Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 21:34
jan ostrzyca napisał/a:
W ostatnim Auto Świecie artykuł: "Przepis na samochód dyskontowy", w którym piszą wprost o tym co wiemy od dawna, że przystępne ceny Dacii wynikają głównie z produkcji w krajach gdzie jest najtańsza siła robocza. Daje to do 80% oszczędności względem produkcji na zachodzie. I tu dwie sprawy:
1. wyprowadzanie produkcji do trzeciego świata kosztem miejsc pracy w Europie,
2. wyzysk pracowników zatrudnionych w zamorskich fabrykach.
Obie są niekorzystne-sprzeczne z interesem ekonomicznym europejskich pracowników i sprzeczne z prawami człowieka, które są podstawą naszej kultury.
W przypadku daci dorzuciłbym szereg celowych oszczednosci na wyposazaniu pojazdu w elementy standardowe w innych pojazdach. Czym dluzej uzywam swoje sandero tym bardziej mnie to drazni. Coz widziały gały co brały Na szczescie mozna zawsze kupic inny nastepny pojazd niz ze stajni dacia. Fajnie, ze nowe dacie - Lodgy i Dokker - stanowia kolejny krok w kierunku wiecej za mniej. Tylko konkurencja nie spi, nawet samo renault wyposaza nowe modele tak, ze dacia w moim odczuciu juz nie jest jedna generacja w tyle ale wiecej.
Ciekawe ile będzie palił TCe i czy wraz z brakiem FAPu przełoży się to na opłacalność wobec dCi (różnica w cenie jest nieduża). Z drugiej strony, benzyna turbo będzie pewnie miała nieporównywalnie lepsze osiągi wobec słabszego diesla.
Obie są niekorzystne-sprzeczne z interesem ekonomicznym europejskich pracowników i sprzeczne z prawami człowieka, które są podstawą naszej kultury.
Janie, wolny rynek nie dyktuje firmom gdzie mają otwierać swoje fabryki. A alternatywa dla wolnego rynku jest tylko jedna - centralne planowanie i potem "Naprzód do walki o Plan Pięcioletni !"
A wracając do Lodzi, zupełnie nie mogę pojąć dlaczego w ofercie nie będzie od razu nowego silnika benzynowego... Żeby się trochę ośmiozaworówek sprzedało ? Z jednej strony "wprowadzamy super- hiper- nowość", a z drugiej "Ale nie tak od razu". Czekam na Lodzię w Lublinie, wczoraj przejeżdżałem obok salonu Daćki i niestety jeszcze nic nie widać w tej sprawie...
Jak mozna było zastosowac taka dziurke do chwytania podczas zamykania drzwi ? Szkoda, ze nie zastosowali skorzanego paseczka jak w Ikarusie. Mam nadzieje, ze na zywo wyglada lepiej i jest wygodne w obsludze.
Jak mozna było zastosowac taka dziurke do chwytania podczas zamykania drzwi ? Szkoda, ze nie zastosowali skorzanego paseczka jak w Ikarusie. Mam nadzieje, ze na zywo wyglada lepiej i jest wygodne w obsludze.
W Clio II w drzwiach z przodu uchwyty wyglądają bardzo podobnie i nigdy nie narzekałem. Poza tym to jest fantastyczne miejsce do trzymania komórki pod ręką.
Jak ktoś nie potrzebuje 7 os. auta to na rynku jest mnóstwo innych aut za podobną cenę tylko z mniejszym bagażnikiem. Za 50 tys jest octavia combi tour z pakietem optimum 1.4 80KM ale jak się dobrze poszuka i na forum octavii skontaktuje z forumowymi sprzedawcami to taką octavię za 45-47 tys kupi lub dostanie się w wyposażeniu 2-3 tysiące.
Nie zawsze chodzi o siedem foteli. Czasem trzeba posadzić trójkę dzieci obok siebie, a tego się nie da zrobić w Octavii a słabo będzie nawet w Roomsterze, wiem bo sprawdzałem. Różne konfiguracje wchodzą w grę- dwójkę dzieci w fotelikach + dorosły albo dwa foteliki i starsze dziecko, albo kot w klatce albo... itd. W tej sytuacji Lodgy + gigabagażnik nie ma konkurencji.
Nie zawsze chodzi o siedem foteli. Czasem trzeba posadzić trójkę dzieci obok siebie, a tego się nie da zrobić w Octavii a słabo będzie nawet w Roomsterze, wiem bo sprawdzałem. Różne konfiguracje wchodzą w grę- dwójkę dzieci w fotelikach + dorosły albo dwa foteliki i starsze dziecko, albo kot w klatce albo... itd. W tej sytuacji Lodgy + gigabagażnik nie ma konkurencji.
Zgadzam się w 100%! Mam takie samo doświadczenie. Naprawdę ciężko znaleźć auto rzeczywiście 5-osobowe. Nawet nie miałem świadomości jak dobre auto kupiłem, bo szerokość tylnej kanapy Logana jest wyjątkowa! I chociaż Octavia czy Roomster mają na papierze wymiary zbliżone do Logana, to nie ma tam tyle miejsca, a wiem co pisze, bo przymierzałem foteliki.
No a Lodzia ma trochę więcej cm niż Logan i jeszcze 3 x ISOFIX na tylnej kanapie! Szkoda tylko tego żałosnego braku kurtyn nawet za dopłatą.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
No a Lodzia ma trochę więcej cm niż Logan i jeszcze 3 x ISOFIX na tylnej kanapie! Szkoda tylko tego żałosnego braku kurtyn nawet za dopłatą.
Szkoda podwójnie, bo wymiary wewnętrzne Dacii to w dużej mierze efekt progów cieńszych prawie o połowę od Opla czy Skody. Ja bym chętnie dopłacił nawet teraz do bocznych poduszek, których nie mam.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-07-24, 09:04
Ceny Lodgy są zbliżone do MCV no bo w sumie to zliftingowany MCV. Aczkolwiek jest tempomat i navi fabryczna tego czego brakowało w MCV, najbardziej tempomatu.
Ceny Lodgy są zbliżone do MCV no bo w sumie to zliftingowany MCV. Aczkolwiek jest tempomat i navi fabryczna tego czego brakowało w MCV, najbardziej tempomatu.
W Lodzi jest tempomat ? Z tego co pamiętam z broszury to to chyba jest jedynie ogranicznik prędkości, bez funkcji jej utrzymywania, niestety...
(edit) Sprawdziłem we francuskiej broszurze i jest limiteur de vitesse, czyli niestety tempomatu na pokładzie nie ma...
Ostatnio zmieniony przez Mikele 2012-07-24, 12:44, w całości zmieniany 1 raz
Pies ogrodnika ?
Ciekawe co mądrym panom w Renault odbiło, żeby dawać ogranicznik bez tempomatu, który faktycznie jest urządzeniem mocno poprawiającym komfort jazdy...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-24, 16:04
Mikele napisał/a:
Ciekawe co mądrym panom w Renault odbiło, żeby dawać ogranicznik bez tempomatu
Pewien, choć ograniczony zakres użyteczności jednak to ma - np. gdy mamy opony z niższym indeksem prędkości a lubimy na autostradzie mocniej przycisnąć...
Ale Mikele pytał o to "bez", a nie po co sam ogranicznik - bo jakąś tam użyteczność on faktycznie ma, ale prawdziwym powodem zainstalowania go w lodgy są punkty od EuroNCAP, a nie żadna "użyteczność" d:
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-24, 16:23
Tak czy siak, wydaje mi się, że jak jest ogranicznik to jest techniczna możliwość zrobienia z niego tempomatu, bo to oznacza, że komputer silnika ma odpowiednią funkcjonalność. To zwykłe silniki Renaulta i nie sądzę, żeby specjalnie projektowali okrojone ECU, po prostu nie podłączyli kabelków. Prędzej czy później, ktoś zrobi manual ;)
Dodatnie tempomatu do silnika, który go nigdy nie miał - to faktycznie duża zabawa. Ale w tym wypadku to powinno być w najgorszym wypadku przepięcie kabelków z ECU w komorze silnika pod inne piny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum