Przyznaję od razu, że nie przeczytałam wszystkich 44 stron na temat wymiany oleju. Nie dałam rady.
Nie znalazłam więc informacji, która mnie interesuje. Kiedy trzeba po raz pierwszy wymienić olej? Albo raczej kiedy dobrze by było to zrobić? Czy pierwszy przegląd to nie późno?
Szanowna koleżanko, w nowoczesnych silnikach wymiana może być wykonana tak jak opisano w instrukcji obsługi. Aczkolwiek istnieją teorie, że olej wymienia się po tzw. dotarciu silnika czyli około 2500-3000 km. Moim skromnym zdaniem jest to operacja forsowana przez niektóre serwisy (wiadomo dlaczego). Poza tym taka wymiana poprawia samopoczucie użytkownika i niesie przesłanie, że silnik będzie służył dłużej.
Ja stoję na stanowisku stosowania się do zaleceń opisanych w instrukcji obsługi, gdzie podano okresy wymiany oleju oraz zalecenia jaki rodzaj powinien być stosowany. W mojej praktyce jeszcze się na tym nie zawiodłem.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 730 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2013-08-11, 14:58
chriskb napisał/a:
Aczkolwiek istnieją teorie, że olej wymienia się po tzw. dotarciu silnika czyli około 2500-3000 km. Moim skromnym zdaniem jest to operacja forsowana przez niektóre serwisy (wiadomo dlaczego). Poza tym taka wymiana poprawia samopoczucie użytkownika i niesie przesłanie, że silnik będzie służył dłużej.
Silnik będzie służył dłużej, pogadaj z tymi co robią kapitalne remonty silników. Ja jakoś im bardziej wierzę niż producentowi który raczej chce abym za 5-7 lat kupił nowe autko (dacię mam zamiar użytkować aż się rozleci). Co do kosztów to ~100zł za wymianę no i 150 za filtr olej i uszczelkę. 250zł to nie dużo. Poza tym jak robiłem wymianę po 6tys km to przy okazji wgrali mi nowsze oprogramowanie sterujące silnikiem czy jakoś tak a tak zrobiliby to przy 30 tys.
Panowie i Panie mam małą zagwozdkę.
W kupionej MCV mam wpisane (i na silniku też) że auto jeździło na oleju 10W40 i zastanawiam się czy nie zrobię krzywdy jeżeli przejdę na 5W40 syntetyk i na pewno skrócę czas wymiany bo wymieniali co 30.000 km i w dodatku półsyntetyk.
Co doradzacie?
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-08-14, 18:23
malygabrys napisał/a:
Panowie i Panie mam małą zagwozdkę.
W kupionej MCV mam wpisane (i na silniku też) że auto jeździło na oleju 10W40 i zastanawiam się czy nie zrobię krzywdy jeżeli przejdę na 5W40 syntetyk i na pewno skrócę czas wymiany bo wymieniali co 30.000 km i w dodatku półsyntetyk.
Co doradzacie?
Zostaw 10W40 tylko wymieniaj co 20tyś albo rok
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Czy u Was w 1.5DCi w Dusterze bagnet oleju żołty jest taki krzywy ?
Mam problem z odczytem poziomu oleju, czy jest aby właściwy , wydaje mi się że jest powyżej kreski MAX, ale myślę że przez to że przy wyjmowaniu śie umacza o ścianki .
Czy u Was w 1.5DCi w Dusterze bagnet oleju żołty jest taki krzywy ?
Mam problem z odczytem poziomu oleju, czy jest aby właściwy , wydaje mi się że jest powyżej kreski MAX, ale myślę że przez to że przy wyjmowaniu śie umacza o ścianki .
powiem ze odczytanie stanu na tym bagnecie to ciezka sprawa ale poku widac ze jest to sie nie przejmuje :)
Ja mam krzywy jak świński ogonek. Alej jak wytrę do sucha i badam poziom oleju to na jednej stronie jest cały zabrudzony - chyba własnie od ścianek rurki prowadzącej bagnet - ale z drugiej wyraźnie widać poziom oleju. Daje się sprawdzić przy pomocy tego powyginanego kawałka plastiku.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2013-08-22, 14:06, w całości zmieniany 1 raz
Wszędzie jest krzywy i jak się go dobrze wytrze to bardzo dobrze można nim sprawdzić poziom oleju, szczerze mówiąc nie wiem o co halo z tym specjalnym instruktażem z youtube
Wszędzie jest krzywy i jak się go dobrze wytrze to bardzo dobrze można nim sprawdzić poziom oleju, szczerze mówiąc nie wiem o co halo z tym specjalnym instruktażem z youtube
Na moim bagnecie poziom oleju widać idealnie. W puncie zawsze miałem problem wyłapać tą "kreseczkę". bardzo niewyraźnie się odznaczała a w loganie jest super.
Wyciągam bagnet, wycieram, wkładam znów i wyciągam. I jest "gitara" ")
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum