Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5dCi 90KM
Dołączył: 18 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-05-22, 20:20
jeżeli chodzi o olej to tam jest średnia pojemność... Jak wlejesz tyle ile masz w książce nie koniecznie będziesz miał na bagnecie maxa. Na pewno powyżej minimum
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5dCi 90KM
Dołączył: 18 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-05-22, 20:33
Ja w kangoo miałem nieco poniżej połowy jak wlewałem tyle co w książce. silnik 1,5dci 75km
Pytanie jeszcze czy wymieniałeś na ciepłym silniku i jak długo czekałeś... To też ma znaczenie. Aczkolwiek te informacje tak samo jak o średnim spalaniu należy traktować z przymrużeniem oka
Byłem w ubiegły piątek na wymianie oleju + filtrów. Po zdjęciu tej plastikowej osłony na korpusie silnika przed korkiem wlewu oleju, po lewej stronie od wtrysków (patrząc od przodu) jest takie wgłębienie. Tam zbiera się olej silnikowy (wyciek?). Zwróciłem na to uwagę mechanikowi, ale on stwierdził, że to podczas poprzedniej wymiany ktoś lejąc olej rozlał go i tam się ten olej zebrał. Po wymianie oleju wydmuchał olej z opisywanego miejsca i było czysto. Do wczoraj. Przejechałem ok. 500 km. Zdejmuję plastikową osłonę, patrzę w opisywane zagłębienie a tam znowu trochę oleju.
Przez moment podejrzewałem korek wlewy, ale gdyby tak było, to raczej olej byłby rozbryzgany w kilku miejscach. I nie wiem co z tym dalej.
Czy ktoś z was już się spotkał z czymś podobnym, albo ma jakiś pomysł?
Wymiana oleju w Rosiak i Syn-Szczecin plus uzupelnienie plynu do chłodnicy.
Olej moj prywatny ,,olej efl excelium full tech 5W40 5L 100ł
Koszt calej operacji 174 ,25zl
Ceny unijne.
Fajne ceny 30 minut spuszczanie oleju? Chyba krótko. Ale jaka cena .
Widzę że ceny mają niezłe choć na uszczelce korka nieźle zarabiają moja kosztowała 1 pln reszta też sporo mniej. No i robocizna chłopaków 1 h tylko 30 PLN. Co prawda chusteczkowo dokręcili dolna osłonę silnika no ale ...
Auto Na gwarancji ,dam im zarobic,a później pa pa.Tak jak napisałem ceny chyba z Paryża z ASO.Jezeli kupiłbym u nich olej to 55zł za litr 5x55 = 275 zł
Ja dałem 100zł za 5l kupujac prywatnie., to sobie tłumacze ze zarobiłem 175zł
sprawdź jeszcze total, mobil, orlen, shell a nawet elf - każdy z producentów zaleca trochę inny olej niż jest to w książce przeglądów ... i komu wierzyć ??
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-07-28, 17:41
Ikarusiarz napisał/a:
marszelest napisał/a:
co najwyżej przybędzie
Że niby dlaczego ma przybyć?
Jak zacznie ostro przybywać to sam się dowiesz. Razem z zakupem nowego silnika - to tzw. "choroba szalonego diesla". Dotychczas nikogo na forum nie dotknęła, a przynajmniej nikt o tym nie pisał. Jest szansa, że przypadłość bardzo rzadka i dacii nie dotyka
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-28, 18:44
dCi jakoś są - przynajmniej na razie wolne od tej choroby, za to np właściciele fordów muszą się cieszyć, niby od przybytku głowa nie boli ale są przypadki,że po 7-8 tys trzeba wymieniać oleum
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-28, 18:44, w całości zmieniany 1 raz
Problem ten dotyczy każdego silnika, łącznie z benzynowym... Dotyczy to awari wtryskiwaczy.
Myślę, że Tobie chodzi chyba o FAP, bo to jest przyczyna problemów, tyle, że kolega Mekintosz chyba nie ma tego ustrojstwa, ja też mam 2009 i też tego nie posiadam.
Producenci samochodów wybierają oleje z tego samego kraju (Renault=Elf, Peugeot=total, VW, audi=castrol itd... rozumiem umowy między producentami. Zastanawiam się nad tym, że różni producenci i tak produkują oleje o konkretnych parametrach, normach i klasach. norma jest norma i nie powinno być wielkiej różnicy miedzy danymi producentami. Zatem w teorii nie powinno robić róznicy czy lejemy Orlen Cartrol Lotos mobil 1 czy Elf powinno być to samo. Co o tym sądzicie?
Ja do mego lałem już elf, mobil 1, castrol wszystkie na wypaśnych wersjach i różnicy nie było, poza tym, że castrol szybciej się wypalił.
zastanawiam się na ile jakość oleju wynika z sugestii reklamy, bo zauważyłem że np. reklamy castrolu działają na mnie szczególnie ale... to tylko olej!!
ciekawe jak działa olej np od Orlenu i Lotosu ? Bo ci to żadnej kreatywnej reklamy nie stworzyli...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-08-06, 08:38
antropolog napisał/a:
Co o tym sądzicie?
To że olej ma taką samą lepkość i płynność w danej temp to nie znaczy że są takie same popatrz poniżej na filmik test w -20 stopni wszystkie oleje są 5W30 tam znajdziesz odpowiedź że jednak różnica jest
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum