DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Lodgy 1.6Mpi (pod gaz) czy 1.5dci?

Purelogic - 2023-01-21, 22:22
Temat postu: Lodgy 1.6Mpi (pod gaz) czy 1.5dci?
Witajcie,
szykuję się do zakupu Lodgy, która zastąpi mojego wysłużonego Logana MCV, który już jest bardziej rudy niż niebieski... ;)
Budżet do 40tys zł (Czyli roczniki okolice 2016). Plan był taki ,że na pewno benzyniak z przebiegiem do 60tys i od razu pod gaz. Ale...zerknąłem, że w tej samej cenie są już 1.5dci w rocznikach 2017 Stepway z przebiegiem do 100tys. Planuję pojeździć, max z 10 lat, robię ok. 10tys rocznie, w 70% jazda miejska.

O tym silniku 1.5dci przeczytałem skrajne opinie, od zadowolonych, którym spala ok 5l/100km i działa bezawaryjnie, do artykułów mówiących, że to jeden z najbardziej awaryjnych silników.

Także, cóż bardziej warto? 1.6Mpi pod gaz czy ten 1.5dci?

Mamy może forumowicza, który zrobił na dieslu 250k i jest zadowolony? ;)

Fruxo - 2023-01-21, 23:48

silnik to mechanizm a jego zużycie następuje w sytuacjach skrajnych. Silnik który robi po 1000 km dziennie będzie po 500 tyś km mniej zużyty niż dostawca pizza po 50 tyś. Bardziej liczy się ilość rozruchów , przegrzanie i dbanie o serwis niż same kilometry.
W benzynie trzeba sprawdzić korekty i kompresje w dislu jest gorzej bo nie wykręcisz wtryskiwaczy ale można na skp zbadać zadymienie ew. ciśnienie oleju łatwo sprawdzić to coś powie o panewkach.

Ogólnie jak w mcv silnik trzyma parametry to trzeba powymieniać elementy karoseryjne które się da resztę połatać i turlać go ile w lezie bo lepszego już nie kupisz

Purelogic - 2023-01-22, 09:13

No niestety to nie tylko ruda, od czasu jak 5 lat temu strzelił nowy rozrząd to z silnikiem ciągle są jakieś problemy. Aktualnie jednorazowo żygnął olejem zalewając wszystko i udaje ,że nic się nie wydarzyło ;) Mechanik stwierdził ,że chyba nie ma już sensu ponownie silnika rozbierać...(koszty). Nie mówiąc o niedziałającym od roku prędkościomierzu (nauczyłem się jeździć na obroty), niedziałającym centralnym zamku, pękniętej szybie i kilku innych rzeczach.
Tak więc wymiana auta dla mnie nieunikniona. :)

norton1 - 2023-01-22, 16:42

Ja na swojego 1.5 DCI nie narzekam, choć w sumie dopiero 100tkm dochodzi na liczniku (tak mniej więcej 60% miasto 40% trasa). Jak wybierałem to też miałem wątpliwości ale jak podrążyłem to te skrajne opinie są ponieważ na samym początku ten silnik miał swoje problemy, np z panewkami. Ale później je poprawiono. A sama konstrukcja już ma trochę lat więc jest uznawana za dopracowaną.
Fruxo - 2023-01-23, 22:31

Purelogic napisał/a:
No niestety to nie tylko ruda, od czasu jak 5 lat temu strzelił nowy rozrząd to z silnikiem ciągle są jakieś problemy. Aktualnie jednorazowo żygnął olejem zalewając wszystko i udaje ,że nic się nie wydarzyło ;) Mechanik stwierdził ,że chyba nie ma już sensu ponownie silnika rozbierać...(koszty). Nie mówiąc o niedziałającym od roku prędkościomierzu (nauczyłem się jeździć na obroty), niedziałającym centralnym zamku, pękniętej szybie i kilku innych rzeczach.
Tak więc wymiana auta dla mnie nieunikniona. :)

jak jednorazowo te pewnie odma zmarzła
szyba 500 z wklejeniem
licznik używka 100 zl czujnik prędkość 50zl
samochód to nie problem tylko mechanik

słupek 1,6 8v to po 800zl chodzi litości

dacia - 2023-01-25, 21:08

Ciężki temat. Bo jeden i drugi silnik ma swoje + i - . Ja miałem 1,6 + lpg i to była bajka. Taki ,,muł" do roboty,wyprzedzania kogokolwiek to strach w oczach. Co jakiś czas serwis i kręcił się codziennie. Teraz mam 1,5 też fajny silnik, dynamika spoko, spalania porównując z lpg to kosztowo wyjdzie podobnie. Jak się nie będzie psuł to 1,5 jest lepszy.
Michał B24 - 2023-01-26, 14:28

Zdecydowanie 1.5dci lepiej pasuje do Lodgy, co by nie mówić. Awaryjność niska. Kosztowo wychodzą podobnie, może 1.6 wyjdzie taniej, na dłuższą metę, ale wymaga wyrzeczeń. Częstsze tankowanie, trzymanie przycisku na dystrybutorze, rekawice robocze i takie tam.
laisar - 2023-01-26, 15:12

Silnik benzynowy po niewielkich przeróbkach pojedzie na LPG, CNG i etanolu, a po wprowadzeniu stref czystego transportu ma szansę załapać się na wjazd do nich.

Diesel common rail może jeździć wyłącznie na dobrym oleju napędowym, z którym mogą być coraz większe problemy, łącznie z cenowymi i prawnymi.

Awaryjność obu silników jest niska, ale ewentualne naprawy benzyniaka są prostsze, szybsze i tańsze.

Marmach - 2023-01-26, 20:18

laisar napisał/a:
Diesel common rail może jeździć wyłącznie na dobrym oleju napędowym

O, to nie do końca prawda, może jeździć na ON + LPG ;-)

laisar - 2023-01-26, 20:53

ON jest zawsze niezbędny, więc moja prawda jest najmojsza do końca - co najwyżej nie całkowita ;)
Fruxo - 2023-01-26, 22:22

Polskie pseudo strefy czystego transportu opierają się tylko na normach euro więc za pare lat nic poza euro 5+ nie wjedzie.
Marmach - 2023-01-26, 22:44

Cytat:
ON jest zawsze niezbędny, więc moja prawda jest najmojsza do końca - co najwyżej nie całkowita ;)

To prawda, ale przy Pb w zasadzie też - jak nie na dotryski przy wtrysku bezpośrednim to przynajmniej na rozruch - zawsze ;-)

Fruxo napisał/a:
Polskie pseudo strefy czystego transportu opierają się tylko na normach euro więc za pare lat nic poza euro 5+ nie wjedzie.

Jesteś z Warszawy, pisz, udzielaj się - właśnie rozpoczęto konsultacje. Ja właśnie piszę długą wiadomość, podpartą argumentami, dlaczego harmonogram wprowadzania ograniczeń w Warszawie jest zły :-)

laisar - 2023-01-27, 00:26

Marmach napisał/a:
przynajmniej na rozruch - zawsze

Etanol zdaje się nie wymaga, a zatem może być zamiennikiem przy paliwach gazowych.

(A VI generacja LPG też chyba nie potrzebuje?).

W każdym razie jest jakikolwiek wybór w kwestii paliwa głównego, którego diesel dCi po prostu nie ma.

Fruxo napisał/a:
opierają się tylko na normach euro

Tak jest je najłatwiej wprowadzić, ale przecież równie prosta jest modyfikacja zasad w nich obowiązujących.

Na razie ta kwestia jest i tak jedynie poboczna, ale przy planowanym dłuższym użytkowaniu auta może stanowić jakiś dodatkowy argument.

Marmach - 2023-01-28, 00:51

laisar napisał/a:
A VI generacja LPG też chyba nie potrzebuje?

VI generacja umarła śmiercią naturalną ;-)
Ale tak ogólnie to oczywiście się zgadzam, tylko się przekomarzałem ;-)

Wracając jednak do tematu, najbezpieczniejszą, budżetową opcją - biorąc pod uwagę te nieszczęsne strefy czystego transportu i panujące w nich, nieokreślone jeszcze zasady - jest jakieś jakiś wolnossak Euro 5 z LPG. Swoją MCVkę wymieniłem na Peugeota w modelu diesel na diesla, a chyba trzeba było się szarpnąć na jakąś hybrydę z LPG. Warszawa aktualnie grozi dieslom zakazem wjazdu nawet przy normie Euro 6 :lol:

laisar - 2023-01-28, 01:39

Marmach napisał/a:
chyba trzeba było się szarpnąć na jakąś hybrydę z LPG

Będziesz miał jeszcze szansę, nawet od Dacii - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=21051

nowy - 2023-01-28, 09:38

LPG to też nie jest rozwiązanie, bo nie wszędzie można tym wjechać, żeby zaparkować :roll:
nowy - 2023-01-28, 10:12

Ostatnio jeździłem zastępczym R. Clio w kombi, stare poczciwe 1,5 dCi. Nie ma porównania do kultury pracy silnika 0,9 TCe i to spalanie. Nieważne jakbym nie cisnął to różnica w spalaniu kolosalna . Kiedy odbierałem swoją mcv-kę z ASO, po wymianie zderzaka to przeszedłem się po salonie i tak stwierdziłem, że chyba przytulił bym taką Megane Grandtour 1,5 dCi adblue 115 KM, skrzynia 6 biegów.Porównałem oba samochody w AutoCentrum. Megane- niższa, dłuższa, szersza, tylko bagażnik o 50l mniejszy. Rozje...o mnie porównanie co do spalania i nie wiem skąd oni mają te dane, jeśli chodzi o MCV. sam jeżdżę to wiem ile to żłopie, zwłaszcza na autostradzie z prędkością 140 km/h

Zużycie paliwa MCV
-Średnie spalanie (cykl mieszany)
4.9 l/100km
-Spalanie na trasie (na autostradzie)
4.3 l/100km!!!
-Spalanie w mieście
5.8 l/100km
-Zasięg
1020 km (cykl mieszany)
1163 km (autostrada)
-Pojemność zbiornika paliwa
50 l

Zużycie paliwa Megane Grandtour
-Średnie spalanie (cykl mieszany)
4.9 l/100km
-Spalanie na trasie (na autostradzie)
-
-Spalanie w mieście
-
-Zasięg (cykl mieszany)
918 km
-Pojemność zbiornika paliwa
45 l


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group