DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Wymiana termostatu

jjmalin - 2012-09-15, 11:31
Temat postu: Wymiana termostatu
Witam. Proszę o pomoc w sprawie wymiany termostatu. Mój się otwiera przy 83 st. C natomiast chciałbym zamontować otwierany przy 89 st.C. ASO robi problem bo sam z siebie nie wymieni na inny niż jest fabrycznie zamontowany. Kwestia jest taka. Jaki kupić w ASO ( numer referencyjny ) oraz jak się do niego dobrać ( bo możliwe że sam go wymienie )
Stepway - 2012-09-15, 13:53

Co chcesz osiągnąć, jaki jest cel Twoich planów?
mekintosz - 2012-09-15, 16:34

Pewnie magiczne cztery kreski zimą ;-) . Też o tym marzyłem ale podobno silnik sie slabo rozgrzewa do 80 stopni, stad wymiana na 89 stopni niewiele pomoze. Jednak probowac warto - czekamy na relacje po tej operacji.
jjmalin - 2012-09-15, 18:02

dokładnie magiczne 4 kreski na jesień i w zimie
Stepway - 2012-09-15, 19:20

Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy. Czy to nasza krajowa fala upałów, czy Chorwacki skwar - dwie.

ASO przyjrzało się zgłoszonym zastrzeżeniom, pobadano, pomierzono i... TTM.

Bałem się zimy 2011/12 ale mocnego wzrostu spalania nie zauważyłem.

wat - 2012-09-15, 19:56

w lodzi i dokerze już nikt nie bedzie marudził na kreski bo ich nie ma
jackthenight - 2012-09-15, 19:57

Stepway napisał/a:
Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy.

To masz coś źle.
Dostałeś wydruk z pomiarów temperatury w ASO ? Pokazali ci na wydrukach miejsce w którym termostat się otwiera ? Bo jak nie i tylko powiedzieli, że TTM to cię oszukali, bo z takim przypadkiem w benzynie jesteś odosobniony, jedyny, więc to nie jest TTM.

czaju - 2012-09-16, 08:13

Cytat:

Ja mam co prawda silnik benzynowy, ale u mnie cztery kreski nawet latem to bardzo rzadki widok. Po roku, zdarza się że stojąc w korku zobaczę cztery. W trasie nigdy. Czy to nasza krajowa fala upałów, czy Chorwacki skwar - dwie.

ASO przyjrzało się zgłoszonym zastrzeżeniom, pobadano, pomierzono i... TTM.


Nie prawda - sprawne benzyny nie mają problemu z temperaturą! Dojeżdżam teraz rano do pracy (<10stopni) i po 3-4km mam 4kreski (i to bez wchodzenia na obroty)

Lukas87 - 2012-09-16, 10:49

jjmalin napisał/a:
Witam. Proszę o pomoc w sprawie wymiany termostatu. Mój się otwiera przy 83 st. C natomiast chciałbym zamontować otwierany przy 89 st.C.


Ja kiedyś specjalnie zobaczyłem po przyjechaniu z trasy miałem 4 kreski a temp 88*C

monopios - 2012-09-16, 13:06

jackthenight napisał/a:
z takim przypadkiem w benzynie jesteś odosobniony, jedyny, więc to nie jest TTM.

Zgadzam się z kolegą, to nie jest normalne.

jjmalin - 2012-09-16, 13:37

ja wg pomiarów z komputera mam w lato 84/85 max
Stepway - 2012-09-16, 16:52

Ja już o tym pisałem na naszym forum.

Auto kupiłem w lipcu więc 2 kreski w środku lata nie były niepokojącym objawem. Po dwóch tygodniach, przy okazji wymiany oleju, w ASO "na słowo" przekonano mnie że TTM.

W listopadzie, przy 20tyś km, na głównym przeglądzie (w innym mieście) zgłosiłem uwagę wyświetlanej temperatury. Na papierze co prawda nie dostałem nic, ale zapewniono mnie że wszystko jest w normie. Pamiętam, że serwisant mówił że również moment załączenia wentylatora jest w prządku - co sugerowało, że być może w warunkach warsztatowych (na postoju) udało się im osiągnąć właściwą temperaturę.

Zima, momentami ekstremalnie zimna, niczym mnie nie zaskoczyła. Ani "na ucho", ani w zużyciu paliwa.

Zauważyłem, że po roku ubyło płynu chłodniczego (nadal jest powyżej min.), co akurat jest rzeczą normalną.

Jeżdżę bardzo spokojnie, na niskich obrotach. Ostatnimi czasy przyszło mi więcej stać w korkach i jeździć w mieście. Zauważam, że momentami potrafię osiągnąć cztery kreski. Podobnie jak kręcę motor powyżej 3tyś obrotów. Ale gdy upłynniam jazdę wracają dwie.

Gorzej byłoby gdyby wychył był w drugą stronę. Wolę mniej, niż więcej. Szczególnie biorąc właśnie pod uwagę mój styl jazdy.

Jako ciekawostkę, powiem że przy pierwszym przeglądzie Laurete ASO samo od siebie wymieniło termostat. Pomimo, że tam zawsze były cztery cegiełki.

jjmalin - 2012-09-16, 19:12

właśnie mi też wcieło płyn chłodniczy. mam w połowie pomiędzy max a min... czemu tak się dzieje??
jackthenight - 2012-09-16, 20:25

Stepway napisał/a:
Jako ciekawostkę, powiem że przy pierwszym przeglądzie Laurete ASO samo od siebie wymieniło termostat. Pomimo, że tam zawsze były cztery cegiełki.

Aha, czyli fabryczny sprawny termostat wymienili ci na zły termostat, pewnie wymienili ci na termostat o temp. otwarcia 83 stopnie.

Stepway - 2012-09-16, 23:20

jjmalin napisał/a:
właśnie mi też wcieło płyn chłodniczy. mam w połowie pomiędzy max a min... czemu tak się dzieje??


Układ chłodniczy nie jest w pełni szczelny. Niewielkie ubytki w skali roku to norma. Wynika to z odparowywania wody. Nie ma co się martwić. Gorzej, jeżeli jest to zauważalne "z dnia na dzień" m.in. może to oznaczać kończącą się uszczelkę pod głowicą.

jackthenight napisał/a:
ha, czyli fabryczny sprawny termostat wymienili ci na zły termostat, pewnie wymienili ci na termostat o temp. otwarcia 83 stopnie.


Niee... ;-) Skrót myślowy. W Laurete - drugiej Daćce. Żona jeździ Laurete, ja Stepway'em.

Po roku, przy pierwszym przeglądzie dla drugiego auta, przedłużył się czas odbioru samochodu. Na serwisie poinformowano mnie, że ma to związek z wymianą termostatu.

Nie dopytywałem, ważne że było to robione na gwarancji. Zarówno przed, jak i po ingerencji ASO, wskaźnik pokazywał 4 kreski - różnicy nie odczułem.

Lukas87 - 2012-09-17, 11:59

Taka mała ciekawostka ostatnio zmieniałem termostat w ciągniku rolniczym temp jego to 78*C do całego układu wchodzi 12L płynu i nawet w ciężkich pracach polowych nie osiągam połowy skali cały czas utrzymuje się na początku zielonego pola
acco - 2012-09-27, 11:13

U mnie nie ma znaczenia czy lato,czy zima do pracy mam okolo 3km i nawet przy silnym mrozie dojezdzajac mam cztery cegielki.
corrado - 2014-08-08, 09:05

Jakiej firmy kupić termostat :
Wahler , Facet EPS, Gates czy Vernet ?
Wszystkie mają temp otwarcia 83st C

Wahler najdroższy , poźniej Gates i EPS, a Vernet najtańszy :roll:

Cytat:

Witam. Proszę o pomoc w sprawie wymiany termostatu. Mój się otwiera przy 83 st. C natomiast chciałbym zamontować otwierany przy 89 st.C. ASO robi problem bo sam z siebie nie wymieni na inny niż jest fabrycznie zamontowany. Kwestia jest taka. Jaki kupić w ASO ( numer referencyjny ) oraz jak się do niego dobrać ( bo możliwe że sam go wymienie )


VERNET 6666.89J ( oznacza temp. otwarcia)

http://allegro.pl/termost...4474513795.html

johnson - 2014-08-08, 10:22

ja zawse bralem wahlera jak trzeba bylo zmieniac, jezeli nie ma duzo roboty zeby go przelozyc to bralbym najtanszy, jezeli trzeba wyjac pol silnika spuszcza caly plyn itp to bym zalozyl drozsze zeby w razie W nie bawic sie z tym drugi raz
corrado - 2014-08-30, 21:58
Temat postu: Wymiana termostatu i czujnika płynu chłodzącego 1.5 DCI
WYMIANA TERMOSTATU i CZUJNIKA TEMP. PŁYNU CHŁODZĄCEGO



W związku ze zwiększonym spalaniem, nadchodzącą zimą i 4 rokiem daćki, postanowiłem wymienić termostat z czujnikiem płynu chłodzącego, ponieważ udało mi się go nabyć tanio krótko używanego i wlepszym stanie niż mój , który otwierał się przy ok 78 st C ze starości. Wymiana dotyczy wszystkich 1.5 DCI EURO 4 ( 68, 86KM i inne )

Do wymiany potrzebna jest :
- reklamówka - niedziurawa!
- klucz 8 , 10 najlepiej fajkowy!

- obcęgi




Zaczynamy oczywiście od zdjęcia osłony silnika. Najlepiej poczekać żeby ostygł silnik.
Odkręcamy 2 śrubki trzymające zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego ( 10mm) i odchylamy go gdzieś w bok , żeby nie przeszkadzał .


nowy termostat W OBUDOWIE

Zdejmujemy wszystkie przeszkadzające przewody, m.in. przepywomierze, rury IC - EGR , pompy podciśnienia , rurki doładowania i odchylamy.
Nastawiamy reklamówkę tak by złapać w nią płyn chłodzący.

Przystawiłem reklamówkę do wejścia płynu chłodzącego go głowicy silnika.
Zdejmujemy obcęgami zacisk i czekamy aż spłynie płyn do reklamówki.

Możemy zacząć demontaż rurek z termostatu ( obcęgi )




Po zdemontowaniu zacisków obcęgami, odkręcamy termostat a właściwie plastik obudowy termostatu z czujnikiem płynu chłodząego - kluczem fajkowym 8 mm.

Po wyjęciu obudowy termostatu i wyjęciu zawuleczki z czujnika płynu chłodzącego , możemy przykręcić nowy termostat,
ja kupiłem tanio używkę ale podobno z rozbitka i krótko używanego - nowy w ASO powyżej 300pln.


pO PRZYKRĘCENIU 3 ŚRUBEK 8MM , pozakładaniu rurek z termostatu, wlewamy spowrotem płyn z reklamówki do zbiornika wyrównawczego

Układ jest zapowietrzony, więc płynu będzie więcej niż przed :)

Trzeba odkręcić zaworek w obudowie termostatu az zacznie syczeć i lecieć z niego płyn, wtedy zakręcamy .

Poziom płynu spadł...

Skręcamy wszystko spowrotem i zakładamy osłonę.
SPrawdzamy czy nic nie cieknie i można jeździć.

Termostat w dusterze i innych 1.5 dci Euro4 ma temp otwarcia 83st C, w starych daćkach i renówkach 1.5 dci były z temp . 89st C.

corrado - 2014-09-03, 09:06

Tak teraz przeglądając przypadkiem części z ASAM do dustera, zobaczyłem że też robią termostaty na temp otwarcia 89st C
Jako nr referencyjne podają też np :

8200039885
8200171021
8200244402
8200374994
8200558783
8200954285



Dlaczego w orginale siedzi termostat z temp otwarcia 83st C?
Czy może jednak nie kupić tego 89st C , lepiej byłby dogrzany silnik ...
Co myślicie ?

Tu przykładowe referencje do tych termostatów z 89st C
http://www.eautosklep.com...8200954285.aspx

johnson - 2014-09-03, 09:25

po 4 latach może warto było wymienić jeszcze płyn, używany termostat to też chyba słaba oszczędność, pewnie za 100 można kupić dobry zamiennik
corrado - 2014-09-03, 09:45

Płyn był wymieniany rok temu.

Pytanie jednak było o termostaty 89st C ....

mekintosz - 2014-09-04, 21:07

Można jakoś softem przez OBD np. Torque Pro zmierzyć/zaobserwoać temp. otwarcia termostatu ?
chriskb - 2014-09-04, 21:29

Torque bez problemu, ale trzeba obserwować temperaturę. Jest wyraźny punkt otwarcia, temperatura spadnie o kilka stopni.
corrado - 2014-09-04, 22:48

engine coolant temperature

i obserwujesz reka wtedy pod maska czy obie z rur nie robia sie cieple a w sumie druga dodatkowa tam gdzie otwiera sie termostat w obudowie na zdjeciu i kiedy przez to chlodnica robi sie ciepla

mekintosz - 2014-09-04, 23:17

... a w czasie jazdy ? Jakiś subtelny spadek temperatury jak otwiera się duży obwód ?
Andrzej Zajczuk - 2014-09-08, 16:18

U mnie temperatura silnika oscyluje 84-82, latem nawet przy temperaturze powietrza powyżej 35 . Zimą nie sprawdzałem.
Pomiar Turqe Pro.
Tutorial z montażu super. Szkoda, że nie ma w handlu samego wkładu termostatu bez obudowy.

corrado - 2014-09-09, 19:09

Tak, to masz raczej wszystko OK z termostatem.
Dzięki za pochwałę . ;-)

shrek - 2015-02-01, 09:49

Witam podepne sie do tematu.Wymiana termostatu Lodgy z oryginalnego 83 stopnie na 89 stopni.Montaz i demontaz termostatu tak jak opisuje Corrado.Jak wiadomo do Lodgy nie wystepuje termostat z temp. otwarcia 89, wiec kupilem termostat Nissan Kubistar http://www.oscaro.com/the...j-4139909-316-p ktory otwiera sie przy 89 st.

Podmiana wkladu wyglada nastepujaco.

1 Lapiemy blaszke kleszczami naciskamy i obracamy 1/4 obrotu zeby "uszy" wyszly z zaczepow i juz mozemy wyciagnac blaszke,sprezyne i wklad?
2 wyjmujemy wklady termostatow i zamieniamy.
3 montujemy w odwrotnej kolejnosci i trzeba uwazac zeby blaszka znalazla sie dobrze na swoim miejscu
4 montujemu do silnka
5 i dam znac czy poprawila sie temperatura wdmuchiwanego powietrza.

corrado - 2015-02-01, 12:48

Czekamy na info zwrotne :-) , na pewno się poprawi, bo w koncu nie otworzy sie tak szybko

A druga sprawa to nie pasuje ten vernet 89st Plug&Play razem z obudowa bez przekładania, rózniły się tylko temp otwarcia ? Mozna kupic taki do silnikow z clio, logana bodajze , kangoo, ktore tez mialy ten sam silnik k9k ..

np.
WAHLER 411043.89D
VERNET 6666.89J
100pln ok nowy

http://www.dsauto.com.pl/...vernet-6666-89j

shrek - 2015-02-01, 15:46

Teoretycznie mozna go zalozyc bo rozstaw srob,srednice przewodow identyczne,z tym ze nalezy wymienic czujnik na 2 pin (taki jak w lodgy ) bo w tym co podales i ja kupilem jest czyjnik 4 pin-owy i zaslepic jakos kruciec fi 16 ktory wychodzi z wejscia do chlodnicy.Praktycznie lepiej wymienic wklad,sprezyne i zabezpieczenie-mniej kombinowania.W zalaczniku roznice w tych termostatach.
corrado - 2015-02-01, 18:55

Aha, no to rozumiem czemu przekładałeś. U Ciebie w lodgy inna jest obudowa. U mnie jest taki sam jak ten po prawej w kubistarze , też 4 pinowy czujnik, dlatego pasuje do mnie plug & play 8-) (silnik k9k 796)
eastcowboy - 2015-02-01, 20:12

http://www.ebay.pl/itm/281568818348
http://www.daciashop.eu/d...-dci-thermostat
http://allegro.pl/termost...5009187632.html
przykład

piotr. z - 2015-02-08, 19:44

corrado,

coś zdjęcia poznikały z relacji... Hosting się skończył czy co?...

corrado - 2015-02-08, 20:22

Tak, to darmowy hosting zdjęć.

Fotki załadowane z opisem są w tutorialu na nowym forum :
http://daciaforum.somee.c...spx?g=posts&t=7

Marcinbzyk - 2016-11-24, 18:02

Panowie szukam termostatu 89 lub 91 stopni do mojego Dustera. Jakaś pomoc gdzie kupić?
rysiek223 - 2016-11-24, 19:03

Marcinbzyk napisał/a:
Panowie szukam termostatu 89 lub 91 stopni do mojego Dustera. Jakaś pomoc gdzie kupić?


Np., tutaj http://allegro.pl/termost...6585930647.html

shrek - 2016-11-25, 09:51

Tu masz jak ja wymienialem 83 na 89 z kubistara , bo wtedy dla lodgy byl nieosiagalny. Jak masz taki jak ja to z kubistara pasuje
Marcinbzyk - 2016-11-25, 15:33

Bardzo dziękuję za namiary. W aukcji nie ma nic o silniku 1.5 dci.
shrek - 2016-11-26, 13:56

A linku zapomnialem wkleic :oops: http://www.daciaklub.pl/f...1650117#1650117 np. taki GATES: TH38089G1
corrado - 2016-11-26, 14:10

czy cos sie zmienilo po wymianie termostatu na taki z otwarciem przy 89st C ?
shrek - 2016-11-27, 19:36

Cieplej w kabinie. ;-)
Fruxo - 2016-11-29, 23:20

Jaki ma numer termostat do K4M , w dialogysie mam tylko oznaczone przewody i zbiorniczek wyrównawczy .
laisar - 2016-11-30, 11:31

Fruxo napisał/a:
Jaki ma numer termostat do K4M , w dialogysie mam tylko oznaczone przewody i zbiorniczek wyrównawczy

Patrzysz w złe miejsce - termostat jest w "Manual / 11 Upper engine / Water pump / 2/2".

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Duster / HSAT / Manual / 11 Upper engine / Water pump / N110012 / 3 / 8200772985

Fruxo - 2016-11-30, 11:50

Przyznam bez bicia patrzyłem wczoraj 2-3 razy na sekcje pompy wody ale nie zwróciłem uwagi , logicznym dla mnie było że termostat powonień być w sekcji chłodzenia silnika
Model Duster HSAT Manual 19 Cooling system - Reservoirs - Exhaust system - Engine mounting / Radiator hoses - N192330

laisar - 2016-11-30, 13:22

Producenci miewają swoją "logikę"...
ikar144 - 2019-11-02, 14:28
Temat postu: Wymiana termostatu Lodgy benzyna 1.2
Cześć,

Jak w temacie od czego zacząć by się dość do termostatu.

Strasznie tu ciasno i nie wiem od czego zacząć by się dostać do termostatu.

Może ktoś to przerabiał praktycznie albo ma dostęp do książki serwisowej.

Z góry dziękuję za info.

rysiek223 - 2019-11-04, 10:11

Może to pomoże: http://www.catcar.info/re...kdycF9pZD09MTFB
Kmeal - 2022-03-05, 21:33

A jak wypada temperatura pracy silnika po modyfikacji?
Kupilem wspomniany termostat od kubistara. Można przełożyć wkład z niego do oryginalnej obudowy od daci 1.5, ale odwrotnie już się nie da ponieważ gniazdo na trzpień samego termostatu jest dużo płytsze w obudowie kubistara.
Obawiam się, że termostat 89 stopni po przełożeniu otworzy się przy wyższej temperaturze - trzpień musi mocniej się wysunąć żeby "odepchnąć się" od obudowy i puścić na duży obieg.

keikan - 2024-01-06, 11:08

Koledzy. Odgrzewam stary temat ale mam pytanie.
Dacia Sandero II (2014) 1,2 16V (D4F).
Ostatnio sprawdzałem wskazania przez OBD (aplikacja PISTON) i jestem ciekaw, czy u mnie wszystko ok z termostatem (będę niebawem wymieniał płyn chłodniczy i zastanawiam się, czy termostat (wciąż fabryczny) jest ok czy go przy okazji wymienić?

Wskazania mam takie, że po kilkunastu kilometrach miejskiej jazdy czujnik pokazuje temperaturę między 85 a 89 stopni. Chwilowo miałem 93 stopnie, ale tylko raz po kilku kilometrach i potem cały czas przez kilkanaście km jazdy temperatura była we wspomnianym zakresie (85-89 stopni) - zwykle było to 87.
Waszym zdaniem wszystko ok? Tak ma być?

toka93 - 2024-01-06, 15:22

Zależy jakie auto i jaki silnik. Standardowo Renault stosował termostaty 87 i 83 jako temperaturę otwarcia
keikan - 2024-01-06, 17:06

toka93 napisał/a:
Zależy jakie auto i jaki silnik. Standardowo Renault stosował termostaty 87 i 83 jako temperaturę otwarcia


czyli zakładając, że (jak napisałem wyżej) mam 1,2 16V i mam praktycznie cały czas 87 stopni to jest raczej ok i termostat nie wymaga wymiany?

dudu$ - 2024-01-06, 21:41

keikan napisał/a:
toka93 napisał/a:
Zależy jakie auto i jaki silnik. Standardowo Renault stosował termostaty 87 i 83 jako temperaturę otwarcia


czyli zakładając, że (jak napisałem wyżej) mam 1,2 16V i mam praktycznie cały czas 87 stopni to jest raczej ok i termostat nie wymaga wymiany?


Miałem 2 Logany MCV II z tym samym silnikiem. Temperatura silnika podczas jazdy nigdy nie przekraczała 83 stopni C chyba ze stojąc w korku wiec powinieneś się cieszyć że Twoja sztuka grzeje płyn do 87 stopni bo w zimę masz cieplej w aucie. Według mojej oceny masz wszystko w jak najlepszej kondycji. Jak chcesz możesz wymienić termostat na nowy ale z jakością tych termostatów, nawet dobrych firm jest różnie. Ja bym jeździł na oryginalnym dopóki nie będziesz miał problemów z utrzymaniem optymalnej temperatury silnika. W tym silniku wymiana termostatu jest banalnie prosta. Ściąga się obudowę filtra powietrza, zdejmujesz 3 opaski zaciskowe i odkręcasz trzy śruby na klucz 8mm.

newcomer - 2024-02-06, 15:04

Hejka,

sandero II stepway, silnik 1.5 blue dCi 95km

wyrzuciło check engine: błąd DTC16BC12 czyli czeka mnie wymiana termostatu

i teraz pytanie, jaki zamontować? czytałem o tych, które się otwierają przy 89 stopniach, ale czy jest jakiś taki plug'n'play czy trzeba coś przerabiać?

corrado - 2024-02-06, 18:13

Wymieniaj na normalny. W 1.5dci jest problem z pompa oleju i ciśnieniem oleju (patrz panewki) wiec lepiej chlodzic olej przez lepsze chłodzenie bloku .
Łukasz_M - 2024-02-08, 14:07

Te panewki to raczej w starych dCi w nowych (a Blue dCi jest nowy) to raczej nie problem, bo już na długo przed tymi silnikami problem był opanowany. Oczywiście przy wymianie oleju co 10-15 tyś km.
corrado - 2024-02-08, 16:34

Rób jak uwazasz, moze w euro 6 juz jest wydajna pompa i cisnienie nie leci przy rozgrzaniu.
A sprawdzales ciśnienie oleju wogole przy mocniejszym deptaniu ?

Dardus - 2024-02-08, 19:35

Oprócz błędu są inne objawy, jaki masz oryginalny przebieg ?.
Termostaty raczej szybko nie podają.
Silniki z normą E6 posiadają nagrzewnicę oleju. Temperatura oleju wzrasta wraz z temp. płynu chłodniczego. Różnica między nimi jest ok.5°Cj wzrastają równocześnie już po odpaleniu zimnego silnika.
W tych silnikach wystarczy częściej wymieniać olej~ 10 ttk i będzie dobrze.

newcomer - 2024-02-22, 02:32

Trochę mnie nie było. Nie mam kiedy się za to zabrać. Oprócz błędu i faktu, że temperatura zczytana przez obdII osiąga maksymalnie 75 stopni nic innego nie ma

Przebieg to ~53 tysiące, nie pamiętam dokładnie

newcomer - 2024-03-15, 12:35

dziś miałem chwilę zajrzeć pod auto no i tak:

są te dwa termostaty, z jednego wąż idzie do dołu chłodnicy i ten wąż po jakimś czasie zaczął się robić ciepły natomiast węże które wchodzą do tego drugiego termostatu (oznaczenie 212002893r) były nadal zimne

jak to powinno działać?

shrek - 2024-05-05, 20:31

Ten pierwszy to termostat a drugi to raczej elektrozaworów ogrzewania.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group