Nie bardzo rozumiem frustrację co niektórych i przekonywanie za wszelką cenę do swojej racji, każdy silnik ma swoje wady/ zalety i nie jest to urządzenie debiloodporne, po stronie użytkownika zależy czy rozsądnie umie wykorzystać to co w silniku "drzemie", jak to mówią nie moc silnika lecz technika czyni z ciebie zawodnika
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-08-28, 19:56
Marek1603 napisał/a:
Znam takich co mają problem zjechać na prawy po wyprzedzeniu. Normalnie jakby go tam coś gryzło.
Mega często spotykane na A4 na odcinku Katowice-Gliwice gdzie są 3 pasy. 90-100 to standardowa prędkość na środkowym pasie. Prawy jest dla tirów... i dla mnie
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2016-08-28, 21:21
Nie ma wątpliwości, że dobre przyspieszenie i V max to zaleta. Też bym wolał mieć coś pod nogą. Ale pisanie, że 1,2 po prostu nie jedzie to przesada. Jak na kosiarkowy motorek porusza sie całkiem sprawnie. pozdr
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-28, 21:53
Nie jedzie - w porównaniu z Tce.
Wiadomo, że znajdą się tacy, którym 1.2 wystarczy, albo w miarę bezboleśnie się przyzwyczają (ja), ale ta dyskusja ma pomóc tym, którzy są skłonni dopłacić do Tce, tylko nie wiedzą czy warto. A różnica jest taka, że określenie "nie jedzie" jest w pełni uzasadnione.
Znam takich co mają problem zjechać na prawy po wyprzedzeniu. Normalnie jakby go tam coś gryzło.
Bo wy nie wiecie ale "prawy pas jest dla ciężarówek" i tym pasem się nie jeździ.
I za dyskusję w tym temacie z "zawodowym" kierowcą starszym o 20 lat o mało w zęby nie dostałem
_________________ Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
Jak ktoś lubi jeździć autem i go stać na dopłatę do TCE90 to polecam, będzie zadowolony. Jeśli auto to tylko środek transportu z punktu A do B i tylko tyle, to 1,2 w zupełności wystarczy.
Kiedyś 75 koni w fiacie 125p robiło setkę w 20s, teraz w sandero 75 koni robi setkę w 15 sekund i ludzie marudzą
Z nieuzasadnioną jazdą lewym pasem jest tak samo jak jazdą na dziennych (i pseudo dziennych) w deszcz. Brak oświetlenia z tyłu dla uściślenia. Mandacik i parę punktów. Problem w tym, że przepis jest, a nikt tego nie respektuje. Lepiej schować się w krzakach i dowalić za prędkość. Z drugiej strony gro kierowców nie przywiązuje wagi (nie myśli), że ktoś po prostu może go nie zauważyć.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-29, 17:55
Nanouser napisał/a:
Jak ktoś lubi jeździć autem i go stać na dopłatę do TCE90 to polecam, będzie zadowolony. Jeśli auto to tylko środek transportu z punktu A do B i tylko tyle, to 1,2 w zupełności wystarczy.
O ile między punktem A i B nie biegnie jakaś kilkusekilotmetrowa droga, bo wtedy to już nie wystarczy.
Jak mam gdzieś tak jechać autem bez turbiny albo 3 litrów pojemności, to wolę pociąg.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-08-29, 17:57, w całości zmieniany 1 raz
O ile między punktem A i B nie biegnie jakaś kilkusekilotmetrowa droga, bo wtedy to już nie wystarczy.
Jak mam gdzieś tak jechać autem bez turbiny albo 3 litrów pojemności, to wolę pociąg.
W zasadzie temat jest o silnikach stosowanych do aut z segmentu A i B czyli są to bardzo małe miejskie auta i małe miejskie auta. Nie sądzę aby autor tematu rozważał takie auto pod cykliczne kilkuset kilometrowe wyprawy...
A ja 0,9 tce nigdy, przenigdy bym nie kupił. Wolę 1,2, ale to tylko moja subiektywna opinia W ostatni weekend zrobiłem tymże silniczkiem (0,9tce z easy R) prawie 700 km i powiem tak: nieźle sobie radzi jak na sandero, nawet więcej dynamika ponad zadowalająca, ale....no właśnie, dźwięk suszarki do włosów zamiast silnika (jak kiedyś w Tico) jest dla mnie nie do przejścia...... Wolę każdy inny, nawet diesla niż 3 cylindry, no masakra po prostu. Ale to tylko moja subiektywna opinia.....
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2016-08-29, 21:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-29, 21:22
Poza kulturą pracy na wolnych obrotach i jazdy z kompletem pasażerów nie mam zastrzeżenia do Tce 90. Jest dynamiczny, nie trzeba go wysoko kręcić a przez to jest w miarę cicho w kabinie, mało pali - czego chcieć więcej w aucie klasy miejskiej i to w dodatku w tak budżetowej marce samochodu?
Dla przykładu:
Trasa w sobotę w obydwie strony - jazda przepisowa. Powrotna z włączoną klimą - średnia 4,7 l\100 km.
Poniżej to tylko ślad wyrysowany na mapie.
http://www.gpsies.com/map...sjzmkyayieuacsu
Jestem zadowolony i polecam
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-08-29, 21:35, w całości zmieniany 1 raz
proszę jak już kupujecie samochody o kilka, kilkadziesiąt tysięcy droższe to zacznijcie ich używać bo innym wypadku po co wam takie samochody?
Mylisz przyspieszenie z jeżdżeniem z Vmax.
Jest kupa momentów w którym przyspieszenie się przydaje, zwłaszcza na polskich, z reguły wąskich drogach i wcale nie oznacza to konieczności trzymania buta w podłodze akurat na prostej drodze.
Choćby bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu - po cholerę robić manewr przez pół minuty, kiedy można przez 10 sekund?
Dystans potrzebny na taki manewr jest wielokrotnie krótszy, a co za tym idzie można go robić, gdy ktoś w wolnossącym mule nie jest w stanie nawet się zastanowić czy dałby radę.
A potem już można nadal spokojnie jechać swoje 120.
Wolnossącą benzyną też da się sprawnie wyprzedzać i nie trzeba 3l, tylko trzeba wiedzieć jak. I napewno to nie zajmuje pół minuty. Auta zazwyczaj posiadają urządzenie to transformujące moment z silnika na koła i wystarczy go używać i można tak samo bezpiecznie wyprzedzać jak z doładowanym silnikiem. Mylisz przyspieszanie na V czy VI z przyspieszaniem wogóle
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-30, 17:16
damiaszek napisał/a:
Wolnossącą benzyną też da się sprawnie wyprzedzać i nie trzeba 3l,
To nie o to chodzi, czy da się sprawnie, bo to kwestia oceny.
ZAWSZE wyjdzie gorzej niż przy konkurencji z turbo, toteż nie ma o czym gadać w ogóle.
damiaszek napisał/a:
tylko trzeba wiedzieć jak. I napewno to nie zajmuje pół minuty. Auta zazwyczaj posiadają urządzenie to transformujące moment z silnika na koła i wystarczy go używać i można tak samo bezpiecznie wyprzedzać jak z doładowanym silnikiem.
Jasne, bo te z turbo skrzyni nie mają, więc nie idzie zredukować.
No chyba, że chcesz wykazać iż śmieszny w każdym zakresie moment obrotowy w wolnossącym chłamie pozwoli mu przyspieszać lepiej, niż dysponujący nim w dużo większym zakresie i wartości model z turbo.....
Wolnossącą benzyną też da się sprawnie wyprzedzać i nie trzeba 3l,
To nie o to chodzi, czy da się sprawnie, bo to kwestia oceny.
ZAWSZE wyjdzie gorzej niż przy konkurencji z turbo, toteż nie ma o czym gadać w ogóle.
damiaszek napisał/a:
tylko trzeba wiedzieć jak. I napewno to nie zajmuje pół minuty. Auta zazwyczaj posiadają urządzenie to transformujące moment z silnika na koła i wystarczy go używać i można tak samo bezpiecznie wyprzedzać jak z doładowanym silnikiem.
Jasne, bo te z turbo skrzyni nie mają, więc nie idzie zredukować.
No chyba, że chcesz wykazać iż śmieszny w każdym zakresie moment obrotowy w wolnossącym chłamie pozwoli mu przyspieszać lepiej, niż dysponujący nim w dużo większym zakresie i wartości model z turbo.....
Przy podobnej mocy i masie wyjdzie podobnie - sprawdzone i zmierzone osobiście. Różnice pomijalne nie mające przy jeździe poza torem na ułamki sekund znaczenia. Warunek jest jeden podstawowy - nie należy bać się używać całego zakresu użytecznych obrotów. Zresztą o czym tu pisać, są klienci, auta się sprzedają. Przez rok użytkowałem z turbo i bez, i każdy jedzie jak się go umie używać, a od 15 do 17 i tak wygrywa rower z momentem około 200Nm od 0 rpm
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-08-31, 11:30
dziś jeżdżę po mieście zastępczym Clio 0.9 kombi z 2016 (przeb.11 tys.) ogólnie porażka, mam wrażenie że Matiz lepiej "chodził", w środku dość głośno (w Dustrze chyba ciszej)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-31, 16:33
damiaszek napisał/a:
Przy podobnej mocy i masie wyjdzie podobnie - sprawdzone i zmierzone osobiście.
Nie ma takiej opcji, żeby auto o gorszych parametrach przyspieszało lepiej niż takie samo auto o lepszych parametrach.
Chyba że chodzi Ci o te konkretne dwa silniki - bo 0,9 tce pracuje conajmniej dziwnie, potrafi obniżać obroty przy niezmienionym położeniu pedału gazu, więc tutaj bym głowy nie dał.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-08-31, 16:34, w całości zmieniany 1 raz
1.2 ma 75 KM, a TCe ma 90, przy czym wg. katalogu ze startu zatrzymanego 1000m osiągają po 36s i 33s. Jak nie startują na torze, albo w rajdach to wg. mnie są to podobne osiągi. Większą różnce zrobi przysłowiowy kierowca z "nakryciem głowy". Przepaści napewno nie ma.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum