Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-26, 18:10   

ja na służbowym w 2.0 fordoskim w mieście nawet 16 wykręciłem więc się da ;-)

smoluch najwięcej bierze właśnie w mieście przy "dynamicznym startowaniu "

Na autostradzie weźmie mniej od benzyny bo silnik ma większą sprawność ale przy starach spod świateł zawsze będzie paliwożerczy
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-07-26, 18:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
raven66 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90 TCe S&S LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 45
Skąd: Gród Smoka
Wysłany: 2016-07-27, 08:12   

brzuch0 napisał/a:
Teraz pytanie, chce aby przy zakupie wrzucono mi instalacje LPG koszt dodatkowy 3,5 tyś. Samochód będzie na firmę w kredycie, wiec nie odczuje zbytnio różnicy w wysokości raty .
Teraz pytanie opłaca się montować LPG przy przebiegu rzędu 12 tyś rocznie. 80 % to jazda wokół komina po mieście odcinki 3-7 km. Dwa razy w roku trasa po 1200-1500km .

Nawet bym się nie zastanawiał, tylko montował LPG.
Osobiście nie wyobrażam sobie już innej konfiguracji niż Pb+LPG i tylko taki samochód brałem pod uwagę teraz przy zakupie.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-06, 21:51   

Do p.wojtka
Mam pytanie dotyczące regulacji zaworów w twoim Sandero. Co ile km i za jaką kwotę masz robić regulację? Powinni poinformować cię o tym w ASO
_________________

 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-06, 21:56   

Widziałem ostatnio ogłoszenie dilera - Sandero 1.2+ fabryczne lpg gwarancja 5 lat ograniczona do 60 tys km. To w przypadku lpg dają mniejszy przebieg na gwarancji i to tylko do 60 tys?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-06, 22:55   

nie
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-06, 23:13   

mojo napisał/a:
w przypadku lpg dają mniejszy przebieg na gwarancji

LPG nie ma znaczenia, to po prostu najtańszy wariant przedłużonej gwarancji samej w sobie - ale są także inne: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1857
 
p.wojtek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-08-07, 06:21   

Nic mi na ten temat nie wiadomo, nikt mi nic w salonie nie wspominał. Mam harmonogram czynności na przeglądach ale o regulacji zaworów nic nie ma. Najbliższy przegląd po 20000 lub po roku.
 
mikser 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-08-07, 09:07   

Witajcie
Właśie wróciłem z gór i zastanawiam się co mnie czeka....
Otóż po tankowaniu (nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie) przestała mi się Dacia przełączać na gaz. Tzn nie przełącza się, wskaźnik pokazuje ilość gazu i piszczy przerywanie, ale wystarczy przejechać z 2-5km zgasić auto i odpalić i już działa. Potem można wyjść np do marketu albo krótką wycieczkę i po powrocie odpalić auto i zadziała....ale po kilkunastu godzinach sytuacja się powtarza.

Co to może być? Ile ksoztować i gdzie ewentualnie w Łodzi z tym jechać, bo auto już po gwarancji.

Macie jakieś pomysły?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-07, 10:15   

Wyjmij bezpiecznik od lpg w skrzynce i zobacz czy problem znika .
Jak tak znaczy że instalacja wpada w błąd
_________________
Moje auto
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-08-07, 13:12   

mikser napisał/a:
Witajcie
Właśie wróciłem z gór i zastanawiam się co mnie czeka....
Otóż po tankowaniu (nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie) przestała mi się Dacia przełączać na gaz. Tzn nie przełącza się, wskaźnik pokazuje ilość gazu i piszczy przerywanie, ale wystarczy przejechać z 2-5km zgasić auto i odpalić i już działa. Potem można wyjść np do marketu albo krótką wycieczkę i po powrocie odpalić auto i zadziała....ale po kilkunastu godzinach sytuacja się powtarza.

Co to może być? Ile ksoztować i gdzie ewentualnie w Łodzi z tym jechać, bo auto już po gwarancji.

Macie jakieś pomysły?


sandero 2
obd fault read with elm327
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-08-07, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
mikser 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-08-07, 17:40   

Karenzo napisał/a:
Wyjmij bezpiecznik od lpg w skrzynce i zobacz czy problem znika .
Jak tak znaczy że instalacja wpada w błąd


tak zrobiłem i na razie problem zniknął, zobaczymy jutro rano. A jak "wpada w błąd" to co z tym dalej?
Ostatnio zmieniony przez mikser 2016-08-07, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-08-07, 17:52   

mikser napisał/a:
to co z tym dalej?



http://www.daciaklub.pl/user/lpg/6525A.pdf
read DTC error with ELM327 interface
compare table on page 22
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-08-07, 17:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-08, 16:40   

ok, dzieki :-)
_________________

 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-14, 14:31   

W konfiguratorze w końcu pojawił się Duster z fabrycznym LPG.

Wersja Laureate kosztuje 54 600zł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-24, 00:52   

http://www.daciaklub.pl/f...1709014#1709014
piotr. z napisał/a:
problem z dołożeniem konektorów do fabrycznej wtyczki (a właściwie jej demontażu)

Chodzi o wtyczkę do sterownika LPG? Jaki jest problem z konektorami?

OIDP Landi starało się pomóc, więc chyba mogą zdradzić ich typ.

Jeśli nie oni, to gazownicy też przecież znają ten sprzęt.

No i można też w ogóle zmienić sterownik na innej firmy...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-26, 00:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-24, 00:57   

Tak serio to żaden problem , kupujesz 3 przewody pewnie coś ok 0,5 mm parę pinów
https://sklep.avt.pl/pin-meski-metalowy-do-blsxx-bldxx.html
przeciągasz je do sterownika i wkładasz do kostki .

petrol ECU F2 water to LC02 Pin 33
petrol ECU H3 map to LC02 Pin 36
petrol ECU M4 Rrpm to LC02 Pin 42
optional
petrol ECU B1 lambda to LC02 Pin 13

http://www.stara.landi.pl...RE184%20_PL.pdf

sprawę ułatwia fakt że przecież sterownik lpg jest przykręcony do sterownika wtrysków benz.
Ogarnięty gaz majster zrobi to w godzinkę przecież przy montażu lpg trzeba wykonać nawet 20-30 takich połączeń

Ja bym się nie bawił tylko kupił wiązkę landi
http://allegro.pl/landi-r...6484745472.html
rozwalił ją wyjął interesujące mnie piny z kablami i założył do samochodu
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-24, 01:17, w całości zmieniany 5 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-24, 21:43   

Problemem są nie typy konektorów bo te zostały podane zdaje się przez Laisara.
Problemem jest konstrukcja wtyczki od sterownika: po przecięciu trytytki trzymającej czarną obudowę z wiązką ukazuje nam się wnętrze. A we wnętrzu jest taka kratownica, przez którą przechodzą przewody wiązki i dopiero pod ową kratownicą mocowane są konektory. Kratownica ma kwadratowe otwory o różnych przekrojach dopasowanych do średnic izolacji konkretnych przewodów ale problemem jest ciasne spasowanie otworów do przewodów i przy próbie podniesienia tej kratownicy przewody bardzo się naprężają i obawiałem się czy nie zerwę jakiegoś połączenia. Nie wiem jak sobie z tym cholerstwem poradzić- jak na razie. Nie chcę psikać tam silikonem bo ten się rozłazi i nie jest pożądany na konektorach. Czy nie narobię jakiegoś "gnoju" zwilżając tych połączeń płynem do naczyń rozprowadzonym w wodzie- też nie wiem. Bez usunięcia tej kratownicy nie ma dojścia do ostatniej części wtyczki, w której umieszcza się konektory ponieważ montuje się je od wnętrza. Na razie nie mam rozwiązania a nie chcę kupować całej wtyczki z demobilu i bawić się w cięcie wiązki i lutowanie przewodów.
Chyba, że ktoś ma sposób lub może podsunąć pomysły na zmniejszenie tarcia między izolacjami przewodów a materiałem kratownicy?
A tutaj znalazłem fotę z lpg-forum z tematu użytkownika thembol. Widać czarna kratownicę po zdjęciu obudowy wtyczki.
http://www.angraf.com.pl/...gas/omegas1.jpg
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-25, 07:28   

Na konektorku powinieneś mieć taki zatrzask, który możesz zwolnić np. igłą albo śrubokrętem zegarmistrzowskim. Popatrz od czoła albo może jeszcze da się jakoś całą wtyczkę rozebrać.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-09-25, 07:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-09-25, 13:08   

Sandero 1.4 8V, czy ma ktoś instrukcje jak się dostać do reduktora i wymienić filtr fazy ciekłej?

Z wątku wyczytałem jedynie numery filtra:
Kod produktu: 169198413R, CI-235
Kod producenta: 161040000
http://www.agsiedlik.pl/p...model-li10.html


PS czy poza gwarancją też wgrywają nowy soft?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-25, 22:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-25, 13:43   

jak zapłacisz to wszystko ci wgrają

a instrukcje masz na obrazku który załączyłeś zdejmujesz pokrywę na 3 śrubach i już .
no i po co ten filtr taki drogi
http://nagaz24.pl/filtr-f...,5530,p,pl.html
_________________
Moje auto
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-09-25, 17:02   

Ok. W autku jest reduktor Landi Renzo LI02 jednostopniowy. Dostęp jest tragiczny.

Landi Renzo LI02


Filtr siedzi w elektrozaworze MED:


Prawdopodobnie pasujący filtr to:
LPG 674072000

Czerwona strzałka wskazuje pierścień Segera:


Filmik jak wymienić filtr z elektrozaworze MED:
https://www.youtube.com/watch?v=77K55EJoCdE

Miejsca tyle co nic, trzeba zdemontować cały reduktor.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-09-25, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-25, 18:29   

Ciężko powiedzieć ile jest miejsca do demontażu obudowy filtra fazy ciekłej ale ja szedłbym w kierunku odkręcenia miedzianej rurki, odłączenia elektryki i odkręcenia całej obudowy filtra od parownika (na kolejnym filmie widać fragment łączący obudowę z parownikiem posiadający sześciokąt na klucz- tutaj link.
Ewentualnie można próbować wykręcić mosiężną mufę wkręconą bezpośrednio w parownik. Jeśli to nie wyjdzie to wtedy próba demontażu jakiegoś osprzętu umieszczonego w pobliżu owej obudowy a w ostateczności wykręcenie całego parownika ale jak pisałem- nie widziałem jak jest umieszczony parownik w Twoim przypadku więc tylko teoretyzuję.
_________________
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-25, 18:46   

Jak wypiąć konektor to wiem ale nie będę wypinał wszystkich bo potem umieszczenie ich w prawidłowej orientacji aby zatrzasnęły się ponownie będzie niemożliwe- bo przy takim układzie ta wspomniana wcześniej kratownica trzyma wszystkie przewody. No- będzie to możliwe ale nie wiem ile czasu na takiej operacji się spędzi.
Może tak: cały zespół wtyczki od wiązki składa się z następujących elementów: obudowy, wtyczki z konektorami (to są elementy, które widzimy zanim nie ciachniemy trytytki na wiązce trzymającej całość w kupie) a ta cholerna plastikowa kratownica jest ułożona od wnętrza na wtyczce i chroni dostępu do konektorów.
Jak będę miał wenę to cyknę foty bo nadmiaru przewodów to tam nie ma, miejsca na manipulowanie moimi łapskami nie za wiele i trzeba być zgiętym jak scyzoryk (przynajmniej przy moim wzroście) co czuję doskonale w kręgosłupie.
_________________
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-09-25, 18:57   

Reduktor jest mniej więcej pod zbiorniczkiem wyrównawczym.

Od dołu ciężko dojść od góry też. Można by akumulator, wyrównawczy i lampę wymontować i może zderzak ale łatwiej reduktor bo nie wiadomo gdzie są ramiona segera.

Widok od tyłu do przodu auta:



Podobno był wymieniany 15k km temu więc na razie odpuszczę ale chyba faktycznie trzeba by odkręcić cewkę od dołu a potem obudowę filtra.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-09-25, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-25, 20:42   

Tosiek,
na drugim zdjęciu widać, że jest nadzieja tylko trzeba odpiąć wtyczkę od elektryki i odkręcić rurkę doprowadzającą gaz. A potem odkręć całą obudowę filtra. Nie jestem na 100% pewien bo zdjęcie nie oddaje całego otoczenia więc może to zbytni huraoptymizm.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne