Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-01-15, 11:35
Duster 2x4 kontra 4x4 - technika jazdy
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-23, 22:48   

mojo napisał/a:
Oglądałem Dustera i ... małe wnętrze, bagażnik ale jak można tym po polu szaleć to ma to sens ale nie jako auto compaktowe a takim jest w rzeczywistości 4x2.


Akurat w wersji 4x2 bagażnik w Dusterze jest całkiem spory, dużo większy i przede wszystkim bardziej ustawny (bo wyższy) niż w 4x4.
To mały, ale udany suv kompaktowy, z ciekawym, męskim wyglądem i to się nie zmienia w zależności od wersji.
Nie wiem czemu miałby być gorszy od podobnych aut konkurencji, jeśli w ogóle jest mniejszy w środku, to minimalnie.
Jak ktoś chce tylko prześwitu, to i tak Duster 4x2 będzie lepszym wyborem niż Yeti, Quashqai, czy inny Sportage.
Których zresztą praktycznie nie idzie kupić w wersji 4x4, bo są łączone tylko z dużymi i drogimi silnikami.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 18:58   

Nie znam kompaktowego SUVa, który miałby większy bagażnik od Dustera 4x2. Mierzyłem sporo bagażników osobiście przy pomocy miarki, bo nie wierzę w to co podają producenci. Dla mnie wersja 4x2 jest lepszym wyborem od 4x4: tańszy, większy bagażnik, mniej pali, lepsze przyśpieszenie (lżejszy o ok. 100kg). Nie zamierzam jeździć w ciężkim terenie - wystarczy, że obejrzę na YT wyczyny rosyjskich kierowców Dusterów. Kupuję Dustera, bo potrzebuję większego prześwitu do jazdy po polach, inaczej pozostałbym przy swojej Vendze.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-01-25, 19:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 21:21   

Piitubski napisał/a:
Dla mnie wersja 4x2 jest lepszym wyborem od 4x4: tańszy, większy bagażnik, mniej pali, lepsze przyśpieszenie (lżejszy o ok. 100kg). Nie zamierzam jeździć w ciężkim terenie


Lepszym? hmm? Przecież auto o większym bagażniku, mniej palące, z lepszym przyspieszeniem można mieć inne nie koniecznie o tak podniesionym punkcie ciężkości. To auto ma sens jak ma 4x4 a jak nie to dużo lepszym rozwiązaniem jest dokker, lodgy czy mcv ..... no chyba że uczciwie idziemy w opcję "kto bogatemu zabroni".
A! jest jeszcze argument "wysokie krawężniki" ale to mi się zaraz kojarzy z "krawężnikami mordercami" - świetny temat dla Spielberga na kolejny film :mrgreen:

PS
Ja wybieram auta zgodnie z użytkowaniem: po co mi ciężarówka bez ładowności czy terenowe bez 4x4.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-01-25, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-25, 21:31   

Też nie bardzo kumam o co chodzi z tymi wysokimi krawężnikami? Po chodniku chcecie jeździć czy jak?
_________________

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 22:03   

arczi_88 napisał/a:
Po chodniku chcecie jeździć czy jak?

Wiesz że w Warszawie wszystkie płatne miejsca parkingowe są na chodnikach. A przecież nikt krawężników nie będzie zmieniał - wystarczy że włądza określiła że większa część Warszawy ma być strefa płatnego parkowania. To że wtedy zazwyczaj likwiduje się 50 % miejsc i stawia parkometry to już załatwia sprawę. Po co zmieniać krawężniki?
Niech się lud edukuje ....
Sorry ale właśnie się dowiedziałem że cała Saska Kępa ma zostać objęta strefą i w zaiązku z tym zniknie 1400 miejsc parkingowych z obecnych 3000 .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 22:24   

Kolego mojo. Przeczytaj cały mój post, również ostatnie zdanie, bo robisz manipulację mojej wypowiedzi. Gdyby nie duży prześwit nie interesowałbym się Dusterem. Nie interesują mnie krawężniki tylko jazda po bezdrożach.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-01-25, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 09:17   

jas_pik napisał/a:
Wiesz że w Warszawie wszystkie płatne miejsca parkingowe są na chodnikach. A przecież nikt krawężników nie będzie zmieniał - wystarczy że włądza określiła że większa część Warszawy ma być strefa płatnego parkowania. To że wtedy zazwyczaj likwiduje się 50 % miejsc i stawia parkometry to już załatwia sprawę. Po co zmieniać krawężniki?
Niech się lud edukuje ....
Sorry ale właśnie się dowiedziałem że cała Saska Kępa ma zostać objęta strefą i w zaiązku z tym zniknie 1400 miejsc parkingowych z obecnych 3000 .


Także jeżdżę po Wawie i sam się nigdy nie zawiesiłem na krawężniku ani nie widziałem innych aut w takiej sytuacji.

Co do płatnego parkowania i ograniczaniu miejsc to zgoda w 100% ale to inny temat niż 2x4 vs 4x4 :-)
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-01-26, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 09:24   

Piitubski napisał/a:
Kolego mojo. Przeczytaj cały mój post, również ostatnie zdanie, bo robisz manipulację mojej wypowiedzi. Gdyby nie duży prześwit nie interesowałbym się Dusterem. Nie interesują mnie krawężniki tylko jazda po bezdrożach.


Nic Kolego nie manipuluję :-) Czy Duster 2x4 ma szperę albo "cóś" w tym guście? Jeżeli nie a chyba nie ma to sam prześwit to z 10% sukcesu w terenie. Jeżdżę na wieś często i już mnie i wypychali i ciągnikiem wyciągali (pomimo np bliźniaków na osi napędowej) bo piaski nieutwardzone albo błoto było. Co mi z tego jak wjadę bo auto wyższe jak i tak sam nie wyjadę bo rodzaj napędu szosowy? Ja w swoich wypowiedziach mam na myśli to że napęd 2x4 to dalej zwykła "taksówka" z wyglądem imitującym auto o możliwościach jazdy w terenie.
 
czco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 2x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 67
Skąd: śląsk
Wysłany: 2016-01-26, 10:52   

Jeżdżąc fabią kilka razy "wisiałem"na śniegu [ było wybieranie z pod podwozia ] ,a dusterem 2x4 powoli do przodu.Jadąc polną drogą w ticu urwałem tłumik.Jak bym miał więcej kasy to i owszem zastanowiłbym się nad 4x4 ale jak się niema co się lubi to się lubi co się ma.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 11:42   

dlatego tak ważne jest ESP z ASR w dusterze, przy wysoko polozonym srodku ciezkosci, latwo stosunkowo o poslizgi na szybkich skretach a wtedy esp odpowiednio przyhamuje kolo dajac naped na druga polos i prostujac auto.

no i w "terenie" jak pisalem w 4x2 i 4x4 mimo wszystko tez sie przydaje wlasnie przez taka "elektroniczna szpere", no chyba ze chce sie przekopac to wtedy niech sie kolo kopie i slizga - moze przekopie sie przez mul itd
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:31   

Kolego Mojo, każdy ma swój punkt widzenia. Kup sobie 4x4 , ja sobie kupuję 4x2. I każdy z nas będzie zadowolony, że dokonał słusznego wyboru. Widziałem na YT sporo filmów, co potrafi Duster 4x2 i to mi wystarczy, np. ten https://www.youtube.com/watch?v=RtxcS2sIjKc
Nie zamierzam jeździć po ruchomych piaskach, ani w błocie po oś. Dla mnie 4x2 z wymienionych we wczorajszym poście względów jest optymalny.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-01-26, 16:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 23:53   

Piitubski napisał/a:
Kolego Mojo, każdy ma swój punkt widzenia. Kup sobie 4x4 , ja sobie kupuję 4x2.


Ok :-) Polityka cenowa Dacii jest rzeczywiście dziwna skoro "golasa" można mieć za 40 tys z 2x4 a już 4x4 to koszt ok 53 tys. Natomiast napęd na 1 oś uniemożliwia terenowe aspiracje. Jak ktoś chce mieć auto gwarantujące wyjście z nawet średnich warunków terenowych to nie może się wyposażyć w dustera 2x4 i o tym całą dyskusja. Nie wmawiajmy uczciwie komuś kto chce takie auto kupić że wersja 2x4 ma cos wspólnego z możliwościami terenowymi i tyle :-D
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-01-26, 23:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-01-27, 00:15   

mojo napisał/a:
Polityka cenowa Dacii jest rzeczywiście dziwna

Nie wiem co niby jest dziwnego w kapitalistycznej żądzy zysku... W Polsce nigdy nie było takiej wersji, ale w niektórych krajach początkowo można było zamówić "golasa" z 4x4. Obecnie dalej jest w Rumunii, ale nie chce mi się szukać, czy i gdzie jeszcze jest dostępna.

mojo napisał/a:
Nie wmawiajmy uczciwie komuś kto chce takie auto kupić że wersja 2x4 ma cos wspólnego z możliwościami terenowymi

Ależ oczywiście, że ma - o wiele, wiele mniej niż jakaś prawdziwa terenówka, a także mniej niż duster 4x4, ale mimo wszystko jednak sporo więcej niż zwykła osobówka.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 00:34   

w śniegu liczy się przede wszystkim prześwit .
miałem golfa II z haldexem i po wjechaniu w byle jaki śnieg zakopywał się bo zderzak musiał pchać śnieg jak pług .
Jak ktoś ma aspiracje pchać śnieg jak spychacz to musi mieć mechaniczną blokadę dyferencjału bo inaczej zajedzie 150 metrów dalej od 4x2 .
Nawet jak będziecie mieli super terenówkę do dalej tylko 20 % sukcesu bo reszta to umiejętności .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-27, 15:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 13:54   

Polityka dziwna, czy nie, ale nie ma tańszego suva 4x4 od Dustera. Dla mnie liczy się prześwit, bo osobówką już szorowałem podwoziem na polach.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-01-27, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-01-27, 15:47   

Karenzo napisał/a:
miałem golfa II z haldexem i po wjechaniu w byle jaki śnieg zakopywał się bo zderzak musiał pchać śnieg jak pług

Nie porównuj takiego napędu z obecnymi - Haldex IV i najnowszy V.
To jest technologiczna przepaść.
corrado napisał/a:
dlatego tak ważne jest ESP z ASR w dusterze, przy wysoko polozonym srodku ciezkosci, latwo stosunkowo o poslizgi na szybkich skretach a wtedy esp odpowiednio przyhamuje kolo dajac naped na druga polos i prostujac auto

Jak się posiada umiejętności to te układy akurat mocno przeszkadzają a nawet unieruchamiają auto.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 15:52   

Tak , no na pewno . :roll:
Umiesz zahamować np. tylnym lewym kołem ?
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-01-27, 20:33   

corrado napisał/a:
Umiesz zahamować np. tylnym lewym kołem ?

Nie!
A Ty potrafisz hamować lewą nogą a prawą dawać w gaz - założę się już teraz, że nie.
I taka to jest różnica, że potrafię jeździć bez wspomagaczy.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 20:58   

no i kogo to obchodzi ze coś załuzmy umiesz, nawet jesli umiesz brac zakrety bokiem? ... wydaje mi sie , ze niewiele osób ... 8-)
... szkoda auta i opon, a jeszcze jak przywalisz w cos / kogos to bedzie placz i problemy 8-)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-01-28, 06:15   

GORDINI napisał/a:

A Ty potrafisz hamować lewą nogą a prawą dawać w gaz [...]

i tu jest sedno czyli większa kontrolna nad samochodem :-)

corrado napisał/a:
no i kogo to obchodzi ze coś załuzmy umiesz, nawet jesli umiesz brac zakrety bokiem? ... wydaje mi sie , ze niewiele osób ... 8-)

bo to nie tak prosto nauczyć się
corrado napisał/a:
... szkoda auta i opon, a jeszcze jak przywalisz w cos / kogos to bedzie placz i problemy 8-)

co ma jazda bez sprzęgła do zużycia opon?
przywalić? częściej ludzie mylą sobie gaz z hamulcem używając jeden nogi :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-01-28, 06:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 08:51   

Cytat:
bo to nie tak prosto nauczyć się

inteligencji do tego wielkiej nie trzeba
Cytat:
co ma jazda bez sprzęgła do zużycia opon?

a co , jak bokiem jedziesz to opona się mocno nie sciera?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 14:40   

fotorobart napisał/a:
corrado napisał/a:
... szkoda auta i opon, a jeszcze jak przywalisz w cos / kogos to bedzie placz i problemy 8-)

co ma jazda bez sprzęgła do zużycia opon?


Trochę się Panowie zapędziliście :mrgreen:
Jazda z równoczesnym hamowaniem i dodawaniem gazu ma na celu ustabilizowanie toru jazdy przy wchodzeniu w zakręty i pozwala zarazem szybciej wyjść z zakrętu :-) Sprzęgło tu nic do rzeczy nie ma.
Kolega Gordini słusznie daje do zrozumienia, że elementy tzw "rajdowej" techniki jazdy są pomocne i w normalnym użytkowaniu auta i defacto poprawiają bezpieczeństwo.

Wracając do tematu to proste rozwiązania systemów ASR i ESP czyli przyhamowywanie kół, odejmowanie gazu wg mnie w terenie są mało przydatne bo i nie do tego zostały stworzone.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-01-28, 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 14:48   


no to jeszcze tutaj czy nie pomaga :
System Grip Control ( rozwinięcie systemu ESP ) w 4x2 PEUGEOT 2008
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-01-28, 19:06   

corrado napisał/a:
inteligencji do tego wielkiej nie trzeba

Masz w 100% rację. Ale jak się ma inteligencja do praktyki?
Kolego daj już spokój ze swoimi wywodami bo ja wnioskuję, że jesteś "dzieckiem Neostrady" i wszystkiego szukasz w necie.
Jak przetestujesz w dłuższym czasie kilka aut 4x4 w konkretnym terenie to się wypowiadaj to samo tyczy się jazdy rajdowej czy torowej.
W podpisie masz wiek 35 lat - trochę mało w stosunku do mnie bo ja licencję rajdową R1 ( Mistrzostwa Polski ) zrobiłem w 1979r, wyścigową rok później.
Ostatnio zmieniony przez GORDINI 2016-01-28, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-08-29, 07:44   

Piitubski napisał/a:
Polityka dziwna, czy nie, ale nie ma tańszego suva 4x4 od Dustera..


Łada Niva?
UAZ Hunter?
Ostatnio zmieniony przez keikan 2016-08-29, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne