DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - 1.3 Tce podwyższony stan oleju !!

marsko - 2023-03-24, 11:37
Temat postu: 1.3 Tce podwyższony stan oleju !!
Witam wszystkich forumowiczów i z góry dziękuję za cenne uwagi ;)
Zacznę od początku.. mam dustera 1.3 130 km od grudnia 2022 (kupiony jako nowy).
Przy przebiegu 1700 km zauważyłem podwyższony stan oleju (około 0,5 cm) oczywiście udałem się do aso ponieważ i tak chciałem wymienić olej po dotarciu no i sprawdzić czemu przybywa oleju. W serwisie potwierdzili ze jest paliwo w oleju, poza tym sprawdzili świece komputer i powiedzieli ze wszystko jest w porządku, a jeśli chodzi o paliwo w oleju to jest to spowodowane częściową jazdą po mieście..(kurde nie wiedziałem że nie można jeździć autem po mieście). No ale wymieniłem olej na swój koszt i po przejechaniu 700 km znowu podwyższony stan oleju. Zadzwoniłem do serwisu pan zasugerował żeby zrobić dłuższą trasę. Wsiadłem do auta trasa 150 km częściowo autostrada.. wróciłem sprawdzam olej dalej za wysoko. Nadmienię tylko że robię tygodniowo jakieś 140 km z czego 120 to jazda odcinkami 20 km w jedną stronę reszta po mieście. Czy ktoś z drogich forumowiczów miał taki przypadek lub ma nadal ?? I co z tym fantem można zrobić ? Oczywiście zamierzam udać się ponownie do aso.

michauek22 - 2023-03-24, 12:49
Temat postu: Re: 1.3 Tce podwyższony stan oleju !!
marsko napisał/a:
co z tym fantem można zrobić ?

nic , bo TTTM

TTTM = ten typ tak ma

marsko - 2023-03-24, 12:54

Mam rozumieć że to normalne ?? jak by nie spojrzeć na instrukcję to jest wyraźnie napisane że nie jeździć z podwyższonym stanem oleju udać się do aso..poza tym nie jestm mechanikiem ale rozrzedzanie oleju paliwem powoduje że olej traci swoje właściwości smarne. Trochę kiepsko to wygląda.
velomar - 2023-03-24, 18:23

Trza jechać do Kiviego na wycięcie GPF-a.
https://www.youtube.com/watch?v=OB96ty3vWyk
Ta ekologa nas zniszczy.

MartinezTychy - 2023-03-25, 08:38

marsko, Sprawdź poziom oleju po około 20 min od wyłączenia silnika,na zimnym silniku z chwilą wyciągania bagnetu robi się lekkie podciśnienie jak w strzykawce którą chcesz na pusto pociągnąć do siebie,wtedy oleju na bagnecie może być nieco więcej. Wiem brzmi to mało wiarygodnie ale w grupie VAG ze starszymi silnikami 1.4 16V był dokładnie ten sam problem.
marsko - 2023-03-25, 10:16

Zawsze sprawdzam olej po właśnie około 20-30 minutach ewidentnie jest podwyższony stan. Serwis tłumaczy że paliwo w oleju jest dla tego że jak jeździsz np. po mieście to pierścienie przepuszczają bo silnik jest nie dogrzany. Moim zdaniem głupie tłumaczenie bo to mój nie pierwszy samochód styl jazdy mam przecież taki sam. Zresztą miasto to tylko powiedzmy jedna czwarta moich przebiegów.
Black Dusty - 2023-03-25, 10:31

marsko napisał/a:
bo to mój nie pierwszy samochód

Pewnie pierwszy z bezpośrednim wtryskiem, chyba wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem mają coś takiego że jazdy na krótkich odcinkach powodują wzrost poziomu oleju spowodowany przedostawaniem się paliwa i raczej nic z tym nie zrobisz.

marsko - 2023-03-25, 11:09

Trafna uwaga że pierwszy z pezposrednim wtryskiem..tylko jak pisałem wyżej troszkę kiepsko to wygląda jeśli chodzi o dluższą eksploatację. Z jednej strony wykupiłem przedłużoną gwarancję więc można powiedzieć że przez najbliższe 5 lat mi to fruwa. No ale po tych pięciu to może być różnie. Gdzieś czytałem że facet miał podobną sytuację w renówce i zmienili oprogramowanie i wszystko jest ok. Mi w serwisie sprawdzili i mam najnowsze więc lipa. Wypada chyba tylko opuscić trochę oleju i sprawdzać co będzie się działo dalej.
r70 - 2023-03-25, 12:04

Jedyna rada mając samochód z gdi - systematycznie, np raz w tygodniu jechać nim na trasę kilkadziesiąt kilometrów, najlepiej wyższych obrotach, żeby silnik i olej oczywiście się dobrze dogrzały. żeby część paliwa przynajmniej miały szansę odparować z oleju a gromadzące się od miejskiej jazdy nagary na tłokach (na zaworach i tak się nie usuną i problem będzie tylko narastal) wypalić. Poza tym drastycznie skrócić interwał olejowy, stosować dobre płukanki.
ASO ma rację - ten typ tak ma. Na (wątpliwe) pocieszenie powiem Ci że hybrydy (dedykowane do jazdy po mieście) także cierpią na podnoszenie poziomu oleju wskutek podlewania oleju paliwem.
Generalnie dlatego m.in wybrałem 1.0 LPG który jest w 100 odporny na upierdliwości korzystania gdi w cyklu miejskim, albo w sposób ekonomiczny (gdi nie kochają obu).

villager - 2023-03-25, 16:39

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
r70 - 2023-03-25, 17:20

villager napisał/a:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Jak ktoś ma wątpliwości, warto prześledzić historię wprowadzania DI w silnikach benzynowych od lat 90tych kiedy to Carisma dostała 1.8gdi i kilka lat później laguna 2.0ide. do dziś co się poprawiło, ale nadal nie ma silnika benzynowego DI który nie ma problemów przy jeździe miejskiej. Pytania tylko czy wyjdą one bokiem przy 30, 50 czy 100 tys km ? Dotyczy to raczej wszystkich marek.

MartinezTychy - 2023-03-26, 10:53

Temat mnie zaciekawił,postanowiłem skontaktować się z mechanikami niezależnym obu marek działających w okolicy miasta w którym mieszkam.
W takich markach jak Mercedes czy BMW też są stosowane silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny,też są kłopoty z podwyższonym stanem oleju,o ile Mercedes jakoś jeździ to ma duże problemy z trwałością kół zębatych i łańcuchem rozrządu,to BMW tylko w cyklu miejskim nie dociąga do 130tyś km.BMW nie posiada też bagnetu oleju i użytkownik sprawdza stan oleju tylko w kompie pokładowym.Mercedes po jakimś czasie niestosowania bagnetu bodajże w modelu W203,w każdej kolejnej generacji już wrócił do tradycyjnej miarki.

r70 - 2023-03-26, 14:01

bmw, vw, mercedes, psa/fiat, hyundai, ford, renault... wszystkie silnik gdi mają ten problem; nie nadają się do jazdy miejskiej. Jak samochody śmigają po trasie, najlepiej szybko, to pracują ładnie - tyle że wtedy nie są ekonomiczne, bo one mało palą jak pracują na niskim obciążeniu i na ubogiej mieszance - ale wtedy tworzą się nagary, zaczynają się problemy ze spalaniem superstukowym, pierścienie coraz bardziej się zapiekając, podlewanie paliwa do oleju się zwiększa, smarowanie słabnie - w oleju juest coraz mniej oleju, pomimo tego że na miarce często go przybywa, itp.
Jeśli ktoś kupuje taki silnik do jazdy po mieście (w większości) to przespał ostatnią dekadę w motoryzacji - lepszym wyborem jest mały diesel (jak 1.5dci z dobrze dopracowanym wypalaniem DPF).

Powaga - zmiana oleju co 8-10tyś(max), nie rzadziej niż rok - z dobrą płukanką, co jakiś czas czyszczenie dolotu itp. Mój Captur 1.2 maolej zmieniany co 5tyś, z płukanką oczywiście (duster 1.0 LPG , na wtrysku pośrednim co 15tyś i zobaczę czy nie wydłużę do 20tyś)

Black Dusty - 2023-03-26, 16:40

r70 napisał/a:
Powaga - zmiana oleju co 8-10tyś(max), nie rzadziej niż rok - z dobrą płukanką,

8-10 może być niewystarczające, jak jest dużo paliwa to płukanka nie jest potrzebna a wręcz niebezpieczna bo choć silnik na niej pracuje niedługo to może narobić wiele złego.

villager - 2023-03-27, 12:34

Ludzie! To jakiś horror jak czytam o tych silnikach gdi... Raz mi się dolało paliwa do oleju w starym benzyniaku z gaźnikiem (dziurawy pływak) i pamiętam, że majster za głowę się złapał, że tak nie może być. A teraz tak robią fabrycznie... Pora umierać.
r70 - 2023-03-27, 13:29

jeszcze bardziej doceń swoje 1.0SCe ;)
chrom6 - 2023-03-27, 13:32

marsko napisał/a:
Zawsze sprawdzam olej po właśnie około 20-30 minutach ewidentnie jest podwyższony stan. Serwis tłumaczy że paliwo w oleju jest dla tego że jak jeździsz np. po mieście to pierścienie przepuszczają bo silnik jest nie dogrzany. Moim zdaniem głupie tłumaczenie bo to mój nie pierwszy samochód styl jazdy mam przecież taki sam. Zresztą miasto to tylko powiedzmy jedna czwarta moich przebiegów.


ale pierwszy Twój silnik z bezpośrednim wtryskiem i masą ekologicznych rozwiązań. Silnik 1.3 stosowany także w wielu Mercedesach gdzie jest ten sam problem.

defunk - 2023-03-27, 14:41

villager napisał/a:
Raz mi się dolało paliwa do oleju w starym benzyniaku z gaźnikiem (dziurawy pływak) i pamiętam, że majster za głowę się złapał, że tak nie może być. A teraz tak robią fabrycznie...


E, bez przesady, w dwutaktach było trzeba dolewać oleju do paliwa ;-) można zatem powiedzieć, że wiele się musiało zmienić, żeby wszystko zostało po staremu.

marsko - 2023-03-27, 14:59

Powiem szczerze że trochę przerażony jestem. Co do płukanek to lipa auto na gwarancji więc za bardzo nie chce lać ich bo jednym pomagają innym nie, oczywiście wymiana oleju będzie raz w roku albo 10000 km. Z tego wynika że dobrze zrobilem że przedłużyłem gwarancję na 5 lat. Poza tym dużo przecież sprzedali z tym silnikiem i jakoś nie słuchać żeby motory nagminnie padały..pożyjemy zobaczymy.
MartinezTychy - 2023-03-28, 07:01

Dużo sprzedali to fakt,ale wielu użytkowników ma wylogowane na swoje auto,jest nowe tanie i ma jeździć,nie patrzą pod maskę więc nie dostrzegają problemów.
marsko - 2023-03-28, 09:24

Niestety ale już nie tanie, ceny mocno poszły w górę i to nie koniec. Pradą jest również to że wszystkie marki podniosły ceny. Przed odbiorem swojego Dustera wszedłem na konfigurator tipo po dodaniu dwuch opcji cena 100000 :shock: silnik 1.0 masakra
marsko - 2023-03-28, 09:26

Jeszcze tylko dodam że facet w serwisie powiedział że dosyć często wychodzą nowe aktualizacje oprogramowania i może problem się rozwiąże z paliwem w oleju.
defunk - 2023-03-28, 09:39

marsko napisał/a:
Jeszcze tylko dodam że facet w serwisie powiedział że dosyć często wychodzą nowe aktualizacje oprogramowania i może problem się rozwiąże z paliwem w oleju.


Lata temu się okazało, że zamiast produkować prawidłowo skorygowane optycznie obiektywy fotograficzne, można temu zarazić w oprogramowaniu aparatu -- teraz wyjdzie na to, że problemy z olejem też można naprawić pracą programistów ;-)

michauek22 - 2023-03-28, 11:15

r70 napisał/a:
hybrydy (dedykowane do jazdy po mieście) także cierpią na podnoszenie poziomu oleju wskutek podlewania oleju paliwem.

ale hybrydy pracuja w cyklu Atkinsona więc jak to w ogóle możliwe ?

chrom6 - 2023-03-28, 14:20

michauek22 napisał/a:
r70 napisał/a:
hybrydy (dedykowane do jazdy po mieście) także cierpią na podnoszenie poziomu oleju wskutek podlewania oleju paliwem.

ale hybrydy pracuja w cyklu Atkinsona więc jak to w ogóle możliwe ?


niektóre hybrydy pracują w cyklu Atkinsona większość w cyklu Otto

r70 - 2023-03-28, 20:54

Każdy silnik podlewa na zimno - czyli zaraz po rozruchu , w hybrydzie ten cykle występuje zdecydowanie częściej niż w innych samochodach. Poza tym "nie hybrydy" dogrzewa silnik w czasie jazdy i wraz ze wzrostem temp silnika i oleju paliwo ma szansę odparować. Otto ani atkinsona nie ma w tym przypadku znaczenia; po prostu zimne pierścienie więcej puszczają.

Co do softu, to za dużo nie zrobią - 1.2tce tez próbowali "ratować" softem. Generalnej raczej można się spodziewać że minimalna oprawa okupiona zostanie przesunięciem momentu obrotowego do góry i redukcję dynamiki w dolnym zakresie obrotów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group