A jesteś pewien, że chciałes napisać to, co napisałes, tzn. "1 kkm", a nie np. 10kkm ? 7kkm, a nawet 5kkm rocznie przy wieloletniej eksploatacji może się jeszcze opłacać, ale przy 1kkm/rocznie to już ni cholery. A juz zwrócenie się instalki lpg (choćby i byla najzwyklejsza I gen. ) po przejechaniu 1kkm to absolutna fikcja.
Masz zupełną rację - pomyliłem się podczas pisania, przepraszam. Już poprawiłem.
Oczywiście, że chodziło mi o 1 kkm miesięcznie; nie wiem, jakie złe bogi kazały palcom mym wstukać "rocznie". Za często pisze się o przebiegu rocznym, pewnie dlatego z rozpędu tak pojechałem (a w tym kalkulatorze operuje się chyba przebiegiem miesięcznym, OIDP).
Od kiedy mam lpg moje życie polepszyło sie , jeżdżę po polsce odwiedzam znajomych . Czasami potrafię w 30 min zdecydować żeby jechać gdzieś 150 km żeby coś obejrzeć .
Na stacje podjeżdżam i odjeżdżam z uśmiechem
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-02, 22:38
Ajgor napisał/a:
Cześć.
Jadąc nad Nasze morze z moim kumplem Ja palę za 160 zł LPG on za 300zł Pb.Różnica nie do podważenia
Marku, może warto by było posprzątać również ten nawał postów tak jaskrawo odbiegających od tematu wątku.
Albo choćby przenieść do jakiegoś nowego absurdalnego wątku typu "Pb czy LPG", bo już przynajmniej połowa tegoż wątku jest nie na temat.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-12-02, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 23:45
Marek1603 napisał/a:
Tak czytam i czytam i jest jeszcze jedna zaleta posiadania auta nawet jeżeli wydaje się mniej niż 100zł/miesiąc na paliwo.
NIEZALEŻNOŚĆ.
Tego akurat nie da się przeliczyć na kasę i obiektywizm w wypowiedziach.
Muszę się z Tobą zgodzić. Ja wydaje jeszcze mniej, mam w Warszawie świetną komunikację, mimo to do pracy idę na nogach ( 700 m ) lub dojeżdzam ( 3 km ) Nie kupuje biletów jednorazowych gdyż często taniej jechać dacia 1.5 dci niż sponsorować ZTM. Na zakupy nie muszę jechać z wózkiem, na wakację czy wypad za miasto PKS/PKP. Tylko czasem przez te zbyt małe przebiegi akumumulator cierpi i chyba jak będę dacie sprzedawał będzie trzeba licznik do przodu
- z jednej strony dobrze bo takie niewyszukane teksty nie przystają do naszego Forum...
- z drugiej strony - niekoniecznie dobrze, bo te same teksty świadczą o ich autorze, zwłaszcza, że już wcześniej podobne "jakościowo" były przez tegoż autora popełnianie w różnych innych tematach (przykład pierwszy z brzegu - dyskusja o lodówce samochodowej) a ich usunięcie powoduje wybielenie jego wizerunku...
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-04, 08:12
TD Pedro napisał/a:
ich usunięcie powoduje wybielenie jego wizerunku...
nie wiem jak to jest praktykowane tutaj, ale zazwyczaj administratorzy forów o pewnej masie krytycznej prowadzą archiwa usuniętych wątków i "kartoteki" szczególnie uciążliwych użytkowników więc nic w przyrodzie nie ginie
Jeden mówi diesel, drugi LPG. No a przecież teraz coraz więcej zakładów montuje instalacje gazowe do ropniaków. Może i oszczędności mniejsze jak na benzynie z LPG, ale to też jakaś opcja dla chętnych.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-16, 10:47
Montują, przede wszystkim do ciężarówek, bo tam gdzie zużycie paliwa jest rzędu 30 litrów/100km a pokonywane miesięcznie dystanse rzędu 10-20 tyś. km - zysk jest wymierny. W przypadku osobówek, gdzie spalanie jest rzędu 5l/100km, a przejeżdżany miesięcznie dystans to kilkaset km - to chyba nie ma ekonomicznego sensu. Stosunek zastąpienia 30% paliwa LPG zamiast ON, w przypadku przeciętnej osobówki to będzie oszczędność rzędu 3-4zł/100km, (1,6 l LPG zamiast 1,6 l ON 1,6*4,10 - 1,6*2,00) czyli instalacja się zwróci (optymistycznie licząc) po 125000km... o ile nie trzeba będzie jej naprawiać w tym czasie.
A nie wliczyłem dodatkowych przeglądów, częstszych badań w SKP, a to też wygeneruje koszt kilkuset zł rocznie.
Reasumując, w przypadku młao lub średnio intensywnie eksploatowanej osobówki większość zysków pochłoną dodatkowe koszty eksploatacyjne.
Jak dla mnie gra nie warta świeczki, biorąc pod uwagę niedogodności związane z LPG i bliżej nie poznany jeszcze wpływ takiej onstalacji na Dpf, Egr, NOx trap i ogólną konstrukcję silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-16, 10:55, w całości zmieniany 3 razy
Dokładnie to chciałem powiedzieć. Lodgy przy prędkościach autostradowych pali, wg użytkowników tego forum, 7-7,5 litra na 100 km. W mieście pewnie troszkę więcej. Ale nawet jeśli przyjmując że Gazodiesel dotryskuje 30% gazu zamiast ON to taka inwestycja zwraca się jednak troszkę szybciej.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-16, 17:27
No dobra, policzmy sobie: dla 5 lat eksploatacji.
KOSZTY:
instalka: 5000zł
3 x dodatkowa wizyta w SKP: 486 zł (w przypadku LPG badania są co rok, bez LPG po 3 i 5 roku).
2 x dopłata do badania w SKP z LPG 126zł.
5 x 200zł za coroczny serwis instalacji LPG: 1000zł (zaniżyłem, cenniki online podają koszt 220-350zł)
razem 6612zł.
oszczędności: przy założeniu że spalanie wynosi 7 litrów ON / 100km i instalacja zaminia 30% On na LPG: 2,1 LPG zamiast 2,1L ON = 4,41zł/100km
Zwrot instalacji nastąpi po: 6612[zł]/4,41 [zł/100km] = 149931 km.
ciągle przy założeniu, że instalacja się nie zepsuje przez ten czas.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-16, 17:30, w całości zmieniany 2 razy
Zgadzam się. Tylko jak sam zauważyłeś instalacja może być opłacalna jeśli zostanie zainstalowana do pojazdu który "jeździ". Darujmy sobie Tiry, bo to inna kategoria. Ale np. Samochody doradców biznesowych, czy tez taksówki już mogłyby czerpać wymierne korzyści z takiego dodatku.
Oczywiście, przy założeniu że nic się nie zepsuje.
to żeś kolego z tymi kosztami to pojechał!
moję wyliczenia są takie:
koszt założenia instalacji w serwisie fabrycznym staga 2500-2700 zł,
badania techniczne 162 zł
koszt przeglądu instalacji w serwisie stag w białymstoku: 100 zł.
zużycie benzyny 7,7 l/100 (trasa), 10 (miasto),
zyżycie gazu 10 l/100 km
koszt przejechania 100 km na gazie - 17 zł, koszt przejechania 100 km na benzynie 30 zł.
Skoro instalacje są dopuszczone do użytku i są jakieś tam oszczędności to pewnie dla kogoś kto dużo jeździ może być to opłacalne. Tak jak powiedziałem, jest to opcja i nikt nie jest zmuszony instalować takie rzeczy do swojego samochodu.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-17, 08:27
Dopuszczenie do użytku nie oznacza, że instalacja jest ekonomiczna. Na rynku jest wiele przedmiotów które są bezuzyteczne. (o, np: http://picture-cdn.wheretoget.it/l3j6oz-i.jpg ) Instalację LPG do osobowych diesli bym do nich zaliczył.
W przypadku pozjadu nowego:
Po co? Taniej jest kupić auto z silnikiem benzynowym z LPG. Sam koszt zakupu takiego jest lekko licząc 10000-15000 zł mniejszy.
W przypadku pojazdu starszego:
Po co? Instalka się zwróci po 150000km to auto już będzie wtedy do zełomowania, albo będzie bardzo blisko tej krawędzi.
To jest taka instalacja akademicka :) Fajnie że działa. Być może kiedyś zostanie rozwinieta tak, że będzie się opłacało z niej korzystać.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-17, 08:30, w całości zmieniany 2 razy
To prawda, że fabryczne LPG to chyba najlepsze rozwiązanie dla użytkowników szukających jak najoszczędniejszego rozwiązania. Ja póki będe miał gwarancje na samochodzie to takich czarów robić nie planuje. Chiptuning, jakieś tam modyfikacje później i owszem. Może jak taka instalacja stanieje to wtedy bardziej będzie się to opłacać.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-17, 10:28
Może w jakiś sposób zwiększą jej wydajność, tzn, większy procent ON będzie zastępowany LPG. Jeszcze kwestią nierozwiązywalną, nieprzewidywalną pozostaje stosunek ceny LPG do ON. Może pójść w takim kierunku, że instalacja się zacznie zwracać szybciej, ale może też iść w stronę przeciwną.. Moja kobieta jeździ na LPG ja na ON więc mniej więcej monitoruję ceny obu tych paliw i w ciągu pół roku opłacalnośc jazdy na LPG znacząco spadła. (w tym czasie cena gazu wzrosła o ok. 20%, a diesla tylko 3%)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-17, 10:29, w całości zmieniany 1 raz
Chyba trochę przesadziłeś z tym porównaniem zmian cen. Też je monitoruje ;)
Obecnie takie są średnie ceny paliw:
Pb 98 Pb 95 ON LPG
4,87 4,53 4,37 1,99
a pół roku temu średnie ceny były takie:
4,49 4,15 3,82 1,62
ON zdrożał jakieś 12%
a LPG o jakieś 25%
Tylko że w tym przypadku posługiwanie się procentami jest zwodnicze bo cena przejechania 100 km
- na ON przy spalaniu 6l/100 km podniosła się o 3 zł 30g
- na LPG przy spalaniu 9l/100 km podniosła się o 3 zł 33g
Oczywiście możemy ceny wziąść z końca czy początku kwietnia z innego województwa czy spalanie ON np.4l/100km a LPG 15l/100km i wyniki wyjdą inne
W moim przypadku porównując focusa i dastera to focusa wzrosło z 20,5 do 23,5 zł/100km w dusterze płaciłem za 100km 18zł a teraz płacę 22,1 zł.
O ile z podatkami i akcyzami coś nie wymyślą, to te różnice w cenech będą się zmieniać sezonowo.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-10-17, 12:35, w całości zmieniany 3 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-17, 12:49
Widocznie mieszkamy w 2 róznych Krakowach. ;) Od maja do końca września tankowałem za około 4zł (z wyjątkiem wyjazdów), ostatnie tankowanie przedwczoraj 4,09 - wzrost 3%
LPG - ok mogę przyjąć Twoją wersję - podałem mniejszy wzrost ;)
Posiadam rzeczywiste ceny paliw, nie średnie. (jak tylko nie jestem na wyjeździe hen hen, to w KRK tankuje na tej samej stacji). 4.06, początek lipca - tankowane "w świecie", reszta w Krk.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-17, 12:54, w całości zmieniany 3 razy
Wyjątkowo drogo tankowałeś ON przed wakacjami ;), za to teraz masz jakieś tanie dojście do diesla bo nawet na stacji MPO(Nowochudzka 1) uznawanej za tanią ON jest po 4.16 a LPG po 1.89. Pewnie tesco albo auchan będzie jeszcze trochę taniej - ale proporcje będą zachowane.
ps.Tankowałem ON 21.04 na Tesco za 3.62zł/l
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-10-17, 13:09, w całości zmieniany 2 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-17, 13:16
damiaszek napisał/a:
ps.Tankowałem ON 21.04 na Tesco za 3.62zł/l
wtedy jeszcze nie miałem czerwonej stodoły, ale faktycznie ta wartość zachwiała by mocno wyliczeniami ;) Chyba że LPG wtedy też miał jakiś dołek cenowy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-17, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum