Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
łącznik stabilizatora
Autor Wiadomość
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-05-17, 06:34   

Dziękuję za odpowiedź.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-05-17, 12:51   

bakulec napisał/a:
jak wygląda zbieżność po wymianie łączników? Zajechać i sprawdzić? Czy raczej sam łącznik nie ma


Wymiana łącznika stabilizatora nie ma wpływu na zbieżność kół.
 
bakulec 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-05-17, 21:11   

Dzięki.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2013-05-17, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
zalcer 


Marka: dacia
Model: expres
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 10
Skąd: De
Wysłany: 2014-03-01, 22:12   

dzisiaj widzialem swe logan expres z odleglosci i zauwazylem ze jakies 2 wasy mi stercza na dole, co stwierdzilem jaka moze byc przyczyna zerwania obu gum na raz w stabilizatorze(te zewnetrzne). ostatnio mialem male ''off road'' po dobrych polnych uliczkach baba poszla z psami na spacer i bylo oberwanie chmury wiec jej szukalem na pelnym gazie.na co dzien auto normalnie eksploatowane i nie woze ciezarow standart narzedzia na kapie max 200 kg non stop od swieta 400 kg.
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2016-05-07, 20:20   

Poziom stukania zmusił mnie do bliskiego kontaktu z drążkiem stabilizatora. Okazało się że pękła śruba mocująca tuleję stabilizatora lewego koła co było bezpośrednią przyczyną stukania. Ręsztkę śruby wybiłem młotkiem i stalowym prętem (stary zawór z Lanosa :-) ) w pozycji leżącej od dołu , przy kole skręconym w lewo. Do czasu zakupu nowego zestawu stabilizatora rolę sruby pełni zwykła M8 o długości 80mm plus podkładki i to co zostało ze starej tulei.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-08, 07:46   

u mnie bylo tak ze przy wkrecaniu gwint sruby sie obrobil trzymajacy tuleje drazka a pozniej nawet gwint w "sankach" i tez bylo to z lewej strony
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2016-06-30, 09:18   

Odkopuję. :mrgreen: Zamierzam sam wymienić łączniki stabilizatora-wygląda to na prostą sprawę. W ASO krzyczą za całość po upustach 430 pln, poza ASO 300 PLN, a komplet na dwie strony można nabyć za 100-140 pln. I tu moje pytanie do bardziej obytych kolegów w temacie
jakiej firmy zamienniki kupić : Febi, TRW, Lemforder, czy może inny. Jakie są wstawiane w fabryce, ktoś wie?
PS: numer OEN to 8200814411 dla DD 4x2, 2012 rok prod.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2016-06-30, 09:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-30, 10:24   

Kupuj TRW, to dobry sprzęt.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-30, 11:20   

Wszystkie firmy które wymieniłeś mogą być.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-06-30, 13:20   

Domel2250 napisał/a:
Zamierzam sam wymienić łączniki stabilizatora-. W ASO krzyczą za całość po upustach 430 pln, poza ASO 300 PLN, a komplet na dwie strony można nabyć za 100-140 pln.

A w moim aucie niedawno wymieniono jeden na gwarancji (mam przedłużoną do 100 tys. km)...
Ostatnio zmieniony przez piku 2016-06-30, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-06-30, 13:43   

Domel2250 napisał/a:
jakiej firmy zamienniki kupić : Febi, TRW, Lemforder,
Lemförder powinny być najsolidniejsze, pewnie też najdroższe z tych.
Ostatnio zmieniony przez DD 2016-06-30, 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2016-07-05, 11:33   

Zakupiony Lemförder 136 pln komplet. W weekend, jak nie będzie padało wymiana:-).
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2016-07-13, 08:20   

Łączniki wymienione :-) . Operacja w Dusterze banalnie prosta, dla osoby, która choć raz miała w ręku jakiś klucz lub śrubokręt :mrgreen: . Nie trzeba nawet kół zdejmować dzięki dużej odległości do nadkoli, po skręceniu kół dostęp piękny do wszystkiego. Potrzeba kawałek maty, czy innej szmaty żeby mieć na czym się położyć, klucz oczkowy 16 bądź grzechotkę z taką końcówką i ampul bodajże 4. Cała operacja trwała z dokręcaniem po dwa razy wszystkiego na wszelki wypadek i sprawdzeniu czy jest oki około 10minut. Zaznaczam, że jest to chyba pierwsza tak "gruba" naprawa wykonana samemu przeze mnie, więc doświadczenia nie mam dużego.....
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2016-07-13, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2016-09-29, 16:27   

Wczoraj jak wracałem z pracy przejeżdzając przez torowisko coś mi walnęło w podwozie. jakiś kamień czy coś ale waliło dalej na każdym dołku mniejszym lub większym dziś podjechałem do mechanika po podniesieniu wszystko jasne urwała się śruba łącznika stabilizatora, który walił. taka niespodzianka, ze śruby i gumy nic nie zostało. :-/
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-30, 07:59   

Nic wielkiego, śruba stara i skorodowana to i pękła. Musisz wydać że 20-40 zł na nowy komplet i juz. :mrgreen:
http://www.iparts.pl/auto...490-100577.html
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne