Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wadliwe akumulatory
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-06-30, 07:11   

I ja również powiększyłem szeregi osób posiadających wadliwy aku- wczoraj wróciłem z pracy ale dzisiaj już silnika nie odpaliłem. Objawy podobne: zegar wyzerowany, kilka kontrolek się świeciło ale nie pełną mocą tylko tak na 3/4 gwizdka i przygasały jakby ktoś w nieregularnych odstępach powodował zwarcie. Będę wydzwaniał po serwisach, zobaczymy czy nie będą mnie chcieli spuścić na drzewo (czym bym się nie zdziwił).

Aktualizacja: ma przybyć laweta i zabierze żelazo. Ale to nie koniec- ciekaw jestem kwalifikacji czy aku na gwarancji czy w moją kieszeń będą chcieli zajrzeć? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-06-30, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1248
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-07-01, 06:17   

zaczynam się obawiać, bo też mam Dustera z 2012 roku.. ciekawe czy można jakoś rozpoznać tą wadliwą serię (po jakimś numerze czy coś).. Mam jak inni - Romabt Calciu - "magiczne" oczko jak dotąd zielone, ale z opisów widzę, że to nie ma znaczenia...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2015-07-01, 12:17   

keikan napisał/a:
zaczynam się obawiać, bo też mam Dustera z 2012 roku.. ciekawe czy można jakoś rozpoznać tą wadliwą serię (po jakimś numerze czy coś).. Mam jak inni - Romabt Calciu - "magiczne" oczko jak dotąd zielone, ale z opisów widzę, że to nie ma znaczenia...


Podobno RP samo nie wie do końca, która seria aku i w których konkretnie daćkach była wadliwa.... Sprawę z tego co sam przeżyłem i widzę w tym wątku załatwiają non stres dla klienta. Tylko taka awaria to kłopot:-(. Ja miałem to szczęście, że aku padło dokładnie w momencie przyjmowania przez mechanika auta na przegląd. Ja jeszcze wjechałem na halę, ale mechanik już nie mógł podjechać na podnośnik :-) . FART stulecia :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-07-01, 15:28   Wadliwe aku.

Czyli ewidentna wada fabryczna akumulatora w tych seriach aut. U mnie w Duster (rocznik 2012 grudzien czyli pierwszy egzemplarz po liftingu) nie padł akumulator (choć dawał dziwne objawy), ale padła najpierw elektronika/moduł odpowiedzialny za kierunkowskazy/lampke podsufitki/radio i pare innych - wiszących na jednym module. Czyli niestety jazda bez kierunków, itd. W serwisie się męczyli bo nie mogli znaleźć przyczyny. Wymienili akumulator i potem ten moduł i jest ok. Czyli szczęśliwi Ci, którym padł aku w trakcie krótkiego czasu/gwarancji.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-01, 18:53   

Do wmiany poszedł aku i (tu zdziwiłem się bardzo bo kontrolka się nie świeciła) alternator. Ponoć też jakieś wadliwe się Drakulom trafiły.
Szczęście, że mi się to stało pod domem bo niedługo urlop.
Niefajna sytuacja z assistance: po odpaleniu pan odmówił zapakowania bryki na lawetę bo udało się odpalić silnik za pomocą drugiego aku. Na zmianę decyzji nie wpłynęło równiwż to, że kilkuminutowe próby podładowania napięcie wciaż było tak niskie, że się zegarek resetował. Dobrze, że mi nie zgasł po drodze ale po dwudziestu kilku minutach jazdy do ASO radio samo mi się zresetowało a po zaparkowaniu i wyłączeniu silnika oraz próbie ponownego uruchomienia zegar zresetował się znowu. Zgłosiłem jeszcze znikający płyn chłodniczy i ściągają jakąś rurę na jutro. Wszystko w ramach gwarancji :-D
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-07-01, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
author 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-02, 13:43   

U mnie aku wciąż oryginalny z 2010 roku :)
 
GregW 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 84KM LPG
Rocznik: 2012
Wersja: BlackLine2 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-07-07, 14:12   

Dołączam do grupy nieszczęśliwców z rocznika 2012 z założonym wadliwym akumulatorem. Wytrzymał 2,5 roku, padł bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń podczas weekendowego wypadu na działkę.

Oznaki: reset licznika przebiegu dziennego, reset zegara, migające i zanikające kontrolki, zupełny brak rozruchu.

Odpaliłem od pyknięcia na przewodach rozruchowych.

Wymieniłem we własnym zakresie na tradycyjny obsługowy akumulator Amper Max 62 Ah, 510 A w cenie 210 zł. Myślę, że nawet ten pojeździ dłużej ;)
(na początku roku zrezygnowałem już z przyjemności obsługi serwisowej, a tym samym utraciłem gwarancję)
Ostatnio zmieniony przez GregW 2015-07-07, 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-07, 16:06   

Czy ktoś wie jaki jest numer OCS lub wywoławczy dla informacji o akcji serwisowej dla akumulatorów z 2012 roku ?
Wiem że nie ma akcji wywoławczej ale jedynie w przypadku uszkodzenia .
Chodzi mi o szczegóły usterki akumulatora .
Problem jest z ładowaniem czy utrzymywaniem napięcia ?

Czy da się jakkolwiek wykryć padający aku ?
w ASO proponowali mi podłączyć do komputera ....
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-07, 17:33   

Laisar podał na pierwszej stronie w tym wątku.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-07, 17:45   

Znalazłem .
Zadzwoniłem do ASO aby udzielono mi szczegółowej informacji o przyczynach padania akumulatorów .
Sprawa poszła do działu technicznego
Wolał bym wrócić na własnych kołach z wakacji ...
Zastanawiam się czy nie kupić zawczasu akumulatora , zawsze to taniej niż stracić 3 tyś na hotele
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-07, 17:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-08, 16:12   

Nie zawiodłem się jak zawsze na ASO .
człowiek na infolinii wie więcej o akumulatorach od pana szanownego technika .
Jaki jest objaw padającego akumulatora objętego notą techniczną 0BUJ
UWAGA
-"auto nie odpala "

Co jest powodem szybkiej awarii akumulatora
-TAJEMNICA

Co jest powodem nie odpalenia auta
-brak prądu

Akumulator który odmawia współpracy nie trzyma napięcia czy nie ładuje się ?
-nie działa

Jak mam sprawdzić czy mi akumulator nie pada ? jestem objęty notą 0BUJ
-przyjechać do was

Co wy zróbcie ?
-Jak odpali to znaczy że działa , ewentualnie podłączymy pod komputer

Będziecie mierzyć gęstość elektrolitu ?
-?????????

Co mam zrobić jak mi padnie akumulator 2000 km od warszawy ?
-zadzwonić do nas , wyślemy lawete

Ale ładować go , odpalać na kable ???
-zadzwonić do nas , przyślemy lawete
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-08, 17:05   

keikan napisał/a:
czy można jakoś rozpoznać tą wadliwą serię

Ref. 244106485R (L1 40 Ah 330 A), 244103851R (L1 50 Ah 420 A), 244101969R (L2 60 Ah 510 A), 244104011R (L3 70 Ah 720 A).

Ale - http://www.daciaklub.pl/f...1646558#1646558
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-10, 21:06   

Gdzie jest ten numer referencyjny ?
Mi w ASO zdrapali nalepke i mam tylko na aku w plastiku numer
cb020312
_________________
Moje auto
 
uran 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-11, 08:42   

Werble....
Też z dniem dzisiejszym dołączam do klubu "nie mogłem odpalić"

WINOWAJCA:

Napięcie na sprawcy 10.5V, na początku myślałem że zostawiłem światłach czy coś (sprawdziłem wszystko wyłączone). Ale google przygnało mnie tu :roll:
Idę dzwonić do ASO sprawdzę czy mnie to po gwarancji obejmuję i co powiedzą.

EDIT:
Dodzwoniłem się, po gwarancji to wiadomo nic nie mogą zrobić.
Ps. Ten aku. to kwasowo-ołowiowy jest?
Ostatnio zmieniony przez uran 2015-08-11, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-11, 09:25   

tak kwasowo ołowiowy.
 
Andrzej Zajczuk 



Marka: Dacia
Model: Duster Journey Hybrid 140
Silnik: 1.6 MPI +EV
Rocznik: 2024
Wersja: Duster
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 157
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2015-08-11, 15:16   

Mnie się udało wymienić na gwarancji. Mam dokupione dwa lata gwarancji serwisowej NON STOP. Zamówiłem lawetę do serwisu.
ASO ostrzegło , że przedłużona gwarancja nie uprawnia do wymiany akumulatora, ale sprawdzą w akcjach serwisowych i udało , dostałem nowy aku firmy MOTRIO z roczną gwarancją.
O zasadach wymiany i parametrach technicznych nowego aku. w ASO nie chcieli dyskutować.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-11, 16:50   

w nissanach też go montują - u brata w note pod maską taki widziałem :-P
 
uran 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-12, 08:28   

jas_pik napisał/a:
tak kwasowo ołowiowy.

Wczoraj wyjąłem go, zobaczyłem tabliczkę iż jest bezołowiowy, tak jak myślałem rombat calciu oznacza romabt wapniowy.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-12, 09:01   

Akumulatory frimy Rombat ;-)
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-08-12, 09:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-08-12, 13:16   

uran napisał/a:
jas_pik napisał/a:
tak kwasowo ołowiowy.

Wczoraj wyjąłem go, zobaczyłem tabliczkę iż jest bezołowiowy, tak jak myślałem rombat calciu oznacza romabt wapniowy.
Z "bez-" to on jest tylko bezobsługowy i to tez nie do końca. To określenie "wapniowy" absolutnie nie oznacza, ze taki akumulator jest bezolowiowy. Nadal taki akumulator to glównie kwas siarkowy i ołów. Wapń jest tam tylko bardzo drobnym dodatkiem do ołowiu. Dla zainteresowanych: http://www.camperteam.pl/...p=114621#114621
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-12, 14:29   

Rombat to nazwa firmy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-08-12, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-08-12, 14:37   

fotorobart napisał/a:
Rombat to nazwa firmy
To chyba oczywiste... czy może ktoś ma/mial jakieś wątpliwości :mrgreen: ?
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-12, 14:42   

"rombat wapniowy" - fiat dieslowy (benzynowy) :mrgreen: :
polski to trudna języka być ;-)
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-08-12, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-08-12, 15:28   

fotorobart napisał/a:
"rombat wapniowy" - fiat dieslowy (benzynowy) :mrgreen: :
polski to trudna języka być ;-)
Oj, ale się czepiasz :mrgreen: ;-) . Wiadomo, że "Rombat" to nazwa firmy, a "calciu" oznacza, że chodzi o akumulator wapniowy ("calcium" to po łacinie wapń, stąd symbol chemiczny wapnia to "Ca", EDIT: a po rumuńsku wapń prawie jak po łacinie, tylko ostatnią literę trzeba odciąć /end of EDIT). I właśnie te akumulatory kwasowo-ołowiowe, które zawierają dodatek wapnia do ołowiu, określa się w języku polskim jako "wapniowe".

EDIT: A Fiat jak najbardziej benzynowy, a nie "Fiat benzyna", a juz absolutnie nie "Fiat w benzynie" (szkoda fiata topić w benzynie :mrgreen: ). Tak samo "Fiat dieslowy" jest O.K., chociaż niewątpliwie brzmi dziwnie, więc zdecydowanie lepiej (ale i dłużej) "Fiat z silnikiem diesla", no ew. "Fiat wysokoprężny" (w domyśle: z silnikiem wysokoprężnym), ale j.w. nie "Fiat w dieslu", tak samo nie "Fiat w dieslu i w kombi". No, ale oczywiście siła przyzwyczajenia do slangu z ogloszeń motoryzacyjnym jest w ludzie ogrooooomna ;-) .
"Polska język, trudna język!" ;-)
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-08-12, 17:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-08-12, 22:33   

DD napisał/a:
fotorobart napisał/a:
"rombat wapniowy" - fiat dieslowy (benzynowy) :mrgreen: :
polski to trudna języka być ;-)
Oj, ale się czepiasz :mrgreen: ;-) . Wiadomo, że "Rombat" to nazwa firmy, a "calciu" oznacza, że chodzi o akumulator wapniowy


No to, żeby wyjaśnić wszystko do końca :mrgreen: : Rombat = Rom (Romania) + bat (bateria).
CND. :roll:
_________________
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne