Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-19, 19:39
mam ten sam silnik choc przebieg mniejszy, nie zmieniaj oleju wg. mnie.
P.S. Ja nie wiem jak Wy ale przez ten poskręcany bagnet do mierzenia oleju nigdy nie widać wyraźnie ile mam oleju, wkurza mnie to na maxa, wyjmuje bagnet i mam tylko olej rozmazany przez 1/3 bagnetu
Nie wiem jak w innych daciach z dieslami, ale na pewno w dusterach z FAP-em jest "Oil Control System" - co prawda nie wyświetla poziomu oleju, ale go sprawdza (nie pamiętam, czy także nie jakość?) i w razie potrzeby włącza specjalną kontrolkę na tablicy instrumentów.
milky [Usunięty]
Wysłany: 2012-04-25, 08:26
A czym się kolego różni ten olej syntetyczny Elf od oleju Evolution? Właściwości ma takie same... Co do skomputeryzowania samochodów, to choćby to były najdokładniejsze pomiary wydaje mi się, że raz na jakiś czas i tak warto sprawdzić czy olej utrzymuje się na odpowiednim poziomie.
Różnica jest tutaj:
Excellium: ACEA A3/B4
Evolution SXR 5w30: ACEA A5/ B5 - wyższa klasa oleju syntetycznego, gdzie zastosowano technologię IMF (Intra Molecular Friction).
Poza tym ma:
- doskonałą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z odpowiednio dobranym i dodatkami antyzużyciowymi zapewnia: łatwy, oszczędzający akumulator rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części,
- szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy,
- wycisza pracę rozrządu w silnikach z hydraulicznym sterowaniem zaworów,
- bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem (np. jazda sportowa),
- wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco - dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów,
- bardzo niską temperaturę krzepnięcia oleju pozwalającą na użytkowanie go w najtrudniejszych warunkach,
- szczególnie niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju w silniku,
- całkowitą neutralność w stosunku do powszechnie stosowanych uszczelek,
- doskonałe własności antykorozyjne i antypienne.
Może być stosowany w silnikach Renault - wszystkie typy (oprócz silnika 1.9 dCi i Clio II 2.0 16V 165 KM)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-25, 09:10
maciek napisał/a:
jaki Olej zastosować do silnika 1,6 16V przy przebiegu 145tys km??
mam aktualnie EVOLUTION 5W40 SXR
jeśli silnik nie spala oleju, ja bym zastosował taki sam jak do tej pory, czyli syntetyczny, bo to mit,że silniki z dużym przebiegiem powinny jeździć na mineralnym. Jeśli bierze już olej, warto zastosować też pełny syntetyk dedykowany "do wysokich przebiegów". Silniki eksploatowane na syntetyku mają mniej osadów i są znacznie mniej zużyte te na "minerace"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-25, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Różnica jest tutaj:
Excellium: ACEA A3/B4
Evolution SXR 5w30: ACEA A5/ B5 - wyższa klasa oleju syntetycznego, gdzie zastosowano technologię IMF (Intra Molecular Friction). [...]
Może być stosowany w silnikach Renault - wszystkie typy (oprócz silnika 1.9 dCi i Clio II 2.0 16V 165 KM)
Oj, nie do końca (wytłuściłem to, o co mi chodzi)
W silnikach TCe musi być zastosowany olej spełniający normę RN0710, a jedynym Elf-em spełniającym tę normę jest co prawda Evolution SXR ale nie 5W30, tylko 5W40
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-04-25, 21:36
maciek napisał/a:
tak czytam jaki to zajebisty jest olej EVOLUTION że się odechciewa go wymieniać po 1 roku i 10k km
Ja w Lagunie wymieniam przy tym samym silniku co 20000 lub co dwa lata zgodnie z instrukcją z 1998, obecnie mam 215tkm, nie bierze oleju. W Meganie kazali częściej?
PiotrWie Megusia to strasznie kapryśna dziewczyna , jak coś się zrobi taniej lub przełoży na późniejszy termin to zaraz odwdzięcza się drogimi kaprysami , wg książki serwisowej powinno olej się zmieniać co 30k km, ale że samochód jest eksponowany w ciężkich warunkach miejskich zwykle zmienialiśmy olej po zimie. Ale jeśli ten Olej Elfa jest taki ekstra, to chyba wymienimy filtry i świece
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-04-26, 09:43
Maciek, bez przesady, to w końcu ten sam silnik - K4M, jeśli podają wymianę co 10tkm, 20tkm i 30tkm to prawdopodobnie jak produkowali twoją Megi księgowi uznali że trzeba więcej zarobić na serwisie, gdyby były jakieś techniczne przyczyny skrócenia tego okresu nie przedłużono by potem do 30tkm ( tak obecnie zalecają przy tym silniku)
księgowi uznali że trzeba więcej zarobić na serwisie
Może tak, a może nie - sama konstrukcja to przecież nie wszystko, liczy się także jakość użytych materiałów, a ta...
PiotrWie napisał/a:
tego okresu nie przedłużono by potem do 30tkm
...jak najbardziej może się zmieniać, wpływając na okresy między wymaganymi czynnościami serwisowymi.
A jest jeszcze druga sprawa: przystosowanie do przewidywanych warunków i sposobu eksploatacji w danym kraju (klimat, jakość dróg i paliw, kultura techniczna itp).
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-04-26, 12:53
Nie podejrzewam żeby im się chciało zmieniać, fabryka w Pampelunie robi silniki dla Renault, Nissana, Dacii i kto tylko jeszcze chciałby je kupić, na pewno nie rozróżnia ich pod względem gdzie pójdą, a już na pewno nie do jednej firmy ( Laguna 20 000, Megane 10 000)
Nie doceniasz potęgi magicznych słów "cięcie kosztów"... /:
Po drugie, nawet jeśli w danej chwili faktycznie produkują to samo, to może się to różnić od tego co produkowali wcześniej lub później.
Po trzecie, zalecenia co do okresów serwisowych mogą się zmieniać nawet dla identycznych technicznie silników, wyłącznie w zależności od danego rynku, z powodów podanych w poprzednim nawiasie.
Jutro jadę na przegląd, zakupiłem olej elf solaris 5W30 no i filtr kabinowy(i tu potwierdzam oznaczenie K1152 filtrona i jego zamienniki zą pasuję) zastanawiam się czy jeszcze nie dokupić filtru oleju , co o tym sądzicie a jak tak to jaki( brakuje mi na forum oznaczenia jaki filtr kupić)? kolejne pytanie jaki symbol ma silnik 1,5dci 90 KM bo na stronie filtronu nie widzę oznaczenia z 90- konnym silnikiem. W papierach mam takie oznaczenie K9K E8
:) oczywiście że filtr oleju wymienia sie razem z olejem szczególnie że to koszt 20 zł, zastanawiałem się czy kupić w sklepie czy w ASO (zdać się na oferowany przez nich towar).
Z tego co napisałeś to BOSCH 0 451 103 336, 0451103336, MANN W 75/3 lub FILTRON OP 643/3 powinny pasować. Może ktoś wie ile kosztuje w ASO sama wymiana oleju i filtrów kabinowego i olejowego? Na czym polega zniżka dla klubowiczów ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-08, 18:35
wwy napisał/a:
zastanawiałem się czy kupić w sklepie czy w ASO
te same lub tej samej jakości filtry w aso kosztują zwykle 2 lub 3 razy drożej - wybór należy do ciebie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-08, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum