Przegladajac wiadomosci natknalem sie na system eCall. Jak uważacie, czy to potrzebne czy kolejna głupota podnosząca cenę auta? Niby idea dobra ale jakoś tego nie widzę :P
Ciekawe jak to będzie w Dacii i gdzie taki przycisk maja zamiar montowac :)
eCall to system, w który musi być wyposażony każdy nowy samochód osobowy i lekki pojazd dostawczy, sprzedawany w Unii Europejskiej od początku kwietnia 2018 roku. System opiera się na śledzeniu danych GPS i w razie wypadku, za pomocą wbudowanej w samochód karty SIM, łączy się z centrum ratunkowym i przekazuje informacje o zdarzeniu do służb ratowniczych.
_________________ Another One Drives a Duster xD
Ostatnio zmieniony przez charger 2018-03-28, 11:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-03-28, 14:09
eCall jest montowany w Ładach już od 2015 roku, drogie to nie jest a poza automatycznym wzywaniem pomocy można i ręcznie nacisnąć przycisk do zadzwonienia po pomoc.
https://www.youtube.com/watch?v=1byv7-3EpCo
4:20 montaż urządzenia a w 6 minucie test działania. Cenowo wygląda tak samo jak Dacia która go nie ma, a teraz to po prostu będzie prawnie wymagane, więc nie ma się o co martwić, jedynie muszą przeprojektować podsufitkę.
Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 37 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-28, 17:04
Ciekawe po co karta SIM... Przecież z telefonu bez karty sim da się zadzwonić na 112... Chyba, że coś pozmieniali ostatnio? No chyba, że jednak coś jest w teorii spiskowej... Karta do transmisji danych... Różnych... Z kamery, ECU, podsłuch rozmów w aucie...
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-03-28, 17:06
Zobacz film który dałem w poprzednim poście, tam nawet nie ma gdzie karty SIM wsadzić.
W drugiej minucie tego filmu jest crash-test w którym włącza się ten system i chyba tłumaczą że to nie prawdziwy wypadek tylko test zderzeniowy. Jeżeli bez rozmowy dostaną sygnał GPS gdzie był wypadek, to fajna opcja do samochodu. No chyba że komuś na życiu nie zależy, to odłączy sobie kable po kupnie samochodu.
Pomyliło mi się z asystentami, tam są karty SIM i są Ci w stanie ustawić zdalnie np. nawigację. Trzymasz guzik, łączy cię z call center i mówisz że szukasz np. restauracji w okolicy. Wszystko było fajnie dopóki nie zapytali się czy nie ustawić nawigacji
Dzwonienie na 112 bez karty powinno być możliwe ale z możliwością banowania numerów imei na poziomie operatorów (blokada logowania do jakiejkolwiek sieci) za fałszywe alarmy.
Systemy są u nas niedopracowane już od lat w CPR mieli widzieć pozycje dzwoniących lokalizowaną na podstawie nadajników GSM a do tej pory nie są nawet w stanie wyświetlić numeru jeśli ktoś ma wyłączoną prezentację numeru. Coś nasze telekomy nie chcą współpracować a już chcą robić jedno wielki centrum powiadamiania ratunkowego na całe województwa
Wiec wszystko super zamontujmy sobie systemy bez budowy podstaw infrastruktury
Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 113 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2018-03-28, 20:45
A mnie bardziej ciekawi sygnał GPS, bo to oznacza, że moduł byłby montowany w samochodach nawet firmowo pozbawionych nawigacji.
Daje to ładne możliwości (techniczne, a nie prawne) szacowania składek ubezpieczenia wg indywidualnych charakterystyk jazdy, albo wystawiania mandatów za przekroczenie prędkości po fakcie :). Na razie to lekkie fantazjowanie, ale wcale nie tak dalekie od realności.
eCall jest montowany w Ładach już od 2015 roku, drogie to nie jest a poza automatycznym wzywaniem pomocy można i ręcznie nacisnąć przycisk do zadzwonienia po pomoc.
https://www.youtube.com/watch?v=1byv7-3EpCo
4:20 montaż urządzenia a w 6 minucie test działania. Cenowo wygląda tak samo jak Dacia która go nie ma, a teraz to po prostu będzie prawnie wymagane, więc nie ma się o co martwić, jedynie muszą przeprojektować podsufitkę.
W sumie nie muszą bo rozumiem że powinien przybyć jeden przycisk/włącznik SOS. Jest na niego miejsce obok mikrofonu w podsufitce - bo rozumiem że jest to zaślepka dla wersji z kierownicą po lewej/prawej stronie.
Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
Wysłany: 2018-05-22, 17:36
Czy ktoś już miał w dacii styczność z system ecall który powinien być montowany od 1.04.2018 r. jak to jest rozwiązane gdzie znajduje się przycisk SOS?
Ktoś wie jak to jest z automatycznym powiadamianiem służb o wypadku w autach z 2019r?
Podobnoż wszystkie nowe auta z tego roku mają to mieć w standardzie, bo niby jakieś wymogi unijne, a przecież Dacia tego nie montuje.
Byłem dziś w SKP na pierwszym przeglądzie technicznym, po roku(gaz).
I diagnosta uparł się, że to nowy model i powinien mieć eCall. Niestety nie potrafił go znaleźć
Mnie wydaje się, że lifting to nie nowy model i mój Duster nie posiada tego systemu.
Po jakimś czasie machnął ręką i podbił dokument, sugerując, że wyświadcza mi przysługę.
Ciekawe, czy to Dacia czegoś nie dopilnowała, czy diagnosta niedouczony
Ten sam problem dotknął użytkownika z forum KIA, jakaś część diagnostów jest niedouczona albo dostali błędne wytyczne.
System eCall dotyczy wyłącznie samochodów homologowanych od 01.04.2018 i chodzi tu o konkretny model samochodu, nie jego lifting czy pojedynczy egzemplarz posiadający swoją homologację wydaną jakiegoś dnia po 1.04 2018 ale na podstawie homologacji tego modelu sprzed daty granicznej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum