Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zachlapana obudowa silnika i nie tylko
Autor Wiadomość
Bazi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Kielce
  Wysłany: 2019-01-25, 15:35   Zachlapana obudowa silnika i nie tylko

Witam!

Po raz kolejny zwracam się o pomoc.

1. Dziś dolałem oleju do silnika (dawno tego nie robiłem, biję się w pierś, przez roztargnienie). Na dyblu poziom oleju był bardzo niski więc dolałem dolewki 1 cały litr. Po dolaniu dybel jest cały czas suchy ale przypuszczam ,że musi trochę postać (noc) aby w normalnie sprawdzić jego poziom. W razie błędu proszę o poprawienie mnie.


2. Po otwarciu maski zauważyłem ,że pokrywa silnika jest zachlapana (wielka plama od strony wlewu oleju) prawdopodobnie olejem. Inne elementy też są troszkę zalane ale tylko te znajdujące się u góry silnika. W niższej partii prawdopodobnie pobrudzenie jest spowodowane spływaniem z góry. Pod samochodem nawet jednej plamy z oleju, kontrolka również nie sygnalizowała niczego. Czy to może być jakaś uszczelka? jeśli nie to czym może być spowodowane takie brudzenie silnika?

PS. nie linczujcie, nie znam się na mechanice samochodowej dlatego proszę was o radę!


Z góry dziękuję!
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2019-01-25, 16:20   

Ad.1 - po dolaniu poziom na miarce pokazuje się prawie natychmiast.Olej musi spłynąć jak kontrolujesz bezpośrednio po jeździe , ale to też góra 10-15 min.
Ad.2 Może jeździłeś z niedokręconym korkiem ,może uszczelka korka,a może wyciek ?
Musisz wytrzeć i obserwować .Przy długotrwałym małym wycieku (poceniu) plam pod autem raczej nie zobaczysz.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-25, 17:57   

Napisz cos o silniku. Cz ma turbo. Ja mialem w kangoo i nigdy od wymiany do wymiany ani ml. Cos jest nie tak skoro po dolaniu nie widzisz dalej efektu. Jak kolega wyzej pisze. Pkt. 1.
 
Bazi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-01-25, 18:09   

ADAM 12 napisał/a:
Ad.1 - po dolaniu poziom na miarce pokazuje się prawie natychmiast.Olej musi spłynąć jak kontrolujesz bezpośrednio po jeździe , ale to też góra 10-15 min.
Ad.2 Może jeździłeś z niedokręconym korkiem ,może uszczelka korka,a może wyciek ?
Musisz wytrzeć i obserwować .Przy długotrwałym małym wycieku (poceniu) plam pod autem raczej nie zobaczysz.



a jaka może być przyczyna braku efektu? trochę mnie to niepokoi a samochód ani na kontrolkach ani w działaniu niczego nie sygnalizuje. Działa wręcz perfekcyjnie.
 
Bazi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-01-25, 18:10   

Krystian67 napisał/a:
Napisz cos o silniku. Cz ma turbo. Ja mialem w kangoo i nigdy od wymiany do wymiany ani ml. Cos jest nie tak skoro po dolaniu nie widzisz dalej efektu. Jak kolega wyzej pisze. Pkt. 1.


silnik nie ma turbo. 1.2 benzyna i w sumie tyle. Przekazano mi go a od kupienia w 2014 roku z tego co mi wiadomo nie był wymieniany ani olej ani filtr.
 
Bazi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-01-25, 18:14   

ADAM 12 napisał/a:
Ad.1 - po dolaniu poziom na miarce pokazuje się prawie natychmiast.Olej musi spłynąć jak kontrolujesz bezpośrednio po jeździe , ale to też góra 10-15 min.
Ad.2 Może jeździłeś z niedokręconym korkiem ,może uszczelka korka,a może wyciek ?
Musisz wytrzeć i obserwować .Przy długotrwałym małym wycieku (poceniu) plam pod autem raczej nie zobaczysz.


dodam jeszcze ,że zdawało mi się jak się dłuższą chwile przyglądałem korkowi wlewu oleju przy gorącym silniku, że bardzo delikatnie coś się sączyło spod uszczelki. Ale dosłownie mikroskopijna ilość.

PS. 2 maluteńkie kropki pokazały się pod samochodem na śniegu ale myślę ,że może to być spowodowane lekkim rozlaniem podczas dolewania. Ilość oleju która trafiła obok korka wlewu, spływając zebrała bród z silnika i skapnęła poza auto ale tak jak mówię: 2 maluteńkie kropeczki.

jutro rano sprawdzę poziom oleju i zobaczymy czy coś się ruszyło.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 890
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-25, 18:20   

Bazi napisał/a:
Przekazano mi go a od kupienia w 2014 roku z tego co mi wiadomo nie był wymieniany ani olej ani filtr.

Serio? Od ponad 4 lat nie był wymieniany olej i filtr oleju?
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2019-01-25, 18:28   

[quote="Bazi"]
Krystian67 napisał/a:


silnik nie ma turbo. 1.2 benzyna i w sumie tyle. Przekazano mi go a od kupienia w 2014 roku z tego co mi wiadomo nie był wymieniany ani olej ani filtr.


Piąty rok i ani razu olej i filtr niezmieniany ? :shock:

Cytat:
dodam jeszcze ,że zdawało mi się jak się dłuższą chwile przyglądałem korkowi wlewu oleju przy gorącym silniku, że bardzo delikatnie coś się sączyło spod uszczelki. Ale dosłownie mikroskopijna ilość.

No to jest potencjalna przyczyna. W czasie jazdy obroty są większe od wolnych, a więc i ciśnienie. A co do miarki - sprawdź czy końcówka nie jest złamana, albo porównaj u kogoś czy jest właściwy bagnet.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-25, 18:31   

No to zeby zaczac od czegos. To zlej stary olej. Wymien filtr oleju i wlej dedykowanego oleju nowego. tyle ile trzeba. Przy okazji dowiesz sie ile bylo starego. Skoro mial 3 lata. Tak to widze.
 
Bazi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-01-25, 18:34   

eio napisał/a:
Bazi napisał/a:
Przekazano mi go a od kupienia w 2014 roku z tego co mi wiadomo nie był wymieniany ani olej ani filtr.

Serio? Od ponad 4 lat nie był wymieniany olej i filtr oleju?



Poprawka :!: . Filtr i olej były wymieniane w ASO co rok.
 
Bazi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-01-25, 18:41   

Dzięki Panowie za wszystko!
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-25, 22:05   

U mnie nieszczelność wyszła dopiero na badaniu technicznym - też nie było plam oleju pod samochodem (parkuję w garażu na swoim miejscu, zauważyłbym). Nie czekaj i nie kombinuj, jedź do warsztatu, opisz sytuację, niech popatrzą. Oczywiście, wersja w nieszczelnością korka jest najbardziej prawdopodobna, ale to nie jedyna możliwość.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne