DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Zmiana Dustera na Joggera

Hipolit - 2023-06-23, 11:42
Temat postu: Zmiana Dustera na Joggera
Rozważam wymianę mojego Dustera dci 4x4 na Joggera. Przydałoby mi się trochę większe auto, ale traktuję je jako przejściowe, perspektywa ok. 3 lat. Trochę obawiam się, że silniki w Joggerze są słabe. Nie jeżdżę szybko, ale po Fiacie 500L z wolnossącym 1.4 95KM brakuje mi trochę przekonania (na jazdę testową mogę się wybrać dopiero po weekendzie). Zastanawiam się, czy Jogger poradzi sobie z przyczepą kempingową dmc 1200kg, czy wytrula się pod górkę? No i najważniejsze. Jak Joggery radzą sobie w zimie z podjazdami? Nie interesuje mnie offroad, ale nie mam ochoty w Bieszczadach zapylać w ziemie pod górę z dzieciakami i bagażami. Jeźdżąc Fiatem niestety tak musiałem robić.

Proszę podzielcie się doświadczeniami. Trochę liczyłem, że nowy Duster i Bigster będą szybciej...

Ps. I jak to tak rzeczywiście jest ze spalaniem w Joggerze? Czytam w sieci i niektórzy piszą 6,5 l lpg, inni 9,5, a nawet i ponad 10l lpg. To ile jest średnio przy spokojnej jeździe do 110kmh (wiecej mało kiedy jeżdżę).

chrom6 - 2023-06-23, 12:23

Jogger czyli tak naprawdę Sandero III kombi - szukaj wersji z wyłacznikiem ESP który polepszy trakcję. Niestety mam przedliftowę SS III wersje bez wyłacznika ESP i pokonuje je byle wyślizgana górka , w newralgicznym momencie obcina moc i koniec jazdy.
laisar - 2023-06-23, 12:37

@Hipolit: Jazda po płaskim ze stałą prędkością 110 km/h to jakieś 6,5 dm3 E95 czyli ok 8 dm3 LPG.

@chrom6: Wyłącznik ESP - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6205

Hipolit - 2023-06-23, 14:22

chrom6 napisał/a:
pokonuje je byle wyślizgana górka
dziękuję to jest bardzo ważna i cenna informacja. Mam ofertę na egzemplarz z rocznika 2022 (kierownica i grill przed zmianą).
r70 - 2023-06-25, 10:28

laisar napisał/a:
@Hipolit: Jazda po płaskim ze stałą prędkością 110 km/h to jakieś 6,5 dm3 E95 czyli ok 8 dm3 LPG.

Jagger spala więcej niż Duster ? Gorsza aerodynamika ?

laisar - 2023-06-25, 14:21

r70 napisał/a:
Jagger spala więcej niż Duster? Gorsza aerodynamika?

Nie, wręcz przeciwnie.

Joggera oszacowałem m.in. właśnie na podstawie Twoich danych - np http://www.daciaklub.pl/f...1841772#1841772

Przy średniej 110 km/h bardziej opływowemu joggerowi powinno wyjść ok 8 dm3 LPG.


(Nawet moja mcv-ka na trasie Warszawa-Poznań via A2 przy średniej 110 km/h w płynnym ruchu zużywa dokładnie 7,0 dm3 E95 albo 8,5 dm3 LPG - a to przecież jest stary klunkier 1,6 8v w budzie o aerodynamice stodoły...).

r70 - 2023-06-25, 15:58

Mój Dustet na trasie 500-550 km na tempomacie 110km/h (sporadycznie więcej przy wyprzedzaniu, sporadycznie mniej żeby przepuścić kogoś kto lewym jechał szybciej spala od 6.8 do 7.7L/100 LPG (wg tankowania) w zależności od wiatru i temperatury (klima auto). Średnio więc poniżej 7.5L/100. Kilka razy powtarzalny wynik - zawsze 2+2+bagaż po dach.
Ten przejazd który pudlingowałeś był przy napradę silnym wietrze czołowym - w samochodzie było głośno jakbym jechał powyżej 130-140km/h

Wg mnie jogger powinien w takich warunkach spalać do 1L mniej niż mój kiosk ;) Oczywiście jeśli zachowamy płynność jazdy.

laisar - 2023-06-25, 16:16

"7,7" to jak dla mnie właśnie "ok 8", zwłaszcza uwzględniając średnią/ruch/wiatr, fazy księżyca, wielkość posiłku przed podróżą i ciężar stopy kierowcy, więc chyba naprawdę nie ma co dzielić włosa na troje... ;)
r70 - 2023-06-25, 17:10

Ok. nie ma co ciągnąć dyskusji :)
DOKTORBANS3383 - 2023-06-25, 20:33

Osobiście bym pozostał przy dusterze
Hipolit - 2023-06-27, 08:29

DOKTORBANS3383, ja też doszedłem do tego samego wniosku. Czekam na Bigstera :-P
yeti65 - 2023-06-30, 20:20
Temat postu: Re: Zmiana Dustera na Joggera
Hipolit napisał/a:
Rozważam wymianę mojego Dustera dci 4x4 na Joggera. Przydałoby mi się trochę większe auto, ale traktuję je jako przejściowe, perspektywa ok. 3 lat. Trochę obawiam się, że silniki w Joggerze są słabe. Nie jeżdżę szybko, ale po Fiacie 500L z wolnossącym 1.4 95KM brakuje mi trochę przekonania (na jazdę testową mogę się wybrać dopiero po weekendzie). Zastanawiam się, czy Jogger poradzi sobie z przyczepą kempingową dmc 1200kg, czy wytrula się pod górkę? No i najważniejsze. Jak Joggery radzą sobie w zimie z podjazdami? Nie interesuje mnie offroad, ale nie mam ochoty w Bieszczadach zapylać w ziemie pod górę z dzieciakami i bagażami. Jeźdżąc Fiatem niestety tak musiałem robić.

Proszę podzielcie się doświadczeniami. Trochę liczyłem, że nowy Duster i Bigster będą szybciej...

Ps. I jak to tak rzeczywiście jest ze spalaniem w Joggerze? Czytam w sieci i niektórzy piszą 6,5 l lpg, inni 9,5, a nawet i ponad 10l lpg. To ile jest średnio przy spokojnej jeździe do 110kmh (wiecej mało kiedy jeżdżę).

Duster 1,0 LPG to rakieta w porównaniu do 500L 1,4 :mrgreen:

chrom6 - 2023-07-03, 09:54

do 1.4 95 KM być może ale było też 1.4 120 KM i to już jechało tak jak Duster 1.3 150 KM
Michał B24 - 2023-07-04, 14:34

Jogger 110 koni w górach sobie będzie dobrze radził, pod warunkiem dobrych opon. Brat ma Tipo 1.4 95 koni i w jeździe na co dzień ten Jogger będzie jeździł lepiej. Niestety pod obciążeniem przyczepy, będzie dużo gorzej jak w Dusterze DCI
michauek22 - 2023-08-02, 15:07

chrom6 napisał/a:
Jogger czyli tak naprawdę Sandero III kombi

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

laisar - 2023-08-02, 20:55

michauek22 napisał/a:
chrom6 napisał/a:
Jogger czyli tak naprawdę Sandero III kombi

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Żaden szok, chociaż precyzyjniej byłoby stwierdzić, że to Logan III kombi LWB (;

(A tak w ogóle to wszystkie są zubożałymi kuzynami clio V...).

michauek22 - 2023-08-19, 14:01

Tak czy inaczej Jogger zły nie jest i sam się zastanawiam :roll:
r70 - 2023-08-19, 14:26

Ja rozważałem joggera, ale w porównaniu do dustera 2fl zadecydowały:
- komfort jazdy i hałas od toczenia w stosunku do Sandero/Logana którym jeździłem dla porównania (joggera jeszcze nie było na jazdach testowych)
- szyny wiatru i wygłuszenie silnika w porównaniu do jak wyżej.
- Skrętnośc i poręczność, oraz stołkowatość siedzenia
- lepsze nawiewy

Seria Sandero/Logan/jogger wygrywały:
- kokpitem - kształt, nie przytłaczający z lepszym umiejscowieniem ekranu LCD.
- niższa sylwetka więc teoretycznie niższe spalanie na trasie.
-asystent awaryjnego hamowania
7 miejsc mnie nie interesowało specjalnie, ale większy bagażnik zawsze były mile widziany ( choć z perspektywy 2 lat ten w dusterze jest ok.

Myślę że przed decyzją warto pożyczyć i pojeździć, żeby wyeliminować element chwilowego zachwyty i emocji.

michauek22 - 2023-09-08, 12:20

r70 napisał/a:
przed decyzją warto pożyczyć i pojeździć

nie chcą dać :evil:

r70 - 2023-09-08, 12:23

może spróbuj u innego dealera ?
uno0 - 2024-02-12, 10:42

które auto jest lepiej wyciszone Jogger czy Duster po lifcie z 2023r ???
masterczerwi - 2024-02-13, 20:50

Obstawiam że są tak samo wyciszone.
r70 - 2024-02-13, 21:49

To ja mam pytanie czy jugger jest lepiej wyciszony niż Sandero ? Bo Sandero na pewno gorzej niż duster.
toka93 - 2024-02-18, 10:04

r70 napisał/a:
To ja mam pytanie czy jugger jest lepiej wyciszony niż Sandero ? Bo Sandero na pewno gorzej niż duster.

Jeśli w stosunku do Sandero III to nie jest. Jogger i Sandero III Stepway to są te same auto tylko Jogger to wersja kombi. Technologicznie do pierwszych drzwi to dokładnie ten sam samochód.

r70 - 2024-02-18, 19:01

No właśnie no to pytanie 2: jaka jest różnca między Stepway a zwykłym. Bo Stepway-em nie jeździłem, natomiast zwykłego miałem pożyczonego (na tej podstawie zamówiłem Logana, ale kiedy oddawałem i raz się przejechałem po mieści i na trasie Dusterem jeszcze przed liftem, zmieniłem zamówienie. Różnica na korzyść dustera była na tyle wyraźna że pogodziłem się z tym że w dynamice było w drugą stronę ;) )
toka93 - 2024-02-19, 11:16

Aktualnie Stepway to chyba wyłącznie pakiet stylistyczny.
Dymek - 2024-02-19, 12:02

toka93 napisał/a:
Aktualnie Stepway to chyba wyłącznie pakiet stylistyczny.
Jednak obecny Stepway nadal jest ciut podniesiony i dopiero do tego dochodzi stylistyka plastików, koła, relingi, inna maska silnika plus różnice w wyposażeniu, które można mieć w Stepway w stosunku do zwyklaka.
yeti65 - 2024-02-19, 12:22

Ja jeździłem Stepwayem. Jest zdecydowanie gorzej wyciszony od Dustera. Zakładam, że zwykłe Sandero może być cichsze, ze względu na mniejszy prześwit i bardziej opływową sylwetkę, ale do Dustera mu raczej daleko.
Stąd moje wątpliwości, co do wyciszenia nowego Dustera 2024. Skoro będzie to auto tożsame z Joggerem, to wyciszenie nie może być lepsze. Chyba, że będzie jakieś dodatkowe(w stosunku do Joggera) wygłuszenie.

laisar - 2024-02-19, 12:54

yeti65 napisał/a:
Dustera 2024. Skoro będzie to auto tożsame z Joggerem

Jakieś źródło tych rewelacji?

Dymek - 2024-02-19, 14:53

laisar napisał/a:
yeti65 napisał/a:
Dustera 2024. Skoro będzie to auto tożsame z Joggerem

Jakieś źródło tych rewelacji?
Chodzi zapewne o to, że nowy Duster jest oparty o platformę CMF-B zunifikowaną z Sandero, Joggerem, Clio i Capturem...
r70 - 2024-02-19, 15:01

Nie ma co wyrokować; captur jest lepiej wygluszony nie Sandero a przecież też powstał na tej samej płycie podłogowej ;) płyta nie jest zapewne ograniczeniem. Są nimi założenia księgowo konstrukcyjne.
Zobaczymy co zaplanują księgowi dla nowego dustera ? Sądzę że raczej nie będzie gorzej (tak jak wersja 2fl nie jest pod tym względem lepsza niż poprzednicy)

yeti65 - 2024-02-19, 17:14

Nikt nie wyrokuje, tak sobie tylko dywagujemy :-D
Jeżeli nowy Duster będzie jeszcze lepiej wyciszony od naszego, to się wymieni 3 letniego staruszka na nowego :mrgreen: Może te chinole zbiją trochę te chore ceny.
Liczyłem na 1,33 w gazie, ale z tego co wiadomo, nic z tego nie będzie.
Na tę chwilę najbardziej interesuje mnie ten nowy silnik 1,2 z miękką hybrydą w gazie. Może będzie w automacie?

laisar - 2024-02-20, 00:46

Cytat:
nowy Duster jest oparty o platformę CMF-B zunifikowaną z [...]

Tak samo stary duster był na płycie logana I, ale od tego jest bardzo daleka droga do "tożsamych aut" - oraz konkretnych rozwiązań technicznych w rodzaju wyciszenia w poszczególnych modelach.

masterczerwi - 2024-02-22, 06:18

Wybaczcie za wprowadzenie odrobiny abstrakcji moim zdaniem na pozór oderwanej od tematu. Czy Jogger jest wyciszony lepiej od Lodgy? Jeżeli przyjmiemy założenie że Jogger jest wyciszony dokładnie tak samo jak Sandero, to można również przyjąć że obydwa te auta są wyciszone tak samo jak Lodgy. Czyli to będzie jakaś pożal się Boże mata pod maską i coś na grodzi, a w ogólnym rozrachunku będzie ciszej niż w Lodgy (chociażby z powodu oporów). Teraz zestawiam moją MCV-kę z Lodgy która to jest dokłądnie tak samo wyciszona jak Lodgy, a komfort akustyczny jest nieporównywalnie większy na korzyść MCV. A chodzi mi o to że porównywane auta mogą wogóle nie mieć wyciszenia, a różnica w dB (lub sugestywnych wrażeń słuchowych) może wynikać z budowy samych pojazdów.
Widziałem gdzieś filmik z rozbierania tylnych drzwi w Sandero III i tam nie było nic.
Jestem w trakcie wymiany swojej staruszki na Joggera, nie jeździłem nim ale plan od samego początku zakłada wygłuszenie auta.

r70 - 2024-02-22, 09:01

masterczerwi, oczywiście masz rację - sama wymiana płyty podłogowej z większą sztywnością konstrukcji wymusza mniejszy hałas. Tak samo, jak optymalizacja aerodynamiki i wiele innych parametrów konstrukcyjnych.
Ale jak widać po dusterze vs sandero (i kolejnych modelach) sama nowa płyta nie determinuje mniejszego hałasu w kabinie.
yeti65, Ja też najbardziej kibicuję tej wersji silnikowej, ale jako że nie liczę na wersję 4x4 w automacie, to chyba bardziej celuję w 4x4 niż w automat (choć jazda captur-em w automacie muszę przyznać jest wygodniejsza w mieście niż dusterem z manualem ;) )

yeti65 - 2024-02-23, 09:30

Cytat:
yeti65, Ja też najbardziej kibicuję tej wersji silnikowej, ale jako że nie liczę na wersję 4x4 w automacie, to chyba bardziej celuję w 4x4 niż w automat (choć jazda captur-em w automacie muszę przyznać jest wygodniejsza w mieście niż dusterem z manualem ;) )

Ja na dniach kupiłem starego Tucsona 4x4, jako woła roboczego, więc 4x4 w Dusterze mnie nie bardzo interesuje. W razie czego pojadę hyundaiem. Ale do tej pory Duster FWD sprawdza się bardzo dobrze. U mnie największy problem, to koleiny po maszynach rolniczych, a do pokonania tego wyzwania, wystarcza duży prześwit.
Więc ja bardziej jestem za automatem w gazie niż 4x4 w gazie.

michauek22 - 2024-02-25, 15:38

r70 napisał/a:
Zobaczymy co zaplanują księgowi dla nowego dustera ?

no jak to co... wszystko co najlepsze :-D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group