Spalanie ma odcinku 950 km. Sama Trasa. Przelot dom-Wilno. Wg. komputera spalanie rowniutko 5,0 l/100 km. Jestem bardzo zadowolony. Srednia predkosc 66,8 km/h. Przepraszam za brak polskich znakow, ale komp. ma tylko litewska literowka.
Panowie po co się spinać nt spalania w nie swoim samochodzie, każdy pod dystrybutorem płaci za swój styl jazdy i tyle. Miesiąc temu nie uwierzyłbym że autem które użytkuję można zejść ze spalaniem do 6.5 litra w mieście i 4.7 litra w trasie teraz wiem że to możliwe - trochę lektury, trochę chęci i można (dla malkontentów - czas dojazdu do pracy wydłużył się o 2 minuty średnio, więc poniżej 10%)
Potwierdzam,
Wcześniej miałem wyniki w 100% jazda po Warszawie w okolicach 8,2-8,5l, a ostatnie tankowanie przejeździłem trochę jak "debil" (dociągając auto do 4000-4500rpm, prawie zawsze pierwszy od świateł itd) i od razu 9,7 l/100km. Teraz będę (w miarę możli\wości ) na emeryta, i zobaczymy, czy zejdę do 8,0
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
też tak miewam, bezpośrednio po zatankowaniu (wyzerowaniu kompa) i wyruszeniu "ekonomicznym tempem" w trasę, niestety ten widok niknie po wdrożeniu normalnej eksploatacji a szkoda
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-09, 14:23
da się nawet w 4x4 - ale tylko przez chwilę - bardzo krótką
Nie wiem o czym piszecie lecz duster 4x4 1,6 z fabrycznym lpg waży 1500 kg więc przy tych gabarytach i wadze i normalnej jeżdzie po mieście nie wyobrażam sobie spalania poniżej 10 l muj DUSTER nie zchodzi poniżej 13 l lpg po miieście na trasie owszem widziałem 8.2lecz przy prędkości 80-90 a przy naszych drogach pali mi 9-10lpg .Więc zacznijcie jeżdzić lewym pasem a nie pasem dla rowerów.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-12, 12:42
w mieście 10 l/100 km ale benzyny - i to bez wielkiego wysiłku
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-12, 12:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-12, 13:23
Jeżdżę normalnie - 10 lpg - to najmniej jak spaliłem 12,8 lpg - to najwięcej jak spaliłem (dużo terenu na 1 i bardzo strome kamieniste lub błotniste podjazdy)
Nie wiem o czym piszecie lecz duster 4x4 1,6 z fabrycznym lpg waży 1500 kg więc przy tych gabarytach i wadze i normalnej jeżdzie po mieście nie wyobrażam sobie spalania poniżej 10 l muj DUSTER nie zchodzi poniżej 13 l lpg po miieście na trasie owszem widziałem 8.2lecz przy prędkości 80-90 a przy naszych drogach pali mi 9-10lpg .Więc zacznijcie jeżdzić lewym pasem a nie pasem dla rowerów.
- w kwestii formalnej: nie występuje Duster 4x4 1.6 z fabrycznym LPG ...
- mój Duster przy normalnej jeździe po mieście (po tym samym) schodzi poniżej 13 l LPG, mało tego nigdy nie przekroczył takiej wartości ale z kolei nigdy nie "zszedł mi" poniżej 9 l LPG na trasie - nawet baaaaaaaaardzo długiej i spokojnej...
- co masz na myśli wzywając by nie jeździć pasem dla rowerów, ja "pasem dla rowerów" jeżdżę tylko rowerem ...
Przepraszam, oczywiście chodziło mi o spalanie.
Udało mi się kiedyś na trasie dość długo utrzymać spalanie na poziomie 5,9-6,0 l/100, ale jechałem wyjątkowo "ekologicznie" i co ważna trasa była płaska (w sensie braku górek i dołków).
Na tym obrazku prędkość to ok. 60 km/h, ale można więcej na 5-tym biegu (jakieś 80-85 km/h).
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-17, 07:17
Ostatnio miałem ciekawą obserwację.
Przebieg na zbiorniku gazu (przeciętnie robię 430 do 470 km na 54 litrach lpg) zrobiłem większy gdy jechałem dłuższy dystans 50-60 km/h z przyczepą (jechałem wolno bo miałem załadowaną wysoką szafę od teściowej - nie ma żartów ).
Jest to o tyle ciekawe, że spalanie pomimo przyczepy (ważącej z ładunkiem nie dużo bo ok. 300 kg) miałem spalanie lpg niższe niż przy prędkości 70-80 km/h (bez przyczepy) - które w większości aut jest wartością najniższą. Wydaje mi się ,że wynika to innych przełożeń w DD 4x4.
Ciekawe prawda?
P.S. Zdaję sobie sprawę z małego praktycznego znaczenia mojego komentarza
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
W ramach ciekawostek to zaobserwowałem ,że prędkość 80 - 90 wcale nie wydaje się być najekonomiczniejszą w moim Dusterze. 70 km/h owszem. 110 km/h owszem. Ale nie 90 km/h ani 80 km/h.
Wynika to z obserwacji zasięgu podawanego przez komputer. Gdy po dłuższej jeździe przyspieszam z tych 80 km/h i jadę dajmy na to 110 to mi przewidywany zasięg utrzymujący do tej pory w okolicach 430 km WZRASTA do 460 km. I taki wzrost po przyspieszeniu zaobserwowałem już kilkukrotnie.
100 - 110 km/h jest ekonomiczną prędkością. 120 już nie.
Może to być kwestia obciążenia silnika na danych obrotach i jakości spalania paliwa w cylindrach...
Przy niskich obrotach na 6 biegu (80 km/h) spalanie może być nieoptymalne np. duże dawki paliwa przy sumarycznej mniejszej ilości zapłonów na cylinder wynikających z niższych obrotów niż mniejsze dawki paliwa przy większej ilości zapłonów dające w sumie mniejsze spalanie... Gdybam tutaj, ale różnice w pokazywanym zasięgu są za duże aby wynikały tylko z błędu komputera.
Będę musiał spróbować jeżdżenia na niższym biegu i przy wyższych obrotach, tylko muszę o tym pamiętać we właściwym czasie...
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1109 Skąd: krakow
Wysłany: 2012-10-17, 15:07
Zasięg to tylko dane przybliżone, bo za dużo zmiennych w krótkim czasie. Spalanie- jadąc na wysokim biegu z niską prędkością wcale nie spalasz mało. Żeby utrzymać tą prędkość przy wolnych obrotach, musisz deptać gaz, a kąt uchylenia przepustnicy ma istotny wpływ na spalanie. Poza tym zbyt mocno obciążasz układ korbowy, czyli przyspieszasz zużycie silnika. Ecodriving wg niby redaktorów motoryzacyjnych, jest moim zdaniem do d.... pozdr
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-10-17, 18:26
jurek napisał/a:
Ecodriving wg niby redaktorów motoryzacyjnych, jest moim zdaniem do d.... pozdr
Kolega chyba nie zna zasad Ecodrivingu
Ekojazda nie oznacza wcale jazdy na wysokim biegi z niską prędkością czy też powolnego stylu prowadzenia samochodu. Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym „na ¾”, co nie obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.
Najważniejsze ekojazdy zasady to:
- przewidywanie sytuacji na drodze i planowanie jazdy tak, aby uniknąć niepotrzebnych przyspieszeń i hamowań
- hamowanie poprzez redukcję biegów, gdy pozwalają na to względy bezpieczeństwa
- niedojeżdżanie do skrzyżowania na biegu jałowym
- wyłączanie silnika, gdy postój wynosi więcej niż minutę
- rezygnację z rozgrzewania silnika przed jazdą, nawet zimą
- dbanie o poprawne ciśnienie w oponach
Jestem pewien że niektórzy stosują te zasady nie wiedząc że to jest pierwszy krok do Ecodrivingu.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum