Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 1,6 16v - zamiana skrzyni na 6-cio biegową
Autor Wiadomość
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-13, 10:48   Duster 1,6 16v - zamiana skrzyni na 6-cio biegową

Czy ktoś orientuje się w temacie możliwości wymiany skrzyni na 6-cio biegową, ale taką aby zachować krótką jedynkę (zamiast reduktora)?
A może ktoś obeznany w temacie zaproponuje inne rozwiązania?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 11:56   

Prawdopodobnie nie ma większych przeszkód technicznych (chociaż każde i tak są do zwalczenia) - wystarczy wybrać skrzynię przewidzianą do wersji 4x4.

Problemem może być jedynie cena takiej nowej skrzyni lub tradycyjna niepewność jakości w przypadku części używanej...


Lajkonik napisał/a:
zaproponuje inne rozwiązania?

Ale tak właściwie - czego? Posiadania "pseudo-reduktora"?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-13, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-13, 12:11   

laisar napisał/a:
Prawdopodobnie nie ma większych przeszkód technicznych (a każde i tak są do zwalczenia) - wystarczy wybrać skrzynię przewidzianą do wersji 4x4.

a 4x4 nie ma takiej samej skrzyni co 4x2?

laisar napisał/a:
Ale tak właściwie - czego? Posiadania "pseudo-reduktora"?

Miałem na myśli poprawę komfortu pracy silnika na autostradzie, czyli zmniejszenie obrotów przy prędkości 120-130 km/h. Nie jestem mechanikiem, więc nie wiem czy np. dużym problemem jest wymiana samych kół zębatych dla 4 i 5 biegu, tak aby trochę wydłużyć te biegi.
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-06-13, 12:14   

Lajkonik napisał/a:

a 4x4 nie ma takiej samej skrzyni co 4x2?


Nie ma. W 4x4 jest 6 biegowa, a w 4x2 5 biegowa.
Ostatnio zmieniony przez McRap 2012-06-13, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-13, 12:37   

McRap napisał/a:
W 4x4 jest 6 biegowa, a w 4x2 5 biegowa.

Sprawdziłem i rzeczywiście! Że też wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. To jest jakiś punkt zaczepienia.
Pozostaje pytanie czy 4x4 na 6-tym biegu przy prędkości powiedzmy 120km/h silnik kręci się wolniej niż na 5-tym biegu w 4x2? Czyli innymi słowy - jak różnią się przełożenia tych skrzyń?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 12:43   

Lajkonik napisał/a:
4x4 nie ma takiej samej skrzyni co 4x2?

Nie.

McRap napisał/a:
W 4x4 jest 6 biegowa, a w 4x2 5 biegowa.

Nie do końca jest tak prosto (: - dCi 110 4x2 też ma sześć biegów.

...I przy zadanych parametrach
Lajkonik napisał/a:
poprawę komfortu pracy silnika na autostradzie, czyli zmniejszenie obrotów przy prędkości 120-130 km/h
to właśnie ta opcja byłaby dla kolegi najlepsza.

Ref. 8201057476, ok. 13 kzł...


Lajkonik napisał/a:
czy np. dużym problemem jest wymiana samych kół zębatych dla 4 i 5 biegu, tak aby trochę wydłużyć te biegi.

Dla czwartego - odpada, ale dla "5" to względnie łatwe: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121


Lajkonik napisał/a:
jak różnią się przełożenia tych skrzyń?

http://www.dacia.pl/media...ter_katalog.pdf - str. 17, w połowie wysokości są podane przełożenia.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-13, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-13, 13:04   

laisar napisał/a:
str. 17, w połowie wysokości są podane przełożenia.

Dzięki!!!
No te dane trochę obniżyły mój entuzjazm. Myślałem, że w moim 4x2 są krótkie przełożenia. Ale przełożenia w wersji 4x4 są jeszcze krótsze - a właściwie są tak krótkie, że prędkość na 6-tym biegu jest w nim mniejsza, niż w 4x2 na 5-tym biegu. Pasowałyby mi takie przełożenia jakie daje skrzynia z wersji 1,5 dCi 110 4x2. Ale to inny silnik i mało prawdopodobne, żeby ta skrzynia pasowała do 1,6 16v.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 13:14   

Lajkonik napisał/a:
przełożenia w wersji 4x4 są jeszcze krótsze

Taki właśnie był zamysł - duster, a już zwłaszcza 4x4, abso-kurna-lutnie nie służy do biegania po autobahnie, więc 6 biegów ma mu dać zamiast tego lepszą dzielność terenową.


Lajkonik napisał/a:
Pasowałyby mi takie przełożenia jakie daje skrzynia z wersji 1,5 dCi 110 4x2. Ale to inny silnik i mało prawdopodobne, żeby ta skrzynia pasowała do 1,6 16v.

Wręcz przeciwnie - są duże szanse, bo TL8 (6-b@4x4) to zdaje się de facto rozwinięcie TL4 (6-b@4x2dCi110), a ta pierwsza jak najbardziej występuje z benzyniakiem.

Oczywiście, można się potknąć na wielu mniej lub bardziej drobnych szczegółach przy takiej przekładce, ale technicznie jest ona raczej możliwa.

Natomiast proste wydłużenie "5" byłoby za to zdecydowanie efektywniejsze kosztowo...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-13, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-13, 13:24   

laisar napisał/a:
Wręcz przeciwnie - są duże szanse, bo TL8 (6-b@4x4) to zdaje się de facto rozwinięcie TL4 (6-b@4x2dCi110), a ta pierwsza jak najbardziej występuje z benzyniakiem.

Ale czy to "rozwinięcie" nie obejmuje jedynie rozwiązania mechanicznego? Mocowanie do silnika nie będzie się różnić?
Jak kupię skrzynię do diesla i okaże się, że nie przykręcę jej do benzyniaka, to będę musiał jeszcze kupować skrzynię z benzyniaka 4x4 żeby im bebechy pozamieniać. Obawiam się, że koszt takiej zamiany dorówna cenie auta :lol:
Choć z drugiej strony - jak te wszystkie części się posprzedaje, to coś z tej inwestycji się odzyska.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-13, 14:03   

taki zabieg (zamiana skrzyń - przynajmniej jeśli chodzi o te, które stosowane są w Dusterach) nie ma sensu. Z moich praktycznych doświadczeń (nie bawiąc się w porównywanie przełożeń, przeliczenia itd) wynika,że skrzynia 6-biegowa w Dusterze 4x4 to coś w rodzaju normalnej 5-tki z dodanym biegiem Zero - po wrzuceniu którego ma się ochotę natychmiast zmienić go na wyższy :mrgreen: Szóstka ma przełożenie mniej więcej piątki w "normalnej" skrzyni, więc do do jazd autostradowych nadaje się średnio
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-06-13, 14:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-06-13, 14:25   

Dar1962 napisał/a:
z dodanym biegiem Zero - po wrzuceniu którego ma się ochotę natychmiast zmienić go na wyższy

lepiej tego nie można było ująć... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 14:32   

@Dar1962: Dlatego mowa o skrzyni 6-b, ale od wersji 4x2 - tam szóstka faktycznie jest dość długa, więc ma to jakiś sens.


Lajkonik napisał/a:
Mocowanie do silnika nie będzie się różnić?

Tego nie wiem na pewno - trzeba by po prostu poszukać skrzyni 5-b, jaka jest u Ciebie, oraz tej TL4, i porównać...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne