Witam. Czy jest możliwość wymiany wraz ze sprzęgłem standardowej skrzyni JR5 na skrzynie 6cio biegową TL4? Chodzi mi głównie czy technicznie jest to możliwe, czy się zmiesci, czy śruby będą pasować itd...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-23, 09:41
Kolego zastanów się? Po co tworzyć irracjonalne wątki, które do niczego nie prowadzą.
Przecież i tak nigdy nie wsadzisz tej skrzyni do stepwaya z 68 konnym dieslem bo tak na prawdę to nie ma żadnego sensu.
No chyba, że twoja się rozsypała i akurat Ci się 6-biegowa trafiła okazyjnie:)
tomala72 nie rozumiem czemu się oburzasz. Będę robił chip silnika w przeciągu pół roku. Zawsze mogę swoją skrzynię zdemontować i wymienić za dopłatą ok. 300 czy 500 na 6-cio biegówkę. Miałem jechać Dusterem z 6-cio biegową skrzynią i wg mnie jest to "must have " ( przy 140 km/h na A4 mam około 3,5 tys obrotów a spalanie szkoda gadać... 6,0 / 6,5 l )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-08-23, 13:44
Zamiast chipa silnika proponowałbym zmianę auta bo dacia to raczej nie są auta do ścigania i nigdy nie będą. Strata kasy której nie odzyskasz potem. Co do skrzyni to na bank nie będzie pasować bo półosie są zapewne inne do wersji 110KM.
hmmmm... to że nie mam VW golfa III lub IV czy hondy civic lub innego auta nie dyskwalifikuje mnie do robienia tuningu tylko dlatego że mam Dacię... Dacia też auto tak samo jak owe GUT niemieckie auta.
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-24, 07:29
Kolega jjmalin ma rację. W wersji 68 ps jest bardzo krótka skrzynia. Chip da tylko większą moc a na autostradzie i tak będzie katorga. Już od ok 11o km/h robi się głośno i zaczyna doskwierać rumor silnika. Dłuższa skrzynka (choćby od wersjo 85 ps) robiła by dobrą robotę. Do tego wyciszenie grodzi i Stepway zrobiłby się przyjemnym autkiem
( przy 140 km/h na A4 mam około 3,5 tys obrotów a spalanie szkoda gadać... 6,0 / 6,5 l )
_________________
A to dużo, że tak zapytam? Podwyższone Sandero, olbrzymie opory powietrza i mały silnik... Nie licz że skrzynia da Ci więcej niż ze 0,2-0,3 na 100km, bo mimo że diesel ciągnie od dołu to i tak będzie dość mocno obciążony....
IMHO bez sensu dla 80 kilku koni 6biegów - no chyba że jeździsz tylko tą autostradą i będziesz się toczył 120km/h - wtedy zauważysz różnicę spalania. Ale jak ciśniesz ile fabryka dała to każdy samochód pali tyle ile wlejesz.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-08-24, 08:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 18:18
Jesli sam jedziesz jakos da sie zniesc, jednak nie wiem czemu, czy to wina zwiekszonej masy przy 3 osobach lub innej akustyce wnetrza jest duzo gorzej niz w pojedynke. Poza tym granica 150-160 km /h dla sandero 68 KM to max na autostradzie z pasazerami i jakims bagazem. Gaz w podlodze a samochod nie zamierza przyspieszyc.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-26, 18:22, w całości zmieniany 1 raz
spoko i w 4 osoby na a4 160 pędziłem i nikt z pasażerów nie marudził ze za głośno w samochodzie tylko że radio musiałem ściszyć - teściowa zaczęła marudzić ;),
miny kierowców widzących pędzącego sandacza są fajne i potem mnie gonią ;)
mi tam moje 68 kuni starcza i nie odczuwam takiego braku mocy jak ty
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 00:41
Rozpedzic to i szlo Poloneza, zas bezpiecznie przyspieszac, wyprzedzac, czy wlaczac sie do ruchu to co innego. Dlatego ciagle tkwie przy swoim. Skromne 68 KM to za malo ;-( Optymalnie powinno byc 80 - 90 KM jak na sandero.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum