DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Głośność dacii

kukubara - 2012-12-11, 07:03

Przy okazji - znalazlem tabele glosnosci minn Dacii:

http://www.auto-decibel-db.com/

q

TD Pedro - 2012-12-11, 10:41

kukubara napisał/a:
znalazlem tabele glosnosci minn Dacii



fragment tabeli:

- Duster 1,6 - 2010 r. - głośność przy 120 km/h - 75,1 dB
- Duster 1,6 16V - 2012 r. - głośność przy 120 km/h - 71,9 dB

znaczna różnica :-( ... o ile nie ma błędu to z czego to wynika?...

wojtek_pl - 2012-12-11, 11:09

Wyciszenie pod maską montują teraz standardowo również w benzynowych wersjach ?
Dar1962 - 2012-12-11, 11:32

nie sądzę, aby ten kocyk sam w sobie zmniejszał hałas aż o tyle jednostek
laisar - 2012-12-11, 13:30

TD Pedro napisał/a:
- Duster 1,6 - 2010 r. - głośność przy 120 km/h - 75,1 dB
- Duster 1,6 16V - 2012 r. - głośność przy 120 km/h - 71,9 dB

2010 to Euro4, a 2012 - Euro5; może to jest właściwy trop?

Wg katalogu części niektóre elementy wygłuszenia są różne.

Nie podano rodzaju napędu (4x2 / 4x4) ani paliwa (np LPG może być głośniejszy).

jan ostrzyca - 2012-12-11, 16:10

Hałas w kabinie to jedna z większych wad Dacii. Do 100km/h jest znośnie. Powyżej 100 km/h nawet jak na moje skatowane walkmanami bębenki jest cholernie głośno. Na autostradzie koszmar.
mekintosz - 2012-12-11, 16:24

Dacia jest jednak liderem w glosnosci przy 100 i 120 km/h. Porownywalnie glosne sa male samochodziki z silnikiem 1-1.2 l oraz niektore sportowe. Podali np Sandero 1.2 16V i 1.6 MPI. Z 1.5 dci bylo by jeszcze gorzej. Czyli nie mam chorych , zbyt czulych uszu. Na pocieszenie mozna probowac niedrogo wyciszac ;-)
Dar1962 - 2012-12-11, 17:16

to po co jeździcie 120 km/h? ;-) ja staram się nie przekraczać bez potrzeby setki i jest: ciszej, oszczędniej, bezpieczniej
bebe - 2012-12-11, 18:30

Dar1962 napisał/a:
to po co jeździcie 120 km/h? ;-)

Bo można. :> Wolno jechać 140 km/h, mam do przejechania 450 km, to dlaczego mam nie jechać?

bodzio - 2012-12-11, 18:44

czy te kilka decybeli więcej naprawde robi różnice??? :-D mnie osobiście bardziej przeszkadza żona siedząca obok i gderająca, "uważaj jak jedziesz, zaraz się wyrzygam, wracamy, itp itd..." :mrgreen:
48piotr - 2012-12-11, 18:54

bodzio napisał/a:
uważaj jak jedziesz, zaraz się wyrzygam, wracamy

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Do bagażnika z nią :!: :oops: :oops:

kubalonek - 2012-12-11, 19:03

MCV - cicha do 90 km/h. Dużo daje wyciszenie dachu , zresztą opisywane na forum . Ale mnie też to b. przeszkadza ,że przy 120 głowę urywa ... dla pocieszenia w Scenicu ( 1997 , 2002) było niewiele lepiej. Marna paciecha . Ale dzięki za tabelkę - rewelacja !
kukubara - 2012-12-11, 19:39

Zbieram do "kupy" wszystkie za i przeciw i dochodze do wniosku ze poki
co ogranicze sie do ...podniesienia Octavii o kilka cm zeby nie szorowala
misa po koleinach i zalozenia sztywniejszych sprezyn. Koszt calosci zabawy
okolo 1000zl. To chyba bedzie najsensowniejsza inwestycja ;)

A poki co kupilem takie cos :mrgreen:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2857946642
i mam zamiar zmierzyc Octe a potem co popadnie.

MOZE LUDZISKA Z KRAKOWA mieliby ochote na pomiary swoich Dacii?
Mozna sie umowic na obwodnicy i zrobic pomiary przy np. 70, 90, 110, 130km/h
Zapewniam GPS i kamere do filmowania pomiaru.

Ostatni snuje sie autostradami z predkoscia 110km/h oszczedzajac paliwo ale
szczerze mowiac coraz bardziej mam ochote powozic stare kosci ;) w jako-takim
komforcie z predkoscia 140km/h... W Octavii halas powyzej 120km/h jest meczacy.

Moze Megane Kombi z dCi 90KM? Chyba sie wybiore na jazde testowa...
Ps. Megane ma przeswitu raptem 120mm. Zeby to posralo :(


Ps2. W ktorych autach poza Reno i Dacia sa montowane silniki dCi 90KM???


J.

jan ostrzyca - 2012-12-11, 19:59

Co innego głośność badana w warunkach laboratoryjnych a co innego w realu. Do "głośności katalogowej" dodajmy zimowe opony, coś na dachu (bagażnik, antena), dodatkowe odgłosy: wtryski LPG, terkoczące sprzęgło, buczącą klimę, nawiew, lekko popierdujący wydech, no i mamy komplet. A jeszcze może się trafić "głośny" asfalt, ostatnio kładą coś takiego chropawego co buczy jak cholera. Dobrze, że trasy po kilkaset km robię kilka razy w roku, i dobrze, że we wschodniej POlsce autostrad nie uświadczysz, bo Dacia to nie jest auto na duże i w miarę szybkie przebiegi.
maciek - 2012-12-11, 20:03

kukubara napisał/a:
Ps2. W ktorych autach poza Reno i Dacia sa montowane silniki dCi 90KM???


nowej "generacji"
W Clio IV, Sandero II, i chyba Nissan Note i Juke


kukubara napisał/a:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2857946642


masz telefon na Andk :mrgreen: :?:

jurek - 2012-12-11, 21:10

Bodzio, 3 db to wg tabeli wzrost głośności o 100%. pozdr
mekintosz - 2012-12-11, 21:24

Dokladanie. Od nowego samochodu spodziewam sie, ze nie bedzie przesadnie glosniejszy niz konkurencja. Do 120 km/h powinno sie moc swobodnie prowadzic rozmowe. Halas w podrozy na prawde moze byc meczacy.
jan ostrzyca - 2012-12-11, 21:32

mekintosz napisał/a:
Dokladanie. Od nowego samochodu spodziewam sie, ze nie bedzie przesadnie glosniejszy niz konkurencja. Do 120 km/h powinno sie moc swobodnbie prowadzic rozmowe. Halas w podrozy na prawde moze byc meczacy.


Tu się kłaniają przesadne oszczędności a właściwie dziadowanie przy produkcji. Inna rzecz. że w Polsce mało jest miejsc gdzie można bezpiecznie (i legalnie) jeździć do 130 km/h. W moich stronach nie ma takich odcinków, więc na razie mi to...

TD Pedro - 2012-12-11, 22:12

laisar napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
- Duster 1,6 - 2010 r. - głośność przy 120 km/h - 75,1 dB
- Duster 1,6 16V - 2012 r. - głośność przy 120 km/h - 71,9 dB

2010 to Euro4, a 2012 - Euro5; może to jest właściwy trop?

Wg katalogu części niektóre elementy wygłuszenia są różne.

Nie podano rodzaju napędu (4x2 / 4x4) ani paliwa (np LPG może być głośniejszy).


- no tak, ale rodzaj napędu, rodzaj paliwa itp... czy też przyjęte/ustalone normy to rzecz umowna/wymuszona?...

- ważniejsza jest rzeczywista (oddziałująca wprost "na uszy") :-P wartość fizyczna...

Andrzej Zajczuk - 2012-12-12, 14:31

http://pl.wikipedia.org/w...C5%BAwi%C4%99ku
kilka informacji o natężeniu dźwięku
Natężenie dźwięku samochodu określa jego homologacja ale dotyczy oceny hałaśliwościz punktu widzenia obserwatora od zewnątrz.

kukubara - 2012-12-12, 16:29

Bylem przejechac sie Megane Kombi.

Roznica w porownaniuz Octavia jest mowiac krotko spora.
Octavia przy 100km/h - 69dB, Megane przy 130km/h - 67dB.

Jak wracalem to zauwazylem, ze w Octavii slysze dokladnie co sie dzieje na
zewnatrz szum drogi, odglosy innych aut etc. W Megane chyba bylo znacznie
ciszej.

Niestety auta ktore mozna kupic to oczywiscie nie taka konfiguracja jaka
sobie wymyslilem. To juz chyba norma ;)

q

bodzio - 2012-12-12, 18:19

Jurek- nie wiedziałem, ale i tak nie wierzę :-D
bodzio - 2012-12-12, 18:29

a nie mówiłem :-D
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic103857.html

laisar - 2012-12-14, 02:10

TD Pedro napisał/a:
przyjęte/ustalone normy to rzecz umowna/wymuszona?

W przypadku powyższej tabeli to nie ma znaczenia, bo - jak rozumiem - dane w niej pochodzą właśnie z testów (?).

Odpowiadałem na Twoje pytanie z czego może wynikać różnica.

funyo - 2012-12-30, 23:53

W ostatnim "auto moto" jest test dziewięciu suvów z dieslem i według tabeli głośności Duster przy 100 i 130 wypada wprawdzie najgorzej ale tak samo głośne jest Mini Countryman i Citroen C-cross, a Mitsu ASX i Peugeot 4008 tylko o 1dB lepsze. W porównaniu brały też udział min. BMW X1 czy Audi Q3.
Więc nie jest tak tragicznie.
Poza tym powyżej 130km/h w mało którym samochodzie "nie premium" jest przyjemnie cicho.

Dyziek - 2012-12-31, 10:35

funyo napisał/a:
W ostatnim "auto moto" jest test dziewięciu suvów z dieslem i według tabeli głośności Duster przy 100 i 130 wypada wprawdzie najgorzej ale tak samo głośne jest Mini Countryman i Citroen C-cross, a Mitsu ASX i Peugeot 4008 tylko o 1dB lepsze. W porównaniu brały też udział min. BMW X1 czy Audi Q3.
Więc nie jest tak tragicznie.
Poza tym powyżej 130km/h w mało którym samochodzie "nie premium" jest przyjemnie cicho.


Ten test jest w ogole jakis dziwny (pomijajac przekroj cenowy).
Droga hamowania jest dla modelu 4x2, nie dla 4x4

Wersja 4x4 rozczarowuje drogą hamowania - 46 metrów ze 100 km/h, wersja 4x2 42 metry, czyli cała długość samochodu różnicy (120kg różnicy w wadze).

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4471

Kratylos - 2012-12-31, 11:30


TD Pedro - 2012-12-31, 16:25

Kratylos napisał/a:
tak na moje ucho porownojac glosnosc logana 130 clio osiaga przy 160km/h

możesz to rozwinąć/uzupełnić/poprawić, bo w tej postaci trudno zrozumieć co masz na myśli...

mekintosz - 2012-12-31, 16:52

Przy 130 km/h Logan halasuje jak Clio XXL przy 160 km/h - zgadłem ;-)

Generalnie ostatnio nurtuje mnie problem wyciszenia sandero pod katem ilosci uszczelek w drzwiach. Otoz sa tylko dwie: jedna w "otworze drzwi" , zas druga to uszczelka zabezpieczajaca przed splywaniem wody z dachu na drzwi. To torszke skapo, i nie gwarantuje to wystarczajacego wyciszenia szumow oplywajacego powietrza karoserie. Dodatkowo nie sa wyciszone drzwi, sama blacha i boczek plastikowy bez foli ani materialu pochlaniajacego dzwiek. Komora silnika w DCI jakos jest wyciszona, mata pod klapa silnika tez troszke ratuje sytuacje w DCI. Pod tapicerka podlogi malo lub wcale materialow dzwiekochlonnych. Podsufitka tez bezposrednio przylega do blachy dachu. Przez to samochod jest glosny i szybko wypromieniowuje cieplo. W połaczeniu z duza powierzchnia szyb ( co jest plusem ) mamy zimne ostra zima lub zbyt slabo trzymajace chłod klimatyzacji goracym latem budzetowe toczydelko. Dlatego latem zabieram sie na uzupelnienie wyciszenia komory silnika w okolicy kierowcy, wyciszenia dachu i termoizolacji. Na deser zostawie sobie podloge ;-)

Kratylos - 2012-12-31, 16:57


mekintosz - 2012-12-31, 17:08

Kratylos napisał/a:

...
np uszczelki w clio podwojne grube uszczelki.. w drzwiach - w loganie byly duzo ciensze pojedyncze... ale to mozna samemu dosc latwo w daci poprawic...
czytalem tez w materialach producenta ze renowki maja dodatkowo jakas pianke w profilach ktora ma podnosic komfort akustyczny kabiny?


Nowe Sandero/Lodgy/Duster tez maja wcisniete piankowe gabeczki w profile ponad przednimi nadkolami. W jaki sposob mozna wymienic uszczelke drzwi Sandero ? Sugerujesz, ze od Clio bedzie pasowala na rant by prawidlo ja zamontowac.

Mariusz - 2012-12-31, 18:01

Reno jest dużo lepiej wykonane, więc porównywanie Renault do Dacii nie ma najmniejszego sensu
Rysiob - 2013-01-01, 07:55

Z tego, co mi wiadomo uszczelki są względnie uniwersalne. Kupuje się je na metry bieżące, kwestia montażu. Co do wykonania względem Renault - jasne, ze Dacie są wykonane gorzej, ale patrząc ogólnie, te cięcia na wyciszeniu można całkiem tanio poprawić. A nowa seria modelowa (Sandero /Logan 2/Lodgy) ma coraz mniej tych widocznych na pierwszy rzut oka oszczędności.Choć może to też kwestia tego, ze auta Renault idą jeszcze bardziej do przodu, bądź w kierunku bajerologii?
laisar - 2013-01-03, 10:19

mekintosz napisał/a:
W jaki sposob mozna wymienic uszczelke drzwi Sandero ?

Normalnie - zdejmujesz starą, zakładasz nową, wciskając po prostu na rant blachy.

Zdejmij kawałek, nie ma się czego bać, zobaczysz jak to wygląda.


mekintosz napisał/a:
Sugerujesz, ze od Clio bedzie pasowala na rant by prawidlo ja zamontowac.

Na 99% tak, ale może być problem jeśli się okaże za krótka... No i nawet nie chce mi się sprawdzać ceny <; - więc tak jak pisze Rysiob, najlepiej jednak poszukać sklepu, który sprzedaje takie rzeczy na metry (jak KUK).

mekintosz - 2013-01-03, 21:03

Krotka czy długa mozna kupic na wymiar. Chodzi by była odpowiednia, umozliwiała zamkniecie drzwi a jednoczesnie lepiej przylegała, wyciszała i uszczelniała.
jan ostrzyca - 2013-03-19, 09:05

Wykonałem pomiar głośności Dacii MCV 1.6 w warunkach drogowych. Pierwsza kolumna prędkość, druga średnia z 5 pomiarów, trzecia średnia z 3 pomiarów. Samochód jechał na LPG, warunki drogowe dobre, jezdnia sucha, głośność opon 72 db, antena cb na dachu.

km/h db db
60 65.4 65.0
70 67.3 67.1
80 68.0 68.1
90 69.6 69.6
100 72.0 71.7
110 73.4 73.6
120 72.3 72.7

_Big_Mac_ - 2013-03-19, 15:15

Szkoda że nie masz błędów pomiaru podanych, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest ciszej przy 120 niż 110 ;) Podejrzewam, że to może oznaczać błąd pomiaru w okolicach 1-2db, a to już spora różnica.
jurek - 2013-03-19, 15:19

Ja doświadczyłem tego, oczywiście bez aparatury , ale....jak się już rozbujasz, to potem tylko muskasz gaz i jest ciszej, mimo, że szybciej. Może paradoks, ale u mnie tak jest. pozdr
jan ostrzyca - 2013-03-19, 15:48

_Big_Mac_ napisał/a:
Szkoda że nie masz błędów pomiaru podanych, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest ciszej przy 120 niż 110 ;) Podejrzewam, że to może oznaczać błąd pomiaru w okolicach 1-2db, a to już spora różnica.


Błąd jest możliwy, po pomiar był robiony w zmiennych warunkach drogowych np w otwartym terenie i między ekranami. Poza tym zmieniało się źródło hałasu, do ok. 11o km/h bardzo wyraźnie słychać powietrze opływające dach, powyżej 110 km/h głównie silnik. Przy bocznym wietrze zdrowo hałasuje powietrze w relingach. Do średniej wziąłem 3-5 pomiary z wyjątkiem skrajnych. Tak czy siak mój wóz jest głośniejszy niż wynika z tabeli umieszczonej w tym wątku.

piotr. z - 2013-03-20, 14:45

Akurat ujeżdżam jeszcze Nubirę 2,0 i w okolicach 115-130 jest wyraźnie głośniej niż w okolicach 140 km/h. Tu może być podobnie. Jest coś takiego jak częstotliwość drgań własnych, tylko dlaczego akurat dla prędkości podróżnych po drogach szybkiego ruchu i autostradach?...
funyo - 2013-07-26, 23:09

Kilka dni temu miałem okazję porównać subiektywne odczucia dźwiękowe DD 1.6 z gazem i Chevroleta Captiva 2.0 CDTi.
Oczywiście trochę to porównanie naciągane, bo z jednej strony benzyna, a z drugiej diesel, ale Captiva (najwyższa opcja) to jednak wyższy segment i cena (1 Captiva = 2 DD).
Wnioski takie: CC na postoju bez porównania głośniejszy od DD, wyczuwalne też delikatne wibracje typowe dla diesla. Podobnie przy prędkościach miejskich. W czasie jazdy do prędkości 110km/h głośność porównywalna, powyżej też ale z wskazaniem na DD. Byłem bardzo zaskoczony, bo po samochodzie za ponad 110tys. spodziewałem się czegoś więcej. Z drugiej strony DD nie musi mieć kompleksów, tym bardziej, że w zakresie prędkości najczęściej używanych i prawnie dozwolonych jest całkiem dobrze. Taka przeciętna średnia ;-)
A po lifcie może być tylko lepiej. :-)

mekintosz - 2013-08-30, 22:07

Miałem okazję sie przejechać loganem 68 Km 1.5 dci. Rocznik 2007, laureate. Co ciekawe subiektywnie lepiej przyspieszał niż moje sandero ( inna skrzynia ? ). Być może mam jakis "przymulony egzemplarz" ;-) Jednak zauwazyłem, w zasadzie usłyszałem inny dzwięk silnika. W Loganie jakby rezonans mniej sie roznosił po kabinie. Tak "aksamitniej pracowała jednostka 1.5 dci" Być może to wina/cecha innej komory silnika logana sedan, być może plus niedawno wymienianego rozrzadu, może kurcze mam jakas dziure w wydechu. Ewentualnie jakies elementy mocowania/amortyzacji silnika sie wysłużyły ? Zanim cokolwiek zgłoszę do ASO musze przy okazji zlotu na Puławskiej posłuchac innych daci z silnikiem 1.5 dci.
Karenzo - 2013-08-31, 02:08

Po zakończeniu gwarancji zamierzam kompleksowo wygłuszyć samochód , najważniejsze to wygłuszanie ściany grodziowej silnika , i nadkoli . Może cena materiałów nie jest zbyt wysoka bo zamyka się w 300 zł ale robota jest na dobre 5 dni , bo trzeba zdjąć cała zabudowę kabiny , wykładzinę itp . Wydaję się że nie jest to oszczędność tylko celowe działania renault . Trzeba sobie zdawać sprawę jednak że taka cegła na kołach nie będzie miało dobrej opływowości . Jeżeli renault zastosowało by profesjonalne wygłuszanie to samochód był by cięższy o jakieś 250-300 kg. Co przy stosunkowo słabym silniku powodowały by wzrosty spalania , a to zniechęcało by wielu ludzi ponieważ Dacia to segment budżetowy także w utrzymaniu .
corrado - 2013-08-31, 10:31

Wygłuszanie nie likwiduje gwarancji na auto. Poza tym na pewno wygłuszenie nie zwiększa masy auta o 250-300kg . Chociaż oczywiście można obudować się filcem i "bitumą", że auto nie ruszy ;-)

Analizowałem temat już trochę i na pewno trzeba wygłuszyć na 1. rzut w Dusterze nadkola pod plastikiem jest goła blacha, + podłużnica a we wnękach koła są wielkie szumy i zawirowania powietrza , większe niż generują szyba czołowa czy relingi.

Tak jak w przypadku Opla Zafiry , dużo szumów wpada od tyłu i wygłuszenie klapy b dużo daje - Jest fajne fotostory z wygłuszania właśnie tego małego Suva. 8-)

jan ostrzyca - 2013-09-02, 13:29

corrado napisał/a:
Wygłuszanie nie likwiduje gwarancji na auto.

Oczywiście, że wygłuszanie nie likwiduje gwarancji na auto. Znosi tylko gwarancję blacharsko-lakierniczą na oklejone masami elementy. Mając na względzie jakość i trwałość blach Dacii decyzja należy Ciebie ...

Karenzo - 2013-09-04, 00:11

Na gwarancji należy powalczyć z uszczelkami bo są tragiczne , czasami mi się wydaję że drzwi nie są domknięte.
laisar - 2013-09-04, 08:03

jan ostrzyca napisał/a:
wygłuszanie nie likwiduje gwarancji na auto. Znosi tylko gwarancję blacharsko-lakierniczą na oklejone masami elementy

Ale to jest Twoje Skromne Zdanie czy faktycznie znasz kogokolwiek, komu przez to odmówiono naprawy gwarancyjnej?


Ja w warszawskim ASO "Puławska" usłyszałem odpowiedź chyba dość zdroworozsądkową: co do zasady, wyciszanie nie anuluje gwarancji, natomiast jeżeli rdza pojawi się pod matami, to "w niektórych przypadkach" mogą one zostać uznane za przyczynę lub czynnik sprzyjający korozji. Coś takiego jeszcze się jednak nie zdarzyło.

(Inna rzecz, że po ewentualnej naprawie - obojętnie, gwarancyjnej czy nie - blacharnia nie będzie się poczuwała do niczego ponad próbę ponownego przyklejenia mat, które znalazła na blachach. Jeżeli się nie będzie dało, to trudno).

Rysiob - 2013-09-05, 19:47

mekintosz napisał/a:
Miałem okazję sie przejechać loganem 68 Km 1.5 dci. Rocznik 2007, laureate. Co ciekawe subiektywnie lepiej przyspieszał niż moje sandero ( inna skrzynia ? ). Być może mam jakis "przymulony egzemplarz" ;-) Jednak zauwazyłem, w zasadzie usłyszałem inny dzwięk silnika. W Loganie jakby rezonans mniej sie roznosił po kabinie. Tak "aksamitniej pracowała jednostka 1.5 dci" Być może to wina/cecha innej komory silnika logana sedan, być może plus niedawno wymienianego rozrzadu, może kurcze mam jakas dziure w wydechu. Ewentualnie jakies elementy mocowania/amortyzacji silnika sie wysłużyły ? Zanim cokolwiek zgłoszę do ASO musze przy okazji zlotu na Puławskiej posłuchac innych daci z silnikiem 1.5 dci.


W Loganie dźwięk może się inaczej roznosić, bo inna jest struktura nadwozia. Podobno w sedanach jest wyższa sztywność szkieletu karoserii, przez co drgania inaczej się przenoszą. Słyszałem taką opinię, ale czy to prawda, nie wiem. Na pewno przekłada się to in plus na ciszę w środku w przypadku Polonezów Atu - są sztywniejsze i cichsze niż Caro.

Kratylos - 2013-09-06, 10:02


orzeszek2 - 2013-09-07, 14:02

Kratylos napisał/a:
to dość stara zasada ze sedany sa lepiej wyciszone - stad tez zazwyczaj sedan to limuzyna ;)
maja też sztywniejsza konstrukcja do tego wyizolowany przedział bagażowy - w sedanie też latwiej ustawić dogodna temperaturę. bo bagażnik jest za fotelami i lepsza jest cyrkulacja powietrza.


Mam sedana i nie zauważyłem tego. Głośno tak jak w polonezie karo.

grapess - 2022-03-19, 20:55
Temat postu: Jogger - poziom hałasu przy 140 km/h
Cześć,
Jak w 2014 kupowałem Lodgy byłem zachwycony jak w niej jest cicho.
Na jeździe próbnej sprzedawca sprytnie nie pozwolił na wjazd na obwodnicę W-wy.
Przy 70 było na prawdę cicho. Niestety po zakupie jak wyjechałem w trasę czar prysł i przy 120, 140 robi się nieprzyjemnie. Dodam, że ma silnik 1,6 i 5 stobiowa skrzynia.

Ciekaw jestem jak jest w Joggerze? Piszą i mówią na yt, że jest dobrze wyciszony ale jak to sie ma na prawdę? Dajcie znać jak komuś uda się przejechać Joggerem.

Pozdro

gg - 2022-03-19, 23:42

Dobre pytanie. Mnie ciekawi czy przy 140 jest spokojnie czy zaczyna się walka z samochodem, bo Lodgy zaczyna żyć swoim życiem ;).
tomkasz - 2022-03-19, 23:49

Tu jest jakiś wstępny pogląd na hałas: https://youtu.be/OgcTMecCkeY?t=2037 .
Ale obawiam się, że jak ktoś lubi ciszę, to sam (osobiście) musi się przejechać i ocenić.

yeti65 - 2022-03-20, 16:53

Ja mam porównanie nowego Sandero Stepway, do nowego Dustera. A Jogger to przecież Sandero z inną budą. Sandero wypada słabo w porównaniu do Dustera. Jeżeli nie dołożyli dodatkowego(w stosunku do Sandero) wygłuszenia, to niestety będzie głośno.
villager - 2022-03-20, 17:45

Jak ktoś lubi ciszę, to niech sobie sprawi jeden z tego miliona elektrycznych zapowiadanych w expose premiera :mrgreen: ;) Tu przynajmniej słychać silnik i jak zacznie coś brzęczeć to natychmiast usłyszysz ;-) ;)
toka93 - 2022-03-20, 19:29

Jogger ma przód z Sandero III stwpway. Będzie tak samo albo i gorzej:)
Henry - 2022-03-20, 19:52

To może być gorzej niż w Dusterze?
gfedorynski - 2022-03-20, 21:24

villager napisał/a:
Jak ktoś lubi ciszę, to niech sobie sprawi jeden z tego miliona elektrycznych


To nie dźwięk silnika jest (głównym) problemem w Lodgy przy 140 i więcej km/h.

Prezes - 2022-03-20, 22:12

Henry napisał/a:
To może być gorzej niż w Dusterze?

Silnika to chyba nie słyszysz? D2 jest super względem innych Dacii (nie wiem jak nowe Sandero, ale opinię tu wyrażono), jakbyś przejechał się D1, to wiedziałbyś, że masz stosunkowo baaaardzo błogą ciszę :-)

Henry - 2022-03-21, 09:08

Z silnikiem to całkiem ok. Ale ten szum wiatru i kół od 90kmh... No nie jest taki męczący jak w mojej starej GV, ale oglądając recenzje to spodziewałem się że będzie ciut lepiej albo przynajmniej od wyższych prędkości.
yeti65 - 2022-03-22, 18:43

Dacia to jednak budżetowa marka i nie ma co spodziewać się jakiegoś dobrego wyciszenia.
Jeszcze przed zakupem Dustera oglądałem na YT filmiki dealera z Lublina i tam była mowa o tym, że najcichszy jest Duster z silnikiem 1.0.
Może dodali trochę wygłuszenia by ukryć terkot 3-cylindrowca :?: :mrgreen:
Szumy powietrza przy dużych prędkościach mogą być mniejsze w Joggerze, bo jest trochę niższy od Dustera. Ale przy jeździe do 100km/h Duster bije na głowę Sandero Stepway pod względem wyciszenia.

r70 - 2022-03-23, 16:01

Henry napisał/a:
Z silnikiem to całkiem ok. Ale ten szum wiatru i kół od 90kmh... No nie jest taki męczący jak w mojej starej GV, ale oglądając recenzje to spodziewałem się że będzie ciut lepiej albo przynajmniej od wyższych prędkości.

A jakie masz opony ?
U mnie na zimówkach zdecydowanie bardziej słychać szumy toczenia niż na letnich EcoContact 6. Dosłownie nie ma porównania.
Zanim wybrałem DD2fl byłem zdecydowany na Logana 2021 w którym po jazdach przez weekend najbardziej mnie drażnił poziom hałasów toczenia nawet przy 90km/h i odgłos zamykanych drzwi - ale pogodziłem się z tym; jednak do czasu kiedy nie przejechałem się Dusterem - który pod tym względem jest wg mnie bez porównania lepiej zrobiony. Wczoraj siedziałem w salonie w Joggerze i mam wrażenie że poziom wygłuszenia drzwi jest taki sam jak w Loganie więc myślę że poziom hałasu tocznia też może być podobny.

Henry - 2022-04-10, 20:07

r70 napisał/a:
A jakie masz opony ?


Goodyear Vector 4season Gen 3 - nie są super ciche, ale też nie wydają się jakoś specjalne głośne.

jan ostrzyca - 2022-04-11, 17:35

Ło matko! Znów zacznie się partyzanckie wyciszanie matami? MCV I wymagał lepienia z każdej strony.
michauek22 - 2022-04-14, 11:44

jan ostrzyca napisał/a:
MCV I wymagał lepienia z każdej strony.

Każda Dacia wymaga lepienia, taka natura tej marki że na wszystkim oszczędności...

uno0 - 2022-04-14, 14:37

Po Scenicu II nie mam jakiś problemów z hałasem SS3. 90% przebiegu to miasto, 7% to drogi krajowe i wojewódzkie oraz 3% to autostrady i ekspresówki. Dla mnie 120-125 jest ok. Mniej pali auto a ja bardziej zrelaksowany jestem. Różnice czasowe są matematycznie udowodnione jako niewielkie.
zimny - 2022-04-22, 21:34

głośność przy 130 km/h
lodgy 1,6 - 74 dB
duster 2 tce 150 - 70 dB
jogger jeszcze nie znalazłem (jak znajdę to dodam)

Michał B24 - 2022-04-23, 07:52

3dB to dwukrotny wzrost hałasu, tak naprawdę.
r70 - 2022-04-23, 12:27

dB mówią jednak tylko o poziomie natężenia dźwięku i oczywiście im niższy tym lepiej.
Ale nie mówi nic o charakterystyce hałasu który dociera do naszych uszu, a jak wiadomo różne częstotliwości są dla człowieka różnie dokuczliwe. Może się zdarzyć że mniej intensywny hałas jest bardziej męczący niż inny - o innym widmie częstotliwości.

yeti65 - 2022-04-23, 15:38

Ja na Dustera przesiadłem się z bardzo dobrze wyciszonego Outlandera. Oczywiście Duster jest głośniejszy, szczególnie przy wyższych prędkościach, ale do stówki różnicy wielkiej nie ma.
Przymierzaliśmy się też do Sandero Stepway, ale żonie nie podpasowała.
I z tego co zauważyłem, to między Dusterem a Sandero Stepway jest większa różnica w głośności, niż między Outlanderem a Dusterem(przy 100km/h)

tomkasz - 2022-04-30, 18:22

Kolejny poglądowy film Carrara Dacia Lublin - Jogger ECO-G:
https://youtu.be/pJ0lg6EgM-U
Wg mnie jest dość głośno w środku.

chrom6 - 2022-05-04, 15:57

jan ostrzyca napisał/a:
Ło matko! Znów zacznie się partyzanckie wyciszanie matami? MCV I wymagał lepienia z każdej strony.


właśnie skończyłem partyzantkę :lol: :lol: , wyklejone matą butylową 2,5 mm + pianką 6 mm podłoga bagażnika aż do nóg pasażerów z tyłu, boki tył, nadkola przód i tył oraz dach i drzwi matą 2,5 mm i pianką 9 mm. Materiały ze strony BITMAT.PL także dobra jakość.

efekty.....niezbyt imponujące
130 było 70 jest 68
70 było 61 jest 60
60 było 59 jest 57
50 było 57,5 jest 55,5/60

pomiary na tej samej drodze, suchej, opony zimowe Michelin Alpin 4 . plus jest taki że "na ucho" wyeliminowałem część szumu przy większych prędkościach.

r70 - 2022-05-04, 17:55

bardzo duża różnica - a koszty ?
chrom6 - 2022-05-05, 06:54

r70 napisał/a:
bardzo duża różnica - a koszty ?


dokładnie nie liczyłem około 1200 zł materiał, robota w zakresie własnym

michal22 - 2022-05-05, 11:02

chrom6 napisał/a:

dokładnie nie liczyłem około 1200 zł materiał, robota w zakresie własnym

Generalnie jesteś zadowolony z efektu końcowego czy jeszcze coś by wymagało poprawy wg Ciebie?

chrom6 - 2022-05-05, 12:09

michal22 napisał/a:
chrom6 napisał/a:

dokładnie nie liczyłem około 1200 zł materiał, robota w zakresie własnym

Generalnie jesteś zadowolony z efektu końcowego czy jeszcze coś by wymagało poprawy wg Ciebie?


"na ucho" wiele się nie zmieniło, ale wg sonometru jest spadek głośności o ok 2 decybele. to dużo i mało, szczerze mówiąc liczyłem na lepszy efekt. Ale głównym problemem tego auta są szyby które nie tłumią dźwięku. To chyba jest główna różnica w wyciszeniu pomiędzy Clio a Sandero, Clio ma szyby o wysokiej skuteczności tłumienia hałasu. Duży hałas powodują też opony, liczę że na letnich będzie jeszcze ciszej.

Jeszcze jeden pomiar obrazujący zmianę:

wjazd z kostki brukowej na asfalt - przed klejeniem różnica była 10 db, teraz jest 6 db

velomar - 2022-05-05, 23:49

A ile wagi doszło po tych zabiegach?
chrom6 - 2022-05-06, 06:59

nie liczyłem....ale coś pomiędzy 40 a 50 kg. mata 2,5 mm swoje waży a poszły ponad 3 rolki, pianka niby lekka ale też swoją masę ma .
uno0 - 2022-05-06, 09:16

chrom6 napisał/a:
michal22 napisał/a:
chrom6 napisał/a:


Ale głównym problemem tego auta są szyby które nie tłumią dźwięku.


Gdy miałem jeszcze Scenica 2 to na forum w/w modelu pisali o szybach akustycznych. Nie montowałem jej ale podobno są dość skuteczne. Ale ile w tym prawdy, a ile to efekt placebo nie mam pojęcia...

velomar - 2022-05-06, 12:34

Dla mnie sporym negatywnym zaskoczeniem w Sandero II była pierwsza jazda w silnym deszczu. Nie wiem, czy to głównie przez słabo wyciszony dach, czy przez przednią szybę tak mocno było słychać te uderzenia kropel w nadwozie, ale było dużo głośniej niż w Peugeocie 306.
Nawet jazda po mokrej jezdni jest jakby bardziej słyszalna niż w innych samochodach (nadkola, podłoga?).
Przy dużej prędkości słychać też różne szumy opływu powietrza.
Na bruku najwięcej hałasów w moim przypadku wydobywa się z boczków drzwi, co sprawia, że jednak odczuwa się tą budżetowość marki.
Natomiast sam silnik 1.0SCE jest moim zdaniem dobrze wyciszony i nawet czasem wolałbym go lepiej słyszeć w kabinie, bo tak jakoś brakuje czasem informacji zwrotnej co się dzieje z silnikiem, a na samej pozycji elektronicznego pedału gazu (jak ja go nienawidzę) nie można polegać.

Dymek - 2022-05-06, 13:26

chrom6 napisał/a:
właśnie skończyłem partyzantkę :lol: :lol: , wyklejone matą butylową 2,5 mm...
No szacunek. Różne rzeczy jestem w stanie poprawiać u mnie w Sandero, ale na pomysł wyciszania nigdy nie wpadłem i raczej nie wpadnę a przecież to poprzednia (ponoć głośniejsza) generacja... Po prostu dlatego, że nic mi pod względem głośności nie przeszkadza, wręcz uważam, że jest bardzo cicho :lol: Jestem po prostu idealnym klientem Dacii- nigdy nie miałem droższego samochodu a wszystkie jakie miałem były głośniejsze o całe lata świetlne... :mrgreen:
velomar napisał/a:
Na bruku najwięcej hałasów w moim przypadku wydobywa się z boczków drzwi, co sprawia, że jednak odczuwa się tą budżetowość marki.
To dziwne, bo u mnie akurat boczki nie generują absolutnie żadnych dźwięków. Trzeszczał za to czasem tunel środkowy i gdzieś za deską w różnych miejscach, ale po 3 latach wszystko przeszło. Generalnie nowy samochód generował we wnętrzu więcej dźwięków niż teraz.
michauek22 - 2022-05-06, 15:28

velomar napisał/a:
jednak odczuwa się tą budżetowość marki

Owszem, to niestety jest widoczne na każdym kroku...

chrom6 - 2022-05-06, 20:11

velomar napisał/a:
Dla mnie sporym negatywnym zaskoczeniem w Sandero II była pierwsza jazda w silnym deszczu. Nie wiem, czy to głównie przez słabo wyciszony dach, czy przez przednią szybę tak mocno było słychać te uderzenia kropel w nadwozie, ale było dużo głośniej niż w Peugeocie 306.


zobacz na czym polega wygłuszenie dachu - 1 poprzeczka, z przodu jeszcze nie jest źle bo jest mata kellera ale z tyłu wielki kawał blachy z naklejoną chyba dla żartu tekturą.. podsufitka też goła, w innych autach zdarzają się kawałki filcu, a w dacii nic.

temporar - 2022-06-08, 22:00

Jeśli chodzi o Joggera potwierdzam, że głównym źródłem hałasu nie jest silnik. Przy wyższych prędkościach słychać głównie szum wiatru (zwłaszcza od lusterek), a przy mniejszych mechaniczny pomruk poruszającego się auta (koła/osie).

Silnik natomiast, pomijając moment przyspieszania na turbo, jest dość cichy i przyjemny w odbiorze.

Michał B24 - 2022-06-09, 07:46

Też uważam, że silnik jest dobrze wyciszony. Miałem Stepway poprzedniej generacji i przy dużych prędkościach było w nim głośno od szumu wiatru, bardzo głośno, ale do wytrzymania.

Teraz wybierając wóz, jeździłem Stepway i zwykłym. Niestety relingi Stepway powodują spory hałas, choć może sprawiać wrażenie, że to lusterka. Lusterka mam te same, a hałas duzo mniejszy. Dlatego właśnie wziąłem Sandero. W drugiej generacji, była spora różnica w wyposażeniu i wyglądzie między Stepway i zwykłym. W obecnej juz tak nie jest, a auto cichsze.

Dalej hałas pochodzi od kół i dość cienkich szyb, dachu pewnie też.

Jednak zestaw głosnomówiacy działa dużo lepiej.

michauek22 - 2022-06-21, 17:12

Michał B24 napisał/a:
Niestety relingi Stepway powodują spory hałas, choć może sprawiać wrażenie, że to lusterka.

Ja obstawiam, że jedne i drugie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group