Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.2 czy tce 90
Autor Wiadomość
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2016-08-28, 19:50   

Nie bardzo rozumiem frustrację co niektórych i przekonywanie za wszelką cenę do swojej racji, każdy silnik ma swoje wady/ zalety i nie jest to urządzenie debiloodporne, po stronie użytkownika zależy czy rozsądnie umie wykorzystać to co w silniku "drzemie", jak to mówią nie moc silnika lecz technika czyni z ciebie zawodnika :-)
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-08-28, 19:56   

Marek1603 napisał/a:
Znam takich co mają problem zjechać na prawy po wyprzedzeniu. Normalnie jakby go tam coś gryzło. :mrgreen:


Mega często spotykane na A4 na odcinku Katowice-Gliwice gdzie są 3 pasy. 90-100 to standardowa prędkość na środkowym pasie. Prawy jest dla tirów... i dla mnie :-P
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-08-28, 21:21   

Nie ma wątpliwości, że dobre przyspieszenie i V max to zaleta. Też bym wolał mieć coś pod nogą. Ale pisanie, że 1,2 po prostu nie jedzie to przesada. Jak na kosiarkowy motorek porusza sie całkiem sprawnie. pozdr
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-28, 21:53   

Nie jedzie - w porównaniu z Tce.
Wiadomo, że znajdą się tacy, którym 1.2 wystarczy, albo w miarę bezboleśnie się przyzwyczają (ja), ale ta dyskusja ma pomóc tym, którzy są skłonni dopłacić do Tce, tylko nie wiedzą czy warto. A różnica jest taka, że określenie "nie jedzie" jest w pełni uzasadnione.
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2016-08-28, 21:58   

Marek1603 napisał/a:
Maximus napisał/a:
ma kłopoty żeby zjechać na lewy pas


Znam takich co mają problem zjechać na prawy po wyprzedzeniu. Normalnie jakby go tam coś gryzło. :mrgreen:


Bo wy nie wiecie ale "prawy pas jest dla ciężarówek" i tym pasem się nie jeździ.
I za dyskusję w tym temacie z "zawodowym" kierowcą starszym o 20 lat o mało w zęby nie dostałem :-o
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-08-28, 22:21   

Problem jest taki, że ci zawodowi nagminnie pchają się na lewy pas i wyprzedzają wzajemnie, i trwa to dłuuuuugo. pozdr
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-08-28, 22:34   

Jak ktoś lubi jeździć autem i go stać na dopłatę do TCE90 to polecam, będzie zadowolony. Jeśli auto to tylko środek transportu z punktu A do B i tylko tyle, to 1,2 w zupełności wystarczy.

Kiedyś 75 koni w fiacie 125p robiło setkę w 20s, teraz w sandero 75 koni robi setkę w 15 sekund i ludzie marudzą :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-08-29, 04:58   

Z nieuzasadnioną jazdą lewym pasem jest tak samo jak jazdą na dziennych (i pseudo dziennych) w deszcz. Brak oświetlenia z tyłu dla uściślenia. Mandacik i parę punktów. Problem w tym, że przepis jest, a nikt tego nie respektuje. Lepiej schować się w krzakach i dowalić za prędkość. Z drugiej strony gro kierowców nie przywiązuje wagi (nie myśli), że ktoś po prostu może go nie zauważyć.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-29, 17:55   

Nanouser napisał/a:
Jak ktoś lubi jeździć autem i go stać na dopłatę do TCE90 to polecam, będzie zadowolony. Jeśli auto to tylko środek transportu z punktu A do B i tylko tyle, to 1,2 w zupełności wystarczy.


O ile między punktem A i B nie biegnie jakaś kilkusekilotmetrowa droga, bo wtedy to już nie wystarczy.
Jak mam gdzieś tak jechać autem bez turbiny albo 3 litrów pojemności, to wolę pociąg.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-08-29, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-08-29, 20:16   

Cav napisał/a:

O ile między punktem A i B nie biegnie jakaś kilkusekilotmetrowa droga, bo wtedy to już nie wystarczy.
Jak mam gdzieś tak jechać autem bez turbiny albo 3 litrów pojemności, to wolę pociąg.


W zasadzie temat jest o silnikach stosowanych do aut z segmentu A i B czyli są to bardzo małe miejskie auta i małe miejskie auta. Nie sądzę aby autor tematu rozważał takie auto pod cykliczne kilkuset kilometrowe wyprawy...
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2016-08-29, 21:03   

A ja 0,9 tce nigdy, przenigdy bym nie kupił. Wolę 1,2, ale to tylko moja subiektywna opinia :mrgreen: W ostatni weekend zrobiłem tymże silniczkiem (0,9tce z easy R) prawie 700 km i powiem tak: nieźle sobie radzi jak na sandero, nawet więcej dynamika ponad zadowalająca, ale....no właśnie, dźwięk suszarki do włosów zamiast silnika (jak kiedyś w Tico) jest dla mnie nie do przejścia...... :shock: Wolę każdy inny, nawet diesla niż 3 cylindry, no masakra po prostu. Ale to tylko moja subiektywna opinia.....
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2016-08-29, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-29, 21:22   

Poza kulturą pracy na wolnych obrotach i jazdy z kompletem pasażerów nie mam zastrzeżenia do Tce 90. Jest dynamiczny, nie trzeba go wysoko kręcić a przez to jest w miarę cicho w kabinie, mało pali - czego chcieć więcej w aucie klasy miejskiej i to w dodatku w tak budżetowej marce samochodu?
Dla przykładu:
Trasa w sobotę w obydwie strony - jazda przepisowa. Powrotna z włączoną klimą - średnia 4,7 l\100 km.
Poniżej to tylko ślad wyrysowany na mapie.
http://www.gpsies.com/map...sjzmkyayieuacsu
Jestem zadowolony i polecam :-)
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-08-29, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-30, 09:20   

Cav napisał/a:
Maximus napisał/a:

proszę jak już kupujecie samochody o kilka, kilkadziesiąt tysięcy droższe to zacznijcie ich używać bo innym wypadku po co wam takie samochody?


Mylisz przyspieszenie z jeżdżeniem z Vmax.
Jest kupa momentów w którym przyspieszenie się przydaje, zwłaszcza na polskich, z reguły wąskich drogach i wcale nie oznacza to konieczności trzymania buta w podłodze akurat na prostej drodze.
Choćby bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu - po cholerę robić manewr przez pół minuty, kiedy można przez 10 sekund?
Dystans potrzebny na taki manewr jest wielokrotnie krótszy, a co za tym idzie można go robić, gdy ktoś w wolnossącym mule nie jest w stanie nawet się zastanowić czy dałby radę.
A potem już można nadal spokojnie jechać swoje 120.


Wolnossącą benzyną też da się sprawnie wyprzedzać i nie trzeba 3l, tylko trzeba wiedzieć jak. I napewno to nie zajmuje pół minuty. Auta zazwyczaj posiadają urządzenie to transformujące moment z silnika na koła i wystarczy go używać i można tak samo bezpiecznie wyprzedzać jak z doładowanym silnikiem. Mylisz przyspieszanie na V czy VI z przyspieszaniem wogóle :-P
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-08-30, 10:49   

Cav napisał/a:
To dotyczy każdego porównania badziewnego silnika wolnossącego z turbodoładowanym.

Wszystko fajnie, dopóki mysz nie przegryzie rury od intercoooolera (był przypadek na forum) - wtedy dotkliwie odczuwamy turbo-dziurę. :mrgreen: :lol: :-o :-D :idea: 8-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-30, 17:16   

damiaszek napisał/a:

Wolnossącą benzyną też da się sprawnie wyprzedzać i nie trzeba 3l,


To nie o to chodzi, czy da się sprawnie, bo to kwestia oceny.
ZAWSZE wyjdzie gorzej niż przy konkurencji z turbo, toteż nie ma o czym gadać w ogóle.

damiaszek napisał/a:

tylko trzeba wiedzieć jak. I napewno to nie zajmuje pół minuty. Auta zazwyczaj posiadają urządzenie to transformujące moment z silnika na koła i wystarczy go używać i można tak samo bezpiecznie wyprzedzać jak z doładowanym silnikiem.


Jasne, bo te z turbo skrzyni nie mają, więc nie idzie zredukować.
No chyba, że chcesz wykazać iż śmieszny w każdym zakresie moment obrotowy w wolnossącym chłamie pozwoli mu przyspieszać lepiej, niż dysponujący nim w dużo większym zakresie i wartości model z turbo.....
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-30, 19:59   

Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:

Wolnossącą benzyną też da się sprawnie wyprzedzać i nie trzeba 3l,


To nie o to chodzi, czy da się sprawnie, bo to kwestia oceny.
ZAWSZE wyjdzie gorzej niż przy konkurencji z turbo, toteż nie ma o czym gadać w ogóle.

damiaszek napisał/a:

tylko trzeba wiedzieć jak. I napewno to nie zajmuje pół minuty. Auta zazwyczaj posiadają urządzenie to transformujące moment z silnika na koła i wystarczy go używać i można tak samo bezpiecznie wyprzedzać jak z doładowanym silnikiem.


Jasne, bo te z turbo skrzyni nie mają, więc nie idzie zredukować.
No chyba, że chcesz wykazać iż śmieszny w każdym zakresie moment obrotowy w wolnossącym chłamie pozwoli mu przyspieszać lepiej, niż dysponujący nim w dużo większym zakresie i wartości model z turbo.....


Przy podobnej mocy i masie wyjdzie podobnie - sprawdzone i zmierzone osobiście. Różnice pomijalne nie mające przy jeździe poza torem na ułamki sekund znaczenia. Warunek jest jeden podstawowy - nie należy bać się używać całego zakresu użytecznych obrotów. Zresztą o czym tu pisać, są klienci, auta się sprzedają. Przez rok użytkowałem z turbo i bez, i każdy jedzie jak się go umie używać, a od 15 do 17 i tak wygrywa rower ;-) z momentem około 200Nm od 0 rpm :-D
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-08-30, 21:08   

Następny się prosi o plonka za bezsensowną dyskusję :?: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-31, 08:02   

Tak, czasy usnetu się przypominają, tak fajnie działało kill-file ;)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-08-31, 11:30   

dziś jeżdżę po mieście zastępczym Clio 0.9 kombi z 2016 (przeb.11 tys.) ogólnie porażka, mam wrażenie że Matiz lepiej "chodził", w środku dość głośno (w Dustrze chyba ciszej)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-31, 16:33   

damiaszek napisał/a:

Przy podobnej mocy i masie wyjdzie podobnie - sprawdzone i zmierzone osobiście.



Nie ma takiej opcji, żeby auto o gorszych parametrach przyspieszało lepiej niż takie samo auto o lepszych parametrach.
Chyba że chodzi Ci o te konkretne dwa silniki - bo 0,9 tce pracuje conajmniej dziwnie, potrafi obniżać obroty przy niezmienionym położeniu pedału gazu, więc tutaj bym głowy nie dał.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-08-31, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-08-31, 17:27   

To w końcu o lepszych parametrach - czy takie samo :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-08-31, 21:14   

Oczywiscie jest taka opcja. Wez tylko pod uwagę np przełożenie główne, skrzynię biegów, ogumienie, wagę itd pozdr
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-31, 21:33   

jurek napisał/a:
Oczywiscie jest taka opcja. Wez tylko pod uwagę np przełożenie główne, skrzynię biegów, ogumienie, wagę itd pozdr


Cyt:
"Przy podobnej mocy i masie"

Tutaj jest mowa o dwóch identycznych autach.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-01, 11:16   

1.2 ma 75 KM, a TCe ma 90, przy czym wg. katalogu ze startu zatrzymanego 1000m osiągają po 36s i 33s. Jak nie startują na torze, albo w rajdach to wg. mnie są to podobne osiągi. Większą różnce zrobi przysłowiowy kierowca z "nakryciem głowy". Przepaści napewno nie ma.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-01, 12:57   

Czas do setki jest odpowiednio 14,5 s i 11,1 s. Przepaści na pewno nie ma :)
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne