Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-23, 19:09
Ślizgająca się wycieraczka
Autor Wiadomość
zenekpl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 2
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2013-02-08, 09:20   Ślizgająca się wycieraczka

Witam,
mam problem z wycieraczką od strony kierowcy. Zaczęła się "ślizgać" na silniku. Widać że silnik pracuje ok, druga wycieraczka pracuje normalnie, natomiast ta po stronie kierowcy ewidentnie ślizga się na tym bolcu na którym jest zamontowana. Tarcie o szybę jest większe niż siła mocowania wycieraczki przez co porusza się ona tylko w małym zakresie.

Ktoś wie co może być tego przyczyną? Da się jakoś zdjąć wycieraczkę z silniczka i jakoś to naprawić aby się nie ślizgała na tym mocowaniu?
Ostatnio zmieniony przez zenekpl 2013-02-08, 09:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-02-08, 09:33   

Albo niedokręcona, albo się wieloklin na osi lub wewnątrz ramienia skończył. pozdr
 
zenekpl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-08, 09:58   

a jak zdemontować tą wycieraczkę żeby zobaczyć co się dzieje? Ją się jakoś odkręca? wciska?
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-02-08, 11:32   

zdejmójesz zaślepke na ramieniu i ukazuje ci się śruba może wystarczy ją dokrecić, czasem udaje się sciągnąć ramie a czasem sciągacz jest potrzebny
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 12:00   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=77815#77815
Pawlo napisał/a:
Ściągacz nie potrzebny wystarczy odkręcić jedną nakrętkę i poruszać ramieniem bo ono jest zamontowane jak by na trzpieniu z rowkami
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-08, 12:51   

zapewne poluzowana jest nakrętka - zaślepkę z miękkiego plastiku da się zdjąć palcami obciskając z różnych stron i ciągnąc ku górze. Pod nią jest zwykła nakrętka. Dociśnij mocno ramię dłonią (pod spodem jest sprężyna)poruszaj i sprawdź czy dobrze siedzi na wielorowku trzpienia a potem porządnie dokręć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-02-08, 12:57, w całości zmieniany 4 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-02-08, 16:54   

Jeśli chodzi o ściągnięcie ramienia z wielowypustu, to doznałem szoku :evil: Jakiś debil złamał mi kiedyś ramię /w ASO 200zl/. Kupiłem na szrocie za 20 i mimo, że mam ściągacz amatorski, nie poszło za chiny. Dopiero znajomy mechanik poradził sobie za pomocą pancernego ściągacza i to z trudem. Długo nic, na końcu wystrzał jak armaty i puściło. Ponieważ u mnie ramię to wtrysk ze znalu, zapiekło się na stalowej osi dokumentnie. pozdr
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-08, 17:07   

dziwne - ja ramię kierowcy zdejmowałem jedną ręką :mrgreen:
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-02-08, 18:33   

Jeśli masz wytarty wieloklin to ściągnij ramię wycieraczki, odizoluj 10cm kawałek przewodu - linki 2,5mm2, odizolowane druciki (im więcej tych drucików w lince tym lepiej), przeprowadź przez oczko wieloklina ramienia wycieraczki, nasadź to na wieloklin silnika i dokręć śrubę, a nadmiar wystających drucików obetnij ucinaczkami. Zamieszaj wycieraczkami i ponownie lekko dokręć. Będzie dobrze.
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne