Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1310 bierze olej
Autor Wiadomość
Papryk 


Marka: Dacia
Model: 1310
Silnik: 1300
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 72
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-01-02, 13:16   1310 bierze olej

średnio około 1 litra olleju na 1000km wypija moja Daćka. Więcej spali jak robie jedną długa trase niż jazda do sklepu po zakupy. Koledzy co obstawiacie? pierścienie? Olej nigdzie nie kapie.
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-04, 19:42   

To, że bierze olej po dłuższej jeździe wg. mnie bardziej wynika z tego, że jest bardziej nagrzana, olej robi się rzadszy i łatwiej przenika przez nieszczelności no i pewnie się przepala skoro nigdzie nie widać żeby kapał. Chyba po takim objawie nie można określić czy przepala bardziej przez uszczelniacze czy przez pierścienie.
Zanim rozbierzesz silnik można jeszcze dokładnie go wytrzeć i się drugi raz upewnić czy nie wycieka na zewnątrz - nic to nie kosztuje.
Poza tym można zrobić tzw. próbę olejową z mierzeniem ciśnienia sprężania przed i po wlaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra. (jakbyś zrobił to nie zapomni się podzielić jaki rezultat:D)
Swoją drogą ja bym obstawiał, że silnik zużył się równomiernie i przepala wszędzie po trochu.
_________________
spokojnie, bez napinki i do przodu :)
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-01-04, 21:05   1310 bierze olej

Może pierścienie zapieczone, spróbuj tak: wykręć świece, ustaw tłoki w środkowym położeniu, wlej do każdego po ok. 5 cm nafty(najlepiej strzykawką) i niech tak postoi ok 12 godzin, potem przedmuchaj kręcąc rozrusznikiem. Jeśli trochę nafty pójdzie do oleju to mu nie zaszkodzi. Do pełnego zbiornika wlej 1 litr mixolu(olej do dwusuwów).Mixol powoduje wymywanie nagaru.
Wg instrukcji do 1310 pisze: dopuszczalne zużycie oleju - 1 litr na 1000km.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-01-05, 19:00   

na czym jezdzisz?
 
Papryk 


Marka: Dacia
Model: 1310
Silnik: 1300
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 72
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-01-05, 22:00   

a na czym mam jezdzic? 95'
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-01-05, 22:15   

myslalem o oleju, wybacz skrot myslowy
 
Papryk 


Marka: Dacia
Model: 1310
Silnik: 1300
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 72
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-01-05, 22:43   

teraz nie pamietam jaki to olej.Głonie to dolewałem jak potrzeba.Robiac trse Zgorzelec-Archaia Olimpia w Grecji to troche tego poszlo chyba niecałe 6 Litrow. Przed tegoroczna wyprawa musze cos porobić w silniku bo za dużo oleju schodzi, a pedzie do zrobienie ponad 6000km. Ktoś mi ostatnio powiedział aby wsadzić tłoki z pierścieniami z malucha (126p) 650cc, nie wiem jak to sie ma do rzeczywistości.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-01-06, 14:09   

Jeśli chce Ci się grzebać w silniku to tylko wymiana tłoków z tulejami, sama wymiana tłoków i pierścieni to naprawa na krótką metę, ponieważ owal w tulejach i tak pozostanie. :->
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-06, 16:59   

loganik napisał/a:
Jeśli chce Ci się grzebać w silniku to tylko wymiana tłoków z tulejami, sama wymiana tłoków i pierścieni to naprawa na krótką metę, ponieważ owal w tulejach i tak pozostanie. :->

loganik ma rację - jak już rozdłubiesz silnik to szkoda zrobić tylko część a resztę zostawić. Ja bym jeszcze dodał, że pewnie jak rozbierzesz to i panewki nowe wrzucisz no a jak zrobisz cały dół to szkoda Ci będzie składać na głowicy w niepewnym stanie więc wszystko się sprowadzi do pytania czy chcesz robić remont generalny.

Jeśli chodzi o tłoki od malucha to z tego co się zorientowałem to kiedyś montowano tłoki od 600 prawdopodobnie jako nadwymiar bo średnica to 73,5mm a w Dacii 73mm i miało to mieć pozytywny wpływ na zużycie oleju. Być może kiedyś były też lepiej wykonane od rumuńskich ale tego nie wiem. Nie udało mi się też zdobyć danych na temat masy tłoków (czy były istotne różnice) ale wiadomo, ze lżejszy jest lepszy. Tyle teorii a w praktyce to tłoki do 600 mogą być trudniejsze do zdobycia.

Natomiast tłoki od 650 mają średnicę 77 i to daje Ci Dacię 1400 a nawet ciut więcej ;) jak to się ma wytrzymałościowo nie wiem.

Pewnie fajnie byłoby się poszukać jakiegoś emerytowanego mechanika z tamtych lat żeby dokładniej dopytać. Bo zostają jeszcze kwestie ewentualnej różnicy w wysokości tłoka - jak są takie same to ok ale jak inne to trzeba się zastanowić jak to wpłynie na stopień sprężania albo jak to się minie z zaworami.
_________________
spokojnie, bez napinki i do przodu :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-01-06, 19:41   

Tutaj http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8088 masz cały komplet do remontu silnika.
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-09, 17:51   

spokojny, tłoki od 600 mogą a nie muszą być trudne do zdobycia... Ja takowe posiadam w Daciowozie :mrgreen:
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-09, 18:20   

Jak widać dla chcącego nic trudnego :mrgreen:
I dlaczego akurat takie założyłeś? O to zużycie oleju chodziło, lepsza jakość czy może faktycznie są lżejsze? (dogrzebałem się informacji że maluchowskie ważą ok. 360g a od Dacii 420g)
_________________
spokojnie, bez napinki i do przodu :)
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-09, 18:56   

Hmmm ja ich nie kupowałem :P Kiedyś jak tą dacie miał dziadek to zajechał silnik, nadał się tylko i wyłącznie do generalki ;) A że miał w piwnicy ukryte takie tłoki to założy ;)
spokojny napisał/a:
Jak widać dla chcącego nic trudnego :mrgreen:

do drugiego auta szukałem unikatowych części i jednak znalazłem ;) Także Twoje słowa coś znaczą i warto szukać. Kto szuka ten znajdzie :D
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
Ostatnio zmieniony przez Dacia1310p 2013-01-09, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne