DUSTER ma wysoko położony środek ciężkości, co ma wpływ na to ze podczas gwałtownych manewrów może się Duster przewrócić, ESP w tym momencie by przyhamowało odpowiednio koło i nie skończysz na drzewie czy na dachu. Jak bym JA miał kupować dla SIEBIE Dustera to brałbym ESP nawet za 4 tysiące. Też w ziemie się przyda ESP bo masz dzięki ESP ASR które pomoże ci ruszyć na oblodzonej nawierzchni
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-11-16, 22:57
Moim zdaniem - brać, nawet kosztem innego wyposażenia jak fabryczne audio czy elektryka szyb z tyłu. Ostrożność ostrożnością, ale sam się przekonałem latem tego roku że np. zakręty o 180st. poza terenem zabudowanym w leśnym, górzystym terenie nie zawsze są odpowiednio oznakowane...
Z wszelkimi systemami elektronicznymi, airbagami sprawa wygląda tak, że warto wyłożyć dodatkową kasę, a jednocześnie - oby nigdy ich działanie nie było niezbędne...
Uważam, że brać. Bezpieczeństwo nie ma ceny. Tylko trzeba pamiętać, że żaden system nie zastępuje myślenia. ajax ty stara zrzędo
Ku przestrodze.
A Laisar słusznie zauważył, że wbrew pozorom DD ciężko jest wywrócić, choć... późną jesienią łońskiego roku ;-P na dłuugim zjeździe po oblodzonej drodze, przy silnym wietrze poznałem w DD co to jest tzw. "stateczność dynamiczna". Powiem tak, DD był stateczny dynamicznie, ale plecy miałem mokre. ESP by się przydało.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-16, 23:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-17, 09:09
specjalnie dla tego układu musiałem opóźnić odbiór auta o 2 miesiące
W wersji 4x2 jak nak najbardziej brać ze względu na charakterystykę DD (wysokie zawieszenie i jak dla mnie niezbyt precyzyjny układ kierowniczy).
W wersji 4x4 przy załączonym trybie Auto w razie uślizgu kół dołąnczany jest napęd 4x4 (podobnie jak w VW system synchro) i jak dla mnie ESP to trochę na wyrost. Może ze względu na ASR, ale ja mam 1.6 bezynę tak więc wystartowanie na uślizgu na normalnej drodze raczej niemożliwe.... Generalnie trzeba samemu decydować.
Ja nie chciałem czekać na wersję z ESP, za to zainwestowałem w opnki zimowe CONTINENTAL ContiCrossContact Winter.
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-18, 12:34
Każdy ruch w stronę bezpieczeństwa jest chwalebny, ale musimy wiedzieć że działanie ESP to nie wszystko, napewno zaufać bez granic mu nie można wszystko dziala ale do pewnej prędkości, a pamiętajmy ze nie poduszki i nie systemy ale nasza rozwaga to najlepsza gwarancja na sukces
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-18, 13:39
A co taka wypowiedź ma wspólnego z pytaniem czy brać ESP? Rozważnie można na letnich gumach po śniegu jeździć, ale jak jest coś co pomaga lub może pomóc w krytycznych sytuacjach to warto to mieć.
Żeby nie było OT - odpowiedź z mojej strony: Zdecydowanie warto brać ESP.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2011-11-22, 20:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 144 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-18, 14:41
byniek napisał/a:
W wersji 4x2 jak nak najbardziej brać ze względu na charakterystykę DD (wysokie zawieszenie i jak dla mnie niezbyt precyzyjny układ kierowniczy).
Jaki nieprecyzyjny układ kierowniczy? Kolega ma inną Dacię niż ja? Przeraża mnie też poleganie bezgranicznie na elektronice i otaczanie się nią...Lepiej na to nie liczyć. Jak jest to pomoże, ale wolę uczyć się radzić sobie bez niej.
Ostatnio zmieniony przez dragon 2011-11-18, 14:47, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 144 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-18, 14:52
Cięższa ręka, cięższa nóżka..
ESP bierz, mówi wróżka...
Ja nie wezmę bo się boje...
Chyba, że powiesz co to jest...
To są dziecko takie sprawy...
Rozumiesz, nie do zabawy...
Będziesz starszy i dorośniesz,
Może w głowie ci wyrośnie!
ESP jest dobrym układem dla kierowców, którzy czasem przesadzają z możliwościami auta i wtedy może uratować nawet życie. W wielu przypadkach dla kierowców z żyłką sportową i tak ten system jest wyłączany, aby nie ograniczać możliwości pełnego wykorzystania właściwości trakcyjnych. Moja rada to warto mieć ESP na pokładzie, bo ma się dobre samopoczucie. Z biegiem poznania możliwości auta układ jest mniej potrzebny aby bezpiecznie prowadzić auto na drogach publicznych.
W wersji 4x2 jak nak najbardziej brać ze względu na charakterystykę DD (wysokie zawieszenie i jak dla mnie niezbyt precyzyjny układ kierowniczy).
Jaki nieprecyzyjny układ kierowniczy? Kolega ma inną Dacię niż ja? Przeraża mnie też poleganie bezgranicznie na elektronice i otaczanie się nią...Lepiej na to nie liczyć. Jak jest to pomoże, ale wolę uczyć się radzić sobie bez niej.
Proponuję Koledze przejechać się dowolnym samochodem produkcji np. VW, a będzie Kolega wiedział o czym mówię. Układ kierowniczy chodzi ciężej i mniej precyzyjnie. Dla mnie jest to jak najbardziej akceptowalne (za tą cenę).
A propo polegania na elektronice w latach 90-tych zaczynałem pracę handlowca w VW Caddy z silniem 60km. W zimie ta fura jeździła jak chciała, trzeba było wozić w bagażniku płytę chodnikową aby był bardziej sterowny. I nie chodzi mi o przekomarzanie się kto czym jeździł i kiedy. Co do kolegi z Włodawy, zaczyna mi przypominać osła z Shreka. Nie warto pisać posty w stylu "ja też, ja też... dołożę"
ESP jest dobrym układem dla kierowców, którzy czasem przesadzają z możliwościami auta i wtedy może uratować nawet życie. (...)
Nie tylko bo nawet tym, którzy nie przesadzają z możliwościami może uratować tyłek przy jakiejś niespodziewanej i nagłej sytuacji.
Na Forum jest gdzieś wątek kolegi, który miał wywrotkę Dusterem. Nie chcę tu wszczynać ponownie dyskusji, ale może by nie miał wywrotki jakby miał ESP.
Napiszę tak: lepiej mieć i nie używać niż nie mieć a potrzebować. Jeśli masz na to kasę to bierz.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-19, 12:08
ESP wydaje się oczywistym elementem wyposażenia, w sposób istotny poprawiającym bezpieczeństwo czynne. Wydanie (w przypadku wersji Laureate) tych 1200 zł to pieniądze dobrze zainwestowane - bez względu na umiejętności kierowcy.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-11-19, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Dar1962 - piszesz, ze specjalnie opóźniłeś odbiór dla ASP, kiedy to zrobiłeś?
Pytam, bo nasze zamówienie przyszło "za wcześnie" w lipcu. Czyli dealer sprzedał auto a zamówił następne Ambiance 4x4, klima, pakiet modularność (asp +asr jest dostępny z nim).
Mój dealer na razie nie odpowiada, może ma urlop? ;) a ja się łudzę, że może nasze późniejsze zamówienie będzie miało asp.
W sumie ta opcja w konfiguratorze kiedy się dokładnie pojawiła?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum