Nie cieszy najbardziej debilne umieszczenie przycisku do włączania tempomatu w historii motoryzacji. :/ Głupiej by było już tylko w bagażniku. :|
Może ja czegoś nie rozumiem... Przycisk na konsoli centralnej u dołu, służy IMHO wyłącznie do aktywacji funkcji tempomatu (wg mnie zabezpiecza ona przed przypadkowym uruchomieniem tempomatu przyciskiem na kierownicy). Jeśli ktoś używa tempomatu często może mieć ten przycisk aktywowany stale. Samo włączenie utrzymywania stałej prędkości jest dokonywane przyciskiem "+" na kierownicy, tak samo jak w innych Renault. W Dacii brakuje funkcji oferowanej w Renault - przywołania z pamięci ostatnio używanej prędkości. Dla mnie funkcja zbyteczna.
Co do reszty...
Do końca liczyłem po cichu na osobne fotele w trzecim rzędzie. Nawet nie chowane w podłodze, ale mające możliwość niezależnego składania / wyjmowania. Cóż...
Za to pozytywnie zaskoczyła mnie możliwość opcjonalnego wyboru tempomatu / czujników cofania (na stronie rumuńskiej wystepują one razem w pakiecie) oraz systemu multimedialnego z nawigacją.
Ogólne wrażenie bardzo dobre.
bebe napisał/a:
Nadal nie jestem przekonany do gabarytów - na pierwszy rzut oka dostajemy to samo co w MCVce, ale Lodgy wydaje się mniej poręczna.
Zgadzam się. Może w przyszłym roku ww. systemy oraz silniki z Lodgy, znajdą się w ofercie MCV po faceliftingu? W takiej sytuacji, niezastąpiony prześwit MCV będzie mógł się okazać argumentem przetargowym.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 17:01
Brimley napisał/a:
Może ja czegoś nie rozumiem... Przycisk na konsoli centralnej u dołu, służy IMHO wyłącznie do aktywacji funkcji tempomatu (wg mnie zabezpiecza ona przed przypadkowym uruchomieniem tempomatu przyciskiem na kierownicy). Jeśli ktoś używa tempomatu często może mieć ten przycisk aktywowany stale. Samo włączenie utrzymywania stałej prędkości jest dokonywane przyciskiem "+" na kierownicy, tak samo jak w innych Renault. W Dacii brakuje funkcji oferowanej w Renault - przywołania z pamięci ostatnio używanej prędkości. Dla mnie funkcja zbyteczna.
Nie wiem, jak jest w Renault, sugerowałem się tym, co jest u mnie. U mnie wyłączenie samochodu wyłącza tempomat, czyli za każdym uruchomieniem samochodu muszę go włączyć. Schylanie się w tym celu to jak dla mnie masakra. Zwłaszcza, że samo włączenie u mnie powoduje zaświecenie diodki i nic więcej, więc nawet przypadkowe włączenie nie powoduje żadnych odczuwalnych skutków. Co do przywołania, to u mnie wystarczają przyciski +/- - pojedyncze kliknięcie w + ustawia prędkość, po ustawieniu kliknięcie zwiększa prędkość o 1 km/h, przytrzymanie - zwiększa prędkość aż nam się znudzi. Pojedyncze kliknięcie w - powoduje ustawienie poprzedniej prędkości (o ile różnica prędkości nie jest większa niż 25%), po ustawieniu działa analogicznie do +. Jak widać, przyciski R/0, występujące we wcześniejszych Renault, nie są jakoś strasznie potrzebne.
... oferuje nowe calandru wysoki i boki, ...odzwierciedlają hojności wnętrza przestrzeń, która jest incapator, wystarczająco do pełnego komfortu hosta .
Trzy miejsca na drugi wiersz w serii ....stanowisku trzeciego wiersza można wycierane odległości lub rabatata..
Wnętrze oferuje liczne przechowywania Lodgy spacji,...atrybuty specyficzne dla marki Dacia, już uznanych przez klientów i naciśnij klawisz....
...chromowane spalin baryłka, nowy kolor na zewnątrz, wszystkie projektu kamienia, oliwek i nowego atmosfera wnętrza-Testamentu są dostępne w Rumunii ...
Rozumiem, że jak brakuje przestrzeni na hoście, to wystarczy nacisnąć klawisz spacji, ale po co spisywać od razu testament Czy to tak szybko jeździ
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:56
Moze w koncu sie obudziło Renault, ze sama cena daleko sie nie zajedzie. Samochod musi jakos wygladac, nie odbiegajac w wyposazeniu ani wygladzie kokpitu od konkurencji w swej klasie. Ponadto w koncu zaczynaja montowac wspolczesne silniki zamiast oprozniac magazyny z przeszlosci.
Lodgy już jest dostępne w sprzedaży w Rumunii. Kiedy Polska ? i jakie ceny ? najbogatsza wersja w Rumunii to 14 tysięcy euro czyli ok. 60 tysięcy złoty. :) nie moge się doczekać kiedy będzie można umówić się na jazdę próbną ;)
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 22:59
Tak sobie na szybko analizuję i dochodzę do wniosku, że dla mnie największą porażką w Lodgy jest prześwit tylko 120 mm . To już chyba nie będzie autko na (nasze) kiepskie drogi.
A tak z mniejszych rzeczy to liczyłem w opcji (Laureate) na automatyczną klimę i kurtyny .
Przyznam, że zaskoczyły mnie pozytywnie silnik TCE (szkoda mogli pójść za ciosem i dać dCI 130 KM ) i koła tylko 15 (plus tańsze gumy ) myślałem, że będą 16 (a tu nawet alusy w opcji nie są).
Szkoda, że nie ma półki pod dachem .
Reszta na jazdach próbnych .
(RP oczywiście śpi - ciekawe czy zdąży z czymkolwiek przed końcem zimy d: ).
benny86 napisał/a:
W orlando 2 dodatkowe miejsca można niezależnie składać/rozkładać, fajnie by było gdyby Lodgy też miała taką możliwość
1/2 z 450 to 225 - prawie tyle to lodgy ma przy siedmiu miejscach...
Niestety, w daćce nie ma możliwości pełnego złożenia jednego z miejsc w trzecim rzędzie - da się tylko kłaść na płasko oparcia pojedynczo. Między takową powierzchnią a poziomem rolety powinno być co najmniej kolejne 200-250 L pojemności. Dobre i to, ale niedosyt pozostaje...
Mikele napisał/a:
niestety tylna kanapa to kanapa, a nie dwa niezależne fotele, nie ma szyn, nie ma przesuwania
Ano niestety - z rzeczy praktycznych we wnętrzu widzę jedynie możliwość szybkiego demontażu drugiego rzędu.
Cytat:
Ciekawe czy będzie półka pod sufitem ?
W opcjach i akcesoriach nic takiego na razie nie ma ):
mekintosz napisał/a:
Wskaznik [temperatury] ogolnie wiadomo byl g...o warty
Nieprawda! - u większości działa dobrze, a to raczej termostaty są podejrzane.
bebe napisał/a:
wreszcie jest tempomat
Złe wieści - podobno to tylko "ogranicznik prędkości maksymalnej".
(Ciekawe czy trudna jest przeróbka... <; ).
bebe napisał/a:
No nieee wiem...
/me 2...
Owszem, jest dobrze, ale nie beznadziejnie <; Też nie widzę aż tak wielkiej "wartości dodanej", żeby gnać do salony wymieniać swoją MCV-kę już-teraz-zaraz. Zobaczymy jeszcze, jak będzie po jazdach próbnych.
Cytat:
Lodgy wydaje się mniej poręczna
Coś w tym jest - ma mniejszy rozstaw osi, a większy promień zawracania.
Seal napisał/a:
ten TCE ma tylko 5 biegów szkoda
Trochę szkoda, ale z drugiej strony na tyle dobrze ciągnie, że zestopniowanie skrzyni jest podobne jak w dieslach - więc sumarycznie nie jest jednak źle.
A sześć biegów ma dCi110 - i na ostatnim przy 1000 obr/min 54 km/h.
Razem z "niedaćkowym" prześwitem i lepszym wyciszeniem jakie było widać na fotkach z fabryki powinno to znacząco podnieść komfort przy prędkościach autostradowych.
Wszystko to wiąże się z następną sprawą:
mekintosz napisał/a:
Moze w koncu sie obudziło Renault
Nie "obudziło", tylko po prostu zaprojektowało od początku dla "Zachodu" - logan i rodzeństwo powstali przecież tak naprawdę dla kogo innego.
Tym razem także powstało auto budżetowe, ale wedle innych założeń.
...Co też nie wszystkich zadowala, bo np ja wolałbym jednak wyższy prześwit, a zamiast nowej deski - osobne fotele. I co, też mam narzekać, że Reno "dalej śpi" albo "zepsuło dobre"? <;
Seal napisał/a:
myślałem, że będą 16 (a tu nawet alusy w opcji nie są
Są, są 16.
(A przy okazji się dowiedzieliśmy, że do 15 wchodzą tarcze 280).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-07, 06:49
Kratylos napisał/a:
super ze bedze 1.2 tce 115km wreszcie dacia przestaje byc miejscem gdzie skladuje sie przestarzałe rozwiązania... a jak chcialo sie cos nowoczesnego do do marki matki tylko
choc to tce calkowita swiezyna i nie wiadomo jak bedze z awaryjnością - konstrukcja duzo bardzej zaawansowana niz stare 1.2 tce...
O trwałości tego silnika pogadamy za dobre kilka latek. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić bezawaryjną eksploatację 1.2 turbo w dużym i ciężkim samochodzie przez powiedzmy 300 tys. km.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
a co do tego monitorka 7cali to mogli jeszcze dać kamerę cofania, bo przez to okienko to się wiele nie zobaczy, zresztą na jakiej wysokości się zaczyna okno?
Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-03-07, 09:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2012-03-07, 10:57
Z dacia.ro wypiszę w skrócie najważniejsze wyposażenie przynajmniej na tamtejszy rynek:
Access- tylko 1.6
lakierowane zderzaki,czarny grill(góra malowana pod kolor),(nie)pełne kołpaki,czarne klamki, w środku szaro-czarno,schowek nad konsolą otwarty schowek, ABS+AFU , 4 poduszki + dezakt. pod. pasażera, nieregul. wysokość pasów z przodu/regul. stałe zagłówki, hydrauliczne wspomaganie, brzęczyk pasów z przodu, składana i niedzielona (1/1) tylna kanapa. W opcji tylko ESP.
dodatk. relingi, pełne kołpaki, listwy boczne, ,,lepsze'' zagłówki, komputer pokładowy,
recykling powietrza( klima w opcji), roleta i oświetlenie bagażnika, centralny zamek i elektr. szyby przednie,, radio 2 DIN z Bluetooth, dzielona kanapa.
Poza tym opcjonalnie halogeny przeciwmgielne z przodu,dotykowe radio-navi ( już w tej wersji ), ESP i pakiet: regulowana wysokość: kierownicy/fotela kierowcy i pasów bezp.
I Laureatka: wszystkie motory
dochodzą: inne kołpaki, chromowana listwa na grillu i klamki wenwętrzne, lakierowane klamki zewn. ,
informacje o otwartych drzwiach, elektr. sterowanie i podgrzewane lusterka, regulacja kierownicy, elektr. szyby z tyłu, klimatyzacja ręczna, halogeny przecimgłowe.
Opcje to: ESP, podgrzewane fotele przednie, siatka przytrzymująca bagaże, radio-navi, alufelgi ,,15'' oraz pakiet : ogranicznik (?) prędkości/czujniki parkowania z tyłu i skórzana kierownica.
Będzie w salonie, to możesz sam zmierzyć, ale już tylko patrząc po wymiarach nie widzę tu niczego wątpliwego:
* na poziomie podłogi minimalna szerokość to ponad 110 cm;
* w tym samym miejscu, długość to niemal 120 cm, ale odliczmy hojnie te 20 cm ze względu na pochylone ku tyłowi oparcia siedzeń drugiego rzędu - zostaje więc 100 cm;
* wysokość bagażnika od podłogi do górnej krawędzi oparć / dolnej krawędzi szyb to jakieś 70 cm.
110 x 100 x 760 = prostopadłościan o wielkości 770 L. A przecież koniec końców liczy się także miejsce nad, przed i za nadkolami oraz skośnie ścięty fragment tuż za oparciami 2. rzędu, który wcześniej odrzuciliśmy...
(Poza tym MCV-ka jest mniejsza, a rzeczywiście ma swoje 700 L).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum