Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-14, 11:49
Kratylos napisał/a:
ja zreszta nie rozumiem tego pedu na rozmiar kupujacych nie zaleznie od wlasnych realnych potrzeb transportowych , jakies ukryte kompleksy
Dawno już popierałem taką tezę. Przed kupnem aveo przymierzałem się chyba do większości aut segmentu B (poza Polo,które odpadło z powodu ceny o 10kzł wyższej i uboższego wyposażenia). Różnice były na papierze po 1-3cm tu i ówdzie, jakoś nie mogłem tego dostrzec w praktyce. Moje podstawowe kryterium: ustawiam wygodnie fotel kierowcy pod siebie,następnie siadam na miejscu za kierowcą. Jeśli na obu miejscach siedzę wygodnia, przestronność jest OK dla mnie
Moje podstawowe kryterium: ustawiam wygodnie fotel kierowcy pod siebie,następnie siadam na miejscu za kierowcą. Jeśli na obu miejscach siedzę wygodnia, przestronność jest OK dla mnie
No to teraz spróbuj zamontować w tym samym miejscu fotelik dla dziecka do lat 3 - taki tyłem do kierunku jazdy. Może być Gedankenexperiment (; Tylko koniecznie podziel się potem przemyśleniami dlaczego inni mogą mieć jednak trochę inne kryteria niż Twoje...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-14, 12:56
laisar napisał/a:
Tylko koniecznie podziel się potem przemyśleniami dlaczego inni mogą mieć jednak trochę inne kryteria niż Twoje...
Ktoś chyba się dzisiaj nie wyspał. Z całym szacunkiem ale jeśli kupuję auto DLA SIEBIE to mam w nosie wymagania/kryteria/potrzeby INNYCH.
Owszem, za kilka lat jak będe mieć potomka pewnie zmienię podejście do wielu spraw, w tym samochodu (a właściciwie - sam samochód). Póki co jednak ciesze się stanem wolnym, bezdzietnym
A dziękuję, akurat dziś wyspałem się wybornie i nic w moim poście nie było złośliwego czy zgryźliwego. Po prostu szczerze chciałem wyjaśnić, bo Kratylos napisał:
Cytat:
ja zreszta nie rozumiem tego pedu na rozmiar
- a Ty, benny86, przyznałeś się do tego samego:
Cytat:
Dawno już popierałem taką tezę
"Ja tylko niosę pomoc!" [:
I żeby to zaakcentować nawet pogrubiłem najważniejsze słowo w mojej wypowiedzi...
(Co do ESP - W.Sz.P. Dyrechtor raczy pitolić 3 po 3).
Tego ciężkiego zaparcia w/s ESP to nie rozumiem
No, no,"... o capota special gandita pentru un scor mai bun la impactul cu pietonii, ..."
Łał, docenili pieszego! osłona silnika zaprojektowana pod kątem zderzenia z pieszym.
A wcześniej to się nie dało?!
"...Dacia garantand un rezultat de trei stele pentru echiparea de baza si sperand la un rezultat de patru stele pentru echiparile superioare..."
Dacia gwarantuje trzy-gwiazdkowy wynik dla podstawowego wyposażenia i nadzieję na wynik czterech z wyposażeniem dodatkowym.
Dodajmy do tego prześwit minimalny 12 cm (G. Scenic ma 13 cm) w porównaniu z 16 cm w MCV to widać, że celują w "zapadników". Maszyna autostradowa.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-14, 15:30
Marek1603, ładnie to tak podnosić ręke na zwierzchnika
A tak na poważnie zgadzam się z Laisarem, to nie kłótnia tylko inaczej zrozumieliśmy swoje posty i tyle.
wiekszy nie znaczy lepszy bo tak myslac to najlepiej bylo by tira kupowac
ja zreszta nie rozumiem tego pedu na rozmiar kupujacych nie zaleznie od wlasnych realnych potrzeb transportowych , jakies ukryte kompleksy
To na zakończenie tego qui-pro-quo taki kawał z brodą:
Student z jednego z Zaprzyjaźnionych Mocarstw Afrykańskich pisze z Polski do ojca:
-Drogi tato, ja nic z tej Polski nie rozumiem: ja jeżdżę na zajęcia Mercedesem, a profesor co od 25 lat wykłada na politechnice jeździ do pracy autobusem.
-Synku, nic się nie martw. Autobus już w drodze.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-03-14, 16:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-14, 16:40
Kratylos napisał/a:
wiekszy nie znaczy lepszy
Przy trójce małych dzieci znaczy, oj znaczy...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-14, 17:02
W sumie nomenklatura moto gazetowa dotycząca Dacii jest dość komiczna, i tak MCV-kawał krowy- w ogłoszeniach moto zaliczany jest do segmentu B a Lodgy już do rodzinnych vanów...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ciekawe czy jak wejdzie loża dadzą na MCV jakieś dobre upusty lub ekstra wyposażenie w cenie ?
Ale, ale - nie poznaję kolegi: serio rozważasz kolejną daćkę? Mimo wszystko???
Tzn., ja wiem: MCV-ka to naprawdę wdzięczny samochód jako taki - ale awarie głupich pierdół tym bardziej potrafią czasem wnerwić. (Jak było po wielokroć widać nie tylko w Twoim, janie, przypadku...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-14, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-14, 20:36
laisar napisał/a:
Ale, ale - nie poznaję kolegi: serio rozważasz kolejną daćkę? Mimo wszystko???
Tzn., ja wiem: MCV-ka to naprawdę wdzięczny samochód jako taki - ale awarie głupich pierdół tym bardziej potrafią czasem wnerwić. (Jak było po wielokroć widać nie tylko w Twoim, janie, przypadku...).
No tak, z dacią jest jak z komunizmem, idea bardzo dobra ale wykonanie do dupy...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Łał, docenili pieszego! osłona silnika zaprojektowana pod kątem zderzenia z pieszym.
A wcześniej to się nie dało?!
I tak jaki by samochód nie był to jak pieszy wejdzie pod koła to nic mu nie pomoże, więc nie wiem dlaczego jest to tak ważne ?
Najważniejsza powinna być strefa zgniotu i nad nią ciągle pracować, a nie ESP czy tam inne.
Przecież na czołówkę nam ESP nie pomoże, czyż nie tak ?
Jeszcze większą głupotą jest przyznawanie gwiazdek za badziewne kontrolki niezapięcia pasów (jak to miało miejsce w przypadku BMW X5 - najpierw były 4*, a po dodaniu kontrolki i brzęczka było 5*)
Nie do końca się zgadzam z aż tak surową oceną, ale niewątpliwie coś jest na rzeczy - jednak dlatego tym bardziej się właśnie zdziwiłem Twoim zainteresowaniem, po wcześniejszych deklaracjach "nigdy więcej"... Liczysz, że auto celowane na Zachód okaże się zadowalająco lepsze?
czy bogatsze wyposażenie wchodzące w skład standardu nie podbija ceny wyposażenia opcjonalnego
Nie ma co analizować - oczywiście, że podbija...
(Choć na szczęście nie aż tyle co w przykładzie z klimą (: ).
Z tym, że dotyczy to rzecz jasna w zasadzie wyłącznie nowego wyposażenia - a najbardziej idiotyczne jest ograniczanie dostępności czegoś, co i tak już jest w ofercie. "Bo tak, czyli nie bo nie"... (Np klima w wersji podstawowej).
Nie-nie-nie - za przeproszeniem: to są jakieś dyrdymały, a nie różnice <; Ja poproszę konkretnie: to, to i tamto, taka cecha, owaka cecha. Milimetry, kilogramy, litry itp (((:
Łał, docenili pieszego! osłona silnika zaprojektowana pod kątem zderzenia z pieszym.
A wcześniej to się nie dało?!
I tak jaki by samochód nie był to jak pieszy wejdzie pod koła to nic mu nie pomoże, więc nie wiem dlaczego jest to tak ważne ?
Co do pieszego to to łał! było cokolwiek ironiczne, bo sama procedura testowania mi się nie podoba. Jak zobaczyłem wyniki Dustera, to zacząłem się "przymierać" do 5* aut kolegów i wychodziło mi, że nie ma siły: walę głową w szybę a nie w klapę silnika,jak by tego chcieli panowie inżynierowie z e-ncap. No cyba że chodzi o dziecko. Ale wtedy jest inne niebezpieczeństwo, dostania się pod spód. Brr.
laisar napisał/a:
Z tym, że dotyczy to rzecz jasna w zasadzie wyłącznie nowego wyposażenia - a najbardziej idiotyczne jest ograniczanie dostępności czegoś, co i tak już jest w ofercie. "Bo tak, czyli nie bo nie"...
Jak dla mnie jest ot działanie kretyńskie, przypominające zachowanie sklepowej z czasów ancien regime'u" "nie ma, nie będzie, a po co mu to, tyż ma wymagania..." etc. bomba, tyle że było to pochodną nieoborów
Co ciekawe w Loganie z II 2005 miałem (z du Perreille'i) regulację lędźwiową fotela, wskazania chwilowe zużycia paliwa, czego w DD Laureate (V 2010) nie uświadczysz.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-03-14, 23:40, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum