Nie musi wierzyć - może po prostu zapytać, np na jakimś forum...
Gdybologicznie: w przypadku braku informacji, jako kupujący liczyłbym pewnie na obniżkę na zrobienie sprzęgła. A jako sprzedający, gdyby mi bardzo zależało na sprzedaży, ostatecznie opuściłbym te 500 zł, albo chociaż krakowskim targiem. Ale równie dobrze taka obniżka może zostać wliczona w cenę początkową, w dowolną stronę... Jest dużo zmiennych, a kwota raczej nie decydująca o całości transakcji.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-09, 11:00
Jak nie postawia na dobra jakos montazu i spasowania to w polaczeniu z delikatnie mowiac doborem nizszej jakosci blach, plastikow i innych elementow moze okazac sie, ze ludzie zaczna odbierac dacie jak tani shit zamisat tani i solidny pojazd. Na szczescie chyba same silniki sa dopracowane bo sa 100% identyczne z modelami z Renault a nie specjalnie projektowane dla tanszej Daci.
_________________ Tu - zęby mamy wilcze, a czapki na bakier,
tu u nas się nie płacze w powstańczej Warszawie:
tu się Prusakom siada na karkach okrakiem,
tu wrogów gołą garścią za gardło się dławi!...
Marka: ford
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 22 Skąd: Skała
Wysłany: 2012-08-14, 20:55 Lodgy juz w salonach
Siedzialem, macalem, ogladalem, jeszcze nie jezdzilem. W krakowskim salonie Dacia/Renault stoi juz kilka egzemplarzy Lodgy. WSZYSTKIE SPRZEDANE. Jak swieze buleczki... Wyjechac nimi nie mozna, bo oficjalna premiera jest 15 wrzesnia.
Musze powiedziec, ze mam niezla zagwozdke. Chcialem Logana MCV, ale Logdy wydaje sie... lepsze.
Wykonczenie na wyzszym poziomie - tu nie ma dwoch zdan. W 2. rzedzie wiecej miejsca. Kabina chyba minimalnie szersze, fotele takie same albo prawie takie same. Bagaznik to studnia.
Cenowo wypada jak MCV.
Jedyne, czego sie obawiam, to ze auto bedzie bardziej skomplikowane konstrukcyjnie niz Logan MCV i przez to moze sie bardziej psuc. Macie jakies informacje "w tem temacie"?
TD Pedro, lublin niestety to zadupie ... . średnio 18,5 pojazdów na miesiąć schodzi z 3 salonów to się zastanów dlaczego Renault Polska ma w D Lubelszczyznę
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-08-14, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: ford
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 22 Skąd: Skała
Wysłany: 2012-08-14, 23:30
We wszystkich salonach maja byc dni otwarte, maja byc tez podobno promocje finansowe z okazji premiery modelu.
Jedna rzecz, ktora mnie zdzwiwila i troche wkurzyka, to wasko rozmieszczone pedaly. Ale MCV-ka ma tak samo. Przynajmniej w porownaniu z Fordem.
Ogolnie - tapicerka ladniejsza, deska ladniejsza. Kolory nadwozia nieciekawe. Fajne, duze lusterka. W ducke schowkow. Skrzynia piatka, a szostka z dieslem 110 KM. 45 tysiecy za wersje, ktora da sie jezdzic. Za bazowe 37500 (czy cos kolo tego) mozna miec ab-so-lut-ne-go golasa. Dobrze, ze ma kola i kierownice :)
No ale kazda wersja ma w standardzie 2+2 poduszki, to tez sie liczy. I wspomaganie, i bodajze ABS.
No, ale jednego nie rozumiem - wyraznie mniejszy Logan MCV wazy 1200 kilo, a Lodzia z tym samym silnikiem 1090 kilo.
Origami?
Ostatnio zmieniony przez docktor 2012-08-15, 00:45, w całości zmieniany 2 razy
wyraznie mniejszy Logan MCV wazy 1200 kilo, a Lodzia z tym samym silnikiem 1090 kilo
Ani MCVka taka wyraźnie mniejsza wymiarami (choć na pewno trochę kubaturą wnętrza), ani ta waga nie taka różna - np oba modele z silnikami dCi 90 ważą w wersji 5-os. tyle samo: 1205 kg.
Owszem, z 1.6 MPI MCV waży 1165, a lodgy tylko 1090 - ale różnice w wersjach 7-os. są mniejsze: 1195 MCV i 1191 lodgy.
Jeśli więc nie ma tu błędu, to prawdopodobnie gołą lodgy po prostu maksymalnie odchudzono - MSZ słusznie, jak ktoś chce max golasa, to niech ma...
Marka: ford
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 22 Skąd: Skała
Wysłany: 2012-08-15, 10:11
Ale widzisz - wieksza kubatura to wiecej blach, a wiecej blach wiecej wazy. No i wieksza buda to w teorii wiecej wzmocnien. Auto o duzej powierzchni bicznej nie moze tez byc za lekkie.
No ale chyba wiedza, co robia.
A masz gdzie moze dane o przeswicie? MCV ma 16 cm (bardzo duzo), mam nadzieje, ze tego w Lodzi nie spaprano.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-15, 12:42
By oszczednosci na blasze nie skutkowały znow trzema gwiazdkami NCAP. Moze sie wybronia brzeczykami, kontrolkami zapiecia pasow, esp, i jakos na 4 zdadza test U mnie w Sandero blacha tylnego słupka sie ugina przy lekkim docisnieciu reka, ciekawe jak w LODGY ?
Mnie to też nie odpowiada, aLe to nie podpada pod "spapranie" - po prostu wybrano inne priorytety.
Jestes pewien tej liczby? Bo w katalogu, ktory dostalem, jest napisane, ze 120 mm, ale pod obciazeniem (bez okreslenia jakim, czyli pewnie pelnym). A z samym kierowca moze byc sporo wiecej.
Cytat:
By oszczednosci na blasze nie skutkowały znow trzema gwiazdkami NCAP
Za pozno, juz ma 3 gwiazdki.
Ostatnio zmieniony przez docktor 2012-08-15, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
To jedyna na razie dostępna, ale wydaje się dość pewna, biorąc pod uwagę, że w przeciwieństwie do logana, lodgy jest zaprojektowana dla krajów "zachodnich". Poza tym dane techniczne wcześniejszych modeli zapewne podawano wg tej samej metody, więc powinno to być porównywalne?
Euro NCAP ogłosi wyniki testów 29 sierpnia, czy będzie w nich Logdy tego nie wiem. Ale myślę że raczej nie ma szans.
Raczej bym spodziewał wyników około zimy, może oddzielnie przetestują Dokkera. Albo oleją sprawę i Lodgy zakwalifikują do MCV
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-15, 22:33
Co ciekawe patrzac na aktualnie przeprowadzane testy wiekszosc pojazdow dostaje piec gwiazdek, oczywiscie roznia sie procentami w poszczegolnych kategoriach. To utrudnia porownanie, mysle, ze powinni na nowo przemyslec system punktacji.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-15, 22:50
mekintosz napisał/a:
To utrudnia porownanie, mysle, ze powinni na nowo przemyslec system punktacji.
Dlaczego? Jeśli producenci się rzeczywiście starają.. Jeśli już cokolwiek zmieniać to lepiej chyba powrócić do szczegółowego oceniania "podkategorii", albo informować/propagować wiedzę że 5* w aucie segmentu A to nie to samo co 5* w suvie wielkości q7 itp itd...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum