Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapięcia pasów na dłuższych pałąkach
Autor Wiadomość
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-07-20, 09:23   Zapięcia pasów na dłuższych pałąkach

Po 3,5 roku użytkowania wczoraj w końcu mnie krew zalała i myślałem że rozwalę zapięcia pasów z przodu...

Oczywiście mam podłokietnik i zapięcia są schowane tak głęboko, że problematyczne jest zapinanie, a w przypadku odpinania nie ma mowy o tym, że naciśniesz na czerwony przycisk i sprzączka sama wyskoczy - trzeba jej jeszcze pomagać... :evil:

Chcę wymienić je na dłuższe, takie jak ma żona w Clio Storii (tylko w wersji bez pirotechniki), na allegro znalazłem takie:

http://allegro.pl/renault...2493530478.html
http://allegro.pl/zapieci...2493565868.html

Czy takie rozwiązanie da radę ? W tym momencie nie mam możliwości wyjęcia fotela, żeby to sprawdzić...

I jeszcze jedno pytanie (szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem, wiem że jest) - czy jak kupię zapięcie z kontrolerem zapięcia pasów, to można podłączyć to pod deskę ? Ikonka jest, ale czy są też przewody i buzzer ?
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-20, 11:21   

Szczerze mówiąc, to odradzał bym wymiany tylko i wyłącznie jednego elementu, z tego względu, że pasy i zamki to jest komplet w aucie i wstawiając jeden element w tym przypadku zamek, to nie masz pewności że klamra z pasa będzie się trzymała tak jak powinna w awaryjnej sytuacji. Klamry są specjalnie skonstruowane pod dany zamek i nie ma pewności, że głębokość wsadu jak i kąt jest optymalny i gwarantuje bezpieczeństwo.

Poza tym jest jeszcze jeden szczegół w Clio producentem pasów i zamków jest TRW, a w Dacii Autoliv.

A po drugie, systemów bezpieczeństwa niewolno powtórnie montować z innego pojazdu.
_________________
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-07-20, 12:50   

jak nie wolno to szybko :evil: (oczywiście nikogo nie namawiam do złego)

jedyne co mi przychodzi do głowy to wzięcie klamry z samochodu dawcy spędzenie chwili czasu z suwmiarką i ustalenie "tak to jest to", albo "hmmm daruje sobie".


Ja się już przyzwyczaiłem i moja kobieta też do podłokietnika. a jak wiozę kogoś innego to poprostu na chwilę podnoszę podłokietnik i jakoś się udaje ;)
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-07-20, 13:27   

monopios napisał/a:
Szczerze mówiąc, to odradzał bym wymiany tylko i wyłącznie jednego elementu, z tego względu, że pasy i zamki to jest komplet w aucie i wstawiając jeden element w tym przypadku zamek, to nie masz pewności że klamra z pasa będzie się trzymała tak jak powinna w awaryjnej sytuacji. Klamry są specjalnie skonstruowane pod dany zamek i nie ma pewności, że głębokość wsadu jak i kąt jest optymalny i gwarantuje bezpieczeństwo.


Na dwoje babka wróżyła, bo teraz też moje pasy mogą powodować zagrożenie.
Jakbym miał wypadek i potrzebował szybko wypiąć się z nich, to nie mogę tego zrobić jednym naciśnięciem przycisku, muszę jeszcze fizycznie wyciągnąć sprzączkę pasa bezpieczeństwa z zamka, bo sama nie wyskakuje.

monopios napisał/a:

Poza tym jest jeszcze jeden szczegół w Clio producentem pasów i zamków jest TRW, a w Dacii Autoliv.


Najważniejsze żeby numer referencyjny był taki sam. Miejsce produkcji jest całkowicie drugorzędne, tak samo jak w przypadku opon, jakbym miał dokupić dwie do kompletu to bym patrzył na markę, model i rozmiar, a nie na fabrykę, w której je wykonano.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-21, 10:31   

Mikele napisał/a:
Czy takie rozwiązanie da radę?

Istnieje dość wysokie prawdopodobieństwo, że tak, ale dopóki ktoś nie spróbuje, to 100% pewności nie będzie. Ja nie pamiętam, żebym widział użytych klamer z clio...?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=55625#55625


Mikele napisał/a:
czy są też przewody i buzzer ?

Nie.


Mikele napisał/a:
szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem, wiem że jest

Polecam łaskawej uwadze dział "Kompendium" (((: - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6281
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-07-21, 11:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-21, 13:10   

Mikele napisał/a:
teraz też moje pasy mogą powodować zagrożenie.
Jakbym miał wypadek i potrzebował szybko wypiąć się z nich, to nie mogę tego zrobić jednym naciśnięciem przycisku, muszę jeszcze fizycznie wyciągnąć sprzączkę pasa bezpieczeństwa z zamka, bo sama nie wyskakuje.

To zdemontuj podłokietnik,a nie zaczynaj od du..y strony.
Mikele napisał/a:
Najważniejsze żeby numer referencyjny był taki sam.

Powiedz mi jak, nr. referencyjny może być taki sam, skoro to są dwaj różni producenci mają różne materiały, z różnych poddostawców, a np. główka zamka jest produkowana w TRW i jest autorskim projektem tej firmy. Do tego dochodzą kąty montażu, grubość klamry i odpowiedni mechanizm w główce zamka i gdyby to wszystko się zgadzało to wtedy ... .

Mógłbyś ewentualnie, jak już tak bardzo chcesz majstrować przy systemach bezpieczeństwa, w stawić do tego zamka klamrę od Clio tzn. musisz zdemontować zaczep przy podłodze od końcówki pasa, rozpruć nici zdemontować guzik i wymienić klamrę (bacznie uważając aby zwijacz nie zwiną się do końca, bo wtedy kaplica), kolejność montażu w kierunku odwrotnym z tym, że do zaszycia potrzebna Ci będzie specjalna maszyna i nici.

Ale, dla mnie jak zrobisz taką przekładkę, to możesz równie dobrze bez pasów jeździć, bo bez odpowiednich materiałów i sprzętu to igranie z losem.

Pasy muszą wytrzymać w chwili krytycznej przy zderzeniu kilka ton i takie samo obciążenie działa na pozostałe elementy zestawu, wystarczy że coś będzie źle spasowane/dobrane i zaczną śpiewać

"Anielski orszak niech twą duszę przyjmie,
Uniesie z ziemi ku wyżynom nieba,
A pieśń zbawionych niech ją zaprowadzi,
Aż przed oblicze Boga Najwyższego
."
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-07-22, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-21, 14:34   

@monopios: Mikele pisał o czym innym - że nieistotne, jaka fabryka jakiego producenta, jeśli konstrukcja ta sama.

(A nie: że różne konstrukcje mają te same referencje, to tak jak Ty piszesz, to niemożliwe - ale on też nic takiego nie twierdzi).

Pax (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-07-21, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-21, 14:57   

laisar, no to piszę, że w tym przypadku to jest niemożliwe. Pasy i zamki, to nie jest tak, że śruba do mocowania pasuje i jest git, tu jest wiele aspektów, które muszą się zgrać aby to wszystko było bezpieczne.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-07-22, 20:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-21, 15:04   

No, ale też bez przesady - to nie jest kosmiczna technologia. Jeśli dokonasz zmiany takiej, jak w linku, który podałem do starego postu - czyli cały zaczep (klamra, ramie, śruba) - na fabrycznie nowy, tylko z dłuższym ramieniem, to nie widać żadnych potencjalnych problemów z bezpieczeństwem.

(Nikt przecież nie sugerował jakiejś partyzanckiej przeróbki z przekładaniem klamry do przedłużki niewiadomego pochodzenia, montowanej potem na jakieś blachowkręty z supermarketu...).
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-21, 15:35   

Z tego co wyczytałem, to tylko zrozumiałem że:
laisar napisał/a:
mam głębokie wrażenie, że w wielu markach zapięcia się identyczne

a jak sam dowodzisz - to na wrażeniach i wydaje mi się - to trochę jak wróżenie z fusów.
Podaj mi jakieś twarde fakty.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-07-21, 15:44   

jeśli już koniecznie chcesz przekładać to tylko i wyłącznie cały komplet w raz ze śrubami i napinaczem pt. długość ramienia nie jest przypadkowa.
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-21, 17:32   

monopios: Oglądałem kiedyś katalog - ale nie pamiętam, Valeo, Bosch albo kogoś takiego - i tam przy wielu klamrach było po kilka modeli (w tym na zakładkę, w rodzaju: klamra A, bez napinacza - przód X, Y, Z, a z napinaczem X, M i N). Spróbuję odnaleźć w wolnej chwili.

Natomiast z tych, które macałem, to na pewno niektóre są identyczne w Reno/Dacii i Skodzie (na zasadzie renault-renault, renault-dacia, dacia-dacia, skoda-skoda - nie na krzyż reno/vag).

W czasach przerabiania swojej mcv-ki z 5 os. na 7 sprawdzałem po prostu różne fotele, żeby dopasować do 3 rzędu, więc skrupulatnie oglądałem także klamry pasów...



@marszelest: Przy napinaczach to w ogóle nie ma co grzebać - ale Mikele ich właśnie nie ma i w tym przypadku długość ramienia, jeśli nie jest drastycznie zmieniona, właściwie nie powinna mieć znaczenia.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-21, 19:14   

Ja bym zaczął od konserwacji zamków pasów (w ASO). Mam podłokietnik i nie ma najmniejszego problemu z zapinaniem/odpinaniem pasów, więc może to działać normalnie.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-07-21, 19:49   

Pisałem o MCVce i Clio, bo akurat te dwa samochody mam i wydaje mi się, że klamry są identyczne, chociaż jeszcze nie stawiałem obu samochodów obok siebie, żeby to porównać.

Wiele samochodów Renaul ma liczne elementy takie same, choćby przełączniki szyb są takie same u mnie w Clio i w Lagunie II Ph 2 mojego ojca, tak samo sterowanie luster i kilka innych rzeczy.

Całe moje chęci wymiany opierają się na tym, że w miejsce jednego zamka będzie drugi, identyczny, tylko na dłuższym pałąku, czyli na tym, że mechanizm zapinania pasów w mojej Daćce i w samochodzie "dawcy" jest identyczny (czytaj: konstrukcja zapięcia pasów jest identyczna, nie podobna, a identyczna).

@monopios, nie wiem kto Ci naopowiadał, że jak obrazisz rozmówcę, to on wtedy szybciej uzna wagę Twoich argumentów, ale kłamał ;-)
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-21, 19:55   

laisar napisał/a:
Natomiast z tych, które macałem, to na pewno niektóre są identyczne w Reno/Dacii i Skodzie (na zasadzie renault-renault, renault-dacia, dacia-dacia, skoda-skoda - nie na krzyż reno/vag).

Niektóre pasy dla różnych producentów aut, powstają na tej samej linii produkcyjnej i część komponentów powtarza się. Nie wiem jak w Loganie, ale te klamry co są w Sandero oglądałem i nie przypominają mi tych do Clio, tylko że ja patrzałem pod względem oznaczenia "numerycznym", a tak to trzeba by zrobić pomiary długości/szerokości języka, otworu w nim i kąta zagięcia języka.
bebe napisał/a:
Ja bym zaczął od konserwacji zamków pasów

Główka zamka jest w zasadzie jest nierozbieralna tzn. puszka zamka jest zgrzewana ultradźwiękami i po rozłupaniu trzeba by założyć nową. ASO tego nie zrobi, jak jest jakiś problem wymieni na nową.
Zdarza się wyjątek kiedy to puszka jest skręcana między innymi widziałem takie z Autoliv, tylko nie wiem czy w Loganie ten rodzaj zamków występuje.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-21, 20:00   

Mikele napisał/a:
nie wiem kto Ci naopowiadał, że jak obrazisz rozmówcę, to on wtedy szybciej uzna wagę Twoich argumentów, ale kłamał

Nie wiem w którym miejscu obraziłem Cię, nie miałem takiego zamiaru. Mówię to co myślę.
_________________
 
freakx 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-07-21, 22:57   

@Mikele:
wymieniasz na własne ryzyko. Przy założeniu, że klamry w obydwu samochodach są identyczne (syfmiarka, różnice spokojnie +-0,1mm), wszystko prawdopodobnie będzie działać, ale:
w przypadku kolizji i jakiegokolwiek "kuku" ze strony samodzielnie dobranego/zamontowanego przez Ciebie zamka pasa konsekwencje mogą być bardzo poważne. Nawet jak zamek/klamra wytrzyma, to dłuższe ramię przy tej samej przyłożonej sile to większy moment, punkt mocowania w ramie fotela może nie wytrzymać.
Kol. Bebe twierdzi że u niego jest OK, może jeszcze ktoś z takim samym podłokietnikiem się wypowie.

Daj znać jak "coś wymodzisz".

@Bebe:
jak wyglądała ta konserwacja? Napryskali do zamka rozpuszczalnika, a potem smaru teflonowego?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-24, 22:20   

freakx napisał/a:
@Bebe:
jak wyglądała ta konserwacja? Napryskali do zamka rozpuszczalnika, a potem smaru teflonowego?

Nie wiem, teoretyzowałem. ;) Na zasadzie "nie znam się, to się wypowiem". ;) Tyle tylko, że SOA#1 ("U mnie działa."), stąd zdziwiłem się, że ktoś ma taki problem i rozwiązać go próbuje tak na około.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-07-26, 09:03   

Dziwna sprawa z tym podłokietnikiem.

Wierzcie, albo i nie, ale nie mam drobnych rączek i od pierwszych dni Sandero nie przysporzało mi problemu zapinanie/odpinanie pasów - pomimo podłokietnika.

Mało tego. Podobnie w Dusterze, który niebawem będzie już na stałe kolejną Daćką. :)

Z tym, że mówię o pozycji kierowcy. Z punktu widzenia pasażera nie mam, osobistego większego doświadczenia. Natomiast osoby, które pierwszy raz wsiadają mają duży problem.

Chociaż coś w tym jest bo kilka razy będąc kierowcą po zakrapianej zabawie, osoby "obeznane" (w tym m.in. żona :mrgreen: ) posiłkowały się słowami niecenzuralnymi nie mogąc zapiąć pasów.


Tak sobie teraz myślę, że może nie przeszkadza mi to ze względu na cofnięty fotel? Brzucho tylko rośnie, nie chce maleć i z taką naturalną przeszkodą siedzę przesunięty.

Inna sprawa, że "normalny" pasażer (czyli każdy :-( ) przesłania mi przez to widok z prawej strony bo muszę się... wychylać :mrgreen: ale to i tak lepiej niż w F126p.

Pomiędzy fotel (siedzisko), a podłokietnik (górną część) wpycham w trasie CB radio. Wtedy to faktycznie - mam problem z dostępem :)
_________________
---
Stepway
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-07-26, 09:47   

Z tymi pasami jest jeszcze jedna sprawa. Kabłąk jest krótki to fakt. Ale ważne jest jeszcze jego umiejscowienie bezpośrednio przy fotelu (niemal dotyka fotela). Sprawdziłem w Seicento - kabłąk jest może ciut proporcjonalnie dłuższy niż w Daci, ale za to jest odsunięty (fabrycznie) od fotela o ok. 3-4 cm. To powoduje, że pasy zapinają się normalnie, bez zbędnych "ku..a mać". W Seicento nie mam podłokietnika.

@Stepway
Z pozycji pasażera zapinanie jest trudniejsze bo większość ludzi jest praworęczna.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-07-26, 11:15   

krakry1 napisał/a:

@Stepway
Z pozycji pasażera zapinanie jest trudniejsze bo większość ludzi jest praworęczna.


Racja. Słuszna uwaga. Nie pomyślałem o tym. Tym niemniej jednak dziwię się skali frustracji.

Może to wynik ustawień fotela, a może przyzwyczajeń - tak jak to jest z klaksonem, czy regulacją szyb. Miałem już wiele aut, w tym takie które patrząc na dzisiejszą Dacię - były w tym względzie "normalne" :-)
_________________
---
Stepway
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-07-26, 14:02   

W DD, bo taki próbowałem, fabryczny podłokietnik w ogóle się nie sprawdza. Nie tylko zapięcie pasów jest utrudnione. Dość długi skok lewarka zmiany biegów znacznie utrudnia ich szybką zmianę. Ja już po jeździe próbnej zrezygnowałem z zakupu takiego dobrodziejstwa.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-26, 18:38   

krakry1 napisał/a:
Kabłąk jest krótki to fakt. Ale ważne jest jeszcze jego umiejscowienie bezpośrednio przy fotelu (niemal dotyka fotela). Sprawdziłem w Seicento - kabłąk jest może ciut proporcjonalnie dłuższy niż w Daci, ale za to jest odsunięty (fabrycznie) od fotela o ok. 3-4 cm.

Według mnie to jest zaletą w Dacii, bo przy ewentualnym dzwonie zamek nie jest wstanie przesunąć się w stronę fotela, przez co nie wydłuża się pas i ciało nie jest wstanie przesunąć się o te centymetry w stronę kolumny kierownicy. Po prostu człek jest lepiej przytwierdzone do konstrukcji fotela, przez to bardziej bezpieczny.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-07-26, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne