@BMH: Diesle z FAPem są bardzo czułe na jakość oleju, mają zatem system OCS, na bieżąco monitorujący ten parametr. Jeżeli zatem świeci kontrolka "wymiana oleju", to jest to normalne zalecenie eksploatacyjne, wynikająca ze zmiany parametrów owego oleju, a nie usterka. 20 tys. lub 2 lata to tylko górne granice okresów do wymiany oleju.
Nie świeci się kontrolka w aucie oleju tylko tak im pokazuje podczas podłączenia auta pod komputer
Dokładnie zapala mi się lampka wielofunkcyjna w kolorze pomarańczowym.
Możliwe są pewnie i takie warunki, ale przecież to nie Twój przypadek.
BMH napisał/a:
pokazuje podczas podłączenia auta pod komputer
zapala mi się lampka wielofunkcyjna
Czyli być może lodgy pokazuje to inaczej niż duster - ale to nie ma znaczenia: jeżeli wymiana wynika z normalnego działania OCS, to jest oczywiście normalnie płatna.
witam dziś po raz pierwszy odwiedzam nowym autem serwis u Nazaruka przyczyna to zaświeciła się kontrolka zdiagnozowana przyczyna to auto wymaga wymiany oleju mam przejechane nie całe 7 tys km,stąd moje pytanie skoro mam w książce gwarancyjnej jasno napisane że wymiana oleju co 20 tys.km to dlaczego mam płacić za wymianę oleju???Ja wiem że należy wymienić olej w aucie samochód nowy na dotarciu ale dlaczego mam za to płacić skoro błąd wyskakuje nie z mojej winy a producent nie nakazuje wymiany oleju wcześniej.
dwa mam przejechane niecałe 7 tys.km a komputer pokazuje mi że mam się udać na serwis za niecałe 4500tys,km a powinno być moim zdaniem 13tys,km do serwisu.
Planuje zgłosić usterkę do centrali ma ktoś bezpośredni do nich numer?
Dodam że nowa Lodzia spisuje się całkowicie bez zarzutu spalanie w mieśćię nie przekracza 7l
A nie można w takim wypadku samemu wymienic oleju? czy serwis musi sie podłaczyc pod komputer. I czy jeśli samemu wymieni sie olej to w kompie zostaje zapisana taka informacja że wtedy i wtedy był olej wymieniany.?
Ja po przejechaniu chyba 6tyś km. Sam wymieniłem olej i jeżdżę dalej ,dobijam do 14tyś tak że niedługo czeka mnie pierwszy przegląd.
Ostatnio zmieniony przez okey32 2013-03-17, 10:14, w całości zmieniany 1 raz
Przebrnąłem przez cały wątek ale i tak nasuwa się pytanie. Czy od dobrej woli ASO zależy czy zgodzą się na przywieziony olej bez normy Renault?
Bo większość pisze że zakupiła LDX-a, olej ten wychodzi faktycznie tanio koło 100zł za 5 litrów, lecz nie spełnia normy 0700 ( dla mojego silnika) nie ma turbo i Fapa. Normę tą spełnia tylko SXR a jest on już w cenie ok 180zł za 5 litrów. Czy ASO w okresie gwarancji zgadzało się na zalewanie tym LDX-em ?
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-04-09, 06:34
MM napisał/a:
Na liczniku 1800 km, więc uważam, że przyszła pora na pierwszą wymianę oleju.
I będzie to Liqui Moly TOP TEC 4400 5W-30
Dlaczego akurat taki?
Spotkałem się z opiniami, że oleje tej firmy są mocno przereklamowane i zbyt drogie w stosunku do tego, co sobą reprezentują.
Masz jakieś doświadczenia z nimi?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 103 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-09, 16:39
Olej wybierałem kierując się spełnianiem normy RN0720.
Dostałem taki zestaw:
Castrol SLX Prof Power C4 5w30
ELF Solaris DPF 5W30 C4
Gulf Formula RNX 5w30
Liqui Moly TOP TEC 4400 5W-30
LOTOS Quazar C4 5W-30
Millers Oil XP Longlife C4 5w30
Motul Specific 0720 5w30
W hurtowni, w której się zaopatruję (gordon) miałem do wyboru ELF za ok. 100 zł, Liqui Moly za ok. 200 zł i Castrol w 1 l opakowaniach po ok. 70 zł (5l za ok. 350 zł). Stosując zasadę złotego środka padło na Liqui Moly. Żadnej reklamy tych olejów nie widziałem i nikt z moich znajomych ich nie stosuje. Mam nadzieję nie zawieść się na nim (w końcu made in germany )
Przebrnąłem przez cały wątek ale i tak nasuwa się pytanie. Czy od dobrej woli ASO zależy czy zgodzą się na przywieziony olej bez normy Renault?
Bo większość pisze że zakupiła LDX-a, olej ten wychodzi faktycznie tanio koło 100zł za 5 litrów, lecz nie spełnia normy 0700 ( dla mojego silnika) nie ma turbo i Fapa. Normę tą spełnia tylko SXR a jest on już w cenie ok 180zł za 5 litrów. Czy ASO w okresie gwarancji zgadzało się na zalewanie tym LDX-em ?
Ja kupuje legalnie na paragon SXR 5w 40 w hurtowni za 90 PLN/4L, 5L jest po około 105 PLN. ASO nie robi żadnego problemu że olej nie od nich. Z olejami niespełniającymi zaleceń producenta samochodu bym nie eksperymentował dla własnego spokoju ducha
Ostatnio zmieniony przez luk80 2013-04-09, 17:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1102 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-22, 10:39
DrOzda napisał/a:
Ale Excelium jest lepszy bo to pełen syntetyk, a Evolution SXR jest olejem hydrokrakowanym.
Dokładnie hydrokrakowane czyli takie które są produkowane na bazie olejów mineralnych a jak wiadomo mineralne to niższa klasa niż syntetyki zawsze trzeba wziąć butelkę i przeczytać czy nie jest olejem hydrokrakowanym tylko bierz pełny syntetyk
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Posiadam Dacię Sandero Stepway 1,6, 8v - jaki olej mam wlać
gdzieś zauważyłem przywieszoną kartkę od Castrola Były tam wymienione nazwy olejów - żadna nie była zaznaczona tylko bylo długopisem napisane RN/710
to jaki mi olej wlał gość
wszedłem na stronę Elf i tam jest szukałem oleju dla samochodu swojego i wyszło mi:
REKOMENDOWANY EVOLUTION SXR 5W40
POLECANY COMPETITION ST 10W40
Nie wiem czy mam lać Elf Excelium po przeczytaniu poprzednich postów czy castrola jakiegoś
i jaki parametr ma mieć ten olej 5w/40 czy 5w/30
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-08, 18:11 Re: Pytanie
siemaspl napisał/a:
Posiadam Dacię Sandero Stepway 1,6, 8v - jaki olej mam wlać
jeśli auto ma mały przebieg, to oczywiście syntetyczny. Producent ma mniejsze znaczenie, istotne są parametry jakościowe i lepkościowe. Ja użył bym oleju 5W40 (np Shell Helix Ultra,Mobil One, czy Elf Evolution)
Posiadam Dacię Sandero Stepway 1,6, 8v - jaki olej mam wlać
jeśli auto ma mały przebieg, to oczywiście syntetyczny. Producent ma mniejsze znaczenie, istotne są parametry jakościowe i lepkościowe. Ja użył bym oleju 5W40 (np Shell Helix Ultra,Mobil One, czy Elf Evolution)
powyzej jest napisane ze evolution wyszedl, że się nie sprawdził
a mogę wlac 0w/40
Ostatnio zmieniony przez siemaspl 2013-05-08, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
autko ma przejechane 52000 - jaki olej dobrać do Leo_sia
Po prostu zwyczajny syntetyk dla diesli, nie ma większego znaczenia której firmy - poczytaj temat od początku.
Czytałem od początku i się gdzieś pogubiłem więc zadałem pytanko ;) bo zgłupiałem.
Stanęło na mobilu.
a moze pomysl o Motulu ???
tylko nie wiem czy spelnia ich normy trzeba by sprawdzic :)
mam namiary na goscia co w Szczecinie strzedaje te wlasnie oleje :)
Dzis sprawdziłem poziom oleju po wczorajszym przegladzie, po nocy. Samochod na rownym podlozu. Wyszlo rowno z max. Sugerujecie wizyte w ASO celem odessania ? Pewnie pracownikowi wyszlo prawidlowo pod kreska max ale po nocy zeszlo wszystko do miski. Z tego co dostałem w ramach zwrotu resztek moze ok 0.3 l wiec pewnie wlał min 4.5 l. Filtr oleju z tych mniejszych ( krotszy ).
Może się mylę - ale silnik mamy chyba identyczny - podczas rozmowy po usłyszeniu ceny materiałów i usługi łącznie spytałem się co tam lejecie - powiedzieli mi że 4,6 l oleju - w książce serwisowej pisze 4,4.
Olej mam, filtr oleju - FILTRON OP 643/3 kupiony, muszę tylko kupić uszczelkę pod korek spustowy i udać się na wymianę.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-05-16, 17:57, w całości zmieniany 3 razy
Należy jeszcze pamiętać o jednym - to mnie spotkało i kosztowało trochę nerwów
Podczas wymiany przed spuszczeniem oleju odkręcono a po jego zakończeniu przykręcono metalową osłonę pod silnikiem.
Wczoraj kiedy wracałem do domku zaczęło coś stukać na nierównościach drogi i podczas hamowania. Dzisiaj podjechałem do warsztatu - myślałem że może siadła któraś z tulei przy zawieszeniu - wczoraj sprawdziłem nawet mocowanie tłumika bo dźwięk był wybitnie metaliczny. Okazało się iż przyczyną owych metalicznych dźwięków była owa metalowa osłona a raczej dwie niedokręcone śruby.
Mechanik (ABC auto - Derdowskiego) po jeździe próbnej i podniesieniu autka oraz po mojej informacji o wymianie oleju w sobotę - pitolnął w osłonę a ta się odezwała znajomym dźwiękiem. Dokręcił śruby, posprawdzał przy okazji sworznie i końcówki.
Usługa wykonana gratis - przy okazji (zarejestrowałem się w ich systemie online przed umówieniem wizyty) otrzymałem kartę stałego klienta - ceny mają nawet przystępne jak na warsztat, dwa gratisy i do zobaczenia.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum