych co najmniej tyle co silnik.


Ad 3, na to samo, co przy zakupie dowolnego innego używanego auta.

autominus - 2022-08-30, 07:46

Możecie coś napisać o silnikach w młodszej wersji. Mam tu namyśli Dacię Sandero z 2018 silnik 1.0 SCe lub 0.9 TCe?

Widziałem jeszcze wersję z automatyczną skrzynią CVT, miała przejechane 70 000 km, ale jak wygląda trwałość automatu renault?

Dymek - 2022-08-30, 08:06

autominus napisał/a:
Możecie coś napisać o silnikach w młodszej wersji. Mam tu namyśli Dacię Sandero z 2018 silnik 1.0 SCe lub 0.9 TCe?
A co tu można napisać? Jeżdżą ;-) TCe dynamicznie a SCe spokojnie. Jedynym powtarzalnym problemem 1,0SCe bywały drobne wycieki spod uszczelnień pokrywy zaworów, bo fabryka nie postarała się z uszczelnieniem przy składaniu... Za to 0,9TCe uchodzi za jeden z najlepszych, bezproblemowych, małych silników 3-cylindrowych z turbo na rynku..
Cytat:
Widziałem jeszcze wersję z automatyczną skrzynią CVT, miała przejechane 70 000 km, ale jak wygląda trwałość automatu renault?
Jeśli chodzi o Sandero 2, to mogła to być najwyżej skrzynia "Easy-R", czyli zautomatyzowana.
laisar - 2022-08-30, 10:15

Dymek napisał/a:
"Easy-R", czyli zautomatyzowana

...przez dołożenie elektrycznych serwomotorów do starej konstrukcji mechanicznej - o której pisałem wcześniej.

O trwałości nowych elementów ciężko coś powiedzieć, bo sprzedaż była stosunkowo niska i niedawno, ale projekt jest dość prosty, więc przynajmniej teoretycznie nie powinien generować problemów.

(Obecnie dostępna CVT to tak naprawdę wytwór Nissana).

autominus - 2022-08-31, 07:22

Raczej pójdę w stronę nowszych modeli z silnikiem 1.0 SCe lub 0.9 TCe.
Tylko jak te jednostki się zachowują w górzystym terenie?

Pytam o to, bo obecnie mając Citroena C3 z sinikiem 1.1, to podjazdy w górach dają się silnie we znaki i wzniesienia pokonuje ze znaczną trudnością.

chrom6 - 2022-08-31, 10:03

autominus napisał/a:
Raczej pójdę w stronę nowszych modeli z silnikiem 1.0 SCe lub 0.9 TCe.
Tylko jak te jednostki się zachowują w górzystym terenie?

Pytam o to, bo obecnie mając Citroena C3 z sinikiem 1.1, to podjazdy w górach dają się silnie we znaki i wzniesienia pokonuje ze znaczną trudnością.


1.0 TCE LPG jazda po Chorwacji gdzie jest górzyście - bez problemu po drogach lokalnych od 120 km/h w dwie osoby + bagaż wakacyjny zaczynało brakować mocy. Ale nie było to jakoś mocno odczuwalne, auto nie stawało, po prostu było czuć opór przed takim traktowaniem. Sporo dobrego jednak robi skrzynia 6.

velomar - 2022-08-31, 16:31

autominus napisał/a:
Raczej pójdę w stronę nowszych modeli z silnikiem 1.0 SCe lub 0.9 TCe.
Tylko jak te jednostki się zachowują w górzystym terenie?

Pytam o to, bo obecnie mając Citroena C3 z sinikiem 1.1, to podjazdy w górach dają się silnie we znaki i wzniesienia pokonuje ze znaczną trudnością.

Małe silniki benzynowe (zwłaszcza te bez turbo) po górach trzeba wysoko kręcić. Inaczej nie da rady. Raczej zapomnij o czwartym biegu, chyba że z rozpędu.
Właśnie wróciłem z Bieszczad moją Sandero 1.0SCE i trochę tych podjazdów pokonałem. Na naprawdę stromych lub ostrych zakrętach (nawet w dół, by mieć lepsze hamowanie silnikiem) to obowiązkowo drugi bieg (choć czasem może być nawet konieczność redukcji na jedynkę, gdzieś w Alpach lub nawet w Polsce, gdy nachylenie przekracza 20% lub gdy zwolnisz prawie do zera). By wrzucić trójkę musisz zwykle dokręcić chociaż do 4500-5000 obr/min, by po zmianie biegów obroty nie spadły poniżej tych 3000-3500 obr/min. Ja na dwójce kręciłem czasem nawet prawie do 6000 obr/min i wtedy po wrzuceniu trójki samochód całkiem ładnie już ciągnął na tej trójce.
Przed zakrętem w górach lepiej wcześniej nieco za dużo zwolnić, mieć już wrzucony odpowiednio niski bieg, by na wyjściu lepiej kontrolować samochód (bo masz większy moment napędowy na kołach i lepsze hamowanie silnikiem, w razie potrzeby) i łatwiej się rozpędzić.
Redukcje pod górę muszą być wykonane szybko, bo samochód bardzo łatwo traci rozpęd po chwilowym odłączeniu napędu poprzez wciśnięcie sprzęgła.
Nie wiem jak byłoby z pełnym obciążeniem, ja jechałem sam, mając tylko rower w bagażniku i trochę bagażu na cztery dni na kwaterze.
W każdym razie te 73 KM jakoś daje radę, ale pamiętajmy, że ta moc jest rozwijana dopiero przy 6300 obr/min (w silniku SCE). Przy 2000 obr/min ten silnik ma ledwie 23 KM, a przy 3000 obr/min wciąż skromne 40 KM.
https://www.automobile-ca...gan_sce_75.html

Kauris - 2022-08-31, 18:16

autominus napisał/a:
Raczej pójdę w stronę nowszych modeli z silnikiem 1.0 SCe lub 0.9 TCe.
Te dwie opcje mocno różnią się przełożeniami skrzyni biegów. Jeśli planujesz prędkości +110 częściej niż sporadycznie to 1.0 bez turbo Cię wymęczy hałasem. Jeśli lubisz spokojną jazdę to konieczność kręcenia na obroty też w sumie niefajna.
Ten Twój C3 ma elektroniczną przepustnicę?

Michał B24 - 2022-09-01, 07:23

Po górach w 4 osoby, SS 0.9TCe jeździ bez problemów. W Bieszczadach tylko na agrafkach do drugiego biegu redukowałem, ale ze względu a predkość zbyt dużą
rafalm1978 - 2022-09-01, 13:46

chrom6 napisał/a:
autominus napisał/a:
Raczej pójdę w stronę nowszych modeli z silnikiem 1.0 SCe lub 0.9 TCe.
Tylko jak te jednostki się zachowują w górzystym terenie?

Pytam o to, bo obecnie mając Citroena C3 z sinikiem 1.1, to podjazdy w górach dają się silnie we znaki i wzniesienia pokonuje ze znaczną trudnością.


1.0 TCE LPG jazda po Chorwacji gdzie jest górzyście - bez problemu po drogach lokalnych od 120 km/h w dwie osoby + bagaż wakacyjny zaczynało brakować mocy. Ale nie było to jakoś mocno odczuwalne, auto nie stawało, po prostu było czuć opór przed takim traktowaniem. Sporo dobrego jednak robi skrzynia 6.


Ja również jestem po powrocie z Chorwacji w 6 osób i samochód spokojnie dawał radę , znacznie lepiej niż wcześniejsze 1.6 które miałem.

autominus - 2022-09-05, 10:24

Kauris napisał/a:

Ten Twój C3 ma elektroniczną przepustnicę?


Mój Citroen C3 ma przy przepustnicy niewymienny moduł elektroniczny.

llukass - 2022-09-27, 09:49

Dzień dobry

Na początek chciałbym się przywitać jako nowy forumowicz.

Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada mojemu (chyba że admini zdecydują inaczej to proszę o rozdzielenie)

Mianowicie, noszę się z zamiarem zakupu samochodu dla żony i na razie wybór jest między Fiatem Sedici/Suzuki SX4 a Dacią Sandero Stepway I z silnikiem 1.6 87kM.
I tutaj moje pytanie jak sprawuje się Dacia z tym silnikiem czy nie jest on przypadkiem trochę za słaby dla niego i jakie jest średnie spalanie (tak wiem spali się tyle ile się wleje)? Mój mechanik twierdzi że z tej trójki to Dacia bo prosta i nie ma co się w niej zepsuć, ale chce jeszcze uzyskać opinię od samych użytkowników.

I główna punkt tematu, budżet jest ograniczony i wynosi max 20tyś (najlepiej z potrzebnym wkładem własnym tzn oleje, filtry,rozrząd) czy w tej kwocie idzie znaleźć coś ciekawego nie zajechanego?

Michał B24 - 2022-09-27, 14:50

Dacia Stepway I 1.6 to twardy sprzet, nie jest za słaby, a dwójki nie idzie znaleźć w tych pieniądzach?
llukass - 2022-09-27, 20:28

Oczywiście jakby się trafiła ciekawa sztuka II (jeśli dobrze szukałem to II jest od oferowana od 2012r) w tym budżecie to z chęcią bym ją nabył,ale czy ona nie występuje z silnikiem 0.9tce?

A może ktoś z szanownych kolegów ma godną sztukę do sprzedania mieszczącą się w moim budżecie?

EBmazur - 2022-09-28, 03:51

llukass
Sandero II miało też 1,0 bez turbiny . Ja jestem z tej wersji zadowolony .

Dymek - 2022-09-28, 07:28

llukass napisał/a:
Oczywiście jakby się trafiła ciekawa sztuka II (jeśli dobrze szukałem to II jest od oferowana od 2012r) w tym budżecie to z chęcią bym ją nabył,ale czy ona nie występuje z silnikiem 0.9tce?

Na początku produkcji "dwójki" wsadzali nadal silniki 1,6 MPI z poprzedniego modelu.
Ale Sandero 2 w benzynie poza silnikami 0,9TCe i 1,0TCe, znajdziesz również z wolnossącym 4-cylindrowym silnikiem 1,2 o mocy 75KM, przejętym w zasadzie z jedynki. Takie były sprzedawane jeszcze w 2017 roku. No i oczywiście z 3-cylindrowymi 1,0 SCe o mocy 75KM i 73KM- ale to już późniejsze roczniki.

dacia - 2022-10-07, 20:48

llukass napisał/a:
Dzień dobry

Na początek chciałbym się przywitać jako nowy forumowicz.

Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada mojemu (chyba że admini zdecydują inaczej to proszę o rozdzielenie)

Mianowicie, noszę się z zamiarem zakupu samochodu dla żony i na razie wybór jest między Fiatem Sedici/Suzuki SX4 a Dacią Sandero Stepway I z silnikiem 1.6 87kM.
I tutaj moje pytanie jak sprawuje się Dacia z tym silnikiem czy nie jest on przypadkiem trochę za słaby dla niego i jakie jest średnie spalanie (tak wiem spali się tyle ile się wleje)? Mój mechanik twierdzi że z tej trójki to Dacia bo prosta i nie ma co się w niej zepsuć, ale chce jeszcze uzyskać opinię od samych użytkowników.

I główna punkt tematu, budżet jest ograniczony i wynosi max 20tyś (najlepiej z potrzebnym wkładem własnym tzn oleje, filtry,rozrząd) czy w tej kwocie idzie znaleźć coś ciekawego nie zajechanego?

Mechanik ma racje. 1,6 8v super silnik, dacia ogólnie to prosta konstrukcja. Wersja stepwey mega fajna na Nasze drogi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group