Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-09-17, 04:47   

Spalanie ma odcinku 950 km. Sama Trasa. Przelot dom-Wilno. Wg. komputera spalanie rowniutko 5,0 l/100 km. Jestem bardzo zadowolony. Srednia predkosc 66,8 km/h. Przepraszam za brak polskich znakow, ale komp. ma tylko litewska literowka.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-09-17, 08:08   

benny86 napisał/a:
Panowie po co się spinać nt spalania w nie swoim samochodzie, każdy pod dystrybutorem płaci za swój styl jazdy i tyle. Miesiąc temu nie uwierzyłbym że autem które użytkuję można zejść ze spalaniem do 6.5 litra w mieście i 4.7 litra w trasie teraz wiem że to możliwe - trochę lektury, trochę chęci i można (dla malkontentów - czas dojazdu do pracy wydłużył się o 2 minuty średnio, więc poniżej 10%)


Potwierdzam,
Wcześniej miałem wyniki w 100% jazda po Warszawie w okolicach 8,2-8,5l, a ostatnie tankowanie przejeździłem trochę jak "debil" (dociągając auto do 4000-4500rpm, prawie zawsze pierwszy od świateł itd) i od razu 9,7 l/100km. Teraz będę (w miarę możli\wości ) na emeryta, i zobaczymy, czy zejdę do 8,0 :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-10-09, 09:30   

Średnie spalanie z całego roku (30% trasa, reszta miasto):
- w/g Excela - 8,58 l/100
- w/g komputera - 8,18 l/100
Przejechane 8538 km.
Ciekawostka:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-09, 12:37   

yakov napisał/a:
Ciekawostka:

też tak miewam, bezpośrednio po zatankowaniu (wyzerowaniu kompa) i wyruszeniu "ekonomicznym tempem" w trasę, niestety ten widok niknie po wdrożeniu normalnej eksploatacji :lol: a szkoda :-P
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-10-09, 13:46   

Tu chodziło chyba raczej o obroty i prędkość - równo ułożone wskazówki. Na liczniku jest godz. 11:47, a nie szacowany zasięg.
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-09, 14:05   

Piotrek721015 napisał/a:
Tu chodziło chyba raczej o obroty i prędkość - równo ułożone wskazówki. Na liczniku jest godz. 11:47, a nie szacowany zasięg.


Tu chyba chodzilo o spalanie 5.8 l/100km ;-)

Tez tak raz mialem przez chwile :mrgreen:
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-09, 14:23   

da się nawet w 4x4 - ale tylko przez chwilę - bardzo krótką :-P
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-09, 15:20   

Piotrek721015 napisał/a:
Tu chodziło chyba raczej o obroty i prędkość - równo ułożone wskazówki. Na liczniku jest godz. 11:47, a nie szacowany zasięg.

tak ustawione wskazówki to żadna ciekawostka :mrgreen: ...
 
marco-po 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 lpg 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 5
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2012-10-12, 11:02   

Nie wiem o czym piszecie lecz duster 4x4 1,6 z fabrycznym lpg waży 1500 kg więc przy tych gabarytach i wadze i normalnej jeżdzie po mieście nie wyobrażam sobie spalania poniżej 10 l muj DUSTER nie zchodzi poniżej 13 l lpg po miieście na trasie owszem widziałem 8.2lecz przy prędkości 80-90 a przy naszych drogach pali mi 9-10lpg .Więc zacznijcie jeżdzić lewym pasem a nie pasem dla rowerów. ;-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-12, 12:42   

w mieście 10 l/100 km ale benzyny - i to bez wielkiego wysiłku ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-12, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-12, 13:23   

Jeżdżę normalnie - 10 lpg - to najmniej jak spaliłem 12,8 lpg - to najwięcej jak spaliłem (dużo terenu na 1 i bardzo strome kamieniste lub błotniste podjazdy)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-12, 18:54   

marco-po napisał/a:
Nie wiem o czym piszecie lecz duster 4x4 1,6 z fabrycznym lpg waży 1500 kg więc przy tych gabarytach i wadze i normalnej jeżdzie po mieście nie wyobrażam sobie spalania poniżej 10 l muj DUSTER nie zchodzi poniżej 13 l lpg po miieście na trasie owszem widziałem 8.2lecz przy prędkości 80-90 a przy naszych drogach pali mi 9-10lpg .Więc zacznijcie jeżdzić lewym pasem a nie pasem dla rowerów. ;-)

- w kwestii formalnej: nie występuje Duster 4x4 1.6 z fabrycznym LPG :-( ...
- mój Duster przy normalnej jeździe po mieście (po tym samym) schodzi poniżej 13 l LPG, mało tego nigdy nie przekroczył takiej wartości ale z kolei nigdy nie "zszedł mi" poniżej 9 l LPG na trasie - nawet baaaaaaaaardzo długiej i spokojnej...
- co masz na myśli wzywając by nie jeździć pasem dla rowerów, ja "pasem dla rowerów" jeżdżę tylko rowerem :-P ...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-12, 19:19   

No to albo jeden ma cegłówkę w nodze, a drugi pustaka albo, ktoś ma do wyregulowania instalację LPG.
Jest jeszcze trzecia możliwość. Złej jakości gaz.
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-10-12, 19:43   

Przepraszam, oczywiście chodziło mi o spalanie.
Udało mi się kiedyś na trasie dość długo utrzymać spalanie na poziomie 5,9-6,0 l/100, ale jechałem wyjątkowo "ekologicznie" i co ważna trasa była płaska (w sensie braku górek i dołków).
Na tym obrazku prędkość to ok. 60 km/h, ale można więcej na 5-tym biegu (jakieś 80-85 km/h).
 
marco-po 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 lpg 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 5
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2012-10-16, 11:11   

TD Pedro napisał/a:
- w kwestii formalnej: nie występuje Duster 4x4 1.6 z fabrycznym LPG ...

I tu sie kolego bardzo mylisz bo ja Dustera 4x4 odebrałem z salonu z gazem salon Lublin Nazaruk
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-16, 11:13   

@marco-po: Kolega się nie myli - Twój duster dostał po prostu gaz "u dilera", a nie w fabryce.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-17, 07:17   

Ostatnio miałem ciekawą obserwację.
Przebieg na zbiorniku gazu (przeciętnie robię 430 do 470 km na 54 litrach lpg) zrobiłem większy gdy jechałem dłuższy dystans 50-60 km/h z przyczepą (jechałem wolno bo miałem załadowaną wysoką szafę od teściowej - nie ma żartów ;-) ).
Jest to o tyle ciekawe, że spalanie pomimo przyczepy (ważącej z ładunkiem nie dużo bo ok. 300 kg) miałem spalanie lpg niższe niż przy prędkości 70-80 km/h (bez przyczepy) - które w większości aut jest wartością najniższą. Wydaje mi się ,że wynika to innych przełożeń w DD 4x4.
Ciekawe prawda?
P.S. Zdaję sobie sprawę z małego praktycznego znaczenia mojego komentarza :mrgreen:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-10-17, 08:38   

Dlaczego tak sądzisz, że twój wpis jest mało praktyczny. Wygląda na to, że szafa od teściowej znacznie poprawia areodynamikę auta :mrgreen: :shock:
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-17, 09:35   

Ale aż się chciało rozkołysać przyczepę... :lol:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-17, 10:53   

W ramach ciekawostek to zaobserwowałem ,że prędkość 80 - 90 wcale nie wydaje się być najekonomiczniejszą w moim Dusterze. 70 km/h owszem. 110 km/h owszem. Ale nie 90 km/h ani 80 km/h.
Wynika to z obserwacji zasięgu podawanego przez komputer. Gdy po dłuższej jeździe przyspieszam z tych 80 km/h i jadę dajmy na to 110 to mi przewidywany zasięg utrzymujący do tej pory w okolicach 430 km WZRASTA do 460 km. :shock: I taki wzrost po przyspieszeniu zaobserwowałem już kilkukrotnie. :shock:
100 - 110 km/h jest ekonomiczną prędkością. 120 już nie. :-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-17, 11:48   

Komputery "kłamniom". A poza tym komputery to czyste "zuuoo".
Tak na poważnie zasięgowi chwilowemu bym nie ufał, a praw aerodynamiki się nie ominie.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-17, 12:25   

Może to być kwestia obciążenia silnika na danych obrotach i jakości spalania paliwa w cylindrach...
Przy niskich obrotach na 6 biegu (80 km/h) spalanie może być nieoptymalne np. duże dawki paliwa przy sumarycznej mniejszej ilości zapłonów na cylinder wynikających z niższych obrotów niż mniejsze dawki paliwa przy większej ilości zapłonów dające w sumie mniejsze spalanie... Gdybam tutaj, ale różnice w pokazywanym zasięgu są za duże aby wynikały tylko z błędu komputera.
Będę musiał spróbować jeżdżenia na niższym biegu i przy wyższych obrotach, tylko muszę o tym pamiętać we właściwym czasie... :roll:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-10-17, 15:07   

Zasięg to tylko dane przybliżone, bo za dużo zmiennych w krótkim czasie. Spalanie- jadąc na wysokim biegu z niską prędkością wcale nie spalasz mało. Żeby utrzymać tą prędkość przy wolnych obrotach, musisz deptać gaz, a kąt uchylenia przepustnicy ma istotny wpływ na spalanie. Poza tym zbyt mocno obciążasz układ korbowy, czyli przyspieszasz zużycie silnika. Ecodriving wg niby redaktorów motoryzacyjnych, jest moim zdaniem do d.... pozdr
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: 2012-10-17, 18:26   

jurek napisał/a:
Ecodriving wg niby redaktorów motoryzacyjnych, jest moim zdaniem do d.... pozdr


Kolega chyba nie zna zasad Ecodrivingu ;-)
Ekojazda nie oznacza wcale jazdy na wysokim biegi z niską prędkością czy też powolnego stylu prowadzenia samochodu. Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym „na ¾”, co nie obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.

Najważniejsze ekojazdy zasady to:
- przewidywanie sytuacji na drodze i planowanie jazdy tak, aby uniknąć niepotrzebnych przyspieszeń i hamowań
- hamowanie poprzez redukcję biegów, gdy pozwalają na to względy bezpieczeństwa
- niedojeżdżanie do skrzyżowania na biegu jałowym
- wyłączanie silnika, gdy postój wynosi więcej niż minutę
- rezygnację z rozgrzewania silnika przed jazdą, nawet zimą
- dbanie o poprawne ciśnienie w oponach

Jestem pewien że niektórzy stosują te zasady nie wiedząc że to jest pierwszy krok do Ecodrivingu. :-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-17, 18:56   

jurek napisał/a:
Żeby utrzymać tą prędkość przy wolnych obrotach, musisz deptać gaz

Przecież nie da się jechać z "niskimi obrotami" i "przydeptanym gazem" (tzn. zbyt długo)... :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne