niewiem jak to w daci/reno jest ale w toyocie mozna kupic dowolnej firmy olej tylko zeby spelnial normy i byl takiej samej lepkosci
Jak olej spełnia normy, szczególnie normę Renault, to w ogóle nie zastanawiałbym się ani sekundy nad jego zalaniem, jeśli ma się taką koncepcję.
To gwarant musi udowodnić, że uszkodzenie pojawiło się z winy klienta, a wydaje mi się, że w tym przypadku tylko łapówka dla wysokiego sądu mogłaby zmienić orzeczenie ;P
Zresztą w instrukcji jest na najniższe temperatury olej 0W40, Elf takiego w ogóle chyba w Polsce nie sprzedaje...
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-11-11, 13:31
I tu polemizowałbym. Jak coś popsułoby się w silniku mogliby nie uznać gwarancji, ponieważ nie był stosowany olej zalecany przez Renault.
Znane są przypadki nie uznania gwarancji po zastoswaniu innego oleju(te same parametry)np: Ford tak ma
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-11-11, 13:38, w całości zmieniany 1 raz
Aaaa - co lepiej robić to oczywiście kwestia gustu, nie ma dyskusji: jeden woli płacić trochę więcej i mieć problem z głowy, a innemu bardziej zależy na tych kilkudziesięciu złotych oszczędności niż obawia się potencjalnego zakwestionowania gwarancji [:
Rekomendowane oleje Motrio do Daci produkcji po 12-06-2011. Dla silników Diesla 0W30. Niestety jak sprawdzam stronę Motrio to takiego oleju nie ma w ofercie. Nie znalazłem również parametrów tego oleju ani to że jest "low Saps" ani że spełnia normę Renault RN 720. Czyżby nowy nie sprawdzony olej, czy też jak w tanich marketach zebrany z posadzki.
Rekomendowane oleje Motrio do Daci produkcji po 12-06-2011. Dla silników Diesla 0W30. Niestety jak sprawdzam stronę Motrio to takiego oleju nie ma w ofercie. Nie znalazłem również parametrów tego oleju ani to że jest "low Saps" ani że spełnia normę Renault RN 720. Czyżby nowy nie sprawdzony olej, czy też jak w tanich marketach zebrany z posadzki.
Jakoś nie mam zaufania do tych wynalazków, leje Catrola 5W40 i nie zastanawiam się czy ten nowy jest dobry.
Wysłany: 2011-12-28, 17:05 Wymiana oleju w silniku 1.6 16 v
Mam taki mały problemik a mianowicie wymieniłem olej w daci duster 1.6 16v po 2000 km i następny raz myślałem to zrobić za rok po około 10 000 ale kolega twierdzi że powinno się wymienić po 5000 ponieważ mogą być tam opiłki, co sądzicie czy jest sens tracić kasę
to już nie te czasy, nie te standardy, współczesne siniki są docierane fabrycznie i prawdopodobieństwo wystąpienia opiłków praktycznie nie istnieje dlatego producent nie stawia wymogu oleju po takim przebiegu,
na pewno wymiana oleju po przejechaniu 2000 km nie zaszkodzi (ja wymieniłem po 3000 km) ale jest to wyłącznie działanie na tzw. "wszelki wypadek"
- wymogu takiego (i sensu) nie ma...
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-12-28, 18:18
Też zrobiłem pierwszą wymianę po ok 2000 km. Ale już następne zgodnie z książką. Lej olej zgodny z wymogami producenta, nie żyłuj silnika i zmieniaj wg książki serwisowej
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-28, 21:02
Co prawda nie w Dacii ale też k4m (Laguna 1998) pierwsza wymiana po 20000, kolejne co 20000 i jak na razie (210000) zero problemów. W Dusterze będę wymieniał według książki, tak więc na razie ( 22000km) bez wymiany. A te opiłki to chyba w silniku bez filtra oleju??
Błędy popełniane z nieterminową wymianą oleju, lub słabej jakości dadzą znać o sobie po paru latach. Nie ma skutków natychmiastowych, chyba że już się tego koniecznie chce
Według serwisu pierwsza wymiana oleju w tym silniku po 30 000 km
Szkoda czasu i kasy na wcześniejsze wymiany. W końcu dają gwarancje na 100 000 km
U mnie jest już powyżej 20 000 km i silnik jakby cichszy i zrywniejszy, na bagnecie w normie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-29, 18:43
Hamil napisał/a:
Błędy popełniane z nieterminową wymianą oleju, lub słabej jakości dadzą znać o sobie po paru latach. Nie ma skutków natychmiastowych, chyba że już się tego koniecznie chce
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli - tj jak nie wyszły po 13 latach to po ilu wyjdą?? Poza tym wątek dotyczy sensu "ponadterminowej " wymiany oleju, nikt nie postuluje rzadszej wymiany niż producent zaleca
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-12-29, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane III Grandtour
Silnik: 1.6 16V 110 KM
Rocznik: 2012
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 3 Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-01-02, 09:04
Wprawdzie nie mam Dacii a megankę 1,4 16V, ale to przecież "kuzyn"
Mam ją od nowości, wymieniam olej jak instrukcja kazała co 30 tys. km., na "fabrycznym" oleju też 30 przejechałem i jak dotąd nie ma żadnych konsekwencji, wynikających ze zbyt rzadkich wymian oleju. Przebieg - ponad 325 tys. km. Tak więc ja bym się trzymał fabrycznych zaleceń.
Ostatnio zmieniony przez Apodemus 2012-01-02, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-02, 11:27
Firmy wydłużają okres wymiany ze względu na coraz lepsze oleje na rynku pozwalające na dłuższe utrzymanie właściwości smarnych.
Osobiście jeździłem zawsze coś ok 15 tysięcy rocznie i wymieniałem olej raz do roku w nubirze 1.6, astrze 1.4 i pewnie w Dusterku też tak zrobię ale do 30 tysięcy nie będę czekał:)
Błędy popełniane z nieterminową wymianą oleju, lub słabej jakości dadzą znać o sobie po paru latach. Nie ma skutków natychmiastowych, chyba że już się tego koniecznie chce
PiotrWie napisał/a:
]Nie bardzo rozumiem co masz na myśli - tj jak nie wyszły po 13 latach to po ilu wyjdą?? Poza tym wątek dotyczy sensu "ponadterminowej " wymiany oleju, nikt nie postuluje rzadszej wymiany niż producent zaleca
Chciałem podkreślić jaki wpływ może mieć złe podejście kierowców do tematu wymiany oleju. Dla oszczędności po okresie gwarancji już tak nie pilnują terminów, łapią się na promocje oleju beczkowego, myślą o sprzedaży w najbliżej przyszłości, czas mija i później zonk silnik do remontu. Jeżeli przejeżdżają 13 lat na silniku to olej musiał być OK. Jeżeli autem jeździmy w normalnych warunkach nie dotyczy przedstawicieli handlowych , moim zdaniem harmonogram książki wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez Hamil 2012-01-14, 22:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum