DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Logan MCV

Paweł.C - 2023-10-25, 07:19
Temat postu: Logan MCV
Witam , planuję za kilka miesięcy zakup logana MCV na dojazdy do pracy, robię rocznie 30 tys km więc w grę albo LPG albo diesel. Przeglądając oferty większość to 1.2 , myślę że i taki mi starczy bo jeżdżę głównie drogami 90km/h . Czy są jakieś różnice w silniku 1.2 75 a 73km bo patrzę na rocznik 2014-2017. Czy jest coś co się w tych autach mocniej psuje niż w konkurencji, oraz jak wygląda blacha czy w 10 latku moge już szukać śladu rudej? . W 1.2 jest regulacja mechaniczna zaworów, jaki to koszt bo przy LPG będę robić to co roku. Jestem mało wymagajacy co do auta ważne aby się nie psuło zbyt mocno i miało klimatyzację więc jestem świadomy budżetowego charakteru
Czajo - 2023-10-25, 11:32

1.2 nie bierz, bo we Francji Renault zostało pozwane za awaryjność tej jednostki, no, chyba, że już wersję poprawioną, ale to już ktoś inny by musiał się wypowiedzieć w jakich latach wychodziła poprawiona wersja
piotrek400 - 2023-10-25, 11:55

Cytat:
1.2 nie bierz
piszesz nie o tym 1,2. Przedstawiony przez kolegę silnik 75 i 73 konny bez nadzwyczajnego dbania robi 500 kkm.
Szesnastozaworowa jednostka idealnie współpracuje z instalacją LPG. Przy prędkościach rzędu 90km/h to 7 litrów LPG ledwo przełknie.
Niestety/stety raczej do spokojnej jazdy (dynamika).
Sama konstrukcja MVC II generacji to raczej... Kombi :-)
Regulacja/kontrola luzu zaworowego bardziej pracochłonna niż w 1,4 i 1,6 ale nawet co 60 kkm na spokojnie możliwa.

keisyzrk - 2023-10-25, 20:04

Silnik 1.2 73km spełnia normę euro 6, a 1.2 75km normę euro 5.
Poza tym 1.2 73km ma ok 0.5l gazu mniejsze spalanie.
Na gazie regulacja zaworów co 30 tys. km..
W razie awarii części tanie ;)
Szczytem komfortu to Logan nie jest.
Rdza pojawia się przy wlewie paliwa, ale to chyba standard w daciach..
Jak masz jakieś dodatkowe pytania to pisz. Mam dwie wersje silnikowe ;)

dudu$ - 2023-10-26, 22:47
Temat postu: Re: Logan MCV
Paweł.C napisał/a:
Witam , planuję za kilka miesięcy zakup logana MCV na dojazdy do pracy, robię rocznie 30 tys km więc w grę albo LPG albo diesel. Przeglądając oferty większość to 1.2 , myślę że i taki mi starczy bo jeżdżę głównie drogami 90km/h . Czy są jakieś różnice w silniku 1.2 75 a 73km bo patrzę na rocznik 2014-2017. Czy jest coś co się w tych autach mocniej psuje niż w konkurencji, oraz jak wygląda blacha czy w 10 latku moge już szukać śladu rudej? . W 1.2 jest regulacja mechaniczna zaworów, jaki to koszt bo przy LPG będę robić to co roku. Jestem mało wymagajacy co do auta ważne aby się nie psuło zbyt mocno i miało klimatyzację więc jestem świadomy budżetowego charakteru


Miałem 2 Logany MCV II, jeden z 2014 roku , wersja Ambiante motor 1.2 16v 75km. Drugi był 2 lata młodszy z 2016 r. wersja Laureate motor 1.2 16v 73km. Osobiście dobrze wspominam te auta, korozji nie miały ale kiedy były w moim posiadaniu były w miarę młodymi autami. Standardem jak w każdej Dacii z tego okresu jest korozja przy wlewie paliwa. W Rodzinie mam jeszcze takiego logana z końcówki 2013 roku i tam wychodzi lekko korozja na klapie bagażnika oraz na tylnym lewym błotniku przy łączeniu z progiem ale jest to dopiero zalążek więc można to szybko i w miarę tanio usunąć. Co do silnika zarówno 1.2 16v jak i 0,9Tce ma swoje plusy i minusy, i z tego co ja zauważyłem podczas użytkowania swoich dwóch i obserwacji Logana siostry ( 0.9Tce) to 0,9Tce jest dynamiczniejszy, spala 0,5l PB mniej, nadaje się pod LPG mimo szklankowej regulacji zaworów ( nie słyszałem na forum aby komuś LPG uwaliło głowicę). Z wad silnik 3 cylindrowy co jest odczuwalne na biegu jałowym i przy pracy silnika. Rozrządu jest na łańcuszku ale nie jest wieczny. U siostry właśnie zaczął hałasować przy przebiegu ponad 160tyś km, do tego zdarzają się problemy z obudowa termostatu lub samym termostatem. Jest to element zintegrowany i nie wiem jak teraz ale swego czasu był dosyć drogi. Motor 1.2 16v stara prosta konstrukcja nadająca sie pod LPG ale trzeba regulować zawory ( regulacja śrubkowa). Niestety aby się do nich dobrać trzeba zrzucić kolektor ssący oraz odkręcić sprężarkę klimatyzacji. Standardowe usterki to padające cewki zapłonowe ( mi padła przy przebiegu około 40tyś km.), nie wiem ile teraz kosztuje ale w 2020 roku oryginał kosztował coś około 120zł wiec grosze. Ponadto standardem jest wyciek z uszczelki pokrywy zaworów od tyłu silnika, wycieki z uszczelniaczy świec zapłonowych ( aby je wymienić również należy zdjąć kolektor ssący i odkręcić sprężarkę klimatyzacji). Do tego dochodzą jeszcze wadliwe łożyska w skrzyni biegów - na biegu jałowym strasznie terkoczą ale taki urok tych skrzyń, identycznie było również w Clio 4 w którym te silniki również były montowane. Co do osiągów to motor ospały, ale kiedy nauczymy się nim jeździć i nie będziemy bali się ciągnąc obrotami do ponad 4 tyś ( maksymalnym moment z tego co pamiętam przy 4250obr./min.) to jakoś będziemy mogli się nim poruszać. Ja z rodziną , zapakowanym bagażnikiem i boxem na dachu jeździłem licznikowe 170km/h wiec tragedii nie było. Spalanie w trasie przy bardzo dynamicznej jeździe i boxem 7,1l/100km LPG w dużym mieście ( Warszawa) w korkach i w zimę maksymalnie 8,5l/100km LPG ( benzyny o litr mniej). Jeśli chodzi o różnice w mocy 73 vs 75 km to według mojego odczucia lepsza była wersja z normą Euro 5 czyli 75km. Dla mnie silnik ładniej pracował na biegu jałowym i był trochę żwawszy. Na Twoim miejscu przy zakupie nie patrzył bym na silnik tylko na stan techniczny i wyposażenie. Dlaczego wyposażenie ? Bo w Dacii nie są to zmiany tylko wizualne typu czarne klamki zewnętrzne vs klamki w kolorze nadwozia czy inne boczki drzwiowe i obramówki pokręteł panelu nawiewu. W tańszej wersji Ambiante ( później Open) nie było regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa, regulacji wysokości fotela, regulacji wysokości kierownicy, wspomaganie kierownicze było w 100% hydrauliczne a nie jak w bogatszej wersji elektryczno- hydrauliczne, nie było w zawieszeniu takiego elementu jak drążek stabilizatora i z tego co pamiętam było jeszcze kilka innych różnic.

velomar - 2023-10-27, 17:58
Temat postu: Re: Logan MCV
Paweł.C napisał/a:
Witam , planuję za kilka miesięcy zakup logana MCV na dojazdy do pracy, robię rocznie 30 tys km więc w grę albo LPG albo diesel. Przeglądając oferty większość to 1.2 , myślę że i taki mi starczy bo jeżdżę głównie drogami 90km/h . Czy są jakieś różnice w silniku 1.2 75 a 73km bo patrzę na rocznik 2014-2017.

A czy w 2017 roku montowali jeszcze w ogóle silnik 1,2? Czy podstawowym nie był wtedy już 1.0 SCE?
https://www.autocentrum.p...nik-1999861067/
Ten drugi niestety nie ma już śrubowej regulacji zaworów, więc do gazu nie bardzo, ale na Taxi chyba sporo ich jeździ (te białe Logany po lifcie z czarnymi zderzakami) i to pewnie większość na gazie.

Kauris - 2023-10-28, 08:19

Ja po 8 latach nie widzę żadnej rdzy, a mechanicznie (120kkm) powoli kończy się wrażenie, że to nowy samochód. Zaczynają pojawiać się zapocenia spod pokrywy zaworowej i na przewodach wspomagania kierownicy, a ostatnio cewka zapłonowa w trasie mi padła (i robił 100km na 2 cylindrach). Złego słowa nie powiem o jakości mechanicznej. Głośny muł ciosany siekierką, ale wzorowy wół roboczy.
Czajo napisał o 1.2 turbo, nowszym silniku niż ten 1.2 (D4F 1149 cc) dostępnym w 2gen. loganie.

Dymek - 2023-10-30, 10:05
Temat postu: Re: Logan MCV
velomar napisał/a:
A czy w 2017 roku montowali jeszcze w ogóle silnik 1,2? Czy podstawowym nie był wtedy już 1.0 SCE?
W 2017 silnika 1,2 nie było już w katalogach i przy zamawianiu nie był dostępny "do produkcji", ale istniał spory zapas samochodów z tymi silnikami, oraz realizowane były zamówienia z poprzedniego roku. A więc- tak, w 2017 (i być może jeszcze na samym początku 2018) dało się jeszcze kupić Dacię z silnikiem 1,2- modele już wyprodukowane.
tomas_102 - 2023-12-01, 00:55

Witam,
potwierdzam powyższe, 1.2 były do końca 2017.
Ja swojego brałem w połowie listopada 17' i można było wybrać zarówno 1.0 jak 1.2.
Zastanawiałem się nad 1.2 i dobrze, że wybrałem tce. Spalanie LPG podobne, a dynamika bez porównania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group