niezapominaj ze diesle maja grzalki elektryczne ktore wlaczaja sie w okolicy zera stopni
Czytałem wątek, ale tak do końca to w to nie wierzę :D
qba napisał/a:
To mozna spokojnie te 90-kilka kilometrow zrobic, przynajmniej ja tyle zrobilem dojezdzajac do stacji i nic sie nie dzialo w aucie
Jakkolwiek jazda na kropelce w zimowych warunkach jest raczej niehignieniczna dla silnika ;P
Lukas87 napisał/a:
do rezerwy komp wyswietlil spalanie 4,8L/100km
Ja nie leję do pełna, bo czekam na zimowe paliwo na stacjach, ale do tej pory jak wypalałem do rezerwy, to po mieście żłopał koło 6 litrów. Tak więc jak słyszę, że komuś pali prawie litr mniej, to doznaję frustracji, bo mimo dość dynamicznej jazdy nie stoję praktycznie w korkach i uprawiam możliwie starannie ecodriving (za wyłączeniem tortury polegającej na przyspieszaniu z 1500 obrotów).
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-11-22, 21:09
Marmach napisał/a:
Cytat:
niezapominaj ze diesle maja grzalki elektryczne ktore wlaczaja sie w okolicy zera stopni
Czytałem wątek, ale tak do końca to w to nie wierzę :D
to jak bedzie zimno to sobie na postoju ustaw cieplo i wlacz dmuchawe zobaczysz jak obroty podskocza
Marmach napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
do rezerwy komp wyswietlil spalanie 4,8L/100km
Ja nie leję do pełna, bo czekam na zimowe paliwo na stacjach, ale do tej pory jak wypalałem do rezerwy, to po mieście żłopał koło 6 litrów. Tak więc jak słyszę, że komuś pali prawie litr mniej, to doznaję frustracji, bo mimo dość dynamicznej jazdy nie stoję praktycznie w korkach i uprawiam możliwie starannie ecodriving (za wyłączeniem tortury polegającej na przyspieszaniu z 1500 obrotów).
bo to wszystko przez mixol
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Odbiegając od tematu grzałki tzw."farelki"( z której obecności jestem bardzo zadowolony), podam średnie wyniki spalania dla dustera po 30 000km.
Dynamicznie w mieście ~6.85l/ 100km. spkojniej w mieście 6.5l/100km. Trasa od 4.8l/100km eko , do 8 z gazem w podłodze gdzie się dało
Ogólnie po dotarciu się silnika spalanie zauważalnie spadło
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-11-23, 12:30
wojtek_pl napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Marmach napisał/a:
Cytat:
niezapominaj ze diesle maja grzalki elektryczne ktore wlaczaja sie w okolicy zera stopni
Czytałem wątek, ale tak do końca to w to nie wierzę :D
to jak bedzie zimno to sobie na postoju ustaw cieplo i wlacz dmuchawe zobaczysz jak obroty podskocza
A co niby ma to udowodnić ?
Ta grzałka to ma być w obiegu chłodzenia czy ma grzać powietrze dmuchane do kabiny ?
W instrukcji nic nie napisali o grzałce...
to wlasnie udowodnienie ze grzalka grzeje bo pobiera prad z aku przez to sterownik podnosi obroty silnika aby alternator dawał większy prąd ładowania w czasie np stania w korku takze mozna uslyszec przelaczajacy sie przekaznik. Grzalka ogrzewa powietrze nie płyn.Wg moich obserwacji grzełka sie załącza od 0 stopni w dół
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-11-23, 14:24
Grzałka włącza się poniżej 5C z tego widzę, w garażu miałem od 3 do 5C i grzałka się załącza już od 2 tygodni, później jak silnik zapali 2 kreski to grzałka się wyłącza i obroty biegu jałowego się zmniejszają.
Spalanie:
wiosna-lato 4,3-4,5
jesień-zima tak jak już poprzednia zima mam 4,8-5.
Spalanie Sandero dci 1,5l, 68KM w zakresie obrotów 1700 do 2500, wg. wskazań komputera, obciążenie jedna dwie osoby w okresie październik listopad.
miasto - 4,7l/100km
mieszane - 4,5l/100km
trasa- 3,97l/100km
Wstępnie stwierdzam, że nie opłaca mi się jeździć na zwykłym ON tylko taniej wyjdzie tankować BP Ultimate
nie wiem jak to jest w Dacii i z ON tankowanym na BP ale jeździłem przez dwa lata Renault Kangoo z prawie identycznym silnikiem (1,5 dCi 106 KM) i tankowałem wyłącznie ON Shell V-Power, sporadycznie zdarzało mi się zatankować "zwykły" ON i nie stwierdzałem żadnej różnicy w spalaniu...
Dlatego napisałem "wstępnie". Mam już dwa tankowania zwykłego ON, jedno przy zużyciu 7.45, drugie 7.88 i teraz mam w baku zwykły. Wcześniej miałem zużycie na poziomie 6.6 , 6.8, przy jednym na początku 7.49 tylko po mieście. A teraz jeździłem w trasie plus wjazd/wyjazd z miasta, bez korków.
Komputer mi pokazuje 8.3 ! Następne tankowanie to będzie Ultimate i sprawdzę jak wypadnie zużycie.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-12-08, 15:05
powiem tak tankowalem na shellu,bp,lukoil i teraz na pobliskiej stacji ktora ma niewielką sieć w pobliżu CRAB gdzie ON kosztuje 5,45 i autko chodzi tak samo spalanie takze bez zmian caly czas dawkuje mixol
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Przejrzałem spalanie w moim Aussie DD 4X4 110 KM ON i tak się przedstawia na różnych paliwach:
VERVA Orlen - 6,36 l/100km do 6,89 l/100km
V-Power Shell - 6,39 l/100 km do 7,42 l/100km
Dynamic Diesel Lotos - 6,36 l/100 km do 7,32 l/100 km
Ultimate BP - 6,72 l/100 km do 7,24 l/100km
Zwykły ON (Shell, Auhan, Huzar) - 7,32 l/100 km do 8,34 l/100 km
Po 10 kkm twierdzę, ze mój Aussie najekonomiczniej (niezależnie od ceny paliwa ON) jeździ na Vervie
Przejrzałem spalanie w moim Aussie DD 4X4 110 KM ON i tak się przedstawia na różnych paliwach:
najbardziej wiarygodne i miarodajne byłyby próby dokonywane w IDENTYCZNYCH (temperatura, obciążenie, prędkość, pokonany dystans, dynamika jazdy itd...) warunkach a o takie niestety trudno...
ale porównując wartości z Twojego zestawienia widać, że są to różnice stosunkowo nieduże...
Myślę, że w dużym stopniu za rozrzut w spalaniu może odpowiadać ultradokładność dystrybutorów na różnych stacjach. Chyba w Motorze był artykuł, że czasami całe litry idą się <...> na niektórych stacjach ;)
W różnice w energii dostarczanej przez paliwo nie wierzę...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1458 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-12-09, 14:26
Ja ze wszytkimi klekotami renault mam od 11 lat i kilkuste tysięcy kilometrów na liczniku doświadczenie takie, że warto tankować na dobrych stacjach, najtańszy ON. ilekroć zatankowałem "wypasione" paliow, samochód palił więcej. Doświadczenie mam z 1.9dci 102km, 2.2dci 150km, 1.5dci 82km i 86km. Tak samo jest z 1.6hdi. Tylko stary 1.9D nie pali więcej na uszlchetnianych paliwach :)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-12-23, 15:57
TD Pedro napisał/a:
... 12 l/100 LPG ...
Co daje średnio: 33,60,-zł (cena LPG średnia: 2,80,-zł). U mnie spalanie na tej ślizgawicy (też w zabudowanym) kształtuje się na stałym poziomie: 5,2 l/100 ON - co daje średnio: 28,39,-zł (średnia cena ON: 5,46,-zł).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum