Nie zdarzyło się to nikomu, gdyż zaraz po zaświeceniu rezerwy przestaje być wyświetlany zasięg. Jeśli samochód stanął zaraz po zaświeceniu rezerwy albo przed zaświeceniem, to czujnik poziomu paliwa jest uszkodzony (o ile przyczyną był rzeczywiście pusty bak).
Nie do końca.
Ja u siebie zauważyłem, że po zapaleniu się kontrolki dystrybutora jeszcze przez jakiś czas mogę na komputerze przejść do sekcji wskazań zasięgu na baku.
Zauważyłem, że u mnie kontrolka rezerwy zapala się, gdy w opcjach zasięgu na baku liczba spada poniżej 100 km.
Ostatnie wskazanie jakie zauważyłem na komputerze przy zapalonej kontrolce rezerwy to 85 km. Potem już tylko trzy poziome kreski.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-30, 12:25
No1 napisał/a:
Podczas jazdy wskaźnik km do przejechania nie gaśnie, u mnie świecił się do 65 km, gdy stwierdzil, ze nie ma paliwa. Po dolaniu auto ładnie ruszyło, po sprawdzeniu w serwisie bak w porządku wszystko ok, paliwo nie zostało spuszczone jednak. Zastanawiam się nad woda w baku, czy istnieje sposób zeby jej się pozbyc ?
Coś musi być nie tak z tym wskaźnikiem - skoro wszystkim po zaświeceniu rezerwy gaśnie po krótkim czasie a tobie nie to reklamuj - mi też nigdy nie pokazał mniej jak 95 - 100 km, poniżej - już tylko same kreski.
Witam, zdarzyła mi się dzisiaj (i nadal trwa) awaria wskaźnika paliwa a wyglądało to tak:
1. Wskaźnik rezerwy się włączył i żadna cegiełka się nie świeci czyli czas na stacje...
2. Na rezerwie przejechałem jakieś 30-40 km
3. Na stacji do strzału pistoletu czyli na full około 46L i 240 zł
4. Po uruchomieniu silnika wskaźnik paliwa pokazuje 3 cegiełki
Próbowałem odtykać korek żeby się bak odpowietrzył i wjechać na jakiś ostry podjazd żeby zrobić przechył w zbiorniku ale bez zmian - ciągle trzy kreski. Podejrzewam że mechanicznie "zwiesił się" czujnik poziomu więc pojeżdżę i zobaczę co się będzie działo ale generalnie jak się powtórzy to raczej do ASO :( Pytanie czy ktoś z Was miał coś takiego?
Twój egzemplarz jak widzę jest bardzo świeży więc akcja serwisowa go nie dotyczy.
Generalnie to nic groźnego. Możesz samodzielnie spróbować zresetować systemy odłączając akumulator na około minutę. Jeśli nie pomoże zgłoś się do ASO, nie powinno im to zająć dużo czasu.
Też miałem taki przypadek i to całkiem niedawno.
Inną kwestią jest zawieszenie się wskaźnika, gdy tankuje się z włączonym zapłonem/silnikiem( w silnikach benzynowych to bardzo niebezpieczne ), ale jak sądzę zapłon był wyłączony.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
UPDATE: Uruchomiłem tryb serwisowy/testowy (długie wciśnięcie i włączenie zapłonu) i wedle informacji tam wyświetlonych pokazuje że w zbiorniku pozostało 49L. Na wskaźnikach dalej 3 kreski :)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-10, 12:15
Czyli z tego wynika, że pływak w zbiorniku działa poprawnie, skoro pokazuje 49 l.
Pytanie czemu teraz licznik pokazując 49l wyświetla tylko 3 cegiełki.
Jeśli to się pojawiło nagle, to uszkodził się jakiś przetwornik A/D w liczniku i dlatego zaniża liczbę cegiełek. Podjedź z tym do ASO, bo sam na pewno nie naprawisz, gdyż będzie się to wiązało z wymianą licznika - auto na gwarancji więc wymiana będzie gratis.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-02-10, 12:15, w całości zmieniany 1 raz
Zgadza się, nagle, ale dokładnie zaraz po tankowaniu do pełna baku na rezerwie. Pojeżdżę z tym jeszcze bo sam jestem ciekawe co się stanie jak będę się zbliżał do końca baku.
UPDATE2: Po dojechaniu do rezerwy i ponownym zatankowaniu wskaźnik poziomu "magicznie" się naprawił i obecnie wskazuje max. Podejrzewam zatem że poziom paliwa jest w jakiś sposób wyliczany na podstawie pomiaru. W efekcie błędu w algorytmie obliczeniowym mimo prawidłowego pomiaru pokazuje głupoty. Do tego wniosku zachęcają mnie poprawne pomiary wskaźnikiem i ilością litrów w baku w trybie testowym.
Wczoraj w trasie przebyłem od momentu zapalenia się rezerwy do zgaśnięcia silnika dystans 115km.
Całkowity zasięg z podwójnym przejazdem przez Warszawę, na szczęście nader spokojnym, wyniósł dokładnie 860km. Z finałowym unieruchomieniem silnika
Gdy przy 745km zapaliła się kontrolka rezerwy, a następnie po 50, 90, 100km nadal niczym nie trapiony Stepway sunął przed siebie, zwątpiłem czy nie padłem ofiarą spisku mówiącego że nasze auta jeżdżą na benzynie
_________________ ---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2013-04-21, 14:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-04-27, 09:06
-->Kakus: A tankowales pod korek i probowales cierpliwie upychac i upychac ile sie dalo, czy moze czekales tylko do pierwszego czy tam powiedzmy do trzeciego odbicia?
Ja na pełnym zbiorniku robię ok. 380-400 km po mieście (ale raczej małe korki lub ich brak) do czasu zapalenie się kontroli rezerwy.
Kontrolka rezerwy zapala mi się, gdy komp pokazuje zasięg na 80 - 90 km.. Po kilku kilometrach komp pokazuje --
Spalanie zgodnie ze wskazaniami komputera po mieście to 11,3 l/100km
(nadmieniam, że mam na dachu belki i zmieniłem opony na AT więc mniej ekonomiczne).
Wysłany: 2013-06-09, 17:49 Rezerwa a pojemność baku...
Witajcie,
Piszę bo zaintrygowała mnie pewna rzecz a mianowicie:
Tydzień temu odebrałem auto i od razu z salonu udałem się na stacje paliw. Na stacji zatankowałem pod korek i weszło mi 51 litrów i fakt ten jest raczej normalny . Dziś od razu po zapaleniu się kontrolki rezerwy (zrobione 520 km )udałem się na stacje i ku mojemu zaskoczeniu wlałem 53 litry... Tu moje zdziwienie - bak 50 litrów (wiadomo że co nieco siedzi też w rurce od wlewu), rezerwa z 4-5l to w jaki sposób aż tyle weszło? Jest ktoś w stanie pomóc mi w zrozumieniu tego faktu? Dacia Duster - silnik podstawowy - benzyna, nie mam komputera.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-06-09, 18:46
Bak 50 litrów a norma jest wlanie od 5 do 10 litrów więcej. Długie przewodu o dużej średnicy. Nie doszukujmy się wszędzie oszustów. Uważam, ze część stacji nie ma interesu w "regulowaniu" dystrybutorów i/lub składu paliwa
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-06-09, 20:21
Zrobiłem już 46 tyś km, zawsze tankuję po zapaleniu się rezerwy do pełna i nigdy nie wlałem więcej niż 43 litry. Czy ja mam jakąś inną Dacie??? - nie psuje się, nie rdzewieje, lakier nie obłazi do baku wchodzi tyle ile powinno ????
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-06-09, 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Zrobiłem już 46 tyś km, zawsze tankuję po zapaleniu się rezerwy do pełna i nigdy nie wlałem więcej niż 43 litry. Czy ja mam jakąś inną Dacie??? - nie psuje się, nie rdzewieje, do baku wchodzi tyle ile powinno ????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum