Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-23, 13:56   

Po. 1 masz silnik na dotarciu więc pali więcej
po. 2 szkoda że masz silnik na dotarciu i już go katujesz :roll:


moje spalanie przy prędkościach 140-160 km/h to 13,5-14,5 L [lpg]
do 120 km/h trasa ok 10-11


Na trasie do 100 km/h można zejść poniżej 9
a jak cała trasę pokonasz w cieniu aerodynamicznym tira to nawet coś koło 6

Jak się dotrze zacznie o te 1-2 L palić mniej spokojnie

Jeżeli często latasz w trasy to jest temat dla ciebie
http://www.daciaklub.pl/f...1652991#1652991

pozwoliło by to na zmniejszenie spalanie o ok 10-15 % w trasie


Taka specyfika tego segmentu , znajomemu w x3 pokazuje się czasami 15 L spalanie oleju napędowego więc nie jest źle
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-23, 14:01, w całości zmieniany 5 razy  
 
mlody1911 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-23, 14:11   

Silnik na dotarciu? Po 20 tyś kilometrów?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-23, 14:28   

Mój wózek w pali tak:
trasa spokojnie do 100km/h 8.5 l.LPG/100km
średnio trasa/miasto 10l.LPG/100km
miasto 12l. LPG/100km
trasa do 120 km/h 12l. LPG/100km
trasa do 140 km/h 14-15 l. LPG/100km

Opór powietrza i brak 6 biegu robią swoje...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-23, 14:39   

nie naspałeś żadnych informacji o aucie , więc miałem wróżyć z fusów ?
_________________
Moje auto
 
mlody1911 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-23, 15:11   

Napisałem: " Samochód mam od marca zrobiłem już nim 22 tyś kilometrów, byłem 3 krotnie w serwisie na Puławskiej,..."

Rozumiem opór powietrza, i brak 6, ale żeby były aż takie różnice?
Nie mówię że ma palić jak podają w katalogu 7,7 l/100 cykl pozamiejski ale moim zdaniem powinien palić max 10l/100 w trasie. Ja spróbuje jeszcze pojechać do innego serwisu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-23, 15:27   

tak jak pisałem do 120 realne jest 10,5-11
zresztą silniki K4M właśnie tak palą tu dochodzi +1-2 L przez duże laczki i tragiczną aerodynamikę .
Ja tankuje gdzie jest najtaniej (ostatnio wola park lpg za 2.39 )
nie polecam sieci artus bo tam oszukują na ilości każdego paliwa


Jeżeli znowu stwierdzą w aso że to winna gazu poproś panów o taką informacje na piśmie .
Lpg to mieszanka propanu i butanu można cudować tylko na ilościach tych gazów , bardzo łatwo udowodnić czy gaz jest lipny. Niech ci udowodnią
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-23, 16:12   

gbyrka napisał/a:
Mam niefabryczny gaz, ale mam tak samo, auto w mieście pali mniej niż na autostradzie.

Niestety, ale nasze dustery aerodynamiką nie grzeszą, a fizyki nie oszukasz - opór powietrza przyrasta mniej-więcej kwadratowo względem prędkości.

Ja już się nauczyłem, że na autostradzie jadę zawsze na tempomacie 120. No chyba, że mi się spieszy, wtedy to i 160 na tempomat ustawiam, ale to SŁONO kosztuje.

Pocieszę Cię, że kolegom z dieslami pod maską dustery na autostradzie również sporo biorą.


Mój pali w mieście, albo na trasie przy 120 ok 8l, ale już przy 130 ponad 9, a przy polskich prędkościach autostradowych (140) przekracza 10.
Też jeżdżę 120 na tempomacie
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-10-23, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-10-23, 19:07   

Przejrzyj temat "SPALANIE" tam masz i benzynę i diesla i LPG

np:
Cytat:
Dorzucę swoje spalanie - dla Dastera
Trasa Gliwice - Dąbrowa Górnicza (Hala widowiskowo sportowa) i z powrotem, Gliwice - Wrocław (na AOW skończył mi się gaz)
A4 - S86 - A4 - A4 - 98% autostrada i eska
Prędkość na A4 - 147-150 wg GPS nonstop (od bramki do bramki - wyprzedziło mnie na
150 km autostrady 12 szybkich i dwóch zazdrosnych)
na S86 - 120 wg GPS

Ładunek - 3 osoby + bagaże
Paliwo - 41,3 LPG
Przebieg - 282 km
Spalanie - 14,65 l/hkm
Koszt 100 km - 14,65 * 2,39 = 35,00,-


Także wydaje mi się to normalne.
Jak kręcę wokoło komina tak do 100 - 110 i mieścina to potrafię zejść do 9 - 9,5, jak szybciej to patrz powyżej.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-10-24, 11:17   

michauek22 napisał/a:
W Oplach nie ma problemów, np. Astra 1.4T z LPG, ale tam jest wszystko droższe, wiadomo, chyba po prostu Dacia za mocno na czymś przyoszczędziła i stąd takie kłopoty.

To nie kwestia tego czy droższe czy nie- sensowne/ przemyslane ustawienie niektórych parametrów w sofcie i wrzucenie tak przygotowanego pliku do naszych sterowników nie kosztuje kroci (mówię o przygotowaniu pierwszej wersji pliku).
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-10-29, 20:18   

To ja dorzucę swoje wyniki spalania LPG.

Co ważne - nie jeżdżę ekonomicznie, raczej gwałtownie i na wysokich obrotach.
Miasto / cykl mieszany (bez znaczenia) 10-11l
Poza miastem przy prędkościach <80 stałą prędkością 8-9l
Poza miastem / autostrada do 120 - 11l
Autostrada do 140 - 14l
Autostrada przy wciśniętym pedale do oporu 16l

To co ja zauważyłem, to kwestia ekonomiki spalania z zależności od obrotów - jeśli te trzymamy do 3,5tyś - spalanie jest w okolicach 10-11l - jeśli przebijamy 3,5tyś zużycie rośnie zastraszająco, nawet do 16l.
Wniosek - optymalne prędkości dla dustera na autostradzie na LPG to 120km/h - wtedy spalanie nie powinno być większe niż 11l

Średnio na jednym zbiorniczku (fabryczny wchodzi 34l LPG), ujadę od 300 do 340km.
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-11-01, 08:46   

Jako że ASO w Zgierzu mnie olewa w temacie gazu, przy okazji wizyty w Wawie, chciałem się udać do magików z lokalnych serwisów. Gdzie koledzy polecacie mi uderzyć w stolicy, aby mieć pewność kompetencji pracowników? (o ile to możliwe).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-02, 16:01   

a masz nalepkę klubową ?
na pewno nie jedź do decaru (modlińska )

od kiedy mam nalepkę jakość usług aso znacząco wzrosła
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-11-02, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-11-04, 09:14   

Tak nalepkę mam - spróbuję albo na Puławską.
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-11-06, 09:56   

Odnoszę dziwne wrażenie, że wszystkie ASO podchodzą do tematu wymiany oprogramowania jak pies do Jeża. Wczoraj ASO Puławska, wzięło auto na kanał, coś pogrzebali i oddali, jako wniosek po konsultacji z technikiem:
- Wyczyścili iglicę parownika, bo podobno była brudna od gazu złej jakości (szkoda tylko że ja tankuje na stacjach markowych)
- Zalecają wymianę iglicy, bo ta podobno którą mam, jest w złym stanie, ze względu na jakość gazu (oczywiście odpłatnie)
- Potem zalecają wymianę wtrysków na takie nowej generacji (bo podobno te co mem już są nieprodukowane) - pytanie tylko czy ASO zrobi to na gwarancji
- Jeśli to nie pomoże, to odstawienie auta na dłużej, pełna diagnostyka i dopiero po ZGODZIE Z RENAULT POLSKA, być może wymiana oprogramowania sterownika - wcześniej nikt podobno tego nie zrobi....

Witki mi naprawdę opadają... :-|
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2014-11-06, 12:41   

Wymiana filtra LPG w Rosiak Sz-nie koszt 250 zł, na allegro taki filtr 108zl.Jezeli to prawda że nigdzie nie zapisują tej wymiany w ASO ,to dajemy się dymać.Czas wymiany ok 10 min.
Po zatym ja jestem zadowolony z LPG ,fakt -mam to co koledzy czyli przygaszanie przy wolnych obrotach,ale da się z tym żyć 11,0 l spalanie w mieście mnie zadowala.

http://allegro.pl/filtr-g...4745406291.html
Ostatnio zmieniony przez GerardC 2014-11-06, 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-06, 13:53   

Ja nie dostałem wpisu do książki serwisowej , tak samo do systemu .Więc na pewno następnym razem się juz nie pojawię na "wymianie "
_________________
Moje auto
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 21:34   

GerardC, wygląda jak całkowicie standardowy filtr fazy lotnej LPG
...
taki za 4zł

http://allegro.pl/filtr-f...4728827598.html
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-06, 22:21   

tylko ten za 4 zł to wytrzyma może 1000 km
rynkowo ten filtr od renault nazywa się med one i kosztuje ok 50 zł
_________________
Moje auto
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2014-11-08, 03:15   

Ok stowe mogę dać, żeby nie było że jestem dziad. Ale 250zl to rozbój w biały dzień. A zadzwonię zapytam czy wymiana jest zapisana, jezeli nie, to juz zarobiłem na następnym przeglądzie. Póki co Lpg idzie w dol.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-11-08, 10:11   

Cytat:

tylko ten za 4 zł to wytrzyma może 1000 km

Tak przypuszczasz,czy jesteś pewien?
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-09, 17:14   

Karenzo napisał/a:
tylko ten za 4 zł to wytrzyma może 1000 km
rynkowo ten filtr od renault nazywa się med one i kosztuje ok 50 zł


Filtry fazy lotnej czaja (tego samego producenta co na podanej aukcji) ma moja kobieta w Aveo, wymienia je co 20 000 km. Autko ma teraz 6 lat i 110 000km i z instalacją (ani filtrami) nie ma żadnego probelmu. (w sumie w ogóle nie ma problemów z tym autkiem)

250, czy 100 zł za filtr LPG to jest dymanie klientów w anus - to jest kawałek bibułki w metalowej obudowie.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2014-11-09, 17:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-11-09, 22:19   

Zakupiłem 5 filtrów Certools i za sztukę po uwzględnieniu kosztów przesyłki wyszło w okolicach 10 PLN. Teraz latam już na drugim filtrze i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych stosowania zamiennika, no, poza wpisem w kwity przy przeglądzie, że mam założony zamiennik.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-20, 12:53   

Dziś zmieniono mi wtryskiwacze LPG na gwarancji więc myślę że posiadacze fabrycznych instancji mogą śmiało prosić o wymianę .
problem mam opisany tutaj
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=11267
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-11-20, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-20, 16:42   

Karenzo napisał/a:
Dziś zmieniono mi wtryskiwacze LPG na gwarancji więc myślę że posiadacze fabrycznych instancji mogą śmiało prosić o wymianę .
problem mam opisany tutaj
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=11267


Poczekaj, aż będziesz pewien, że to pomogło.
 
Grzesiek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-21, 00:41   

Witam,
W związku z tym, że mam problem z uzyskaniem pieczęci w dowodzie rejestracyjnym chciałem zweryfikować dokumenty które powinienem przedstawić u diagnosty przy badaniu technicznym dla Dustera z fabryczną instalacją LPG.
Od dilera dostałem dwa papiery: Manufacture and test certificate LPG TANK - wygląda mniej więcej tak jak ten: http://www.gaz-tech.com/s...-na-zb_1776.jpg tylko jest cały w języku angielskim, oraz dokument Landirenzo poświadczający prawidłową instalację - również w języku angielskim.
Czy osoby które odbierały z salonu nowego Dustera z LPG fabrycznym mogłyby napisać jakie dokumenty odnośnie instalacji LPG otrzymały? Czy oprócz dokumentów wymienionych powyżej, są mi potrzebne jakieś inne kwity aby diagnosta w stacji mógł przybić magiczną pieczątkę do dowodu rejestracyjnego?
Będę wdzięczny za pomoc i informacje :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne