Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-29, 14:17
Obejrzałem Lodgy na żywo i szczerze mogę napisać , że koncepcja auta jest genialna, ilość miejsc w środku wizualnie imponująca, praktyczność rozwiązań wzorowa, bagażnik olbrzymi, wystrój wnętrza i kolorystyka przyzwoite. Pod silnikiem znana z MCV stalowa płyta, w trzecim rzędzie siedzeń uchwyty na kubki i butelki. Szerokość w trzecim rzędzie wizualnie znacznie większa niż w MCV. Ten wóz to prawdziwy zabójca mini vanów i średnich vanów.
Dwie nowe sztuki, które oglądałem i porównałem wyglądały jak po marnej naprawie blacharskiej. We wnętrzach odstające pokrywy schowków, łby wkrętów mocujących elementy tapicerki niedokręcone i sterczące pod różnymi kątami, odstające listwy ozdobne i różnej szerokości szpary pomiędzy elementami nadwozia, różna faktura lakieru na elementach nadwozia. Fabryka w Tangerze się nie spisała, ale pewnie jakość poprawią.
Z rzeczy dziwnych warto odnotować to, że pomimo wyraźnie szerszego wnętrza w trzecim rzędzie zastosowano wąską kanapę z MCV. Bez sensu. Przód auta jest szeroki, długi i niski, pod zderzakiem dodatkowo są plastikowe owiewki, które z pewnością będą masowo urywane na krawężnikach. Progi dodatkowo zabezpieczone czarną mazią a’la biteks, co podejrzanie i paskudnie wygląda na nowym samochodzie, szczególnie w jasnym kolorze. Brak zapasu w standardzie jest żenujący.
Auto jest wyraźnie niżej zawieszone niż MCV i na pewno nie będzie tak krawężnikoodporne jak poprzednik. Długa tylna klapa powoduje, że trzeba bardzo uważać, żeby przy zamykaniu nie strzelić kogoś (np. dziecka) w głowę. Klamki jak te z Sandero, są marne i wyginają się na boki przy otwieraniu.
W sumie, świetne auto z niedoróbkami jakościowymi i przesadnymi oszczędnościami.
Handlowiec z Eger (Węgry) przechwalał się, że da 1.000 Euro upustu od każdej oferty z polskiego salonu. Ponoć po Dacie przyjeżdżają do niego klienci z okolicznych krajów i z…Rumunii.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
pod zderzakiem dodatkowo są plastikowe owiewki, które z pewnością będą masowo urywane na krawężnikach
Noczyjawiem? Przecież ten model, w przeciwieństwie do MCV-ki, najwyraźniej po prostu nie jest przewidziany do jazdy po marnych drogach, dużych dziurach i wysokich krawężnikach. Jeśli więc ktoś wybiera takie auto, to potem chyba uważa gdzie wjeżdża? Zatem urwać faktycznie można, ale żeby zaraz masowo to chyba jednak nie sądzę...
(TSD ta najniższa część - "tama powietrzna" - jest obecna już w sandero oraz można ją wymienić osobno).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-30, 19:45
aksel napisał/a:
czyli niebawem nowi użytkownicy forum zawitają :)
Oj, tak. I jeśli nie bądą to starzy loganowcy po przesiadce na Logdy to, będą mieli sporo pytań. O sanderowcach i prochowcach nie piszę, bo to raczej za młode wozy na przesiadkę.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-30, 22:15
Seal napisał/a:
Na marne drogi jest przewidziany Dokker ale dla nie których to będzie problem bo nie ma go w wersji 7 osobowej.
Szkoda, bo samochodzik w moim odczuciu zgrabniejszy niz Lodgy. Jak wspominalem 19 cm przeswitu Dokkera wydaja sie rozsadnym rozwiazaniem na dziury/krawezniki. Mimo to z niecierpliwoscia czekam na mozliwosc obmacania Lodgy w Warszawie pod katem zmian na plus w stosunku do Sandero.
Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-08-04, 07:35
Dwa tygodnie temu byłem na wakacjach nad morze dokładkie w miejscowości Stegna i miałem okazje widzieć na nadmorskim parkingu DACIE LODGY.
Pierwsze wrażenia nawet ok.:)
Przeraził mnie trochę przód wg mnie za toporny.
Ja posiadam Renault Grand Scenic i nie wiem czasem czy Lodgy nie jest ciut większa gabarytami zewnętrznymi od mojej bryczki.
Niestety nie miałem okazji dokładnie się przyjżeć ale wg mnie może namieszac trochę na rynku samochodów rodzinnych zwłaszcza używanych no i nowych oczywiście :)
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-08-04, 14:04
Przyglądałeś się może jakości wykonania? To pewnie by dziwnie wyglądało, jakbyś obmacywał czyjeś auto :D Ale bardzo mnie zastanawia, czy faktycznie będą takie problemy, jak pisał jan ostrzyca, czy to przypadki jednostkowe we wczesnych seriach.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-04, 14:46
Oby to były incydentalne przypadki. Dacia musi byc przyzwoicie spasowana z dobrych ( jak na jej klase ) materiałow by nic nie stukalo, czy odstawalo. W przeciwnym, razie wymagajacy klient sie bedzie mocno zastanawial. Bo cena od 40 tys ale i tak wiekszosc bedzie zamawiac pojazd za 50-60 tys. To jest jednak troszke kasy i nie chca go wydac na bubel. Tani nie powinien byc tandetny.
Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-08-04, 20:44
_Big_Mac_ napisał/a:
Przyglądałeś się może jakości wykonania? To pewnie by dziwnie wyglądało, jakbyś obmacywał czyjeś auto :D Ale bardzo mnie zastanawia, czy faktycznie będą takie problemy, jak pisał jan ostrzyca, czy to przypadki jednostkowe we wczesnych seriach.
Niestety nie miałem okazji dokładnie się przyjżeć :) ale myśle, że tak jak w karzdym nowym modelu trzeba przeczekać wady wieku młodzieńczego.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-05, 06:42
Lmoska napisał/a:
_Big_Mac_ napisał/a:
Przyglądałeś się może jakości wykonania? To pewnie by dziwnie wyglądało, jakbyś obmacywał czyjeś auto :D Ale bardzo mnie zastanawia, czy faktycznie będą takie problemy, jak pisał jan ostrzyca, czy to przypadki jednostkowe we wczesnych seriach.
Niestety nie miałem okazji dokładnie się przyjżeć :) ale myśle, że tak jak w karzdym nowym modelu trzeba przeczekać wady wieku młodzieńczego.
Podejrzewam, że na to co zauważyłem, przeciętny kupujący nawet nie zwróciłby uwagi, bo do tego trzeba porównać dwa stojące obok wozy. A tam przypadkiem stały obok siebie. Poza tym, nowy wóz kupuje się nieco inaczej, człek nie szuka wad lakieru i źle spasowanych blach bo zakłada, że są spasowane dobrze. Zresztą przy zamawianiu wozu i tak nie wiesz co przywiozą. Problemem dacii poprzednich generacji było to, że można było trafić na sztukę całkowicie bezaawaryjną jak i na męczącego, rdzewiejącego i psującego się strucla, co niektórzy koledzy boleśnie przerabiali. Szczytem partactwa było ciche wymienianie w sprzedanych już wozach źle złożonych silników na nowe. Niby dobrze, że wymianiali, ale w epoce robotów i komputerów złe złożenie silnika w pale się nie mieści...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-08-07, 11:05
Cytat:
We wnętrzach odstające pokrywy schowków, łby wkrętów mocujących elementy tapicerki niedokręcone i sterczące pod różnymi kątami, odstające listwy ozdobne i różnej szerokości szpary pomiędzy elementami nadwozia, różna faktura lakieru na elementach nadwozia. Fabryka w Tangerze się nie spisała, ale pewnie jakość poprawią.
To była Lodgy z salonu na Węgrzech? Jak żywo przypomina to opowieść znajomego z salonu KIA sprzed kilku lat. Dostawy Picanto do Polski opóźniały się, mieli zamówienia, więc ściągnęli samochody z Węgier. I przeżyli koszmar. Brak kołpaków, osłon przeciwsłonecznych, pokryw zamykających schowki, zapalniczek, części wykładzin w środku (gołe blachy i podłoga bagażnika) itp. Może dostawy są różne w zależności od kraju?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-08-07, 11:09, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-07, 18:42
TD Pedro napisał/a:
ian napisał/a:
Może dostawy są różne w zależności od kraju?
nawet jeżeli tak jest to chyba samochody kierowane na rynek węgierski nie są gorsze/uboższe niż kierowane na rynek polski...
Pewnie tak. Ale znamy tzw "choroby wieku dziecięcego", które Dacii w przeszłości nie omijały. Lodgy też może odchorować wczesny etap produkcji.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-07, 21:37
Mysle, ze Dacia sie juz powinna nauczyc solidnego montazu i choroby wieku dzieciecego pt. niechlujstwo i niestaranność powinny nie miec miejsca. Co innego jesli cos zle zostalo zaprojektowane przez inzynierow z Francji.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-08, 06:36
mekintosz napisał/a:
Mysle, ze Dacia sie juz powinna nauczyc solidnego montazu i choroby wieku dzieciecego pt. niechlujstwo i niestaranność powinny nie miec miejsca. Co innego jesli cos zle zostalo zaprojektowane przez inzynierow z Francji.
No nie wiem. Czas płynie a "chorób" jakoś nie ubywa: korozja w pierwszych loganach, terkoczące skrzynie biegów, gasnące podświetlenia nawiewów, wymiana silników w DD i pękający lakier w DD, niechlujny montaż we wszystkich.Ostatnio widziałem MCV w którym nie odcięto na listwie tylnej nadlewek od wtryskarki i te nadlewki porysowału lakier do blachy.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-08, 09:46
W sumie moje Sandero z 2009 r jest poprawnie zlozone, oprocz:
- nieszczesnych plastikowych oslon przed przednimi nadkolami ( poprawiono montaz metoda na opaske elastyczna )
- wadliwemu lakierowaniu klamek ( wymieniono na nowe )
- lekkich purchli na lakierze drzwi ( aso odmalowalo )
- oraz przedwczesnym zuzyciu przednich koncowek drazkow i wahaczy (aso wymienilo na gwarancji)
- pekajacej mastyce na stylu tylnego slupka/dachu - zostawilem w spokoju
samochod w zasadzie bezawaryjny. Oczywiscie inna sprawa sa braki w wyposazeniu czy oszczednosci materialowe ale one sa znane i nie wplywaja na awaryjnosc pojazdu jedynie na komfort uzytkowania.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-08, 09:50, w całości zmieniany 2 razy
To by była choroba, gdyby miała jakieś konsekwencje (dla auta, nie liczę nerwów kierowcy (; ) - a jak na razie wygląda jedynie, że faktycznie TTTM, łącznie z innymi renówkami.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-08, 11:08
laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
terkoczące skrzynie biegów
To by była choroba, gdyby miała jakieś konsekwencje (dla auta, nie liczę nerwów kierowcy (; ) - a jak na razie wygląda jedynie, że faktycznie TTTM, łącznie z innymi renówkami.
Nerwy kierowcy też są ważne. Ale wstaw taką samą gadkę kupcowi jeśli chcesz sprzedać używaną Dacię. Ciekawe jak będzie reakcja na tekst, że sprzęgło co prawda głośno jargocze ale to tylko taki detal akustyczny a nie awaria? Kupujący uwierzy?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum