Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stepway - tuning skrzyni biegów
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-08-23, 09:01   Stepway - tuning skrzyni biegów

Witam. Czy jest możliwość wymiany wraz ze sprzęgłem standardowej skrzyni JR5 na skrzynie 6cio biegową TL4? Chodzi mi głównie czy technicznie jest to możliwe, czy się zmiesci, czy śruby będą pasować itd...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-23, 09:41   

Kolego zastanów się? Po co tworzyć irracjonalne wątki, które do niczego nie prowadzą.
Przecież i tak nigdy nie wsadzisz tej skrzyni do stepwaya z 68 konnym dieslem bo tak na prawdę to nie ma żadnego sensu.
No chyba, że twoja się rozsypała i akurat Ci się 6-biegowa trafiła okazyjnie:)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-23, 11:44   

Pewnie ten pomysł ze skrzynią pojawił się w perspektywie podrasowania silnika, a wtedy skrzynia musi przenieść większy moment obrotowy na koła...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-08-23, 13:24   

tomala72 nie rozumiem czemu się oburzasz. Będę robił chip silnika w przeciągu pół roku. Zawsze mogę swoją skrzynię zdemontować i wymienić za dopłatą ok. 300 czy 500 na 6-cio biegówkę. Miałem jechać Dusterem z 6-cio biegową skrzynią i wg mnie jest to "must have " ( przy 140 km/h na A4 mam około 3,5 tys obrotów a spalanie szkoda gadać... 6,0 / 6,5 l )
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-08-23, 13:44   

Zamiast chipa silnika proponowałbym zmianę auta bo dacia to raczej nie są auta do ścigania i nigdy nie będą. Strata kasy której nie odzyskasz potem. Co do skrzyni to na bank nie będzie pasować bo półosie są zapewne inne do wersji 110KM.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2012-08-23, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-08-23, 17:16   

hmmmm... to że nie mam VW golfa III lub IV czy hondy civic lub innego auta nie dyskwalifikuje mnie do robienia tuningu tylko dlatego że mam Dacię... Dacia też auto tak samo jak owe GUT niemieckie auta.
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-08-23, 19:03   

to zamiast 6 skrzyni zacznij do turbiny i innych czesci a 6 skryznie zostaw na pozniej, ps trzeba bylo wziasc mocniejsza wersje sandero....
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-08-23, 19:08   

turbine mam na względzie
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-08-24, 02:01   

jak bys kupil mociejsza wersje wrzocil chipa i wymienil pare pierdulek to sanderko by latala naprawde niezle
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-24, 07:29   

Kolega jjmalin ma rację. W wersji 68 ps jest bardzo krótka skrzynia. Chip da tylko większą moc a na autostradzie i tak będzie katorga. Już od ok 11o km/h robi się głośno i zaczyna doskwierać rumor silnika. Dłuższa skrzynka (choćby od wersjo 85 ps) robiła by dobrą robotę. Do tego wyciszenie grodzi i Stepway zrobiłby się przyjemnym autkiem :-o
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-08-24, 08:04   

Cytat:
( przy 140 km/h na A4 mam około 3,5 tys obrotów a spalanie szkoda gadać... 6,0 / 6,5 l )
_________________


A to dużo, że tak zapytam? Podwyższone Sandero, olbrzymie opory powietrza i mały silnik... Nie licz że skrzynia da Ci więcej niż ze 0,2-0,3 na 100km, bo mimo że diesel ciągnie od dołu to i tak będzie dość mocno obciążony....
IMHO bez sensu dla 80 kilku koni 6biegów - no chyba że jeździsz tylko tą autostradą i będziesz się toczył 120km/h - wtedy zauważysz różnicę spalania. Ale jak ciśniesz ile fabryka dała to każdy samochód pali tyle ile wlejesz.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-08-24, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-08-25, 11:12   

akurat obecnie ciśnę max na A4 120km/h bo później huk jest niesamowity i jest to predkość jeszcze z w miarę znośna dla uszu i otymalna dla spalania
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-08-25, 22:34   

ja podglasniam radio i 150 sie kulam i nic mi nie przeszkadza
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 18:18   

Jesli sam jedziesz jakos da sie zniesc, jednak nie wiem czemu, czy to wina zwiekszonej masy przy 3 osobach lub innej akustyce wnetrza jest duzo gorzej niz w pojedynke. Poza tym granica 150-160 km /h dla sandero 68 KM to max na autostradzie z pasazerami i jakims bagazem. Gaz w podlodze a samochod nie zamierza przyspieszyc.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-26, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-08-26, 21:10   

spoko i w 4 osoby na a4 160 pędziłem i nikt z pasażerów nie marudził ze za głośno w samochodzie tylko że radio musiałem ściszyć - teściowa zaczęła marudzić ;),
miny kierowców widzących pędzącego sandacza są fajne i potem mnie gonią ;)
mi tam moje 68 kuni starcza i nie odczuwam takiego braku mocy jak ty
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 00:41   

Rozpedzic to i szlo Poloneza, zas bezpiecznie przyspieszac, wyprzedzac, czy wlaczac sie do ruchu to co innego. Dlatego ciagle tkwie przy swoim. Skromne 68 KM to za malo ;-( Optymalnie powinno byc 80 - 90 KM jak na sandero.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-08-28, 09:07   

dodatkowo inaczej ciśnie Sandero a inaczej Stepway ( ten sam silnik ale Stepway o 50 kilo cięższy )
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne