Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Im dalej w las.......
Autor Wiadomość
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-08-29, 21:35   Im dalej w las.......

Cześć jestem troszkę zdobywamy w następnym tygodniu odbieram mojego DD.
Wszystko było super bo przed zakupem czytałem tylko opinie tzw.
Fachowców.
Niestety im więcej wczytuje się w forum tym bardziej rzędzie mi mina.
A to ze dużo pali a to ze muł bagien a to ze nie warto gazu zakładać a to ze silnik Lipny i się zespół psyje😈😈😈

Mam prosbe do właścicieli DO 2018 czy naprawdę tak jest i mam
Zacząć przagotować się na przygodę życia z DDR? ?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-29, 21:53   

Mam inny silnik, więc w tej kwestii miarodajnie się nie wypowiem. Ale mam Dustera ponad 4 miesiące, zrobiłem około 5500 km i jestem wciąż nim zachwycony.

Jeździłem trochę 1.6 SCe. No.... demon prędkości i przyspieszeń to nie jest, ale bez przesady. Mułem bagiennym bym go nie nazwał. Jeździ sprawnie - to jest dobre określenie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-29, 22:00   Re: Im dalej w las.......

bromkalukasz napisał/a:
Cześć jestem troszkę zdobywamy w następnym tygodniu odbieram mojego DD.
Wszystko było super bo przed zakupem czytałem tylko opinie tzw.
Fachowców.
Niestety im więcej wczytuje się w forum tym bardziej rzędzie mi mina.
A to ze dużo pali a to ze muł bagien a to ze nie warto gazu zakładać a to ze silnik Lipny i się zespół psyje😈😈😈

Mam prosbe do właścicieli DO 2018 czy naprawdę tak jest i mam
Zacząć przagotować się na przygodę życia z DDR? ?


To jazdy kolega nie wykonal w salonie???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Pianka 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-29, 22:03   

Witam

Ee tam za dużo czytasz, wszystko zależy czego oczekujesz od auta? Czym wcześniej jeździłeś?
Kupujesz nowy samochód, zapewne dowiezie Cie do celu. A w jaki sposób to zależy od sposobu
widzenia.
Nie odbyłeś jazdy próbnej?
Dla mnie trochę słaby, jak załadowałem rodzinę i bagażnik to czuć różnicę - jeździłem autami
mocniejszymi. Ale jest frajda z jazdy. Lubię Dustera. Miałem w ciągu swojej "kariery" kierowcy
7 aut to trochę mogę powiedzieć.
Nowym Dusterem pokonałem już 11tys. km. Jest to bardzo przyzwoite auto.
A, że ma trochę bolączek, cóż. Każde auto ma jakąś.

Ja postanowiłem się nie przejmować, jest tyle innych problemów dnia codziennego.
To tylko auto. Ma odpalić, dowieźć do miejsca przeznaczenia bez problemów i taki jest Duster.
Chcesz emocji - kup Ferrari

Szerokości
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-08-29, 22:54   

Rajdówka to nie jest. Mułem bagiennym też (poza pierwszymi 1500 kilometrami :-D kiedy nie należy przekraczać 3500 obr/min). Czy pali jak smok? Niekoniecznie ale jak ktoś chce oszczędniej to nie trzeba kupować takiego autka o takiej budowie nadwozia - cegły trzeba by brać wtedy mniejszy - choćby Stepwaya. Ma zapewne wady jak każdy inny samochód - ale skoro go zanabyłeś to coś w nim było. Na początku patrzyłem na wyniki komputera pokładowego - po kilku tankowaniach i średniej zużycia jak poniżej dałem sobie na wstrzymanie i delektuję się jazdą - pali w sumie tyle samo co poprzedni samochodzik Hyundai Sonata 2.0 crdi więc różnica w kosztach jazdy naprawdę minimalna. W komforcie już troszkę inaczej ale to dwie różne klasy. Komp mi się wieszał i w pewnym momencie przestał więc dałem sobie spokój z wgrywaniem nowego oprogramowani. Auto może być obarczone błędami wieku niemowlęcego w kwestii nowych rozwiązań ale nie musi. Da sie tym jeździć i podziwiać świat ;-)
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-08-29, 23:29   

bromkalukasz napisał/a:
Niestety im więcej wczytuje się w forum tym bardziej rzędzie mi mina.
A to ze dużo pali a to ze muł bagien a to ze nie warto gazu zakładać a to ze silnik Lipny i się zespół psyje😈😈😈

Po 1.
Silnik jest tradycyjną jednostką wolnossącą o wtrysku pośrednim.
Chyba nie spodziewasz się grubo lepszych wyników niż podobnie skonstruowane jednostki 10 czy 20 lat temu?
Wtedy to w kompakcie paliło 7,5 litra i tutaj też będzie.
Chyba, ze lubisz często latać z prędkościami powyżej 120km/h.
Wtedy gorsza opływowość suva dorzuci od siebie "parę" procent.

Po 2.
Kto miał przyjemność obcowania z dieselkiem, który ma 300Nm dostępne od samego dołu, ten będzie marudził nawet na wolnossące 2.0.
Mułem to był Fiat 126p.
A Duster 1.6sce jest wystarczająco żwawym autem, żeby bezpiecznie przetransportowywać się z pkt. A do pkt. B.
Przypominając jeszcze raz, że obecna konstrukcja wolnossącego silnika z pośrednim wtryskiem nie wprowadza żadnej nadzwyczajnej nowinki technologicznej,
dynamika tego auta nie będzie odstawać od Focusa 1.6, od Astry 1.6, od Megane 1.6 (pomijając lawinowo rosnący opór powietrza przy wyższych prędkościach).

Po 3.
Silnik nie posiada kompensacji luzu zaworowego, gdyż nie jest to obowiązkowy element, żeby auto przejechało bezproblemowo 300 tys. km na benzynie.
Problem się robi przy gazie, bo wypala gniazda zaworowe i zawór zaczyna się cofać za głęboko.
Dlatego sam producent oferuje/będzie oferował wersję LPG z "odpowiednio przystosowanym" silnikiem.
Na własną rękę ja bym nie ryzykował.

Po 4.
Ale, że lipny silnik, bo co?
Padają napinacze paska?
Obracają się panewki?
Urywają klapki w dolocie?
Nie.
Jest jakiś drobny błąd w oprogramowaniu, który (w pewnych warunkach) powoduje ćwierćsekundowy zanik mocy.
I zostanie to prędzej czy później naprawione zaktualizowaniem softu.

Nie szerzmy defetyzmu.
Oprócz pojedynczych przypadków zarekwirowania auta przez serwis, jakoś nie słychać o nadmiernych problemach.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-08-29, 23:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-08-30, 05:55   

Do tej pory jeżdżę Audi a4 1.9 TDI juz 12 lat☺☺
Wkoncu zdecydowałem się na zmianę.

Powiększyła mi się rodzinka 2+3 zależy mi na spokojnej jeździe ale z drugiej strony nie chciał bym mieć problemu z wyprzedzeniem tira😤
Jeśli spalanie wyjdzie mi do 8 l to nie będę myślał o gazie ale z drumiejętności strony czy gazownik nie daje gwarancji na silnik po instalacji gazu??
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-08-30, 06:22   

bromkalukasz napisał/a:
Powiększyła mi się rodzinka 2+3 zależy mi na spokojnej jeździe

Hmmm ja w takim przypadku bardziej bym się przejmował czy duster sprawdzi się dla rodziny 2+3 szczególnie na dalsze wyjazdy niż np. wieszającym się komputerem ;-)
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2018-08-30, 06:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7421
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-08-30, 06:23   

Na przypomnę tylko o obowiązujących zasadach na forum. ;-) Warto przeczytać ponieważ ciężko się domyślić o co ci tak naprawdę chodzi.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556


Ja mam jedynkę poliftową i nie jest źle. Fakt trzeba wyprzedzanie przemyśleć, zredukować i jazda zwłaszcza jak u mnie w 4x4. Fakt Faktem przy takiej jeździe to jest wir w baku ale czy tak naprawdę o to chodzi w kupnie suv-a. To auto ma całkiem inne przeznaczenie i nie może być do wszystkiego. Musi być jakiś kompromis, coś kosztem czegoś.
Pomimo ostatniego wyjazdu do olandii koło Poznania i spaleniu dwóch baków jestem zadowolony z wyboru.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-08-30, 09:23   

Hej,

Ja mam co prawda Lodgy, ale z podobnym silnikiem - też 1.6 Sce. Na początku byłem przerażony jego powolnością, "na dotarciu", nie przekraczając 3 - 3,5 tys obrotów ledwo jechał.

Ale, jak w temacie wątku - "Im dalej w las..." tym jest lepiej. Po dotarciu, gdy zacząłem wkręcać go na obroty gdy trzeba okazało się, że nie jest taki znowu wolny. A po przejechaniu 5000km zyskał bardzo dużo na dynamice i mocy, a może ja nauczyłem się nim jeździć.

Przesiadając się z dizla musisz pamiętać, że wolnossące silniki trzeba koniecznie zredukować przed wyprzedzaniem, tak, żebyś zaczynając przyspieszanie miał minimum 2500 obrotów i dając gaz ciągniesz go w okolice 4000 przed wrzuceniem następnego biegu. Jak spróbujesz wyprzedzać mając 1500 obr/m to będziesz potrzebował przynajmniej pasa startowego...

Spalanie też wyraźnie spada po dotarciu i nauczeniu się pojazdu - u mnie Lodgy paliła w [n]mieście[/b] początkowo ponad 11l na setkę, a teraz przy przebiegu 7500km zeszła do 8l / 100km. W trasie potrafi zejść do 6.5l jak nie ma żadnych ekspresówek czy innych miejsc gdzie się goni. Ale na autostradzie ile wlejesz, tyle wypije ;-)

Najważniejsze, nie martw się na zapas. [/u]
 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-08-30, 10:44   

Dzięki za rady ☺
Najgorzej będzie dla mnie nauczyć się jazdy na wysokich obrotach w dialogu mogę zacząć wyprzedzanie przy 2000i nie ma problemów.
Trzeba będzie przełamać opór i uświadomić sobie ze jeżdżąc z obrotami na poziomie 4 000 nie psuje silnika☺
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-08-30, 10:54   

Poczytaj tutaj, może pomoże => http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1760752
 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-08-30, 11:15   

Sugerujące wymianę oleju po 3 000, jeśli jak to jaki??
No z wykreguły jasno wynika ze pełna moc jest przy 5500 obrotów czyli nie ma co się ich obawiac☺
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-08-30, 12:01   

Jedni mówią, że trzeba zmieniać, inni, że nie warto. Ja kupiłem samochód z założeniem, że pojeżdżę 10 lat, więc zmieniłem, według zasady "Jak dbasz to masz".

Na renault-czesci.pl możesz kupić tanio oryginalne oleje ELF. Do 1.6Sce olej musi spełniać normę RN700, ja kupiłem ten.
Kupiłem też tam pasujący filtr oleju (dzwoniłem wcześniej do aso po numer częśći).
Jest znacznie taniej niż bezpośrednio w aso, na komplecie olej+filtr oszczędzasz około 100zł.
Wymianę zleciłem aso.

P.S. Prosimy, czytaj co piszesz przed wysłaniem, bo niektóre słowa nie mają żadnego sensu i ciężko zrozumieć co masz na myśli.
 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-08-30, 12:16   

Ok poprawie się.
Ja oleju w aso raczej wymieniać nie będę tylko w zaprzyjaznionym zakładzie ☺
W tygodniu odbieram DD powrót z wawliczone trochę mi zajmie skoro nie powinienem przekraczać 3kk obrotów mam nadzieje ze na rzadnego tira nie trafię 😈
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-08-30, 21:17   Re: Im dalej w las.......

Powolny napisał/a:

Kolejna, ale może mniej istotna niespodzianka, że za auto zapłaciłem ok. 20 tys. nowych środków z wyjazdem.
Takiego taniego nowego auta wcześniej nigdy nie kupiłem.

To bardzo atrakcyjna cena jak za nową Dacię Duster II 1,6 SCe z 2018r.
Ostatnio zmieniony przez BogdanK 2018-08-30, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Staszek1960 


Marka: Kia
Model: Picanto
Silnik: 1
Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 27
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-08-31, 08:59   

może chodzi o CHF ............
Za 20 tysiaków (sztuka) to jak się trafi kupię nawet 4 nowe wózki :-)
A co - kto bogatemu zabroni.
Jeden dla mnie, jeden dla żony , jeden dla kota a ostatni dla psiaka .
_________________
Na razie Kia ale będzie Duster
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-08-31, 12:53   

Czytajcie uwaznie - nowych środków. Czyli albo sprzedał używke i dołożył 20 tys albo cos na firme (koszty) i jw.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-08-31, 13:46   

Kto jeździ używanym za 30 tys. ?
Chyba biedak jakiś. :lol:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3491
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-08-31, 13:48   

To finansista, €20 000 :!: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2018-08-31, 21:21   

No nie,; tu akurat Powolnego rozumiem. Sprzedajesz poprzednie auto, okładasz 20 tys. świeżej kasy, idziesz do Renault i.......... kupujesz Dustera :)
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-09-01, 07:16   

Czy myśleliście żeby z chipować swojego Duster a? ?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-01, 08:05   

Jedyna zmiana to mniej w portfelu.
 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-09-01, 08:15   

Nie będzie przełożenia na moc??
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-09-01, 09:21   

bromkalukasz napisał/a:
Nie będzie przełożenia na moc??


Proponuje wpisac w google i zobaczy kolega co i jak.
To nie diesel z turbina czy benzyniak z turbo ktorego mozna chipowac.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne