Jak jest filtr cząstek stałych (FAP,DPF) to jak zalejesz byle czym możesz być pewny szybkiego jego zatkania.
Należy stosować oleje tzw. nisko popiołowe, wybór jest spory.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-03-14, 10:12
fotorobart napisał/a:
Renault bardzo ściśle współpracuje z koncernem Total, wiec wybierałbym jego produkty ...
wspolpracuja z tym kto smaruje ale $$$, bmw z castrolem ktory jest byle jakim olejem, francuzi total/elf a kia z lotosem, technicznie nie ma to zadnego znaczenia ze total bedzie super smarowal bo renault z nimi pracuje i zaleca, jak zaplaci ktos inny albo bedzie im sie oplacalo to na naklejce bedzie venol z lidla
Ostatnio zmieniony przez johnson 2015-03-14, 10:13, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-14, 12:08
johnson napisał/a:
fotorobart napisał/a:
Renault bardzo ściśle współpracuje z koncernem Total, wiec wybierałbym jego produkty ...
wspolpracuja z tym kto smaruje ale $$$, bmw z castrolem ktory jest byle jakim olejem, francuzi total/elf a kia z lotosem, technicznie nie ma to zadnego znaczenia ze total bedzie super smarowal bo renault z nimi pracuje i zaleca, jak zaplaci ktos inny albo bedzie im sie oplacalo to na naklejce bedzie venol z lidla
i tu masz odpowiedź:
Total francuski ...
Castrol niemiecki...
na zachodzie Europy promuje się swoje , w Polsce Subaru Import Polska zmieniało dostawce olejów za kase (Castrol, Lotos, Platinium).
Cav nie , ale jakoś tak wychodzi ... do Opla lałem Castrol, do Citroena leje Total, a do Daci będzie Efl
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-03-14, 12:14, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-03-14, 13:39
Cav napisał/a:
Olej jest olej.
W dobie Ursusów, FSo była to prawda. Teraz ma spełniać normy i koniec. Do wolnossących bez hydraulicznej regulacji luzów zaworowych rzeczywiście możesz wlewać prawie co chcesz. W innych przypadkach już nie bardzo.
Dwa zasadnicze pytania: czy to jest 5w-40, czy 5w-30 i którego wymaga silnik.
Drugie, czy silnik jest z fap i czy olej jest niskopopiołowy.
A potem jest płacz i zgrzytanie zębami, jakie te diesle awaryjne.
Wszystko o czym piszecie to nie oleje syntetyczne a hydrokrakowane (w Niemczech jest ustawa która nie pozwala na używanie w nazwie Syntetic jeśli nie jest syntetyczny). Jest kilka olejów syntetycznych marek takich jak Motul, Millers Oil... Moja Dacia zwykle jest "zalewana" Motulem, raz wybrałem Repsola (kwestia dostępności olejów). Zasadniczo temat jest prosty - minimum to norma RN0720. PS jeśli nie wiadomo czy olej jest syntetyczny wystarczy obejrzeć niemieckie opakowania i już jest jasne jak koncerny piorą mózgi...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-15, 08:54
rafal_rx napisał/a:
Cav napisał/a:
Olej jest olej.
W dobie Ursusów, FSo była to prawda. Teraz ma spełniać normy i koniec. Do wolnossących bez hydraulicznej regulacji luzów zaworowych rzeczywiście możesz wlewać prawie co chcesz. W innych przypadkach już nie bardzo.
Dwa zasadnicze pytania: czy to jest 5w-40, czy 5w-30 i którego wymaga silnik.
Drugie, czy silnik jest z fap i czy olej jest niskopopiołowy.
A potem jest płacz i zgrzytanie zębami, jakie te diesle awaryjne.
Nie wyrywaj słów z kontekstu, bo odpowiadasz nie na temat.
Chodziło o to, czy ważna jest marka oleju, czy co innego.
I ani słowem się do tego o co chodziło nie odniosłeś.
A ważne jest właśnie to co napisałeś, a nie marka - czyli potwierdziłeś to co ja napisałem, mimo że wydawało Ci się, że jest odwrotnie.
Masz silnik TCE i gwarancja Ci niemiła?
Kupiłem TCE ale biorąc pod uwagę jazdy jakie miewał Ford z ecoboostami i VW/Skoda z TSI stwierdziłem, że TCE kupię tylko razem z 5 letnią gwarancją...
narazzie robie wszystko w serwisie ale chciłem sie dowiedziec dla siebie poza tym u mnie w serwisie jest strasznie drogo za pierwszy kazali sobie policzyc 660 zł
Otóż samochód ma już najechane 3 tyś km, niedługo będę na święta w Kielcach to postanowiłem zmienić olej oraz filtr w kieleckim serwisie (mają pewne zobowiązanie wobec mnie )
Schody zaczęły się w momencie, gdy popatrzyłem jaki olej jest zalecany na karcie przeglądów - 0w40, ELF. Wszedłem na stronę elfa, allegro itede itepe, ale ani śladu takiego oleju.
Gdy zadzwoniłem do ASO umówić się na wymianę, od razu zapytałem jaki olej leją - 5w30 elfa. W wątku olejowym wyczytałem, że podobno Renault/Dacia wycofały się ze stosowania tego oleju. Ponadto martwi mnie jego niska norma API SL.
Pytanie do Was-jaki olej powinni zalać do tego silnika?
Ja też mam pytanie odnośnie oleju - w karcie przeglądów u mnie widnieje zalecany ELF 0w40. Wszystko fajnie, tylko nie udało mi się znaleźć takiego oleju, zupełnie jakby elf go nie produkował. W katalogu doboru olejów na stronie elfa jako rekomendowany jest 5w40.
Zadzwoniłem do ASO umówić się na wymianę oleju i filtra, przy okazji zapytałem co leją - odpowiedź mnie powaliła - 5w30
Wcześniej na forum pojawiła się informacja że Renault/Dacia wycofały się z używania tego oleju, bo nie trzyma parametrów.
Pytanie do Was - co zalać? Czy ślepo zdać się na serwis?
5W30 i inne to tylko klasa lepkości .
ja osobiście ponieważ lubię przycisnąć pedał leje 5w40
ale zwykłym ludziom wystarczy 5w30
0w40 to najdroższy olej dlatego poleca go renault
jeżeli nie wybierasz się na Grenlandię w najbliższym czasie raczej nie warto .
jak widać 0w40 trzyma lepkość od -40 do +35 temp otoczenia
w PL spokojnie można jeździć na 10 w 30
ewentualnie jak lubymi przycisnąć to 10w40-50
raczej w PL temp nie spada poniżej -15 więc nawet na 20w40 można by jeździć
ale 10w30 jest tańszy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-27, 11:04, w całości zmieniany 2 razy
Karenzo dzięki za tabelkę, wiem że to lepkość... Tylko że za tą lepkością idzie też konkretna ochrona silnika tak jak powiedziałeś jeśli się lubi przycisnąć lepiej wlać 5w40 - mam nadzieję, że mają go w kielcach, jest tylko jedno małe ale - 5w30 elfa z tego co widziałem, ma bardzo niską normę API - SL
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum