Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 14:39
System Start&Stop - czy to faktycznie się opłaca?
Autor Wiadomość
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2019-09-28, 11:55   

Obywatel MK napisał/a:
Najlepiej w ogóle zrezygnować z auta tylko jeździć rowerem/zbiorkomem. W Polsce mamy już więcej aut na mieszkańca niż w Niemczech.


Oczywiście komunikacja publiczna na 1. miejscu, ale jak się mieszka w mniejszej miejscowości, gdzie ja np. mam do pracy autobus raz na godzinę, a jedzie 30 minut - bo odwiedza różne poboczne miejsca, a samochodem jadę 8 minut - to wybieram samochód. Dojazd rowerem oznacza jazdę wąską drogę wraz z masą TIR-ów obok. Nie ma bezpiecznej drogi rowerowej. Wybieram życie i zdrowie. Sorry!

Co do liczby aut na mieszkańca to nasz system rejestracji samochodów zawiera masę "nieaktywnych" pojazdów, bo od dawna jest w nim bałagan. Ok 25% samochodów powinno być z niego wykreślonych. Polecam artykuł: Syrenka, fiacik i wartburg. O 6 mln aut za dużo w rejestrze
_________________

 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-28, 21:42   

defunk napisał/a:
Zmierzam do tego, że system start & stop stosowany jest także (przede wszystkim) w najnowszych i nowoczesnych silnikach (w hybrydach chyba też?), więc celem jego wprowadzenia nie było jakieś "przystosowanie" starszych silników.

A to jest oczywiste. Jeśli jutro UE da dyrektywę, że każdy silnik W SAMOCHODZIE SPRZEDAWANYM PIERWSZY RAZ W UE ma być niebieski w rózowe serduszka, to za 5 lat będziemy pisać, że niebieskie w rózowe serduszka są wszystkie nowoczesne silniki. I ilość starych silników przemalowanych na niebiesko będzie pomijalnie mała.

Hybryda to z definicji prawie jest S&S - rusza na elektrycznym i spalinowy włacza kiedy elektronika o tym decyduje. Taki S&S ale z dużo dłuższym STOP (bo STOP jest także gdy jedziemy na silniku elelktrycznym)
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-09-28, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-09-28, 23:54   

pikodat napisał/a:
Jeśli jutro UE da dyrektywę, że każdy silnik W SAMOCHODZIE SPRZEDAWANYM PIERWSZY RAZ W UE ma być niebieski w rózowe serduszka, to za 5 lat będziemy pisać, że niebieskie w rózowe serduszka są wszystkie nowoczesne silniki. I ilość starych silników przemalowanych na niebiesko będzie pomijalnie mała.

:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-09-30, 12:46   

Wydaje mi się ponadto, że panuje raczej powszechna opinia wśród młodych ludzi, że inżynierowie korporacyjni nie mogą po nocach spać tylko wymyślają nowe jak najtańsze i najtrwalsze rozwiązania (inaczej optymalizują produkt). Niestety praktyka tak nie wygląda – optymalizuje się (maksymalizuje) zyski, a w przypadku przemysłu motoryzacyjnego też i zysk z serwisu co powoduje projektowanie ściśle określonego czasu użytkowania (lub niezawodności uwarunkowanej statystycznie) – bardziej znanej jako „postarzanie produktu”. To bardzo często prowadzi do tego, że wytworzenie (odpowiednio) bardziej zawodnego produktu jest nawet droższe od identycznego i niezawodnego - zwłaszcza w fazie projektowej. Per saldo się opłaca bo skraca się okres użytkowania i wysoko pozycjonuje produkty tzw. niezawodne. Najsubtelniejszym rozwiązaniem jest oczywiście wprowadzenie tzw. mody (np. eko) generalnie polegające na pozbywaniu się tanich, trwałych i sprawdzonych rozwiązań na rzecz nowych drogich i stale generujących koszty –takich „niebieskich w różowe serduszka” :) co paradoksalnie wcale nie jest eko.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-09-30, 15:30   

maugu napisał/a:
To bardzo często prowadzi do tego, że wytworzenie (odpowiednio) bardziej zawodnego produktu jest nawet droższe od identycznego i niezawodnego - zwłaszcza w fazie projektowej. Per saldo się opłaca bo skraca się okres użytkowania i wysoko pozycjonuje produkty tzw. niezawodne. Najsubtelniejszym rozwiązaniem jest oczywiście wprowadzenie tzw. mody (np. eko) generalnie polegające na pozbywaniu się tanich, trwałych i sprawdzonych rozwiązań na rzecz nowych drogich i stale generujących koszty –takich „niebieskich w różowe serduszka” :) co paradoksalnie wcale nie jest eko.


Co wskazuje jednoznacznie, że decydentom faktycznie nie zależy na ochronie środowiska i klimatu, tylko na maksymalizacji zysków.
Więc może ta demoniczna Greta nie gadała jednak głupot? ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-30, 20:33   

Szczególnie że niektóre modele spełniają normy bez tego systemu
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-10-01, 06:40   

wuju napisał/a:
Szczególnie że niektóre modele spełniają normy bez tego systemu
Czy aby na pewno? Taka oto Toyota przez to, że ma dużo Hybryd może sobie pozwolić na wpuszczanie na rynek starych silników, które nie spełniają ostatecznie normy, ale przez to, że cała średnia wartość WLTP spełnia normę to mogą tak robić.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-01, 06:47   

Odchodzimy of plastiku... To nic że produkcja butelki PET wiąże się z mniejszą emisją CO2 niż w przypadku szkła. PET jest zły bo tak napisali.
Od plastiku nie odejdziemy jeszcze długo. Tworzywa sztuczne są proekologiczne! Wystarczy nie wrzucać ich do lasu czy wody A poddawać recyklingowi.
Musiałem to napisać, bo nie znoszę manipulacji.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-10-01, 08:09   

telecaster1951 napisał/a:
Odchodzimy of plastiku... ..
Musiałem to napisać, bo nie znoszę manipulacji.

A ja to dodać :)
http://patrz.pl/film,geor...ml?mode=dislike
_________________
Od f126p do Dustera
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne