Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-22, 09:35
Jedna uwaga , warto dokręcić kluczem dynamometrycznym.
Zbyt słabe dokręcenie może spowodować wydmuchiwanie spalin spod podkładki, zbyt mocne zniekształca podkładkę na tyle że również mogą powstawać przedmuchy.
witam
jeżdżę dokerom już 6 rok wypadałoby wymienić świece zapłonowe , może któryś z Szanownych kolegów doradził jakie świece założyć , generalnie na rynku jest ich sporo może cos polecacie ?
Szanowny kolega DrOzda w pierwszym linku zpodał świece oryginalne za 15 zł szt. + koszty wysyłki i zdecydowałem się na te. jestem tradycjonalistą po co przepłacać .
natomiast co do irydowych nie mam zdania . a tak z ciekawości cena za szt 115 czy za komplet?
Ja natomiast czytałem opinie, że irydowe używane w aucie bez LPG mogą nawet zaszkodzić...
Dlatego kupiłem 2 elektrodowe NGK (V-line chyba)
I co jeszcze słyszałeś ? może głosy, no nie idź w ich stronę a lo idź i nie pisz bzdur w daci sandero LPG świece irydowe są montowane fabrycznie i na pewno zaszkodzą.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ja używałem i mam o nich bardzo dobrą opinię. Mam zamiar w swoim Dusterze takie założyć.
tAboon napisał/a:
różnica żadna dla zwykłej eksploatacji samochodu
Nie zgadzam się z tą opinią ale oczywiście każdy ma prawo do własnej.
Z mojego doświadczenia wynika że w trudnych warunkach są o wiele skuteczniejsze - szybszy rozruch zimą, szybsze nagrzewanie, równiejsza praca silnika. Latem rzeczywiście różnice trudniej zauważyć. Do tego dłuższa żywotność więc warto w silnikach gdzie dostęp do świec jest utrudniony bo rzadziej trzeba do nich zaglądać.
Są jeszcze świece denso serii TT niklowe ale o kształcie irydowych i są bardzo tanie 14 zł /1 szt na alledrogo i jeździłem na nich spokojnie 50 tys na LPG w renówce 1,6 i na prawdę była różnica w porównaniu z innymi, beru zwykłe odradzam bo to padlina.
https://youtu.be/i02Iym3sgJc
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-24, 09:41
trybik napisał/a:
Szanowny kolega DrOzda w pierwszym linku zpodał świece oryginalne za 15 zł szt. + koszty wysyłki i zdecydowałem się na te. jestem tradycjonalistą po co przepłacać .
natomiast co do irydowych nie mam zdania . a tak z ciekawości cena za szt 115 czy za komplet?
Za komplet. Chyba się zdecyduję przy następnej wymianie.
Ostatnio zmieniony przez keikan 2019-10-24, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2019-11-19, 19:02
Jakie świece polecacie dla mojej sanderki II silnik 1.2 bez gazu? czy renault oryginały a może jest coś lepszego?
Klucz wiem ze potrzebny długi tylko jaki 16 czy 14 bo spotkałem się że podane są 2 rozmiary https://www.czesciauto24....nowego-zarowego
Ostatnio zmieniony przez rysiek223 2019-11-19, 19:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-11-20, 07:46
rysiek223 napisał/a:
Jakie świece polecacie dla mojej sanderki II silnik 1.2 bez gazu? czy renault oryginały a może jest coś lepszego?
Klucz wiem ze potrzebny długi tylko jaki 16 czy 14 bo spotkałem się że podane są 2 rozmiary https://www.czesciauto24....nowego-zarowego
Do tego silnika nadają się każde świece, nie ma różnicy czy kupisz beru, ngk czy OE, silnik na każdych będzie pracował tak samo i nie zobaczysz różnicy. Ja jak miałem MCV II z tym motorem to kupiłem świece ngk i takie same były od nowości. Dodam że identyczne świece co są w silniku 1.2 16v montowane są w Lodgy 1.6 SCe. A z tego co pamiętam to nasadka która będzie potrzebna do odkręcenia tych świec to 14
Mam irydowe Denso 20tys km Jakoś nie zauważyłem różnicy na LPG
Nie zauważyłeś bo je masz. Zauważyłbyś gdybyś miał gorsze - szybsze zużycie, łapanie nagaru, po jakimś czasie trudniejsze uruchamianie w niskich temperaturach.
Do tego silnika nadają się każde świece, nie ma różnicy czy kupisz beru, ngk czy OE, silnik na każdych będzie pracował tak samo i nie zobaczysz różnicy. J
co prawda dosyć dawno temu - wstawiłam beru dedykowane do gazu ( wtedy miałem auto z LPG) w miejsce starych świec . Wyrzuciłam je na śmietnik po 2 dniach użykowania
Zgaduję: po wymianie silnik został odpalony na chwilę w celu sprawdzenia czy wszystko działa i za moment zgaszony?
A mozesz pozostalym uczestnikom forum wytlumaczyc jakie to moze miec znaczenie?
Proszę bardzo: nowe świece po pierwszym uruchomieniu powinny zostać wygrzane czyli doprowadzone do nominalnej temperatury pracy i pozostawione tak na chwilę. Gdy się tego nie zrobi może dojść do ich nieodwracalnego uszkodzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum