Wysłany: 2011-11-15, 23:37 Gdybanie a moc wieszczą
maciek napisał/a:
piotrres napisał/a:
Lodgy kojarzy się z lożą (auto dla framaisona? )
a może z Lodzią poufale o Leokadii
Już wcześniej to zauważyłem ;-P I już słyszę elektryka w ASO podśpiewującego pod nosem "...ja ci śrubkę wkręcę w radio, o Leokadio!"
laisar napisał/a:
WhiteDragon napisał/a:
przy 4 metrach długości może być przyciasno
No, nie - następny...
To jest wersja wyłącznie na Trophée Andros - model produkcyjny będzie miał ok. 4,5 m!
QOT (quasi-off_topic): małe jest wielkie:
laisar napisał/a:
Długość: Logan 4250mm, Scenic 4259mm - choć oczywiście rozmiar ;) to nie wszystko...
A tu fragment zapisu dyskusji o nieistniejącej jeszcze "Lodzi" z przed 4 lat
laisar napisał/a:
piotrres napisał/a:
Żeby z Logana tylko nie zrobili mini-vana
Jakby patrzeć na definicję (http://en.wikipedia.org/wiki/Minivan) to wg rozmiarów już się łapie - na kompaktowego minivana: wysokość ponad 1600mm (1636mm) i długość 4200-4600mm (4450mm). Wydaje mi się, że również siedzi się nieco wyżej niż w zwykłych kombiakach, ale to już może tylko złudne wrażenie - muszę kiedyś popatrzeć jak zaparkuję koło jakiegoś. Za to na pewno ustawienie silnika jest złe, ale nie wiem na ile jest to istotne - być może są jakieś 100% minivany które mają podobne?
(Ciekawe że jakoś klatka w środku ani silnik V6 z tyły koledze nie przeszkadzały d: ).
A czemu miałyby przeszkadzać? - przecież w wersji produkcyjnej silnik będzie z przodu, a klatki nie będzie. Tylko jakoś przegapiłem informację, że ma mieć 4,5 metra - a więc robi się całkiem fajnie.
Krtek przyciął nadkola (chyba ciut bardzo) i nie poszerzył opon
Nadkola są wporzo - nic sam nie wymyślałem, przycinałem po prostu wg szpiegowskich fotek.
Opony padły ofiarą próby poprawienia zniekształcenia wywołanego krótką perspektywą, jaką zrobiłem rzutem na taśmę (Zresztą, pierwotnie w ogóle nie dałem kapci, bo chodziło mi przede wszystkim o kształt karoserii).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-17, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Krtek przyciął nadkola (chyba ciut bardzo) i nie poszerzył opon
Nadkola są wporzo - nic sam nie wymyślałem, przycinałem po prostu wg szpiegowskich fotek.
Opony padły ofiarą próby poprawienia zniekształcenia wywołanego krótką perspektywą, jaką zrobiłem rzutem na taśmę (Zresztą, pierwotnie w ogóle nie dałem kapci, bo chodziło mi przede wszystkim o kształt karoserii).
Myślę, że może być tak, że sama kabina będzie szersza, jeżeli kształt facjaty zostanie utrzymany. Podobnie było u Lodowego Dustera.
Zwróciliście uwagę na taki drobiazg jak drzwi wpuszczane w karoserię? W odróżnieniu od wcześniejszych Daciek z drzwiami zachodzącymi na dach. To by sugerowało lepsze dopracowanie aerodynamiczne/aeroakustyczne (tony ostrzowe, rezonanse wnękowe etc.)
Może będzie lepiej wyciszony od reszt Daciek, wszak "Lodoria" uosabia wartości rodzinne (zwłaszcza z silnikiem V6) jak wynika z opisu na str. Dacii.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Wątpię - dopasowałem przód do tych już jeżdżących prototypów, a to nie jest raczej moment, żeby coś takiego mogło się jeszcze zmienić...
piotrres napisał/a:
drzwi wpuszczane w karoserię [...] To by sugerowało lepsze dopracowanie aerodynamiczne/aeroakustyczne
Oraz: klimatyczne - drzwi zachodzące na dach wybitnie nie sprawdzają się w śniegu, co MSZ dodatkowo unaocznia dla jakich krajów pierwotnie były zaprojektowane logany i sandero (a co duster dostał w spadku jako "wadę genetyczną").
Panna Lodzia będzie miała wychodne w marcu 2012, ale obstawiam, że już w okolicach BN AD2011 ujawnią się jej kształty
Co do szerokości kabiny, to oznaczałoby wartości zbliżone do tych co w Dusterze, oraz wyeksponowane nadkola w seryjnej "Lodorii"
Jęsli chodzi o strefę klimatyczną: wcześniej miało by tylko: RO, BG, TR, YU, HR, BIH, MNE, MA, ET,BOL, BR, CO,...
ale bynajmniej nie PL! u nas tylko by zaznaczyć swoją obecność.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-17, 23:20, w całości zmieniany 1 raz
Zdecydowanie - mniej więcej jak Kangoo II, czyli ok 1800 mm.
(Autopoprawka - Grand Scenic jest oczywiście większy: ma 450 cm długości, ale niewiele to zmienia, bo to oznacza, że ta wersja ma w ogóle wymiary jak MCV-ka d: ).
Przed w większości krytycznymi ocenami tego czynu zespół redakcyjny czasopisma broni się jednak w komentarzach pod artykułem, twierdząc, że wcale nie nabrał czytelników, a jedynie dotrzymał dosłownej obietnicy "pokazania dokładnego wyglądu" nowej Dacii. Jest on podobno oparty na poufnych i ścisłych danych, redaktorzy sugerują więc zaczekać z krytyką do lata 2012 roku, kiedy ma się okazać, czy ich dzieło znajdzie potwierdzenie w rzeczywistości.
No cóż - miejmy nadzieję, że informacje o nowym modelu pojawią się jednak wcześniej, i że przekaże je ktoś bardziej wiarygodny...
jednak wizualizacja okazuje się być trafna, zgadza się mniej więcej pas przedni i tylny, widzę że ludzie z l'argus'a mają dobrych informatorów, ja czekam na przecieki lift Sandero i Logana
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-19, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum